דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
26.9°תל אביב
  • 26.7°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 20.6°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 31.5°אילת
  • 24.3°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 26.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

ביידן מברך על עסקת החטופים: "מודה לאמיר קטאר ולנשיא מצרים, מעריך את התחייבות נתניהו להפוגה"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן: "אסיר תודה על כך שחלק מהנשמות האמיצות שסבלו בשבי ישוחררו" | משרד החוץ הקטארי: "מקווים שהדבר יעזור לשים קץ למלחמה ולשפיכות הדמים"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן (צילום: AP/Evan Vucci)
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן (צילום: AP/Evan Vucci)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בירך היום (רביעי) על עסקת שחרור החטופים הישראלים משבי חמאס.

ביידן אמר: "אני מברך על העסקה, שתבטיח שחרור חטופים שנלקחו בידי ארגון הטרור חמאס במהלך מתקפתו הפראית על ישראל.

אני אסיר תודה על כך שחלק מהנשמות האמיצות, שסבלו שבועות קשים מנשוא בשבי, ישוחררו להיות עם משפחותיהם כשהעסקה תיושם במלואה.

אני מודה לאמיר קטאר ולנשיא מצרים על התרומה והשותפות בדרך להשגת העסקה הזאת. אני מעריך את ההתחייבות של ראש הממשלה נתניהו וממשלתו להפוגה נרחבת, כדי להצליח לבצע את העסקה במלואה ולהעביר עזרה הומניטרית נוספת כדי להקל על סבלן של משפחות חפות מפשע בעזה.

אני מצפה להישאר בתקשורת הדוקה עם כל אחד מהמנהיגים האלו, כדי להבטיח שהעסקה תבוצע במלואה. זה חשוב שכל היבטי ההסכם ייושמו במלואם."

ביידן הוסיף כי כנשיא ארצות הברית, אין דבר גבוה יותר בסדר העדיפויות שלו מאשר השבת חטופים אמריקאיים מרחבי העולם, ציין שבעסקה זו ישוחררו חטופים אמריקאיים, ואמר שלא יפסיק לעסוק בכך עד שכולם ישוחררו.

הקטארים מברכים על ההפוגה בלחימה

גם במדינות נוספות בעולם המערבי בירכו על העסקה. במשרד החוץ של גרמניה אמרו ש"ההכרזה על שחרור הקבוצה הראשונה של חטופים היא פריצת דרך, גם אם דבר בעולם לא יכול להשיב אחורה את מה שסבלו. חובה להשתמש בהפוגה ההומניטרית כדי להביא סיוע נחוץ לתושבי עזה".

שר החוץ של קטאר מוחמד אל ת'אני (AP Photo/Pavel Golovkin)
שר החוץ של קטאר מוחמד אל ת'אני (AP Photo/Pavel Golovkin)

ממשרד החוץ של קטאר, שהייתה מעורבת מאוד בהליך המשא ומתן על העסקה, נמסר: "אנחנו מודים לשותפינו, בפרט ארצות הברית ומצרים, שתרמו להשגת הפוגה הומניטרית בעזה. אנו מקווים שהדבר יעזור לכונן הסכם מקיף ובר קיימא, שישים קץ למלחמה ולשפיכות הדמים, ויוביל לשיחות רציניות במסגרת תהליך שלום מקיף וצודק, בהתאם להחלטות הזוכות ללגיטימציה בינלאומית".

במשרד החוץ הירדני "מברכים על המאמצים שהובילו להשגת הסכם שביתת נשק הומניטרית ברצועת עזה", ושיבחו את המאמצים שעשתה קטאר בשיתוף עם מצרים וארצות הברית.

בחמאס תיארו את ההסכם בכרוז רשמי שפירסמו כ"הודנה הומניטרית, בתיווך קטאר ומצרים", והציגו אותו כהישג: "ההסכם יסייע לחיזוק עמידתו האיתנה של עמנו אל מול התוקפנות. המו"מ מול הכיבוש נוהל מתוך עמדת כוח למרות ניסיונות הכיבוש לעכב את המו"מ. לצד ההסכם אצבעותינו ימשיכו להיות על ההדק ונמשיך להגן על עמנו אל מול תוקפנות הכיבוש."
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!