דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / 13 החטופים והחטופות נחתו בבתי חולים בישראל; התקבלה רשימת השמות שצפויים להשתחרר מחר

המשוחררים הגיעו למתחם קליטה מיוחד שהוקם בבסיס חצרים ומשם לבתי חולים ברחבי הארץ | נתניהו: "מחבקים את אזרחינו השבים הביתה ומחויבים להשיב את כולם" | ראש ממשלת תאילנד: גם 11 מחטופינו שוחררו | שירות בתי הסוהר: שוחררו 39 האסירים הפלסטינים מהכלא

  • מסוק עם המשוחררים מהשבי בעזה, נוחת בבית החולים שניידר בפתח תקווה (צילום: דפנה איזברוך)
    מסוק עם המשוחררים מהשבי בעזה, נוחת בבית החולים שניידר בפתח תקווה (צילום: דפנה איזברוך)
  • חגיגות בתל אביב אחרי שחרור 13 החטופים והחטופות הישראלים שהוחזקו על ידי חמאס בעזה ושוחררו בפעימה הראשונה (צילום: AP/Ariel Shalit)
    חגיגות בתל אביב אחרי שחרור 13 החטופים והחטופות הישראלים שהוחזקו על ידי חמאס בעזה ושוחררו בפעימה הראשונה (צילום: AP/Ariel Shalit)
  • חגיגות בתל אביב אחרי שחרור 13 החטופים והחטופות הישראלים שהוחזקו על ידי חמאס בעזה ושוחררו בפעימה הראשונה (צילום: AP/Ariel Shalit)
    חגיגות בתל אביב אחרי שחרור 13 החטופים והחטופות הישראלים שהוחזקו על ידי חמאס בעזה ושוחררו בפעימה הראשונה (צילום: AP/Ariel Shalit)
  • שולחן ארוחת שישי לחטופים בעזה, שהוצב מחוץ למוזיאון תל אביב לאומנות (צילום: גילי יערי /פלאש90)
    שולחן ארוחת שישי לחטופים בעזה, שהוצב מחוץ למוזיאון תל אביב לאומנות (צילום: גילי יערי /פלאש90)
  • ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט עוקבים אחר ניהול אופרציית המבצע מחדר המבצעים של אמ"ץ, בקריה בתל אביב (חיים צח /לע"מ)
    ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט עוקבים אחר ניהול אופרציית המבצע מחדר המבצעים של אמ"ץ, בקריה בתל אביב (חיים צח /לע"מ)
  • כלי רכב של הצלב האדום עם חטופים ששוחררו בעסקת החטופים בין ישראל לחמאס מגיעים למעבר רפיח (צילום: Mustafa Hassona / Anadolu)
    כלי רכב של הצלב האדום עם חטופים ששוחררו בעסקת החטופים בין ישראל לחמאס מגיעים למעבר רפיח (צילום: Mustafa Hassona / Anadolu)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-49 למלחמה: 13 החטופים והחטופות הישראלים שוחררו היום (שישי) משבי חמאס והועברו לישראל. רשימת שמות הישראלים שצפויים להשתחרר מחר הועברה לישראל.

שמותיהם של המשוחררים שהגיעו לישראל בפעימה הראשונה: דורון כץ אשר (34) וילדיה אביב (2) ורז (4); רות מונדר (78), בתה קרן מונדר (54) ואוהד (9), בנה של קרן; דניאל אלוני (45) ובתה אמיליה אלוני; (5) עדינה משה (72); יפה אדר (85); חנה פרי (79); מרגלית מוזס (77) וחנה קציר (77). גם 10 אזרחים תאילנדים ופיליפיני שוחררו משבי חמאס.

המשוחררים הועברו לבסיס חצרים, שם עברו קליטה ושיחה ראשונה עם בני המשפחה. משם עברו לבתי חולים במרכז הארץ שבו נפגשים עם משפחותיהם. הילדים ואמותיהם הגיעו לבית החולים שניידר. שם הם צפויים לשהות כ-48 שעות.

בעזה, אלפי תושבים מנצלים את הפסקת האש על מנת לרדת לדרום הרצועה, מוקדם יותר קרא דובר צה"ל בערבית לתושבי הרצועה שנמצאים בדרום שלא לחזור לצפון, המעבר היחיד שיתאפשר הוא דרומה.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

דיווח: חמאס ישחרר גם 23 חטופים תאילנדים בעקבות מאמצי תיווך של איראן

העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" מדווח כי חמאס צפוי לשחרר ללא כל תנאי 23 אזרחי תאילנד שנחטפו במתקפת הטרור של 7 באוקטובר, בעיקר כשעבדו בחקלאות סמוך לגבול. לפי הדיווח, שנמסך על מקור מצרי, לאיראן היה תפקיד בתיווך השחרור הצפוי שלהם, ובמסגרת התיווך הזה חמאס סיפק לממשלה בבנגקוק מידע על גורלם של העובדים הזרים שנלקחו כבני ערובה. לא צוין בדיווח מתי בדיוק הם ישוחררו, אבל בתקשורת התאילנדית מדווחים כי ייתכן שהשחרור יתרחש מעט אחרי תחילת הפסקת האש מחר

