דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

בהשקעה של מיליארד ש"ח: שר החינוך הציג תכנית לשיקום מערכת החינוך בשדרות וביישובי העוטף

התכנית כוללת תקציב גמיש למענים פדגוגיים, הקטנת מספר התלמידים בכיתה ובינוי כיתות ומוסדות חינוך חדשים | גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: "התקציב הזה יאפשר לרפא את הפצעים ואת הנשמה. אנחנו מבינים שצריך בתי ספר אחרים"

שר החינוך יואב קיש בהצגת תכנית חינוך ליישובי עוטף עזה (צילום: דוברות משרד החינוך)
שר החינוך יואב קיש בהצגת תכנית חינוך ליישובי עוטף עזה (צילום: דוברות משרד החינוך)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

שר החינוך יואב קיש הציג היום (שני) את עיקרי התכנית הלאומית לשיקום ולבנייה מחדש של מערכת החינוך בשדרות וביישובי עוטף עזה לאחר החזרה ליישובים, בעלות של כמיליארד שקלים. התכנית 'חינוך לתקומה' כוללת השקעה של 250 מיליון שקלים בבינוי מיידי של מוסדות חינוך בשלב הראשון, 150 מיליון שקלים לבינוי נרחב של מוסדות חינוך נוספים בשלב השני, ו-600 מיליון שקלים לתכנית פדגוגית גמישה שתותאם לתלמידים, שמשמעותה תוספת גמישה של כ-20 אלף שקלים לתלמיד.

קיש הסביר שהתכנית מתמקדת בשיקום ובניית התשתיות הפיזיות והפדגוגיות כאחד: תוספת של כיתות לימוד, הקטנת מספר התלמידים בכיתה, ובינוי מוסדות חינוך ומרכזי לימוד חדשים. מוסדות אלו יכללו מרכז חדש לתלמידים מחוננים ומצטיינים, מרכז תמיכה אזורי (מתי"א) עבור תלמידים הזכאים לשירותי החינוך המיוחד, ומרכז פסג"ה עבור אנשי ההוראה והחינוך.

עוד מתמקדת התכנית הלאומית בגיבוש תכנית פדגוגית ייחודית, הכוללת מענה רגשי חברתי, לימודי ובלתי פורמאלי, המותאם לתלמידים שנאלצו להתמודד עם תופת, חורבן ואובדן נוכח המתקפה הרצחנית שארעה בידי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר 2023.

התכנית הוצגה במשרד החינוך בהשתתפותם של ראשי הרשויות של העוטף: אלון דוידי ראש עיריית שדרות, גדי ירקוני ראש המועצה האזורית אשכול, תמיר עידאן ראש המועצה האזורית שדות נגב, יוסי קרן מ"מ ראש המועצה האזורית שער הנגב ואיתמר רביבו ראש המועצה האזורית חוף אשקלון. כלל ראשי הרשויות שיבחו את שר החינוך ואנשי המשרד החינוך על שיתוף הפעולה והקשב בבניית התכנית, ועל מתן מענים חינוכיים מותאמים לתושבים המפונים.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "יחד עם שר החינוך והצוותים המקצועיים במשרד החינוך, אנחנו בונים תוכנית מתואמת להחזרת מערכת החינוך העירונית לשגרה במועד שייקבע ויתואם עם הממשלה, מערכת הביטחון וצה"ל כדי שהילדים יחזרו ללמוד בבטחה. כל ילד בשדרות הוא עולם ומלואו, ואנו נמשיך ללוות אותם, לדחוף אותם למצוינות ולקדם אותם להצלחה וזאת מתוך ביטחון אישי ודאגה לשלומם".

דוידי הודה לשר החינוך: "אני רוצה שכל השרים יקחו משר החינוך קיש דוגמה איך לחשוב על חזון חינוכי לילדי העוטף, בין אם בבינוי, בין אם בתמיכה פסיכולוגית, ובין בהוראה. ילדי שדרות בעזרת התוכנית הזאת יכולים להיות חוד החנית של מדינת ישראל".

