דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

טליה זומר לקראת משחקי ליגת האומות: "רוצות לנצח בשביל החטופים והמדינה כולה"

נבחרת הנשים בכדורגל תחל היום (ה') מסע של חמישה משחקים ב-12 ימים, במטרה לסיים בראש הבית ולעלות לדרג ב' | זומר, שחקנית הנבחרת ואוניברסיטת באטלר, אומרת בראיון ל'דבר': "בכל משחק מה-7 באוקטובר אני עולה למגרש במטרה לשחק הכי טוב שאני יכולה"

טליה זומר במדי אוניברסיטת באטלר. "אני מקבלת את הכוח מהמדינה שלי כדי לנצח" (צילום: Delaney Hudson)
טליה זומר במדי אוניברסיטת באטלר. "אני מקבלת את הכוח מהמדינה שלי כדי לנצח" (צילום: Delaney Hudson)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל תפגוש היום (חמישי, 14:00) בהונגריה את נבחרת קזחסטן במסגרת המחזור השני בליגת האומות. ישראל פתחה את הטורניר עם ניצחון חוץ 0:5 על אסטוניה ותנסה להמשיך את המומנטום במסע משחקים הקרוב שיכלול חמישה משחקים ב-12 ימים. בדומה לנבחרת הגברים, גם הנשים יארחו בהונגריה בעקבות המלחמה.

"אני שמחה ומתרגשת לקראת המשחקים", אומרת טליה ל'דבר' זומר שחקנית הנבחרת ואוניברסיטת באטלר. "זאת עוד הזדמנות נהדרת להראות לעולם מי אנחנו ולבוא ולנצח. לעשות את זה בשביל החטופים, לזכר האנשים שנהרגו ובשביל המדינה כולה".

טליה זומר במדי נבחרת הנשים של ישראל בכדורגל מול בולגריה (צילום: עודד קרני, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
טליה זומר במדי נבחרת הנשים של ישראל בכדורגל מול בולגריה (צילום: עודד קרני, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)

במהלך מסע המשחקים של הנבחרת, היא תשחק פעמיים מול קזחסטן וארמניה ותפגוש פעם נוספת את אסטוניה. ישראל היא הפייבוריטית לסיים במקום הראשון בשלב הבתים ולעלות לדרג ב' בליגת האומות. לפי זומר שמשחקת בבאטלר בליגת המכללות בארה"ב, נקודת המפתח של הנבחרת להצלחה במשימה הוא הביחד של שחקניות הנבחרת.

"כולנו שחקניות מעולות, כולנו מלאות כישרון", אומרת זומר. "עכשיו הדבר היחיד זה יהיה לחבר את הדברים האלו יחד. שיתוף הפעולה והרצון לשחק אחת עם השנייה אלו נקודת המפתח, כי אנחנו יותר טובות מכל קבוצה שנשחק מולן ונצטרך להראות את זה גם בתוצאות. זאת הזדמנות מעולה בשבילנו לייצג את המדינה".

איך מתכוננים ל-5 משחקים ב-12 ימים?
"זה יהיה מאוד קשה, אני מכירה את זה מהקולג' שעוברים ממשחק למשחק. יש לך יומיים שלושה ואת צריכה להתרכז רק בהתאוששות. את רק במשחקים ואת כל הזמן מתרכזת בזה. לשמחתי זה מה שאני עושה גם בקולג', זה הלו"ז. אז הרגליים שלי יהיו רגילות לזה. גם טל פיינגזיכט, הדס מורין ושירה אלינב באות מהקולג'ים. אנחנו בכושר מעולה, כי הרגע סיימנו את העונה".

משחקי הנבחרת:

  • 23.11: קזחסטן – ישראל (הונגריה)
  • 26.11: ישראל – קזחסטן (הונגריה)
  • 29.11: ארמניה – ישראל (ארמניה)
  • 2.12: ישראל – ארמניה (ארמניה)
  • 5.12: ישראל – אסטוניה (הונגריה)

מעבר למאמץ הפיזי, נבחרת ישראל תצטרך להתמודד עם אתגר הנפשי והמנטלי של הטורניר בזמן שמתנהלת מלחמה בארץ. "אני מאמינה גדולה של לבוא למשחקים בהכי קלילות שאפשר. אני חושב שיש תשוקה גדולה בישראל כלפי המשחק. אי אפשר לשכוח מהמשמעות שיש, זאת תקופה אחרת זה לא סתם משחק".

לצד המציאות הקשה, הנבחרת תצטרך להתמודד עם ציפיות גבוהות, כשגם המטרה של הנבחרת היא לסיים במקום הראשון בבית ולעלות לדרג ב' בליגת האומות. "אני לא בלחץ כדי לנצח כי אני אכזב את המדינה שלי, אלא אני מקבלת את הכוח מהמדינה שלי כדי לנצח. זה דבר שקשה לעשות, אבל משהו שלומדים ואני בטוחה שנתכונן לזה טוב במשחקים הבאים".