דובר צה״ל: ״לא נאפשר לתושבי עזה לחזור לצפון הרצועה במהלך הפסקת האש״

דובר צה"ל בשפה הערבית, אביחי אדרעי, הודיע כי עם כניסתה לתוקף של הפסקת האש הזמנית – היא צפויה להתחיל ב-7 בבוקר – "כוחותינו יוצבו בקווי הפסקת האש בתוך הרצועה. כוחותינו יוצבו באזורים שאין בהם אוכלוסיה וימשיכו בתנועות בציר נצרים ובכביש החוף". אדרעי הבהיר כי "לא תתאפשר תנועת תושבים מדרום רצועת עזה לצפון בשום אופן, אלא רק מצפון לדרום". עוד אמר כי "לא תתאפשר תנועה בלתי מתואמת של משאיות מדרום הרצועה לצפון".

דיווח: צה״ל מגביר את התקיפות באזור רפיח ברצועת עזה

כלי תקשורת פלסטינים ברצועת עזה מדווחים על תקיפות משמעותיות של צה״ל שהחלו לפני זמן קצר באזור רפיח.

לקראת הפסקת האש ושחרור החטופים הצפוי: הסתיימה ישיבת קבינט המלחמה בקריה

הסתיים הדיון שנערך בקבינט המלחמה לקראת כניסתה לתוקף של הפסקת האש הזמנית מחר בבוקר. הדיון החל בסביבות 8 בערב, ונערך בקריה בתל אביב.

כלי תקשורת בסוריה: כמה פיצוצים עזים נשמעו באזור העיר דמשק

כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי פיצוצים עזים נשמעו באזור הבירה דמשק.

בתגובה לשיגורים לצפון: חיל האוויר תקף עמדות שיגור ומטרות חיזבאללה בלבנון

מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מטרות חיזבאללה בשטח לבנון. במסגרת התקיפה, השמידו כוחות חיל האוויר עמדות שיגור מהן בוצע ירי לעבר ישראל בימים האחרונים. כמו כן, הותקפו גם אתרים צבאיים מהם פעלו מחבלים.

דובר צה"ל בערבית: אחרי הפסקת האש תתאפשר רק תנועה של תושבים מצפון לדרום

משרד הבריאות הפלסטיני: 14,854 נהרגו ברצועת עזה מפרוץ המלחמה, יותר מ-36 אלף פצועים

משרד הבריאות של חמאס טוען כי 14,854 פלסטינים נהרגו בעזה מאז פרוץ המלחמה. כמו כן, לטענת המשרד יותר מ-36 אלף בני אדם נפצעו.

צבע אדום בעוטף עזה

דיווחים בעזה: צה"ל תקף בג'באליא

צה"ל עצר אנשי צוות רפואי בבית החולים האינדונזי בעזה

לוחמי צה"ל עצרו הלילה מספר אנשי צוות רפואי מבית החולים האינדונזי בעזה.

צבע אדום בעוטף, דקות לפני הפסקת האש

הפסקת האש עם חמאס נכנסה לתוקף

רבע שעה לאחר הפסקת האש צבע אדום בעוטף

צה״ל: "השלמנו את ההערכות המבצעית בקווי ההפוגה"

צה"ל השלים את ההערכות המבצעית בקווי ההפוגה. בשעה האחרונה, כוחות צה"ל בפיקוד אוגדה 36 והשתתפות כוחות מיוחדים מיחידת יהל"ם השמידו תוואי מנהרות תת קרקעיות ומספר פירי מנהרות במרחב בית החולים שיפא.

במהלך היממה האחרונה המשיכו כוחות צה״ל ביבשה, באוויר ובים להשמיד מטרות טרור ולפעול בשטחים השונים לאיתור וסריקת מבנים חשודים תוך התקלות עם מחבלים, הכוחות השמידו תוואי מנהור שזוהו בימים האחרונים.

 

דובר צה"ל לתקשורת הערבית: "המלחמה עדיין לא הסתיימה. צפון רצועת עזה הוא אזור מלחמה מסוכן ואסור לנוע צפונה"

דובר צה"ל לתקשורת הערבית, סא״ל אביחי אדרעי, בהודעה לתושבי רצועת עזה, עם כניסת הפסקת האש לתוקף: ‏"המלחמה עדיין לא הסתיימה. ההפסקה ההומניטרית היא זמנית. צפון רצועת עזה הוא אזור מלחמה מסוכן ואסור לנוע צפונה. למען ביטחונך, עליך להישאר באזור ההומניטרי בדרום.

‏ניתן לנוע רק מצפון הרצועה לדרום דרך כביש סלאח א-דין. תנועת תושבים מדרום הרצועה לצפון אסורה ומסוכנת”.

