דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / צה״ל: החטופים ששוחררו מידי חמאס הגיעו לשטח ישראל

13 ישראלים ו-4 אזרחי תאילנד מלווים בכוח צה״ל בשטח הארץ, משם יוטסו לבתי חולים לפגוש את משפחותיהם | חמאס עיכב את השחרור במשך שבע שעות | מאה אלף השתתפו בעצרת ב'כיכר החטופים' בתל אביב, בקריאה להשבת כלל החטופים | ספינה בבעלות חלקית ישראלית הותקפה באוקיינוס ההודי

  • החטופים הישראלים ששוחררו בפעימה השנייה ברכב הצלב האדום (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
    החטופים הישראלים ששוחררו בפעימה השנייה ברכב הצלב האדום (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
  • עצרת בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)
    עצרת בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)
  • שיירת החטופים סמוך למעבר כרם שלום בשטח ישראל (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
    שיירת החטופים סמוך למעבר כרם שלום בשטח ישראל (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
  • שולחן ארוחת שישי לחטופים בעזה, שהוצב מחוץ למוזיאון תל אביב לאומנות (צילום: גילי יערי /פלאש90)
    שולחן ארוחת שישי לחטופים בעזה, שהוצב מחוץ למוזיאון תל אביב לאומנות (צילום: גילי יערי /פלאש90)
  • אמיליה אלוני בת ה-6 במפגש הראשון עם סבתה (צילום: דוברות מרכז שניידר)
    אמיליה אלוני בת ה-6 במפגש הראשון עם סבתה (צילום: דוברות מרכז שניידר)
  • ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט עוקבים אחר ניהול אופרציית המבצע מחדר המבצעים של אמ"ץ, בקריה בתל אביב (חיים צח /לע"מ)
    ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט עוקבים אחר ניהול אופרציית המבצע מחדר המבצעים של אמ"ץ, בקריה בתל אביב (חיים צח /לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-50 למלחמה: יחידה מובחרת של צה״ל וכוח של השב"כ מלווים כעת בשטח ישראל את החטופים השבים ארצה, כך עדכן הלילה (ראשון) דובר צה״ל. לאחר שיעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי, כוחותינו ילוו את השבים עד להגעתם לחיק משפחותיהם בבתי החולים.

מאה אלף אזרחים הגיעו הערב לעצרת שערכו משפחות החטופים ב'כיכר החטופים' בתל אביב שבמרכזה קריאה להשבת כלל החטופים לישראל.

השלב השני בעסקה תוכנן לצאת לפועל ב-16:00, ובמסגרתו היו אמורים להשתחרר 14 חטופים ישראלים ו-42 אסירים פלסטינים. השעות חלפו ובחמאס השתמשו בלוחמה פסיכולוגית והאשימו את ישראל בהפרת ההסכם. ראש הממשלה נתניהו הודיע שכינס הערכת מצב "כדי לוודא שהפעימה השנייה מתקדמת כסדרה". בסביבות השעה 21:00 פרסם דובר משרד החוץ הקטארי מאג'ד אל אנסרי הודעה על כך שהושגו הסכמות, ושישוחררו 13 חטופים ישראלים בלבד, 8 ילדים ו-5 נשים.

גורמים ביטחוניים ישראלים התייחסו לעיכוב בשחרור החטופים הישראלים ואמרו ש"חמאס יודע שאם החטופים לא ישוחררו עד חצות – צה"ל יחזור לתמרן במלחמה" – כך דווח ב-ynet ובאמצעי תקשורת נוספים. הגורמים התייחסו להצהרה שפרסם חמאס, לפיה ישראל לא עמדה במחויבותה בהסכם להעברת הסיוע ההומניטרי, ואמרו ש"הבוקר העברנו לצפון הרצועה לא פחות מ-61 משאיות סיוע מתוך 200 שהועברו היום, ובהן מכליות סולר וגז".

