דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09.05.24
23.5°תל אביב
  • 22.9°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 24.0°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.6°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

הפסקת האש תיכנס לתוקפה מחר בבוקר, 13 חטופים ישוחררו בפעימה הראשונה

דובר צה"ל: "המתווה הוא לא סוף התהליך להחזרת החטופים אלא תחילתו" | ישראל עצרה את מנהל בית החולים שיפא בעזה | מעל 35 רקטות שוגרו לצפון, לאחר חיסול חמישה מחבלי חיזבאללה הלילה | כ-1,400 ישראלים נרצחו או נפלו מתחילת המלחמה, ו-236 חטופים ברצועת עזה

  • אנשים חולפים על פני כרזה עם תמונותיהם של ישראלים חטופים בעזה, ברחוב בירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
    אנשים חולפים על פני כרזה עם תמונותיהם של ישראלים חטופים בעזה, ברחוב בירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
  • מייצג בירושלים למען שחרור הילדים המוחזקים כבני ערובה על ידי מחבלי חמאס בעזה (צילום חיים גולדברג/פלאש90)
    מייצג בירושלים למען שחרור הילדים המוחזקים כבני ערובה על ידי מחבלי חמאס בעזה (צילום חיים גולדברג/פלאש90)
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • האמל"ח שנמצא מתחת למיטות השינה של ילדים בעזה (צילום: דובר צה"ל)
    האמל"ח שנמצא מתחת למיטות השינה של ילדים בעזה (צילום: דובר צה"ל)
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • צעדת משפחות החטופים בכניסה לירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
    צעדת משפחות החטופים בכניסה לירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-48 למלחמה: לשכת ראש הממשלה אישרה אחר הצהריים (חמישי) כי ישראל קיבלה רשימת שמות ראשונית של החטופים שישוחררו מחר, "קציני הקשר מסרו הודעות לכל המשפחות שיקיריהם מופיעים ברשימה, וכן לכלל משפחות החטופים". דובר משרד החוץ של קטאר הודיע שהפסקת האש תחל מחר ב-07:00 – ותימשך ארבעה ימים. לדבריו, "13 חטופים ישוחררו בפעימה הראשונה, מחר ב-16:00".

ראש הממשלה נתניהו אמר היום בפתח הפגישה עם שר החוץ של בריטניה: "אנחנו מקווים שנוציא את החטופים שלנו, יש הרבה אתגרים בדרך. אנחנו מקווים להוציא את הקבוצה הראשונה, ולאחר מכן, אנחנו מחויבים להוציא את כולם.

מוקדם יותר, הודיע צה"ל כי ישראל עצרה את מנהל בית החולים שיפא בעזה, מוחמד אבו סלמיה, והוא הועבר לתחקור בשב"כ על פעילות חמאס בשטח בית החולים. לפי הודעת צה"ל, "בבית החולים תחת ניהולו התקיימה פעילות טרור ענפה של ארגון הטרור חמאס".

יישום עסקת שחרור החטופים נדחה, ודוברת המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב אמרה: "כולנו מלאי תקווה שהיישום יחל בשישי בבוקר". 35 רקטות נורו מלבנון לאזור הגליל מאז הבוקר (חמישי), לאחר שחיזבאללה הודיע אמש שחמישה מחבריו חוסלו, בהם עבאס מוחמד רעד, בנו של יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

דובר צה״ל: ״לא נאפשר לתושבי עזה לחזור לצפון הרצועה במהלך הפסקת האש״

דובר צה"ל בשפה הערבית, אביחי אדרעי, הודיע כי עם כניסתה לתוקף של הפסקת האש הזמנית – היא צפויה להתחיל ב-7 בבוקר – "כוחותינו יוצבו בקווי הפסקת האש בתוך הרצועה. כוחותינו יוצבו באזורים שאין בהם אוכלוסיה וימשיכו בתנועות בציר נצרים ובכביש החוף".
אדרעי הבהיר כי "לא תתאפשר תנועת תושבים מדרום רצועת עזה לצפון בשום אופן, אלא רק מצפון לדרום". עוד אמר כי "לא תתאפשר תנועה בלתי מתואמת של משאיות מדרום הרצועה לצפון".