עסקת החטופים: משאיות דלק החלו להיכנס לדרום הרצועה

משאיות דלק ממצרים החלו להיכנס הבוקר לדרום רצועת עזה דרך מעבר רפיח. צעד זה מתבצע במסגרת עסקת החטופים.

צה"ל לתושבי עזה: "אל תחזרו לצפון הרצועה"

צה"ל פיזר הבוקר כרוזים מעל כל שטח הרצועה שבו הוזהרו תושבי הרצועה לא לחזור לצפון הרצועה. בכרוז נכתבה אזהרה כי המלחמה עדיין מתקיימת וההפוגה היא זמנית.
צה"ל יאפשר מעבר מצפון הרצועה לדרומה דרך ציר צלאח א-דין.

מכליות סולר וגז בישול הועברו הבוקר ממצרים לדרום הרצועה

ארבע מיכליות סולר וארבע מכליות גז בישול הועברו הבוקר ממצרים לארגוני סיוע הומניטאריים של האו"ם בדרום רצועת עזה. כך הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

המשאיות עברו דרך מעבר רפיח, באישור הדרג המדיני, במסגרת ההפוגה ומתווה שחרור החטופים שסוכמו עם אצות הברית בתיווך קטאר ומצרים.

הדלקים וגז הבישול מיועדים להפעלת תשתיות הומניטאריות חיוניות ברצועת עזה.

ראש ממשלת בריטניה על הפסקת האש: "לא נעצור עד שכל החטופים יוחזרו בבטחה"

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק בירך על כניסת הפסקת האש לתוקף: "ההפוגה ההומניטרית חיונית לסיום חווייתם הנוראית של החטופים המוחזקים בידי חמאס, ולהכנסת סיוע מציל חיים לעזה".

סונאק הודה למדינות ולגורמים שסייעו במאמצים הדיפלומטים, והוסיף: "לא נעצור עד שכל החטופים יוחזרו בבטחה".

נציבת בתי הסוהר לקראת שחרור האסירות: "לפנינו ימים ארוכים ואנחנו נהיה בכל העת בדריכות"

נציבת בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, הגיעה הבוקר לבית הסוהר ׳דמון׳ על מנת לעמוד מקרוב על שחרור האסירות הביטחוניות, כחלק ממתווה שחרור החטופים. הנציבה פגשה את סוהרי וסוהרות היחידה והנחתה לפעול במקצועיות ובמבצעיות למען מימוש המשימה הלאומית, להחזרת החטופים הביתה.

במקביל, סוהרי וסוהרות שב"ס ולוחמי היחידות המיוחדות של שב"ס, עורכים בכלל יחידות לתת מענה לכל אירוע הסתה או הפרת סדר.

נציבת בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי: ״זו המשימה שלנו, למען החזרת החטופים הביתה, ואנחנו נעשה אותה על הצד הטוב ביותר. לפנינו ימים ארוכים ואנחנו נהיה בכל העת בדריכות על מנת לממש את משימתנו, בשיתוף פעולה עם כלל גורמי הביטחון: צה״ל, שב״כ, משטרת ישראל ושאר הגורמים״.

עימותים בין צה"ל לתושבים שמנסים לחזור לצפון הרצועה

רויטרס: ישראל תשחרר היום 24 מחבלות ו-15 מחבלים קטינים

אילת: חשש לחדירת כלי טיס עוין

פיקוד העורף: אירוע חדירת כלי הטיס לאילת הסתיים, אין נפגעים

מנכ"ל כללית על קליטת השבויים: "הטיפול הרפואי עשוי להיות ממושך ויכלול דיספלינות רפואיות שונות"

לקראת החזרה הצפויה של השבויים מעזה, אמר מנכ"ל קופת החולים כללית, אלי כהן: ״הצוותים שלנו ערוכים לתת מענה רפואי מקיף, ככל שיידרש, לחוזרים מהשבי בהתאם למצבם ועל פי צרכיהם. לצורך כך הוקם מערך סיעוד ייעודי בחטיבת הקהילה , שיהיה אחראי על תיאום הרצף הטיפולי והעברת המקל מבית החולים לצוותים המטפלים בקהילה”.

עוד הוסיף כהן “הנחת העבודה שלנו היא, כי הטיפול והליווי הרפואי עשוי להיות ממושך ויכלול דיספלינות רפואיות שונות. רופאי המשפחה, רופאי הילדים וצוותי הסיעוד שמכירים את החוזרים מהשבי ימשיכו להעניק את הטיפול ולהיות הגורם הרפואי המרכזי עבורם”.

