דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

הפעימה השנייה של עסקת החטופים: 13 נשים וילדים נוספים שוחררו משבי חמאס

החטופים והחטופות ששוחררו: הילה רותם-שושני (13); אמילי הנד (9); נעם אור (17) ואחותו עלמה אור (13); שירי וייס (53) וביתה נגה (18); שרון אביגדורי (52) ובתה נועם (12); שושן הרן (67), ביתה עדי שוהם (38) וילדיה נווה (8) ויהל (3); ומיה רגב (21) | יחד איתם שוחררו ארבעה אזרחי תאילנד

13 ישראלים ששוחררו בפעימה השנייה של עסקת החטופים, לאחר 50 יום בשבי (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
13 ישראלים ששוחררו בפעימה השנייה של עסקת החטופים, לאחר 50 יום בשבי (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

13 ילדים ונשים ישראלים שוחררו כחלק מהפעימה השנייה של עסקת החטופים בין ישראל לחמאס, לאחר 50 ימים. שמות החטופים ששוחררו:

הילה רותם-שושני (13) מבארי; אמילי הנד (9) מבארי; האחים נעם (17) ועלמה (13) אור מבארי; שירי (53) וביתה נגה (18) וויס מבארי; שרון (52) וביתה נועם (12) אביגדורי מהוד השרון; שושן הרן (67) מבארי, בתה עדי שוהם (38) וילדיה נווה (8) ויהל (3) ממעלה צביה; מיה רגב (21) מהרצליה.

כל הישראלים ששוחררו נחטפו מקיבוץ בארי, מלבד מיה רגב, שנחטפה מהמסיבה סמוך לקיבוץ רעים.

נוסף אליהם שוחררו ארבעה אזרחי תאילנד שעבדו בישראל ונחטפו אף הם, במסגרת עסקה נפרדת לשחרור אזרחים זרים, לאחר שאתמול שוחררו 10 אזרחי תאילנד ואזרח מהפיליפינים.

הישראלים ששוחררו הועברו מחמאס לצלב האדום, משם הם הגיעו לישראל דרך מעבר רפיח והועברו למעבר כרם שלום. משם הם הועברו לבתי חולים בישראל.

הישראלים ששוחררו

אמילי הנד (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
אמילי הנד (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

אמילי הנד

בת 9, מקיבוץ בארי. חגגה את יום הולדתה ביום שישי האחרון, ב-24.11. אמה של אמילי, ליאת, נפטרה ממחלת הסרטן כשאמילי הייתה בת שניים וחצי בלבד. במטה המשפחות סיפרו ש"משפחתה המצומצמת של אמילי נרתמה לעטוף ולגדל אותה בהמון אהבה, ומעניקים לה, ככל הניתן, את כל מה שילדה בגילה רק צריכה ורוצה."

בשבת 7 באוקטובר, ישנה אמילי בבית חברתה הטובה, אליו פרצו מחבלים. בשעות הצהריים נותק עמה הקשר, ולאחר מספר ימים, המשפחה קיבלה הודעה כי נמצאה גופתה של אמילי. כעבור כשלושה שבועות הודיע צה"ל למשפחה כי ישנן ראיות המצביעות על כך שאמילי נמצאת בין החטופים בעזה. אמא המאמצת של אמילי, נרקיס הנד, נרצחה.

עלמה אור (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
עלמה אור (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

עלמה אור

בת 13 מקיבוץ בארי. נחטפה מביתה בקיבוץ בארי יחד עם אחיה הגדול נועם, ואביהם דרור. אמם, יונת, נרצחה, ואחיהם הגדול יהלי ניצל מהתופת, מכיוון ששהה בקומונה שלו באיזור הצפון, שם הוא נמצא בשנת שירות. במטה המשפחות אמרו עליה שהיא "חברה טובה וילדה מצחיקה".

נועם אור (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
נועם אור (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

נועם אור

בן 17 מקיבוץ בארי, נחטף מביתו בקיבוץ בארי יחד עם אחותו הקטנה עלמה, ואביהם דרור. אמם יונת, נרצחה, ואחיהם הגדול יהלי ניצל מהתופת מכיוון ששהה בקומונה שלו באיזור הצפון, שם הוא נמצא בשנת שירות.