דיווח: חמאס ישחרר גם 23 חטופים תאילנדים בעקבות מאמצי תיווך של איראן

נתניהו למתנדבי זק״א: ״אתם העדות הישירה לזוועות האיומות ביותר שבוצעו נגד העם היהודי״

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מתנדבי ארגון זק"א שפעלו בזירות הטבח הקשות בעוטף. במפגש אמר: ״אתם נותנים עדות ישירה לזוועות האיומות ביותר שבוצעו נגד העם היהודי מאז השואה. אני מלא התפעלות והערכה״.

צה״ל חיסל את מפקד הכוח הימי של חמאס בחאן יונס

עמר אבו ג'אללה, בכיר בכוח הימי של חמאס בחאן יונס, חוסל בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ. אבו ג'אללה היה מעורב מתחילת הלחימה בשילוח מספר פיגועים ימיים שסוכלו על ידי כוחות צה"ל.

אזעקות בגליל העליון

דיווח: חמאס דרש ברגע האחרון נסיגה של צה"ל משיפא, ישראל סירבה

דובר צה״ל: ״חמאס ינסה לנצל את העסקה ולזרוע חוסר ודאות, לפנינו ימים של שמחה מהולה בעצב״

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי אמר לפני זמן קצר כי ״היום התקבלה רשימת שמות ראשונית של נשים וילדים העתידים להשתחרר בעסקת החטופים. בשעות האחרונות הקצינים הממונים על הקשר עם המשפחות מסרו את ההודעות ברגישות ובהסתייגות הנדרשת למשפחות שיקיריהן מיועדים לשחרור. אלו ימים קשים ומתוחים ושום דבר לא סגור, וגם תוך כדי התהליך ייתכנו שינויים כל העת. חשוב לדעת שחמאס הוא אויב ציני ואכזרי, לפנינו שמחה מהולה בעצב״.

לקראת הפסקת האש: ראש ממשלת קטאר ושר החוץ האיראני נפגשו בדוחא

ראש הממשלה ושר החוץ של קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם א-ת'אני נפגש עם שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדוללהיאן בדוחא. השניים דנו בהתפתחויות ברצועת עזה ובישראל ובהסכם הפסקת האש, ושוחחו על שיתוף הפעולה כדי לסייע לפלסטינים. ראש ממשלת קטר הדגיש את חשיבות ההגנה על אזרחים, הפסקת אש מיידית ומלאה ומניעת הרחבת היקף האלימות והסכסוך באזור.

גלנט ללוחמי שייטת 13: ״מעריך שבחודש-חודשיים הקרובים עוד תהיה לחימה עוצמתית״

שר הביטחון יואב גלנט, הגיע היום לבסיס שייטת 13, שם קיים סקירה על פעילות היחידה במלחמה יחד עם מפקד חיל הים האלוף דוד סער סלמה, סגן מפקד היחידה ומפקדי הפלגות. בסיום ביקורו, שר הביטחון גלנט שוחח עם הלוחמים:

״מה שהתברר במבצע הזה כבר מהשלבים הראשונים זה הדבר הידוע והברור שחמאס מבין רק כוח. והמשמעות היא – אם אתה מפעיל עליו לחץ יש עם מי לדבר, אם לא תפעיל לחץ אתה יכול לחכות על הקווים של רצועת עזה במשך חודשים ושנים ואף אחד לא ידבר איתך, כי הדרישות שלהם אלה דברים אחרים לגמרי ולא שחרור אסירים. לכן, הפעלת הלחץ היא בסיס העניין״.