ראש אגף סיעוד חטיבת קהילה כללית, רות ברוך: "המטרה שלנו היא להעניק את הטיפול בסביבה בה המטופלים שוהים ולמנוע ככל האפשר טלטלות נוספות. הצוותים של כללית יהיו קשובים לכל צרכיהם ויעניקו את המעטפת ורצף הטיפול בכל מקום שיבחרו להיות בו. בנוסף, ידריכו את המטופלים ומשפחותיהם, יתאמו ביקורים של רופאי משפחה ורופאי ילדים ויסייעו ובכל צורך רפואי אשר יעלה״.

עיריית אילת: לא היה יירוט, ההתרעה הופעלה בעקבות זיהוי של תנועה חשודה

דובר צה"ל על האזעקה באילת: מדובר בזיהוי שווא, אין חשש לאירוע ביטחוני

החל תהליך שחרור האסירות הביטחוניות שישוחררו בעסקת החטופים

תחת אבטחה כבדה יצאו 24 האסירות מכלא דמון ו-15 האסירים מכלא מגידו, שישוחררו במסגרת עסקת החטופים. האסירים והאסירות עושים את דרכם לכלא עופר.

שר החוץ סייר עם שרי החוץ של פורטוגל וסלובניה בכפר עזה ובשדרות

שר החוץ אלי כהן, סייר הבוקר עם שרי החוץ של פורטוגל וסלובניה בכפר עזה ובשדרות. השר כהן הבהיר לעמיתיו שהגיבוי שלהם לישראל עד לחיסול החמאס הוא חיוני על מנת להבטיח שהם לא יהיו הבאים בתור, וכן ביקש מעמיתיו לקדם חקיקה נגד חמאס גם באירופה, להוציא את חמאס ושלוחותיו מחוץ לחוק ולייבש את מקורות המימון שלו.

שר החוץ אלי כהן: "יש רק גורם אחד שאחראי למלחמה והוא ארגון הטרור חמאס, הגרוע מארגון דעא"ש. לביקורי תמיכה מעין אלה יש חשיבות גדולה להמשך התמיכה בינלאומית לזכותה של ישראל להגן על עצמה. העולם הנאור חייב להבין אם ישראל לא תחסל את החמאס הם יהיו הבאים בתור: The west is next".

דיווח בעזה: 2 נהרגו ו-11 נפצעו לאחר שניסו לעבור לצפון הרצועה

אלוף פיקוד הדרום בהערכת מצב בתוך הרצועה - תיעוד

מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, ביצע אמש הערכת מצב עם הכוחות הלוחמים ברצועת עזה. במהלכה, ביצע תדריך ואישור תוכניות להערכות המבצעית בקווי ההפוגה.

איסמאעיל הנייה: מחויבים להסכם כל עוד ישראל תעמוד בו

אסמאעיל הניה, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס: "השהידים הם המס שצריך לשלם על החירות, השחרור והעצמאות. הכיבוש רצה להסתמך על כוחו הצבאי כדי לשחרר את האסירים אך בסופו של דבר נכנע לתנאיה של ההתנגדות כדי לשחררם. נהיה מחויבים להפסקת הלחימה ככל שהאויב יהיה מחויב לה".

גורם מדיני: שמות משוחררי הפעימה השנייה צפויים לעבור בשעות הקרובות

גורם מדיני דיווח כי ישראל תקבל את השמות של משוחררי הפעימה השנייה מהמתווך הקטרי כבר בשעות הקרובות – תוך כדי שחרור הפעימה הראשונה.

לטובת מבצע "דלתות שמיים": כביש 232 נחסם לתנועה מכרם שלום עד צומת מעון

לטובת מבצע ״דלתות שמיים״ להחזרת החטופים, כביש 232 נחסם לתנועה מכרם שלום ועד צומת מעון לשני הכיוונים.

דיווח: 12 תאילנדים ישוחררו היום בנוסף ל-13 הישראלים

מצרים: ערוכים לקלוט את בני הערובה במעבר רפיח, 12 תאילנדים ישוחררו לצד הישראלים

בזמן המבצע: ראש הממשלה ושר הביטחון יהיו בחדר המבצעים בקריה

ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט יעקבו אחרי התנהלות שחרור החטופים בקריה בתל אביב.

ראש הממשלה ושר הביטחון יעקבו מקרוב על ניהול אופרציית המבצע להבאת הישראלים ששוחררו משבי חמאס לארץ. אל ראש הממשלה יתלוו ראש המל"ל צחי הנגבי, ומזכירו הצבאי אלוף אבי גיל. אל שר הביטחון יתלוו מזכירו הצבאי תת אלוף גיא מרקיזנו וראש המטה שחר כץ.

משפחות החטופים הגיעו לבתי החולים

ראש ממשלת תאילנד מאשר: 12 חטופים תאילנדים שוחררו משבי חמאס

13 החטופים הועברו לידי הצלב האדום והם בדרך למעבר רפיח

החטופים הישראלים הועברו מהרצועה למצרים

לקראת קליטת החטופים: שר הביטחון גלנט ביקר בבסיס חצרים בדרום

שר הביטחון גלנט ביקר לפני זמן קצר בבסיס חצרים של חיל האוויר, ועמד מקרוב על היערכות כוחות צה״ל לקליטתם הראשונית של החטופים ששוחררו מהשבי ברצועת עזה. השר גלנט עבר בין תחנות הקליטה השונות ושוחח עם הצוותים שעתידים לקבל את פניהם של החטופים. שר הביטחון הביע את הערכתו בפני הכוחות על ההכנה המקצועית והרגישה שבוצעה לקראת המבצע.