"לחזור למדינה אחרת, מרגישים את העצב באוויר"

נעמה לוי החטופה בעזה, בתה של אילת לוי רופאת נבחרת הנשים בכדורגל (צילום: מטה משפחות החטופים)
נעמה לוי החטופה בעזה, בתה של אילת לוי רופאת נבחרת הנשים בכדורגל (צילום: מטה משפחות החטופים)

בין מאות החטופים והחטופות בעזה, נמצאת גם נעמה לוי בתה של אילת לוי רופאת נבחרת הנשים. "הפגיעה הכי אישית זה עם הבת של הרופא של הנבחרת אילת שנחטפה. זה נוראי ואנחנו כל שחקניות הנבחרת מחזקות אותה. ראיתי אותה בעצרת החטופים בתל אביב זה היה ממש טוב לראות אותה, לחבק אותה ולדבר איתה שם".

איך זה בשבילך לחזור לישראל לראשונה מאז תחילת המלחמה?
"זה לחזור למדינה אחרת, פתאום את חוזרת וכל השלטים ברחוב דיזנגוף שאני גרה לידו השתנו לחלוטין, מרגישים את העצב באוויר. את הקושי, הלב שלנו בעזה עכשיו. גם מאוד הרגשתי את זה בעצרת של משפחות החטופים. זאת הייתה אווירה קשה לחזור אליה, אבל אני מאוד שמחה להיות פה כי זה הבית והמדינה שלי. זה האנשים שלי, להיות עצובה עם עוד אנשים זה עדיף מלהיות עצובה לבד. טוב להיות פה".

זומר בת ה-19 החלה את דרכה בכדורגל בגיל שלוש בניו יורק. "דוד שלי בא לבקר אותנו מישראל והראה לי את רונאלדיניו מקפיץ. ישר התלהבתי ואמרתי שאני גם רוצה לשחק". זומר עשתה את צעדיה בקבוצה מקומית עד שבגיל שש, משפחתה חזרה לארץ.

בישראל זומר גילתה את הפערים התרבותיים בין ארה"ב לישראל. "בפעם הראשונה שחזרתי לארץ, הייתי בשוק מהיחס לבנות שמשחקות כדורגל. הגעתי לבית ספר וכשרציתי לשחק בהפסקה עם הבנים הם אמרו לי לא! ואני אמרתי אבל בניו יורק שיחקתי כל הזמן כדורגל והיו המון בנות ששיחקו. מה הבעיה? זה היה שוק תרבותי מאוד גדול. אני חושבת שהיום זה יותר טוב, אבל עדיין זה לא כמו בארה"ב שכל בת שלישית משחקת כדורגל".

זומר הצטרפה לקבוצת הבנים של מכבי תל אביב צפון, בה שיחקה במשך שש שנים", הייתי הבת היחידה בליגה", היא נזכרת ומשתפת ביחס הלא פשוט בו נתקלה לצד הערכה גדולה למאמנים שליוו אותה לאורך הדרך. "היו חוויות לא נעימות, אבל היו לי מאמנים שבכל הדרך תמכו בי, שממש נתנו לי את המקום וזה לא היה משנה להם אם אני בת. מבחינתי שיחקתי כדורגל, זה מה שרציתי לעשות ופשוט היה לי כיף. לא היה דבר אחד שמישהו אמר לי שגרם לי לחשוב לא להמשיך לשחק כדורגל".

בגיל 12 המשיכה זומר עם תנועת המטוטלת של חייה וחזרה עם משפחתה לשנה בארה"ב, שם שיחקה לראשונה בקבוצת בנות בליגה מקומית וחוותה בעוצמות חדשות את הפער בענף בין בארץ לארה"ב. "הרגשתי את התרבות המטורפת, את המכונה הזאת עובדת. יש לך קבוצה ושלוש ליגות ובכל ליגה יש לך שלוש מאות קבוצות ואז יש לך 5-6 תכניות של שחקניות מצטיינות ומשם ממיינים אותן לנבחרת הלאומית, זאת פשוט מערכת מטורפת".

זומר חזרה לישראל והפכה בגיל 14 לשחקנית מקצוענית במדי אס"א תל אביב. תוך זמן קצר החלה לבלוט על המגרש והפכה לאחת הכוכבות הגדולות של הענף בישראל. בשנה שעברה חזרה פעם נוספת לארה"ב והחלה את לימודיה באוניברסיטת באטלר מהעיר אינדיאנפוליס, במקביל לקידום קריירת הכדורגל שלה.