״מה שאתם תראו בימים הקרובים זה תחילה של שחרור של חטופים. ההפוגה הזאת תהיה קצרה. מה שנדרש מכם בהפוגה הזאת זה להתארגן, להיערך, לעשות תחקירים, להתחמש ולהיערך להמשך. יהיה המשך, כי צריך להשלים את הניצחון ולייצר את המנופים בשביל הקבוצות הבאות של חטופים שיבואו רק כתוצאה מלחץ״.

״אני מעריך שבחודש – חודשיים הקרובים לפחות תהיה לחימה עצימה, ולאחר מכן יהיו הרבה מבצעים בהם לשייטת יהיה מה לעשות – עד למצב שלא יתקיים איום צבאי מתוך רצועת עזה ויהיה לנו חופש פעולה לעשות מה שאנחנו רוצים בכל רגע נתון״.

תיעוד: לוחמי חטיבת הנח״ל פועלים לאיתור פירי מנהרות בשכונת ג׳באליה ברצועה

הצלב האדום והסהר האדום: "החטופים יועברו מעזה למעבר רפיח ומשם לישראל"

הצלב האדום והסהר האדום מסרו לרשת אל-ערביה: "לצלב האדום יהיה תפקיד בעסקת החטופים. הם יועברו מעזה למעבר רפיח ומשם לישראל. אנחנו מקווים שהפסקת האש תתרום להכנסת סיוע לכל רצועת עזה".

משרד ראש הממשלה: קציני הקשר מסרו הודעות לכל המשפחות שיקיריהם מופיעים ברשימה

משרד ראש הממשלה, בשם הממונה על החטופים והנעדרים תת אלוף (מיל) גל הירש: בהמשך להגעתה של רשימת שמות החטופים העתידים להשתחרר ראשונים בשלב הראשון במתווה שסוכם – קציני הקשר מסרו הודעות לכל המשפחות שיקיריהם מופיעים ברשימה, וכן לכלל משפחות החטופים. נעדכן במידע מהימן נוסף ככל שידרש. נבקש להמנע מהפצת שמועות ומידע לא רשמי. אנו מבקשים מכלי התקשורת שלא לפרסם את רשימת השמות עד להשבת חטופינו ארצה.

דובר צה"ל: כוחות הביטחון עצרו 40 מבוקשים, 3 מהם משויכים לחמאס

דובר צה"ל: גם הלילה הכוחות השלימו שני מבצעים חטיבתיים; במבצע בפיקודה של חטיבה 646 במחנה הפליטים בלאטה נעצרו 14 מבוקשים, הוחרמו שלושה חמ״לי תצפית שבעבר הפעילו מטען על כוחותינו. במבצע בכפר עזון כנגד הטרור העממי נעצרו עשרה מבוקשים והוחרמו עשרה רכבים בלתי חוקיים וחומרי הסתה של ארגון הטרור חמאס

בפעילות משותפת של כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב, נעצרו הלילה כ40 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, שלושה מתוכם משויכים לארגון הטרור חמאס.

מאות לוחמי צה״ל במילואים וכוחות מג״ב בפיקודה של חטיבת המילואים 646 פעלו כ- 14 שעות במבצע חטיבתי במחנה הפליטים בלאטה שבשומרון בהכוונת שב"כ וצה״ל. הכוחות עצרו 14 מבוקשים, חיסלו מחבל חמוש, איתרו והחרימו שלושה חמ״לי תצפית אשר לאחרונה הופעלו מהם מטענים על הכוחות. בנוסף אותרו והוחרמו שני אקדחים ונשק מאולתר, מטענים, אמצעי לחימה נוספים וציוד צבאי.

במבצע חטיבתי נוסף לסיכול טרור עממי במרחב הכפר עזון שבחטיבת אפרים מאות לוחמי מילואים וכוחות מג״ב סרקו ותיחקרו עשרות מבנים וחשודים, עצרו עשרה מבוקשים, איתרו אמצעי לחימה, תחמושת, חומרים לייצור מטענים וחומרי הסתה של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, כוחות מג״ב החרימו עשרה רכבים בלתי חוקיים.