לשר הביטחון התלוו בביקור ראש אכ״א האלוף יניב עשור ויועץ שר הביטחון לנושאי השו״ן אל״מ (במיל׳) ליאור לוטן.

שר הביטחון גלנט אמר בסיום הביקור: "הגעתי לעמוד מקרוב אחר ההכנות של צה"ל לקליטת החטופים. אני מלא התפעלות מהאופן שבו צה"ל נערך, זה מפגין רגישות, זה מפגין תחושה מקצועית מאוד ואני משוכנע שצה"ל שיודע להילחם ידע גם כיצד לטפל במשפחות וכיצד לקלוט אותם״.

״החטופים שלנו נמצאים בשבי החמאס כבר 49 ימים: ילדים וילדות קטנים, נערים ונערות, נשים, גברים, חיילות, חיילים, וגם אנשים מבוגרים יותר ואפילו ניצולי שואה. אנחנו נעשה כל מאמץ על מנת להחזיר אותם, לקלוט כמו שצריך את אלה שיגיעו עכשיו במהלך הראשון, ובעיקר לזכור שאנחנו נמשיך להילחם ונעשה כל מאמץ וכל פעולה על מנת להביא לשחרור כל חטופים – גם אלו שלא ישוחררו במסגרת המהלך הזה".

שר הביטחון יואב גלנט בביקור בבסיס חצרים (צילום: אלעד מלכה)
שר הביטחון יואב גלנט בביקור בבסיס חצרים (צילום: אלעד מלכה)

ראש הממשלה נתניהו: "מגנה בתקיפות את דברי ראשי ממשלות בלגיה וספרד"

ראש הממשלה נתניהו: "מגנה בתקיפות את דברי ראשי ממשלות בלגיה וספרד על כך שלא הטילו את האחריות המלאה על הפשעים נגד האנושות שביצע חמאס, שטבחו באזרחינו ומשתמשים בפלסטינים כמגן אנושי".

במסיבת העיתונאים שקיימו שני המנהיגים, שרק אתמול קיימו ביקור תמיכה בישראל, אמר סנצ'ס כי ישראל מבצעת הרג חסר הבחנה ברצועת עזה ומפירה את החוק הבינלאומי. השניים גם קראו להפסקת אש קבועה בין ישראל לחמאס, במקביל לשחרור החטופים הישראלים מהשבי בעזה. ראש הממשלה הספרדי אף ביקר אתמול בקיבוץ בארי.

"אנחנו מגנים את הטענות השקריות של ראשי הממשלות של ספרד ובלגיה אשר נותנים רוח גבית לטרור", אמר שר החוץ אלי כהן. "ישראל פועלת לפי הדין הבינלאומי ונלחמת בארגון טרור רצחני גרוע מדאעש שמבצע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. אנחנו נחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש עד לחיסול שלטון החמאס ברצועת עזה ושחרור כל החטופים".

ישראל מאשרת: 13 החטופים הועברו למצרים בדרכם לפגוש נציגי צה"ל ושב"כ

מנכ"ל מד"א: הצלב האדום הודיע שבידיו 24 חטופים, ישראלים ותאילנדים

תיעוד: החטופים הישראלים עוברים לצד המצרי באמבולנס של הצלב האדום

13 החטופים בידיים ישראליות

מטה משפחות החטופים: עדינה משה מקיבוץ ניר עוז שוחררה משבי חמאס

מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים: עדינה משה בת 72, נחטפה לעזה ב-7 לאוקטובר מביתה בקיבוץ ניר עוז, לאחר שהמחבלים רצחו את בעלה סעיד משה. היא אמא לארבעה ילדים: מאיה, יעל, ששון ועמוס. כעת היא חוזרת לזרועות ילדיה ונכדיה, היא תוכל להמשיך בגידול חלק מנכדיה הגרים בקיבוץ ותחזור לתחביביה: בישולים, גידול הצמחים וקריאת ספרים.

עדינה משה (צילום: מטה משפחות החטופים)
עדינה משה (צילום: מטה משפחות החטופים)

מטה משפחות החטופים: מרגלית מוזס מקיבוץ ניר עוז שוחררה משבי חמאס

מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים: מרגלית מוזס מחלימת סרטן, חובבת טבע מושבעת ובמיוחד ציפורים. אוהבת טבע וטיולים, למרות מצבה הבריאותי הירוד. בקיץ האחרון הייתה בשיט בצפון נורווגיה. והחורף מתכננת לנסוע למוזאמביק.מרגלית אוהבת לסרוג, סורגת עבור הנכדים אפודות וסוודרים כל הזמן. השתתפה במבצע סריגת כובעים לפגיה.