אתמול (שישי) שוחררו 13 חטופים וחטופות ישראלים שוחררו משבי חמאס ונפגשו עם משפחותיהם בבתי החולים, כחלק מהפעימה הראשונה של העסקה. החטופים ששוחררו הועברו לבתי החולים שניידר, וולפסון ואסף הרופא. היום (שבת) נמסר שמצבם הבריאותי יציב והם מלווים על ידי צוותי בתי החולים.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

שב״ס: 39 אסירים ביטחוניים פלסטינים שוחררו במסגרת עסקת החטופים

39 האסירים הביטחוניים שרוכזו בכלא עופר שוחררו במסגרת ההסכם לשחרור החטופים. הם נמצאים בדרכם לצאת מבית המעצר של שירות בתי הסוהר לפיזור במחסום ביתוניא שמצפון לירושלים.

תיעוד: רגע הגעתם לישראל של החטופים ששוחררו משבי חמאס בעזה

החטופים ששבו ארצה ארצה מלווים על ידי כוח צה״ל בשטח ישראל

החטופים ששבו ארצה ארצה מלווים על ידי כוח צה״ל בשטח ישראל.

קיבוץ בארי ומטה המשפחות: נרגשים משובם של החטופים, אך חמאס הפריד בין אם לביתה

קיבוץ בארי ומטה המשפחות הודיעו כי הם שמחים ונרגשים עם שובם של חלק מהחטופים. יחד עם זאת, שלושה ילדים משתי משפחות מהקיבוץ נקרעו היום מההורה היחיד שנותר להם. חמאס הפר ברגל גסה את ההסכם והפריד בין אם לביתה. הילה חוזרת הביתה ללא אמה רעיה שנותרה מאחור בשבי חמאס.

אלו החטופים ששוחררו: הילה רותם, בת 12, אמה רעיה עדיין בשבי; שירי (53) ונגה (18) וייס. אילן, בעלה של שירי ואביה של נוגה, מוגדר נעדר. אחיה ואחיינה של שירי נרצחו; שושן הרן, בת 67. בעלה אבשל, אחותה לילך, בעלה תרי והמטפל שלו פול, נרצחו; עדי שהם (38) וילדיה נווה (8) ויהל (3). אביה אבשל, דודתה לילך, בעלה תרי והמטפל שלו פול, נרצחו; בעלה טל שהם עדיין בשבי; שרון (52) ונועם (12) אביגדורי. אחיה של שרון, אבשל, נרצח; נעם (16) ועלמה (13) אור, אמם יונת נרצחה, אביהם דרור עדיין בשבי; אמילי הנד (9), האם המאמצת נרקיס הנד נרצחה.

דובר צה״ל מאשר: 17 חטופים הועברו לצלב האדום ברפיח, ועושים דרכם לכרם שלום

דובר צה״ל אישר כי לפני זמן קצר העבירו נציגי הצלב האדום את החטופים למצרים. על פי המידע שנמסר לצה"ל הועברו 17 חטופים בהם 13 ישראלים וארבעה חטופים בעלי אזרחות תאילנדית. שיירת החטופים השבים ארצה עושה דרכה בשטח מצרים לנקודת המפגש בכרם שלום. נציגי מערכת הביטחון יאמתו את הרשימה בנקודת המפגש עם השבים ארצה. נציגי צה״ל מעדכנים את משפחותיהם באופן שוטף.

שיירת הצלב האדום הגיעה למעבר רפיח עם 13 החטופים הישראלים ו-4 אזרחים זרים

שיירת הצלב האדום הגיעה למעבר רפיח יחד עם 17 החטופים, בהם 4 אזרחים זרים ו-13 ישראלים שהיו בשבי חמאס.

צה"ל פרסם סרטון מהמתחם בכרם שלום לקליטת החטופים שישוחררו בפעימה השנייה

הצלב האדום הודיע לצה"ל שהחטופים שישוחררו בפעימה השנייה בדרכם למעבר רפיח

דובר צה"ל הודיע ש"על פי המידע שנמסר מהצלב האדום, החטופים בדרכם למעבר רפיח בשטח רצועת עזה".