בסריקות אחר אמצעי לחימה בעיזריה בעציון נמצאו חלקי אקדח ואקדח אוויר. ברומאנה במנשה נמצא על ידי הכוחות תיק עם מטענים מאולתרים מוכנים לשימוש שהושמד וגם אקדח.

בפעילות סיכול במחנה הפליטים אל ערוב בעציון נעצרו חמישה מבוקשים והוחרמו 15 רכבים בלתי חוקיים. במהלך הפעילות נזרקו אבנים בצורה מאסיבית, הכח הגיב בירי וזוהתה פגיעה. בטובאס נעצרו שלושה מבוקשים החשודים בירי לעבר כוחות. במהלך המעצר נזרקו מטענים לעבר הכוח אשר הגיב בירי, זוהו פגיעות.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-1,950 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,100 מהם משוייכים לארגון הטרור חמאס

לשכת ראש הממשלה: התקבלה רשימת שמות ראשונית, עומדים בקשר עם כלל המשפחות

לשכת ראש הממשלה: ישראל מאשרת שהתקבלה רשימת שמות ראשונית. הגורמים הממונים בודקים את פרטי הרשימה ועומדים ברגעים אלה בקשר עם כלל המשפחות.

הממונה על השבויים והנעדרים תא"ל גל הירש: "נשוחח עם המשפחות שלגבי שחרורן יש לנו מידע, ראשוני או ודאי. הם יעודכנו ע״י קציני הקשר. תהיה פנייה גם למשפחות של ילדים שלא ברשימה ובסופו של דבר כלל החטופים".

דובר משרד החוץ בקטאר: 13 חטופים יעברו מחר בצהריים, הפסקת אש החל מ-07:00 בבוקר

דובר משרד החוץ הקטארי: "הפסקת אש החל משעה 7 בבוקר ביום שישי, למשך 4 ימים.
הפעימה הראשונה ב-16:00, 13 חטופים יעברו ביחד. עוד אמר: "שבויים נוספים ישוחררו במהלך ימי הפסקת האש, לא נמסור פרטים על העברתם מטעמים ביטחוניים. עדיפות לשחרור נשים וילדים".

צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון; הותקפה חוליית מחבלים ששיגרה טיל נ"ט

מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו תשתיות טרור ואתרים לשיגור רקטות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום. כוחות צה"ל תקפו באמצעי הלחימה "עוקץ פלדה" תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

בנוסף, כוחות צה"ל תקפו באמצעות מסוק קרב, כלי טיס מאוייש מרחוק וטנקים חולייה ששיגרה טיל נ"ט לעבר מרחב בירנית ואת עמדת המשגר ממנה ביצעו את הירי.

ירי בצפון ואזעקות בעוטף עזה

נתניהו על העסקה עם חמאס: "מקווים להוציא את הקבוצה הראשונה, ולאחר מכן, אנחנו מחויבים להוציא את כולם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם שר החוץ של בריטניה וראש הממשלה לשעבר דייוויד קמרון, בכנסת בירושלים.

ראש הממשלה נתניהו בפתח הפגישה: "אנחנו מקווים שנוציא את החטופים שלנו, יש הרבה אתגרים בדרך. אנחנו מקווים להוציא את הקבוצה הראשונה, ולאחר מכן, אנחנו מחויבים להוציא את כולם.

"חמאס הם מדובר כת שדוגלת ברצח עם. אין תקווה לשלום בין ישראל לפלסטינים ובין ישראל למדינות ערב אם לא נכחיד את התנועה הרצחנית הזאת, שמאיימת על העתיד של כולנו.