מרגלית מוזס (צילום: מטה משפחות החטופים)
מרגלית מוזס (צילום: מטה משפחות החטופים)

13 החטופים והחטופות בידי ישראל: אלה השמות שזוהו

שמות החטופים והחטופות ששוחררו: דורון כץ אשר (34) וילדיה אביב (2) ורז (4); רות מונדר (78), בתה קרן מונדר (54) ואוהד (9), בנה של קרן; דניאל אלוני (45) ובתה אמיליה אלוני; (5) עדינה משה (72); יפה אדר (85); חנה פרי (79); מרגלית מוזס (77) וחנה קציר (77).

13 החטופים ששוחררו והגיעו לישראל ב-24 בנובמבר (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
13 החטופים ששוחררו והגיעו לישראל ב-24 בנובמבר (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

צה"ל ושב"כ: החטופים ששוחררו מעזה עברו הערכה רפואית בשטח ישראל

הנשיא הרצוג בירך על חזרת 13 החטופים: "המלאכה לא תמה עד שכולם ישובו"

נשיא המדינה יצחק הרצוג:

"אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל
הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה
הָעוֹמְדִים בֵּין בַּיָּם וּבֵין בַּיַּבָּשָׁה
הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם
וְיוֹצִיאֵם מִצָּרָה לִרְוָחָה
וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה
וּמִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה"

בשם העם כולו אני מודה לכל מי שעוסקים במלאכת הקודש של השבת בנינו ובנותינו הביתה. חשוב לזכור כי המלאכה לא תמה עד שכל החטופים ישובו לישראל. אני רוצה לחזק את האנשים שעוסקים במשא ומתן, כלל כוחות הביטחון, הכוחות הלוחמים בשטח, קהיליית המודיעין הישראלית, אנשי המינהלת של החטופים והנעדרים, צוותי הפסיכולוגיה, העובדות והעובדים הסוציאליים, כוחות הרפואה, ההצלה והשיקום ומטה משפחות החטופים ולצידם הגורמים הבינלאומיים הרלבנטים.

אני מחבק ומחזק את החוזרים הביתה וכן את משפחותיהם של כלל החטופות והחטופים, ומתפלל לשובם המהיר והבטוח של בנותינו ובנינו שעדיין בידי האוייב. ליבנו איתם כל דקה ביום.

ושבו בנות ובנים לגבולם.
שבת שלום.

צה"ל פרסם תיעוד של רגע כניסת החטופים ששוחררו לשטח ישראל

משרד ראש הממשלה: "מחבקים את אזרחינו השבים הביתה ומחויבים להשיב את כולם"

משרד ראש הממשלה עדכן כי 13 החטופים ששוחררו עברו בדיקה רפואית ראשונית, ומשפחותיהם עודכנו על-ידי הגורמים הממונים, והוסיף כי "ממשלת ישראל מחבקת את אזרחינו השבים הביתה, ומחויבת להשבת כל החטופים והנעדרים". לדבריו, "הממשלה יחד עם כל גורמי הביטחון תלווה אותם ואת משפחותיהם. ושבו בנים ובנות לגבולם".
המשרד הוסיף כי 11 אזרחים זרים שוחררו גם כן.

גלנט: "עשינו צעד חשוב, נעשה כל הנדרש כדי להשיב את כל החטופים - זו חובתנו עבור בני המשפחות ועבור מדינת ישראל"

בני גנץ: "נילחם עד שיחזרו כולם ועד שאזרחי ישראל יחיו בביטחון מלא"

יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ התייחס לשחרור החטופים, ואמר כי "מדינת ישראל כולה נמצאת היום ברגעים של רגשות מעורבים. שמחה והקלה על כל נפש שאנו מצילים, כאב ועצב יחד עם המשפחות שיקיריהן לא חזרו עדיין ונחישות להמשיך להילחם עד שיחזרו כולם, עד שנייצר מציאות אחרת ואזרחי ישראל יחיו בביטחון מלא".

לדבריו, "נפגשתי אתמול עם משפחות של חטופים שלא צפויים לחזור אלינו בימים הקרובים. ראיתי בהן שילוב של כאב ועוצמה. חזרתי והבעתי בפניהן את מחויבותנו להמשיך ולהילחם ולעשות כל מאמץ ולהפעיל כל אמצעי, כדי שכולם יחזרו הביתה".

"דווקא עכשיו אני מבקש לשלוח חיבוק גדול למשפחות שעוד מחכות – כולנו, כל עם ישראל איתכן ועם היקרים לכן ולנו", הוסיף גנץ. "המלחמה על החזרת החטופים היא צו מוסרי שלנו כמדינה, כעם וכחברה. נילחם למען חזרתם הביתה של כל הבנים והבנות, ונמשיך להכות באויב למען חזרתם הביתה של כל תושבי הדרום והצפון בביטחון. חיזוק גדול וחיבוק גדול – לכל המשפחות".