צה"ל יירט כלי טיס בלתי מאויש שהיה בדרכו לשטח ישראל במרחב ים סוף

מטוס קרב של חיל האוויר יירט בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שהיה בדרכו לשטח ישראל, במרחב ים סוף – כך הודיע דובר צה"ל. האיום לא חדר לשטח ישראל.

דובר צה"ל על העיכוב בשחרור החטופים: "למרות ההתרגשות הגדולה אתמול, כל יממה היא מבצע בפני עצמו"

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס לעיכוב בשחרור החטופים, ואמר ש"שום דבר לא סגור עד שהוא לא קורה. למרות היממה שראינו אתמול וההתרגשות הגדולה, כל יממה כזו היא מבצע בפני עצמו". לדבריו, "אתמול היתה יממה ראשונה של האירוע המורכב הזה, ואז יש ציפיה שאותו דבר יקרה כל יום… אנחנו מדברים על מבצע שקורה עם עזה, עם כל המורכבויות של עזה, זה כולל את הצלב האדום, זה כולל את מצרים, ובעיקר זה כולל ארגון טרור אכזרי. זה לא קורה כמו שעון מדויק, צריך לחכות בסבלנות. (העיכוב היום) זה לא אומר שכך זה יהיה מחר. אנחנו נעשה הכול כדי שזה יהיה כמו שצריך".

דובר צה"ל על טענות חמאס להפרת ההסכם ביחס לסיוע ההומניטרי: "אנחנו עומדים בהסכם כלשונו"

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס לטענת חמאס לפיה ישראל לא עמדה בחלקה בהסכם הכולל הבטחת אספקת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. לדבריו, "אנחנו בצה"ל בודקים את המשאיות שמגיעות לפה דרך סיוע של ארה"ב וארגונים בינלאומיים שמובילים אותם בתוך רצועת עזה. הספיקה של המשאיות האלה בהתאם למה שהוסכם, מתבצעת על ידי הארגונים הבינ"ל. צה"ל רק מסייע לקיים את מה שסוכם בהסכם, אנחנו נותנים את חלקנו בהסכם. וזה העמסת משאיות."

בתשובה לשאלה על טענת חמאס כאילו צה"ל היה אמור לשחרר תחילה אסירים עם ותק גבוה יותר בכלא, אמר הגרי: "לא יודע על מה דובר. אנחנו עומדים במה שכתוב בהסכם. אני רק רוצה להבהיר שהספיקה של המשאיות זה באחריות הארגונים הבינלאומיים."

לשאלה מה יגרום לישראל לסגת מההסכם אמר הגרי: "יש פה הסכם שאנחנו יצאנו אליו לדרך. אנחנו עומדים בהסכם כפי שהמדינה קבעה אותו כלשונו. יש מתווכות רציניות מאוד מצרים וקטאר מתעקשות שזה יקרה כלשונו. יש פה ארגון טרור רצחני שנקרא ארגון חמאס. אנחנו צריכים לוודא שזה קורה. אם זה לא יקרה נעבוד בדרכים אחרות"

דובר צה״ל: ״נחושים לממש את מתווה השחרור עוד הלילה, ערוכים מבצעית בקווי ההפוגה״

דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי, אמר לפני זמן קצר: ״אנחנו נחושים לממש את המתווה של הלילה – הלילה, גם אם הדברים יתעכבו. דברים יקרו ואנחנו נעדכן. יש התקדמות עכשיו ואנחנו נעדכן. אנחנו נערכים למחר יש מתווה כפי שהוא צריך לקרות. אנחנו נמצאים בהיערכות מבצעית מלאה בקווים של ההפוגה. אנחנו מתנהלים לפי ההסכם. אנחנו לא צריכים לעדכן את חמאס מה נעשה. אם נראה שההסכם לא עומד אנחנו נעשה הערכת מצב שלנו ולא נעדכן את חמאס דרך התקשורת״.