"זאת מלחמה רחבה יותר של ציוויליזציה מול ברבריות. האכזריות שראית במהלך ביקורך, היא האכזריות הנוראה ביותר שחווה העם היהודי מאז השואה. עלינו להתאחד כדי להביס את חמאס. איזה סוג אנשים עושים דברים כאלה? התשובה היא שאלה לא אנשים, אלה מפלצות. המפלצות האלה חייבות ללכת – והן ילכו. אנחנו נמשיך במלחמה עד שנשיג את המטרה הזאת ונבטיח עתיד שונה לעזה ולנו".

ירי נ"ט באזור מנרה

אזעקות ביישובי עוטף עזה

צה"ל עצר את מנהל בית החולים שיפא: "בבית החולים תחת ניהולו התקיימה פעילות טרור ענפה של ארגון הטרור חמאס"

צה"ל הודיע שמנהל בית החולים 'שיפאא' בעזה, ד"ר מוחמד אבו סלמיה, נעצר והועבר לתחקור בשב״כ לאחר שנחשפו עדויות רבות לכך שבית החולים תחת ניהלו הישיר, שימש כמפקדה של חמאס.

לפי הודעת צה"ל, "ארגון הטרור חמאס ניצל משאבים רבים, ביניהם חשמל על מנת לתחזק את מערכת המנהור שבנה תחת בית החולים, בנוסף, החמאס אחסן אמצעי לחימה רבים בבית החולים ובסביבתו. מעבר לכך, לאחר הטבח שביצע ארגון הטרור חמאס ב7.10, הארגון השתמש בבית החולים כמקלט עבור מחבליו ואף לקח לשם חטופים ישראלים שנחטפו ביום הטבח. דו"ח פתולוגי אישר כי רצח רב"ט נועה מרציאנו אירע בשטח בית החולים. בבית החולים תחת ניהולו התקיימה פעילות טרור ענפה של ארגון הטרור חמאס."

בצה"ל הוסיפו שהחלטה בנוגע להמשך החזקתו תתקבל בהתאם לממצאי החקירה ולמעורבות מנהל בית החולים בפעילות טרור.

אזעקה בשלומי

אזעקה בקריית שמונה, מנרה ומרגליות

צה"ל: לוחמי אגוז פעלו בלב עזה, איתרו אמצעי לחימה והכווינו תקיפות מהאוויר נגד יעדי חמאס

דובר צה"ל הודיע שבמסגרת פעילות הכוחות בצפון רצועת עזה, לוחמי יחידת אגוז ביצעו פשיטות ממוקדות על יעדי טרור בלב העיר עזה. במסגרת פעילותם ובהכוונה מודיעינית מדויקת, הכוחות פשטו על יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס והשמידו תשתיות טרור.
בנוסף, הכווינו הכוחות באמצעות מודיעין איכותי תקיפות אש מהאוויר על מבנים ממולכדים שהיוו סכנה לכוחות, מחבלים ומצבורי אמצעי לחימה אשר שימשו את מחבלי החמאס. לוחמי היחידה איתרו אמצעי לחימה רבים – מחסניות, חגורת נפץ ורימונים.

האזעקות בצפון: 35 שיגורים חצו מלבנון לישראל, משגרים הותקפו

בהמשך להתרעות במרחב צפון הארץ, דובר צה"ל הודיע שזוהו כ-35 שיגורים משטח לבנון שחצו לעבר שטח מדינת ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו מספר שיגורים.
בנוסף, מחבלים שיגרו משעות הבוקר מספר טילי נ"ט ומרגמות לעבר מספר מרחבים לאורך הגבול.

כלי טיס של צה"ל תקף מספר משגרים מהם בוצעו השיגורים. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו באמצעי הלחימה "עוקץ פלדה" משגר נוסף ממנו בוצע ירי.

כמו כן, צה״ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.