שירות בתי הסוהר: שוחררו 39 האסירים הפלסטינים מהכלא

שירות בתי הסוהר הודיע כי החל תהליך השחרור של 39 האסירים הביטחוניים, שהועברו הבוקר לכלא עופר, במסגרת ההסכם בין ישראל לחמאס. תהליך השחרור לא החל עד שכל החטופים הישראלים שוחררו, זוהו ונקלטו בישראל.

קיבוץ ניר עוז: מברכים על שובו מהשבי של גאלינור (ג'ימי) פאצ'קו, המטפל המסור של אמיתי בן צבי ז"ל

קיבוץ ניר עוז: "מברכים על שובו מהשבי של גאלינור (ג'ימי) פאצ'קו – Gelienor Pacheco, בן 33, מהפיליפינים שנחטף באלימות קשה מניר עוז בשבת ה-7 באוקטובר. ג'ימי היה המטפל המסור של אמיתי בן צבי ז"ל מניר עוז שנרצח במהלך מתקפת הטרור הרצחנית. מהקיבוץ נחטפו 5 עובדים זרים נוספים, אך אין בידינו מידע לגבי זהות האזרחים הזרים האחרים ששוחררו בשלב זה".

ממשפחת בן צבי נמסר: "אנחנו נרגשים משחרורו של ג׳ימי ונעשה כמיטב יכולתנו לתמוך באיחודו עם משפחתו. כמו כל משפחת ניר עוז אנחנו נרגשים משחרור החטופים וממתינים בכיליון עיניים לחזרתם של שאר החטופים – מניר עוז ומכל העוטף".

דובר צה"ל בהצהרה: "החטופים ששבו לארץ עברו הערכה רפואית ולא נשקפת סכנה לחייהם"

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס הערב לשחרור 13 החטופים והחטופות משבי חמאס, ועדכן: "כולם עברו הערכה רפואית ראשונה במעבר כרם שלום ולא נשקפת סכנה לחייהם. הם כרגע בתנועה ובעוד זמן קצר יגיעו לבסיס חצרים שם יצרו קשר עם משפחותיהם, ישלימו בדיקות רפואיות ותהליך קליטה ומשם יועברו במסוקי חיל האוויר לבתי החולים לפגוש את משפחותיהם".

הגרי הדגיש כי "כל אחד ואחת ששב הערב הביתה הם עולם ומלואו. חזרתם היא חובתנו המוסרית והערכית. כל מפקדי צה"ל ולוחמיו פעלו במשך שבועות ארוכים יחד עם ארגוני הביטחון להחזרתם הביתה".

עוד אמר הגרי: "חנה קציר שבה הביתה אחרי שארגוני הטרור טענו שמתה. לכן, יש להתעדכן רק דרך גורמים ישראלים ולא ממידע שמגיע ארגוני הטרור".

דובר צה"ל: 22 הישראלים והזרים ששוחררו משבי חמאס הגיעו לבסיס חצרים

דובר צה"ל: בשעה זו הגיעו 22 אזרחים ישראלים וזרים ששבו הערב לבסיס חצרים, משם ימריאו בקרוב לבתי החולים ויתאחדו עם בני משפחותיהם. שתי אזרחיות ישראליות הועברו לבית חולים באופן רכוב. האזרחים והזרים השבים מלווים על ידי גורמי אגף כוח האדם וגורמי רפואה של צה"ל. נציגי צה״ל מלווים את משפחותיהם בבתי החולים ומעבירים להם עדכונים שוטפים. מסוקי חיל האוויר ממתינים בבסיס חצרים בכדי להטיס את השבים לבתי החולים. צה"ל, גופי הביטחון ומערכת הבריאות ערוכים להמשך קליטת חטופות וחטופים נוספים על פי המתווה שסוכם, לצד מוכנות צה״ל להמשיך לפעול ברצועת עזה.

משרד הבריאות: שתי חטופות ששוחררו הגיעו לבית החולים וולפסון בחולון

לפי הודעת המשרד, שתי נשים ששבו לישראל הערב הגיעו לבית החולים וולפסון. במשרד אמרו שבתי החולים שניידר ואסף הרופא ערוכים לקבלת 22 השבים הנוספים. בבתי החולים הם ייפגשו עם בני משפחתם ויקבלו מעטפת טיפול רפואי ונפשי ככל שיידרש.

נשיא ארה"ב ביידן: "השחרור של היום הוא התחלה של תהליך, מצפים לקבל בשעה הקרובה את רשימת האזרחים שישוחררו מחר"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס בהצהרה מיוחדת לשחרור 13 החטופים הישראלים היום, ואמר: "התחלנו לממש את העסקה. זו רק ההתחלה אבל עד עכשיו זה הולך טוב. העסקה לוותה במעורבות דיפלומטית נרחבת של ארה"ב".