דובר משרד החוץ הקטארי: "התגברנו על המכשולים, הערב ישוחררו 13 חטופים ישראלים ו-7 זרים"

דובר משרד החוץ הקטארי, מאג'ד אל אנסרי, הודיע ש"לאחר העיכוב ביישום שחרור החטופים והאסירים, התגברו על כל המכשולים באמצעות מגעים קטארים-מצרים, והלילה ישוחררו 39 אסירים פלסטינים – בתמורה לשחרור 13 חטופים ישראלים מהשבי בעזה, בנוסף ל-7 זרים שהם מחוץ למסגרת ההסכם". לדבריו ישוחררו 8 ילדים ו-5 נשים.

רה"מ נתניהו קיים הערכת מצב עם כל גורמי הביטחון "כדי לוודא שהפעימה השנייה תתקדם כסדרה"

לשכת ראש הממשלה הודיעה שרה"מ נתניהו קיים הערכת מצב עם כל גורמי הביטחון, "כדי לוודא שהפעימה השנייה תתקדם כסדרה".

שר הביטחון גלנט בהערכת מצב ברצועת עזה: ״נמצה את ההזדמנות להביא חטופים נוספים, כל מו״מ לשחרור יהיה תחת אש"

שר הביטחון יואב גלנט, נפגש הבוקר עם מפקדים ולוחמים מכוחות חי״ר, שריון, הנדסה וחיל הים הפועלים בתוך רצועת עזה. שר הביטחון גלנט נכנס לרצועה על כלי ימי יחד עם מפקד חיל הים האלוף דוד סער סלמה, וקיים הערכת מצב בשטח. השר גלנט עמד על ניצול ההפוגה לטובת הכנות והיערכות לחידוש הפעילות הקרקעית עם מיצוי המתווה להחזרת חטופים, ואישר תוכניות התקפיות נוספות. שר הביטחון סייר במרחב החוף הצפוני, וקיבל סקירה על פעילות הכוחות בימי הלחימה, ועל אבטחתם בימי ההפוגה.

שר הביטחון יואב גלנט אמר בהערכת המצב ברצועה: ״היכולת שלנו להביא את הקבוצה הראשונה של החטופים נובעת מהלחץ שמופעל צבאית. ברגע שהלחץ פועל צבאית – הם רוצים הפסקה, כשאתה מגביר את הלחץ – הם רוצים עוד הפסקה, כשאתה מגביר עוד יותר – הם מוכנים לבוא עם הצעה, וכשאתה מגביר עוד יותר – הם מוכנים לבוא עם הצעה שאפשר לקבל אותה, זאת כל השיטה. אנחנו לא יכולים לעזוב את הפעולה ואת המלחמה בעזה עד שאנחנו מגיעים למצב שאנחנו מביאים את כל החטופים, כי יש לנו עוד רבים״.

לדברי גלנט, ״יש קשר ישיר בין הפעולה שלכם לבין חיסול האויב וגם בין הפעולה שלכם לבין הבאת חטופים, זה התהליך. לוח הזמנים להפוגה הוא קצר, זה לא ייקח שבועות, ייקח ימים – קצת יותר, קצת פחות, כל המשך מו"מ יעשה תחת אש. כלומר, רוצים להמשיך ולדון על הפעם הבאה – זה יהיה כשהפצצות נופלות והכוחות לוחמים, זה הבסיס״.

גלנט אמר ללוחמים: ״ממשלת ישראל גאה בכם, כל עם ישראל נמצא מאחוריכם, אתם צריכים לדעת את זה ולהמשיך שיהיה לכם את הכוח. אתם מסכנים את החיים אבל אתם מביאים תוצאות ואנחנו מעריכים מאוד את מה שאתם עושים״.

