דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה: עלייה של 53% בפניות על אפליה באוקטובר לעומת השנה שעברה

לפי הנציבות, כשליש מהפניות נגעו לעובדות ועובדים שפוטרו או שעבודתם נפגעה על בנסיבות הקשורות למלחמה | נציבת שוויון ההזדמנויות בעבודה עו"ד מרים כבהא: "תפקידנו שהאתגרים הרבים שעולים מהמלחמה לא יפגעו בעשייה המשמעותית לקידום שוויון בשוק העבודה"

משרד (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
משרד (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עלייה של 53% בכמות הפניות על אפליה לעומת אוקטובר שנה שעברה, כך מדווחת היום (רביעי) נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה. מרבית הפניות נוגעות לאפליה על רקע הורות, מילואים, לאום והשקפה.

לפי הנציבות, במהלך חודש אוקטובר התקבלו בנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, במשרד הכלכלה והתעשייה, כ-70 פניות הנוגעות לאפליית עובדים ועובדות וזכויותיהם בתקופת המלחמה, המעידות על מגמה של עלייה מתמשכת בשיעור הפניות. בתקופה שבין ה-15 ל-30 באוקטובר לבדה התקבלו 60 פניות. כשליש מהפניות נגעו לעובדות ועובדים שפוטרו או שעבודתם נפגעה על בנסיבות הקשורות למלחמה כגון: היעדרויות, תשלומים, שעות עבודה, הגנה מפיטורין, בני זוג של אנשי ונשות מילואים ועוד, האחרות נושא לאום, הריון, הורות, דת ועוד.

בנציבות הזמינו את הציבור להמשיך לפנות ולקבל סיוע והבהירו כי גם בימים אלה מטפלת הנציבות בבירור תלונות שעניינן  הפרת חקיקת השוויון בעבודה ומספקת ייעוץ משפטי כללי בדיני עבודה, תוך קיום הליכי בירור מול המעסיקים המפרים במידת הצורך, הוצאת צווים למעסיקים לשם קבלת נתונים, מידע או מסמכים באשר לקיום חובה מחובותיהם. כמו כן, לנציבות סמכות לנקוט בהליכים משפטיים נגד מעסיקים למימושן של זכויות לפי חקיקת השוויון בעבודה, בשם המתלונן או בשמה של הנציבות.

לצד זאת, מקיימת הנציבות בימים אלו גם פעילות הסברתית, לרבות שורה של וובינרים בנושא ניהול צוותים מגוונים בזמן מלחמה בהם השתתפו מעל ל-400 מנהלים ומנהלות מארגונים שונים במגזר הפרטי והציבורי, במטרה לקבל כלים שיאפשרו לארגונים להתמודד עם האתגרים השונים בניהול מגוון בעתות חירום. בימים אלו מציעה הנציבות למעסיקים "חבילת התערבות" של ליווי אישי ומותאם לכל ארגון באמצעות יועצים ארגוניים ובשיתוף עם מכון אקורד לפסיכולוגיה חברתית. פעולות אלו כוללות סדנאות, הכשרות וייעוץ אישי למנהלים בארגונים, כל זאת בהתאם לצרכים ולאתגרים הייחודיים של הארגון בתקופה זו. בנוסף צוות הנציבות מעביר הרצאות להעלאת המודעות בנושא זכויות עובדים ועובדות בשעת חירום.

הנציבה הארצית, עו"ד מרים כבהא: "עוברת על כולנו תקופה קשה מאוד שלא חווינו כמותה. התפקיד שלנו בנציבות לעשות שהאתגרים הרבים שעולים מהמלחמה לא יפגעו במרקם היחסים בין הקבוצות השונות ובעשייה המשמעותית לקידום שוויון בשוק העבודה. אנו פועלים בזירות השונות, ונמשיך להוות כתובת מקצועית הן לעובדים והן למעסיקים על מנת שנעבור תקופה זו חזקים ושוויוניים יותר"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!