צה"ל בפנייה נוספת לתושבי עזה: "התפנו מבתיכם לאזור ההומניטרי, במיוחד תושבי שכונות ג'באליה ושג'עיה"

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, קרא לתושבי צפון רצועת עזה להתפנות דרומה, פעם נוספת. "אנחנו פונים לתושבי העיר עזה, ובמיוחד לשכונות ג'אבליה ושג'אעיה, לפנות מיידית את אזורי המגורים על מנת לשמור על ביטחונכם". אדרעי קרא לתושבים "להגיע לדרום ואדי עזה, לאזור ההומניטרי, דרך ציר סלאח א-דין עד השעה 16:00".

שר החוץ הבריטי ביקר בבארי: "שמעתי וראיתי דברים שלעולם לא אשכח"

שר החוץ של בריטניה וראש ממשלתה לשעבר דייויד קמרון ביקר הבוקר בקיבוץ בארי שבעוטף עזה, וראה מקרוב את השרידים לפגיעות מתקפת חמאס מ-7 באוקטובר. קמרון, שסייר במקום עם מקבילו הישראלי השר אלי כהן, כתב לאחר הביקור: "הבוקר ביקרתי בקיבוץ בארי, אחת הקהילות שניזוקו ממתקפת הטרור המזעזעת שספגה ישראל ב-7 באוקטובר. רציתי לבוא לכאן כדי לראות זאת בעצמי. שמעתי וראיתי דברים שלעולם לא אשכח. היום הוא גם יום שבו אנחנו מקווים לראות התקדמות בהפוגה ההומניטרית. זו הזדמנות מכרעת לשחרר את בני הערובה ולסיוע לעזה, כדי לעזור לאזרחים הפלסטינים שסובלים ממשבר הומניטרי הולך וגדל.

שר החוץ הבריטי דייויד קמרון (במרכז) עם שר החוץ אלי כהן (מימין) בביקור בקיבוץ בארי (צילום: חשבון הטוויטר של דייויד קמרון)
שר החוץ הבריטי דייויד קמרון (במרכז) עם שר החוץ אלי כהן (מימין) בביקור בקיבוץ בארי (צילום: חשבון הטוויטר של דייויד קמרון)

אזעקות בעוטף עזה: כיסופים

אזעקה בגליל העליון: מרגליות

אזעקות ביישובים רבים בגליל העליון

אזעקות נשמעו ביראון, דוב"ב, ברעם, כרם בן זמרה, דלתון, אזור תעשייה רמת דלתון, צבעון, ג'ש – גוש חלב, סאסא, ספסופה, בית ספר שדה מירון, אור הגנוז, מרכז אזורי מרום גליל, ביריה, בר יוחאי, קדיתא וריחאנייה.

בג"ץ דחה שתי עתירות נוספות נגד עסקת החטופים: "לממשלה שיקול דעת רחב"

 בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ דחה הבוקר שתי עתירות שהגישו מספר עותרים, ובכללם נפגעי טרור, נגד עסקת החטופים, בהיעדר עילה להתערבות בית המשפט, וזאת, "נוכח שיקול הדעת הרחב המסור לממשלה בהחלטות בעלות אופי מדיני-ביטחוני מובהק".

בית המשפט דחה את טענת חלק מהעותרים כי הממשלה מפלה בין החטופים וקבע כי "על-פני הדברים, וכפי שמשתקף מפעילות הממשלה, ברי כי הממשלה חותרת לשחרורם של כל החטופים, וכי מי שמפריד ומפלה ביניהם הוא ארגון הטרור חמאס ועושי דברו, אשר ניצבים מולה."

אתמול דחה בית המשפט העליון עתירה נוספת נגד ההסכם, שהוגשה על ידי ארגון משפחות נפגעי הטרור 'אלמגור'.