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני: ״החינוך הוא העוגן המרכזי בבניית החוסן והקהילות שלנו בימים אלה. לצד הקמתן מאפס של עשרות מסגרות חינוך במוקדי הפינוי בסיוע משרד החינוך והרשויות הקולטות, התחלנו להיערך ולתכנן את השלב הבא, בו הקהילות תוכלנה לחזור לאשכול בכפוף למצב הביטחוני, עם הקמת בית ספר זמני עורפי במועצה. שר החינוך וצוות המשרד, שותף איתנו יד ביד לאורך הדרך ומבינים את חשיבות המשך פיתוח המענים החינוכיים במוקדי הפינוי לצד ההיערכות לשלב הבא של הקמת בית הספר במועצה״.

שר החינוך יואב קיש (מימין) במסיבת עיתונאים עם ראשי הרשויות בעוטף עזה: ראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו, ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, מ"מ ראש המועצה האזורית שער הנגב יוסי קרן, וראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן (צילום: דוברות משרד החינוך)
שר החינוך יואב קיש (מימין) במסיבת עיתונאים עם ראשי הרשויות בעוטף עזה: ראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו, ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, מ"מ ראש המועצה האזורית שער הנגב יוסי קרן, וראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן (צילום: דוברות משרד החינוך)

"התקציב הזה הוא לא בזבוז כסף. זה יאפשר לרפא את הפצעים ואת הנשמה. אנחנו מבינים שצריך בתי ספר אחרים. אנחנו יודעים כמה עשרות מיליארדים מדינת ישראל תצטרך לתת לתושבי העוטף כדי שיחזרו לעוטף. זה חלק מהסכום הזה."

ירקוני פנה לקיש ולאנשי משרד החינוך: "אתם מהרגע הראשון הייתם איתנו. כל מה שהיינו צריכים במלונות, ובכל מקום, נתתם לנו מענה, וכשהתחלנו לחשוב על שגרה, כבר שאלתם אותנו מה אנחנו צריכים, ויומיים אחרי זה אמרת לי שאתה יודע מה הסכום שצריך. אנחנו לא רגילים לכזאת מהירות. אנחנו צריכים להתרגל למהירות כזאת. אני מצטרף לדוידי על הקריאה לכל שרי הממשלה לשבת ולחשוב על תוכנית שהם יכולים להציע לנו. לא מה אנחנו צריכים לעשות, אלא מה אתם יכולים לתת לנו."

מ"מ ראש המועצה האזורית שער הנגב, יוסי קרן: "החינוך הוא עוגן מרכזי והאינדיקציה הראשונה לכך שהאזור מתחיל לחזור לשגרת תפקוד. בלי חינוך איכותי ומצוין, שיכול לקלוט את התלמידים ולהעניק להם מענה הוליסטי ומותאם, לא נצליח להחזיר קהילות לאזור. החינוך הוא המפתח להכל. אני שמח שגם המדינה אימצה את התפיסה החינוכית שלנו ויחד נוכל לבנות פה מערכות חינוך מטובות בעולם.

"מחר אחרי חודש וחצי בית החינוך שלנו נפגש לראות זה את זאת, אחרי החודש וחצי הקשה ביותר בחייהם. אם מדינת ישראל לא תעביר את התקציב הזה, היא תפגע במעשה הציוני. צריך להתחיל את עבודת השיקום בראש ובראשונה דרך החינוך. אנחנו בדרך הנכונה".

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן: "זוהי בשורה חשובה שנובעת מתוך היכרות עם הצורך שלנו כרשות במציאות לא פשוטה אליה נקלענו. התוכנית של משרד החינוך נעשתה בשותפות מלאה עם הרשות, ומהווה השראה לניהול מיטבי שקשוב לצורכי השטח עם הדינמיות המתבקשת בתקופה זו. משרדי הממשלה צריכים ללמוד מכם".

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו: "הדבר החשוב כעת זה לתת לתלמידים ולהוריהם את הביטחון לחזור לשגרה עד כמה שניתן, לחזק את מערכות החינוך המקומיות ואת צוותי החינוך הפועלים ללא לאות כדי להעניק לתלמידינו שגרת לימודים בחירום. אנחנו לא עושים עם התושבים האלה חסד או טובות. הם המוצב הקדמי של מדינת ישראל".

שר החינוך, יואב קיש: "אנחנו כאן בשביל ועבור תושבי העוטף ונציגיהם, ראשי הרשויות. משרד החינוך בראשותי מחויב לתת לילדי ולתלמידי העוטף את החינוך הטוב ביותר במדינת ישראל, וכך יהיה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!