שר הביטחון יואב גלנט בסיור ברצועת עזה (צילום: אלעד מלכה)
שר הביטחון יואב גלנט בסיור ברצועת עזה (צילום: אלעד מלכה)
שר הביטחון יואב גלנט בסיור ברצועת עזה (צילום: אלעד מלכה)
שר הביטחון יואב גלנט בסיור ברצועת עזה (צילום: אלעד מלכה)

צה"ל על הדי הפיצוצים באילת: מיירטים שוגרו לעבר מטרות חשודות בים סוף, נבדקת אפשרות לזיהוי שווא

דובר צה"ל הודיע שלפני זמן קצר, שוגרו מיירטים לעבר שתי מטרות אוויריות חשודות במרחב ים סוף, והאירוע הסתיים. בצה"ל אמרו שנבדקת האפשרות כי מדובר בזיהוי שווא. כמו כן, לא זוהתה חדירה לשטח ישראל ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

גורמים בטחוניים בישראל: "אם החטופים לא ישוחררו עד חצות - צה"ל יחזור לתמרן במלחמה"

גורמים ביטחוניים ישראלים התייחסו לעיכוב בשחרור החטופים ואמרו ש"חמאס יודע שאם החטופים לא ישוחררו עד חצות – צה"ל יחזור לתמרן במלחמה" – כך דווח ב-ynet ובאמצעי תקשורת נוספים.

הגורמים התייחסו להצהרה שפרסם חמאס, לפיה ישראל לא עמדה במחויבותה בהסכם להעברת הסיוע ההומניטרי, ואמרו ש"הבוקר העברנו לצפון הרצועה לא פחות מ-61 משאיות סיוע מתוך 200 שהועברו היום, ובהן מכליות סולר וגז".

לפי הדיווח אמרו הגורמים ש"גם אתמול חמאס שיחק ברגעים האחרונים, ושינה את נתיב הנסיעה והעברת החטופים בניגוד לתכנון".

הדי פיצוצים נשמעו באילת, בעיר לא הופעלה אזעקה

הרמטכ"ל: "מיד בסוף הפסקת האש נחזור לתקוף בעזה, כדי להחזיר כמה שיותר חטופים ולפרק את חמאס"

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר היום (שבת) בשיחה עם חיילים ומפקדים: ״אנחנו השלמנו אתמול קבוצה ראשונה של נשים וילדים שחזרה. היום ממש בעוד כמה שעות אני מקווה שתגיע קבוצה שנייה, זו הפסקת אש שלא הייתה קורית בהסכם הזה אלמלא הלחץ שצה"ל כולו מפעיל. כל אחד תורם את החלק שלו למלחמה. אנחנו לא מתכוונים, לא רוצים, לא מוכנים לעצור את המאמץ הזה לפני שהבאנו חזרה את כל החטופים כי באמת כל אחד מהם הוא שלנו, יש לנו חובה מוסרית עליונה להביא אותם חזרה.

לדברי הלוי, "את ההפוגה שיש לנו עכשיו אנחנו מנצלים כדי ללמוד, מנצלים כדי להכין טוב יותר את היכולות שלנו וגם כדי קצת לנוח, ואנחנו נחזור מיד בסוף הפסקת האש לתקוף בעזה, לתמרן בעזה, נעשה את זה גם כדי לפרק את חמאס, גם כדי לייצר לחץ גדול מאוד כדי להחזיר כמה שיותר מהר וכמה שיותר חטופים, עד האחרון שבהם, ולפרק את חמאס. לנו יש חובה להילחם וגם לסכן את החיים שלנו כדי שהם יוכלו לחזור ולגור שם בביטחון, ויש לנו חטופים שאנחנו נעשה הכל כדי להחזיר אותם הביתה״.

גורם מדיני: "הסיבה לעיכוב בשחרור החטופים - טכנית ולא מהותית. צופים שהכול יעבור כסדרו"

הדיווח בשם הגורם צוטט ב-ynet.

המרכז הרפואי שניידר על הילדים ואמותיהם ששוחררו: "מוקדם מידי לקבוע את היקף התמיכה הנפשית לה יזדקקו, נמשיך ללוות אותם"

פרופ׳ סילבנה פניג, מנהלת המחלקה לרפואה פסיכולוגית במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית, אמרה בתדרוך לתקשורת: "אתמול בערב קיבלנו למרכז שניידר, בציפייה והתרגשות גדולה, ארבעה ילדים, שלוש אמהות וסבתא. כל הצוות חיכה לבואם ומאז אתמול עוטף אותן ומעניק להן את הטיפול הטוב ביותר שאפשר. מצבן הגופני של המשפחות הוא טוב. כרגע מוקדם מידי לקבוע את היקף התמיכה הנפשית לה יזדקקו. אנחנו נמשיך ללוות אותם בכל דבר שיצטרכו.

