דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

המלחמה בסוריה / פיצוץ במזרח העיר חַלַבּ, התקפות אוויריות על כפרים סמוכים

מספר ימים אחרי שצבא אסד השיג שליטה מלאה על העיר, ובזמן שחלק מהתושבים החלו לחזור לבתיהם, אירע פיצוץ במזרח העיר. דיווחים סותרים על מספר הנפגעים. התקפות אוויריות חדשות על עיירה סמוכה הביאו למותם של חמישה בני אדם לפחות

עשן מיתמר ממזרח העיר חלב. ארכיון.  (צילום AP).
עשן מיתמר ממזרח העיר חלב. ארכיון. (צילום AP).

פיצוץ עז הרעיד אתמול (שבת) את חלקה המזרחי של העיר הסורית חַלַבּ, בזמן שחלק מתושבי העיר החלו לחזור לבתיהם אחרי שהממשלה הסורית השיגה שליטה מלאה בעיר מוקדם יותר השבוע, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה הממלכתי המדינה. עוד דווח כי התקפות אוויריות חדשות על עיירה סמוכה לחלב, שנמצאת בשליטת המורדים, הביאו למותם של חמישה בני אדם לפחות.

ההתקפות האוויריות באזורים הסמוכים לצפון חלב מראים שהממשלה חידשה את הפעילות הצבאיות, אחרי מספר ימים של שקט במהלכם עשרות אלפי אזרחים ומורדים פונו ממזרח העיר.

ביום חמישי האחרון, השיג צבאו של הנשיא בשאר אל אסד שליטה בחלקה המזרחי של חלב לראשונה מאז יולי 2012. מדובר בניצחון הגדול ביותר עבור הממשלה מאז פריצת המלחמה במדינה לפני למעלה מחמש שנים.

צבא אסד צפוי כעת לנסות ולאבטח את  פאתי העיר, מאחר וכוחות המורדים מרוכזים בפרברים המערביים והדרום-מערביים של חלב, העיר הגדולה ביותר בסוריה שהייתה בעבר המרכז המסחרי של המדינה.

המרכז הסורי לזכויות אדם, הממוקם בבריטניה, אמר כי התקיפה האווירית על העיירה עטאריב, מערבית לחלב, הביאה למותם של חמישה בני אדם, בכללם גבר, ביתו וכלתו. מרכז התקשורת של חלב, קולקטיב אקטיביסטים המפיץ ידיעות חדשותיות מתוך העיר ההרוסה, טען כי שבעה בני אדם נהרגו, בכללם אישה ושני ילדים.

ההתקפות האוויריות על עטאריב בצהריי יום שבת הגיעו אחרי התקפות אוויריות על כפרים סמוכים לילה קודם לכן, בהן נהרגו שלושה מורדים, על פי המרכז הסורי לזכויות אדם.

מוקדם יותר בשבת, דיווח ערוץ הטלוויזיה הממלכתי כי הפיצוץ במזרח חלב שנגרם ממטען שהושאר על ידי המורדים בתוך בית ספר, לפני שנסוגו מהמובלעת האחרונה שלהם בעיר במסגרת הסכם הפסקת אש. על פי הדיווח, שלושה בני אדם נפגעו בפיצוץ.

כתב של אל-מנאר, ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה, דיווח בשידור חי מהאזור בזמן הפיצוץ, שהפיץ ענן אבל עצום לאוויר. הכתב אמר מאוחר יותר שלפחות שלושה בני אדם נהרגו.

בבירה דמשק, דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית כי מורדים פוצצו את צינור המים באראדה באחד מפרברי כפר אל-זית. סוכנות הידיעות ציטטה את ראש מוסד המים של דמשק וסביבתה, חוסאם חריידין, שאמר כי הצינור יצא מכלל שימוש בעקבות ההתקפה. הוא הוסיף כי הצינור תוקן וחזר לפעילות ביום שישי האחרון, חודש אחרי התקפה דומה.

התקשורת הפרו-ממשלתית אמרה כי הממשלה נאלצה להפסיק את אספקת המים לבירה הסורית למשך מספר ימים, ולהשתמש במקום זאת במאגרי מים, זאת מכייון שהמורדים זיהמו את המים בדיזל. מעיינות אל-פיג'ה, המספקים מים לדמשק, נמצאים בעמק באראדה, צפון מערבית לבירה, הנמצא בשליטת המורדים.

הפסקת אספקת המים באה בזמן שהממשלה ובעלות בריתה מנהלות מתקפה בעמק באראדה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!