טליה זומר במדי אס"א תל אביב מול מכבי חולון (צילום: מושיק אושרי)
טליה זומר במדי אס"א תל אביב מול מכבי חולון (צילום: מושיק אושרי)

בתקופה סוערת זאת באוניברסיטאות בארה"ב, זומר מוצאת את עצמה כישראלית יחידה בין ששת אלפים סטודנטים. "זה מקום מאוד סוער עכשיו. באינדיאנפוליס יש הפגנות, אבל אצלנו בקמפוס אין", אומרת זומר. "לצערי, הצד השני כרגע יותר פופולרי בדור שלי בארה"ב אז אני מרגישה אחריות גדולה להציג את הצד של ישראל ולהראות לאנשים מה האמת ואיפה האנושיות בקונפליקט הזה. אני יודעת שאני לבד שם, אבל זה נותן לי אפשרות להגיע ליותר אנשים ולחשוף אותם למה שקורה פה".

"היו מקרים שלאנטישמית בקמפוס, המאמנים והקבוצה מאחוריי ותומכים בי"

מאז פרוץ המלחמה עולה זומר למשחקי הקבוצה עם סרט עם ישראל חי, מגן דוד והשם של נעמה לוי. "אני מרגישה שליחות גדולה לייצג את ישראל על המגרש ומחוצה לו. בכל משחק מה-7 באוקטובר אני עולה על המגרש במטרה לשחק הכי טוב שאני יכולה ולהראות לעולם איזה כישרון יש לישראל ואיזה עתיד יש בישראל".

טליה זומר במדי אוניברסיטת באטלר, מניפה את דגל ישראל. "בכל משחק מה-7 באוקטובר אני עולה למגרש במטרה לשחק הכי טוב שאני יכולה" (צילום: Delaney Hudson)
טליה זומר במדי אוניברסיטת באטלר, מניפה את דגל ישראל. "בכל משחק מה-7 באוקטובר אני עולה למגרש במטרה לשחק הכי טוב שאני יכולה" (צילום: Delaney Hudson)

"היו מקרים של אלימות מילולית אנטישמית בקמפוס ומקרים לא נעימים שבקלות מאוד בשלב הזה מתגלגלים לאלימות ולכן אני ושתי חברות יהודיות שלי מהקמפוס בדיבור מתמשך עם הדיוקן האוניברסיטה. הוא מאוד מבין ומחפש איך אפשר לגרום שהאוניברסיטה תהיה מקום יותר פתוח לכל התלמידים".

שחקנית הקישור הישראלית מרגישה את הגיבוי אותו היא מקבלת בקבוצה. "שני המאמנים שלי הם אנשים מדהימים", היא מספרת. "מההתחלה היו חד משמעית מאחורי ואמרו לי את זה מאוד בברור ואמרו שהם יעשו כל מה שהם צריכים כדי שאני ארגיש טוב ובטוחה".

"ב-8 באוקטובר הייתי כבר צריכה לעלות למגרש ל-90 דקות", אומרת זומר. "אם לא הייתה לי את התמיכה של המאמנים. אני לא חושבת שהייתי באמת מסוגלת לעשות את זה. כי כאשר אתה בקבוצה, את מרגישה שאת משחקת הרבה בשביל עצמך והקבוצה, אבל גם בשביל המאמנים שלך".

טליה זומר וחברתה לקבוצה עולות למשחק בליגת המכללות בארה"ב עם מסרים בעד ישראל (צילום: אלבום פרטי)
טליה זומר וחברתה לקבוצה עולות למשחק בליגת המכללות בארה"ב עם מסרים בעד ישראל (צילום: אלבום פרטי)

"עליתי עם סרט על היד ושחקנית נוספת עלתה עם סרט על היד שעליו היה כתוב
'I stand with israel'. זה הרגיש חשוב שיש עוד מישהי במגרש איתי, שהיא איתי בדבר הזה. שאת כל כך לבד במדינה אחרת, בלי המשפחה וחברים זאת מחווה מטורפת שזה פשוט מחמם את הלב וגורם לך לשחק יותר טוב ויותר חזק ולהאמין יותר".

באטלר סייימה את העונה, לאחר שהודחה ברבע הגמר של טורניר הביג איסט החזק. זומר המשיכה את ההתקדמות שלה וסיימה את העונה עם 6 שערים ו-6 בישולים ב-20 משחקים ונבחרה לראשונה לנבחרת העונה של הביג איסט.

איך את מסכמת את העונה שלך?
"מבחינה אישית הייתה לי עונה טובה. השליש האחרון בעונה היה אחרי ה-7 באוקטובר. אני שמחה שהצלחתי איך שהוא לאסוף את עצמי ולשחק. מצאתי מטרה גדולה יותר. אני חושבת שזו הסיבה היחידה שהצלחתי. הייתה לי עונה שהתקדמתי בה מאוד מבחינה טקטית, פיזית, מנטלית".

ליגת האומות נשים בכדורגל

דרג ג' - בית 4

מקוםקבוצהמשחקיםניצחונותתיקוהפסדיםשעריםנקודות
1ישראל65102-2116
2אסטוניה631211-1110
3קזחסטן62225-68
4ארמניה600625-50
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!