קבוצה נוספת של תאילנדים שנחטפו צפויה להגיע לאסף הרופא

ד"ר יהל קונקלור מקבוצת הסיוע לעובדי חקלאות, אומרת ל׳דבר׳ שהאזרחים התאילנדים שנמצאים כעת בבית החולים אסף הרופא מטופלים פיזית ונפשית בצורה הטובה ביותר ושוחחו עם משפחתם. היום צפויה להגיע קבוצה נוספת מהעובדים שנחטפו.

לדבריו, קבוצת הסיוע לעובדי החקלאות המליצה בימים האחרונים למטה החטופים במשרד ראש הממשלה על הדרך הרגישה והמכבדת תרבותית לטפל בתאילנדים. היא מספרת שבקבוצה היו בטוחים שחלק מאלו ששוחררו אתמול נרצחו, והשמחה לגלות שהם חיים היתה גדולה. האזרחים התאילנדים צפויים לחזור לארצם בימים הקרובים.

אזעקות באילון, בעבדון וביערה בגליל המערבי

מטוס מנהלים קטארי נחת בנתב"ג

מטוס מנהלים קטארי נחת בנתב"ג, מדובר במקרה חריג שכן אין לישראל הסכם שלום עם קטאר.

ספינה בבעלות ישראלית הותקפה באוקיינוס ההודי באמצעות כטב"מ איראני

הכטב"מ מסוג שאהיד 136 התפוצץ וגרם נזק לספינה, אבל לא היו נפגעים, לדברי בכיר אמריקאי. "אנחנו ממשיכים לעקוב בדריכות אחר המצב", אמר.

שב"ס: 42 אסירים פלסטינים יועברו לכלא עופר לקראת שחרורם בפעימה השנייה של עסקת החטופים

בשירות בתי הסוהר נערכים לשחרורם של 42 אסירים פלסטינים כחלק מהפעימה השנייה של עסקת שחרור החטופים הישראלים משבי חמאס.

לפי הודעת הארגון, במהלך שעות הבוקר המוקדמות קיבל לידיו הארגון רשימת משוחררים נוספת המונה 42 אסירים ואסירות שישוחררו לצורך ביצוע הפעימה השנייה להחזרת החטופים הביתה. נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי קיימה הבוקר הערכת מצב לצורך ביצוע הפעימה הנוספת.

בשירות אמרו שמתקני הכליאה במחוז צפון בשב"ס- 'דמון' ו'מגידו' יחלו בשעות הבוקר בהליך השחרור ביחידות. עם סיום ההליך, יועלו האסירים והאסירות לרכבי ה'פוסטה' של יחידת הליוויים בשב"ס 'נחשון' ויועברו לקראת השעה 13:30 לכיוון נקודת הפיזור המרכזית במחוז מרכז בשב"ס- כלא 'עופר'. עם הגעתם ל'עופר', יזוהו ע"י נציגי ארגון הצלב האדום וימתינו עד להגעת החטופים הישראלים.

כאשר יתקבל האישור לשחרורם, יועלו לאוטובוס של הצלב האדום וילוו ע"י לוחמי מג"ב איו"ש עד לפיזורם במחסומים הרלוונטיים.

החטופים ששוחררו ומטופלים בוולפסון ובשניידר במצב טוב ויציב

מצבן של חמש השבות שנקלטו אתמול בבית החולים וולפסון יציב. כל אחת מטופלת בהתאם לבדיקה שעברה אתמול על ידי הצוות הרפואי, והן מחובקות על ידי משפחתן.

מצבם של ארבעת הילדים וארבע הנשים שהגיעו לבית החולים שניידר מוגדר טוב. הם נמצאים יחד עם בני משפחותיהם במתחם הייעודי והנפרד, עטופים בצוותים רפואיים ופסיכו-סוציאליים.