הרמטכ"ל בתוך עזה: "לא מסיימים את המלחמה, ממשיכים עד הניצחון"

הרמטכ״ל הרצי הלוי נפגש עם מפקדי החטיבות של אוגדה 36, בתוך רצועת עזה, וקיים הערכת מצב להמשך יחד עם מפקד פיקוד הדרום ומפקד האוגדה – כך דיווח דובר צה"ל. לדברי הרמטכ"ל, ״אנחנו מנסים לחבר בין מטרות המלחמה, והלחץ בתמרון הוא זה שיביא את היכולת להשיג גם את מטרת המלחמה הזו, לייצר את התנאים לשחרור החטופים. אנחנו לא מסיימים את המלחמה – אנחנו ממשיכים עד הניצחון, והולכים קדימה וממשיכים באזורים אחרים של חמאס. מאוד גאה בכם, אתם עושים עבודה יוצאת מן הכלל״.

בעקבות ירי מלבנון לעבר סאסא: צומת סאסא נסגר לתנועה

צה"ל: הלילה יורט טיל קרקע-אוויר ששוגר לעבר כלי טיס של צה"ל בשטח לבנון

טיל קרקע-אוויר שוגר במהלך הלילה לעבר כלי טיס של צה"ל בשטח לבנון – כך הודיע דובר צה"ל. הטיל יורט בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. בתגובה לשיגור, כלי טיס של צה"ל תקפו את המשגר ממנו שוגר הטיל ועמדת אחסון אמל"ח.

עוד דווח שמוקדם יותר הבוקר כלי טיס של צה״ל זיהה ותקף חוליית נ״ט במרחב זרעית. במקביל, כוח צה״ל תקף את החולייה בארטילריה.

צה"ל: זוהו שיגורים משטח לבנון לישראל, תוקפים בארטילריה את מקורות הירי

בהמשך להתרעות במרחב צפון הארץ, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. כוחות צה״ל תוקפים בארטילריה את מקורות הירי.

אזעקות בשלומי, בצת וסאסא

שר החוץ הקטארי: "נקבל את רשימת המשוחררים בשעות הקרובות ונעדכן את המדינות הרלוונטיות בהקדם"

שר החוץ של קטאר, מוחמד אל ח'ולאפי, אמר בראיון ל-CNN על עסקת החטופים: "ההסכם מתעדף שחרור של אזרחיות, נשים וילדים, משני הצדדים, במשך ארבעה ימים. אנחנו נקבל את הרשימה הרשמית של אותם אזרחים בשעות הקרובות ונוודא שהצדדים או המדינות הרלוונטיות עם בני ערובה ברצועת עזה מעודכנות בהקדם"

אזעקה בגליל המערבי: ערב אל עראמשה

ביממה האחרונה: צה"ל תקף מהאוויר 300 מטרות חמאס, בקרקע ממשיכים מאמצים לאיתור מנהרות

דובר צה"ל עדכן כי במהלך פעילות צה"ל ברצועה, הותקפו מהאוויר ביממה האחרונה כ-300 מטרות טרור של חמאס, ביניהן מפקדות מבצעיות, מנהרות לחימה תת קרקעיות, מחסני אמל"ח, אתרים לייצור אמל"ח ועמדות שיגור נ"ט.

חטיבת האש 215 באוגדה 162 תוקפת מטרות טרור במרחב שכונת ג׳באליה. בהכוונת החטיבה, כלי טיס מאויש מרחוק תקף מחבלים שנעו לכיוון כוחות צה״ל עם אמל״ח והותקפה עמדת תצפית שסיכנה את כוחותינו על ידי חימוש מונחה מדויק.

כלי טיס מאויש מרחוק וטנקים חיסלו מספר חוליות מחבלים במהלך קרבות בצפון הרצועה, בהכוונת לוחמי חטיבת גולני. לוחמי צוות קרב חטיבת 828 איתרו פיר מנהרה הממוקם בתוך מסגד.

לוחמי גדוד ההנדסה 924 בחטיבה 12 איתרו במרחב החקלאי של בית חאנון פיר מנהרה והשמידו אותו. לוחמי חטיבה 14 איתרו בבית אזרחי במרחב בית חאנון אמצעי לחימה רבים ופיר מנהרה.