ביידן הודה למנהיגי קטאר, מצרים וישראל על העסקה, והוסיף: "אנחנו צופים שחרור נוסף בימים הקרובים. שתי נשים אמריקניות והילדה אביגיל בת ה-4 עדיין בין הנעדרים". עוד אמר: "לחמאס לא איכפת מהאזרחים שלו, צריך ללכת לפתרון שתי המדינות", והצהיר: "מצפים לקבל בשעה הקרובה את רשימת האזרחים שישוחררו מחר".

דיווח: ישראל קיבלה את רשימת שמות החטופים שישוחררו מחר

נשיא צרפת מקרון בירך על שחרור החטופים: "מגויסים כדי לשחרר את כולם"

8 מהמשוחררים נחתו בבית החולים שניידר

כלל המשוחררים הגיעו לבתי החולים ונפגשו עם בני משפחותיהם

8 מהחטופים ששוחררו היום משבי חמאס בעזה נחתו במסוק בבית החולים שניידר בפתח תקווה. מדובר בארבעה ילדים וארבע נשים. מוקדם יותר הועברו חמישה מתוך המשוחררים לבית החולים וולפסון בחולון. בבית החולים אסף הרופא נחת מסוק עם 10 החטופים מתאילנד והחטוף מהפיליפינים.

לשכת רה"מ: המוסד וצה"ל קיבלו את רשימת החטופים שישתחררו מחר ועדכנו את המשפחות

לשכת ראש הממשלה: במוסד ובצה״ל קיבלו את רשימת החטופים שאמורים להשתחרר מחר בהמשך למתווה. גורמי הביטחון בודקים את הרשימה. בשם הממונה על החטופים והנעדרים תת אלוף (מיל׳) גל הירש – המידע נמסר למשפחות החטופים, נבקש מהתקשורת לנהוג בזהירות המתבקשת. נוסיף מידע מהימן ככל שידרש ונבקש להימנע מהפצת שמועות ומידע שאינו רשמי.

בית החולים שניידר: הגיעו אלינו 4 ילדים ו-4 נשים, מצבם הגופני טוב

הודעת מרכז שניידר ומשרד הבריאות: למרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית הגיעו ארבעה ילדים וארבע נשים ששבו ארצה. מבדיקה ראשונית, נראה כי מצבם הגופני טוב. צוות מקצועי רב תחומי מעניק להם טיפול רפואי ומענה רגשי מותאם ואישי. אלו רגעים רגישים עבור המשפחות ועבור השבים לישראל. אנו מבקשים לשמור על פרטיותם ועל כבודם.

המרכז הרפואי אסף הרופא: קלטנו 11 פדויי שבי זרים 10 גברים ואישה אחת, מבדיקה ראשונית מצבם טוב

ד"ר אסנת לב-ציון קורח, מנכ"לית המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא: "אנחנו מאוד שמחים שהגענו ליום המיוחל הזה. קלטנו 11 פדויי שבי זרים, 10 גברים ואישה אחת. בבדיקה ראשונית הם נראים במצב טוב. אנחנו במרכז הרפואי גאים לתת טיפול לאנשים האלה, שהם חלק מהמרקם של העם שלנו".

"הם היו מאוד מרוגשים ואסירי תודה. ברור שהם עברו תקופה קשה. יש לנו צוות רב מקצועי שכולל צוות רפואי סיעודי צוות של בריאות הנפש צוות דיאטניות צוות מנהלי המטרה היא להסתכל ולתת מענה כולל גם לבעיות גופניות אם יהיו וגם לבעיות רגשיות".

לשאלת 'דבר' האם לאישה התאילנדית שהגיעה היו סימני הריון או לאחר לידה? "אני לא יודעת".

המשנה למנכ״ל משרד הבריאות: מבקשים לשמור על פרטיותם וכבודם של השבים

למרות ההכנות לנצירת האש, בצפון ובדרום המשיכו לוחמי צה״ל בפעילות נגד ארגוני הטרור. עמר אבו ג'אללה, מפקד הכוח הימי של חמאס בחאן יונס ומחבל נוסף מהכוח הימי של הארגון, חוסל בסיכול ממוקד של כוחות הביטחון. דובר צה״ל אישר כי אבו ג'אללה היה מעורב מתחילת הלחימה בשילוח מספר פיגועים ימיים שסוכלו. החיסול בוצע בהכוונה מודיעינית של זרוע הים, אמ"ן ושב"כ.

בצפון נשמעו ביממה האחרונה מספר אזעקות כתוצאה משיגורים נרחבים של חיזבאללה למספר יישובים, בעיקר בגליל המערבי והעליון ובאצבע הגליל. צה״ל תקף מספר פעמים בתגובה באש ארטילרית ובאמצעות חיל האוויר את מטרות ארגון הטרור השיעי.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!