אורנה צבי מנהלת הסיעוד במרכז הרפואי וולפסון :״הצוותים שלנו עשו את המיטב, אנחנו נערכים חודש לאירוע הזה. חשבנו על כל האפשרויות הקיימות ואתמול הגענו לשיא במיטבינו. אתמול היה יום מאוד מתיש לשבות אך היום הן קמו באופטימיות עם חיוך על הפנים, וחיבוק מהמשפחה וזה עושה לנו מאוד טוב. בסה״כ אפשר להבין שהן מחויכות והן בסדר, נרגשות מאוד. היום בבוקר אפשר להגיד בזהירות שהן התאוששו, יותר אופטימיות והמשפחות יחד איתן וזה מראה מרגש ומקסים שחיכינו לו הרבה זמן, אנחנו מחכות ליתר השבים והשבות וערוכים כביה״ח לקבל את יתר השבים. הכל מתבצע בתיאום ציפיות מלא, כרגע השבות משלימות בדיקות רפואיות״.

הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין לצפון

בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין בצפון, שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה. ההתרעה הופעלה בעקבות שיגור המיירט.

התרעה על חדירה כלי טיס עוין הופעלה בצפון

התרעות הופעלו בדישון, מרכז אזורי מבואות חרמון, מלכיה, יפתח ורמות נפתלי.

צה"ל יירט טיל ששוגר מלבנון לעבר כטב"מ ישראלי; חיל האוויר תוקף מטרות חיזבאללה

צה״ל הפיל טיל קרקע-אוויר ששוגר משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל.
הכלי לא נפגע והמשיך במשימתו. הטיל לא חצה לשטח ישראל ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

בתגובה לשיגור, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה. במהלך האירוע שוגר גם מיירט.

מנהלת ביה"ח שניידר: קלטנו 4 ילדים, 3 אימהות וסבתא - מצבם טוב

מנהלת המרכז הרפואי שניידר לרפואת ילדים, ד"ר אפרת ברון הרלב, עדכנה כי נקלטו במרכז: "ארבעה ילדים, שלוש אימהות, וסבתא אחת, שנמצאים סוף-סוף בידיים הטובות והדואגות ביותר". לדבריה, "מצבם הגופני טוב, והם עוברים כרגע הערכה רפואית ורגשית על ידי צוותים רפואיים ופסיכו-סוציאליים בבית החולים שלנו, במתחם שהכנו עבורם ושהוא פרטי וייעודי. צוות בית החולים בילינסון מסייע לנו רבות בטיפול בנשים, במבוגרות, על פי כל הצורך. אנחנו מאוד מבקשים ומקפידים לשמור על הפרטיות שלהם".

דיווח: 13 חטופים ישוחררו היום (שבת) מעזה, 8 מתוכם ילדים

המשנה למנכ״ל משרד הבריאות: מבקשים לשמור על פרטיותם וכבודם של השבים

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ד"ר ספי מנדלוביץ' עדכן בהצהרה מבית החולים שניידר: "פגשנו את השבים ללא ידיעות מקדימות בכל שינוי שחל במצבם הרפואי. זה אירוע מורכב רגשית ורפואית לשבים, משפחותיהם ולעם ישראל כולו. משרד הבריאות ועובדי מערכת הבריאות נרגשים מחזרתם הביתה, ויעשו כל שניתן בכדי להעניק לשבים מעטפת שלמה ומדויקת ומייחלים בכל לבם לחזרת כלל החטופים שלנו הנמצאים בשבי".

11 זרים שעבדו בישראל שוחררו משבי חמאס: "מצבם הבריאותי טוב"

11 עובדים זרים בעלי אזרחות תאילנדית ופיליפינית שוחררו היום (שישי) משבי חמאס לאחר 49 ימים. השבים, עשר גברים ואישה אחת, נחתו בבית החולים שמיר אסף הרופא שבבאר יעקב, ומצבם הבריאותי טוב. שמותיהם עדיין לא פורסמו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!