ארה"ב: "הצדדים פועלים לפתור פרטים לוגיסטיים אחרונים, אנחנו מלאי תקווה שהיישום יחל בשישי בבוקר"

דוברת המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, אדריאן ווטסון, אמרה שהצדדים המעורבים בעסקת החטופים פועלים לפתור "פרטים לוגיסטיים אחרונים" לצורך היום הראשון של יישום ההסכם. לדבריה, "עמדתנו היא ששום דבר לא צריך להישאר נתון ליד המקרה כאשר בני הערובה יתחילו לשוב הביתה", אמרה ווטסון, "מטרתנו העליונה היא להבטיח שהם מובאים הביתה בבטחה. זה נמצא בטיפול, וכולנו מלאי תקווה שהיישום יחל בשישי בבוקר".

אונר"א: יותר ממיליון תושבי עזה שעזבו את ביתם עקב המלחמה נמצאים במתקני הסוכנות

סוכנות הסיוע של האו"ם לפליטים הםלסטינים (אונר"א) הודיעה שכמעט 1,037,000 תושבי עזה עזבו את ביתם בעקבות המלחמה ומקבלים מקלט ב-156 מתקני הסוכנות לאורך רצועת עזה. לפי נתוני סוכנות הסיוע, מספר העובדים שלה שנהרגו במהלך הלחימה בעזה עומד על 108 נכון לשלישי השבוע.

מזכ"ל הסוכנות, פיליפה לזריני, הודיע במסיבת עיתונאים שערך אתמול (רביעי) בבוקר בדרום רצועת עזה שסבלם של הפלסטינים רק יחריף עם הגעת החורף, והשטח כולו נמצא על סף התפרצות של מחלות המעוברות באמצעות מים. בסוכנות בירכו על הפסקת האש שהושגה בין ישראל לחמאס.

אזעקות באשקלון

אזעקה בעוטף עזה: כרם שלום

חיזבאללה אישר כי 5 מאנשים חוסלו, בהם עבאס מוחמד רעד בנו של יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני

גורם מדיני: "כל עוד לא נחתם ההסכם, אין הפסקת אש"

גורם ישראלי: "אין הפוגה – אין הפסקת אש. ההסכם טרם נחתם, לא התקבלו רשימות ספציפיות אבל יש אופטימיות זהירה שניתן יהיה להתקדם לפי המתווה"

דיווח בלבנון: חוסל בנו של יו״ר סיעת חיזבאללה בלבנון

שישה פעילי חיזבאללה, בהם עבאס מחמד רעד, בנו של יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט מוחמד רעד, נהרגו ב"תקיפה ישראלית" בבית יאחון בדרום לבנון. כך לפי דיווחים לבנוניים.

גורם מדיני: "ישראל עדיין לא קיבלה את שמות החטופים שישוחררו"

ראש המל"ל צחי הנגבי: העסקה לא תצא לפועל לפני יום שישי

שר החוץ הקטארי, מוחמד אל ח'ולאפי, אמר הבוקר (חמישי) בראיון ל-CNN שקטאר תקבל "בשעות הקרובות" את רשימת החטופים שישוחררו ותעדכן את המדינות הרלוונטיות. דוברת המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, אדריאן ווטסון, אמרה שהצדדים המעורבים בעסקת החטופים פועלים לפתור "פרטים לוגיסטיים אחרונים" לצורך היום הראשון של יישום ההסכם, ואמרה ש"כולנו מלאי תקווה שהיישום יחל בשישי בבוקר".

ראש המועצה לביטחון לאומי, צחי הנגבי, הודיע אמש שהעסקה לא תצא לפועל לפני שישי בבוקר. בניגוד לדיווחים אמש, גורם מדיני הודיע שישראל עדיין לא קיבלה את רשימת החטופים שישוחררו.

כ-1,400 ישראלים נרצחו או נפלו מתחילת המלחמה, ו-236 חטופים ברצועת עזה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!