שרון אביגדורי (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
שרון אביגדורי (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

שרון אביגדורי

בת 52, מטפלת רגשית, עובדת עם ילדים על הרצף האוטיסטי. נוסף לכך, שרון מדריכה מטפלים ומשמשת גם כמדריכת הורים לילדים על הרצף האוטיסטי. במטה המשפחות סיפרו ש"ברגישות אין סופית מצליחה שרון לגעת בעולמם הסגור של ילדים על הרצף, ומצליחה לעזור בקידום וחיזוק יכולותיהם. שרון אוהבת אדם ובעלי חיים. כל מי שמכיר אותה מיד מתאהב בה, בזכות ליבה הענק."

שרון נחטפה מקיבוץ בארי יחד עם בתה נועם, בעת שביקרו את אחיה של שרון. בנוסף, נחטפו עוד 7 מבני משפחתן.

נעם אביגדורי (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
נעם אביגדורי (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

נעם אביגדורי

בת 12, אמורה לחגוג בת מצווה בקרוב. נעם נחטפה יחד עם אמה שרון ב-7 באוקטובר מקיבוץ בארי, בעת שביקרו את אחיה של שרון. בנוסף, נחטפו עוד 7 מבני משפחתן. במטה המשפחות סיפרו שנעם היא "ילדה חייכנית המוקפת בהמון חברים. נעם חניכה בתנועת הצופים, חברה טובה של כולם וניחנת בחוש הומור מפותח מאד. בעקבות אהבתה לכלבים נוהגת לעבוד מדי פעם כדוגווקרית. נעם היא קרן אור למשפחתה, לחברים ולכל מי שפוגש אותה ואת החיוך המאיר שלה, שמאד מאפיין אותה. נעם ילדה מלאת אנרגיה וכריזמה, דואגת תמיד לאחרים ומתנדבת איפה שהיא רק יכולה."

הילה רותם (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
הילה רותם (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

הילה רותם

בת 13. במטה המשפחות אמרו שהיא "ילדה חברותית, טובת לב, כזו שלעולם לא תעשה רע למישהו אחר. הילה אוהבת לבלות, להעלות סרטונים לטיקטוק, לאכול סושי ולרכב על סקייטבורד. בימים שלפני השבת הארורה, בילתה בקוריאה ותאילנד בחתונת דוד שלה." ב-7 באוקטובר הצליחה הילה לברוח מביתה שבקיבוץ בארי, ממנו נחטפה אמה רעיה, והתגלתה בתוך שיח, ממנו נחטפה לרצועת עזה ע"י מחבלי החמאס. אמה, רעיה, עדיין בשבי.

שושן הרן (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
שושן הרן (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

שושן הרן

בת 67, מקיבוץ בארי. מייסדת עמותת FAIR PLANET – עמותה ללא מטרות רווח השמה לה למטרה למנוע רעב בקרב ילדים ברחבי העולם. שושן היא ד"ר לאגרונומיה, בעבר עבדה באפריקה בפרויקטים חקלאיים למען שיפור איכות זרעים ופיתוח שיטות גידול מתקדמות לצורך עזרה לתושבי אתיופיה וטנזניה. במטה המשפחות אמרו שהיא "אישה יוצאת דופן".

עדי שוהם (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
עדי שוהם (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

עדי שהם

בת 38, פסיכולוגית קלינית, מתגוררת עם בעלה ושני ילדיהם ביישוב הקהילתי 'מעלה צביה' בגליל. ב-7 באוקטובר נחטפו ארבעת בני המשפחה מקיבוץ בארי בעת ששהו בביקור.

נווה ויהל שוהם (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
נווה ויהל שוהם (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

נווה שהם

בן 8, תלמיד כתה ב'. במטה המשפחות סיפרו שנווה "אוהב לשחק כדורגל ומעריץ את מסי. נווה ילד פעלתן מלא אנרגיות, משתתף בחוג טיפוס אקסטרים, אוהב לקפוץ על טרמפולינה ולשחות בבריכה עם יהל, אחותו הקטנה. כמו כן, אוהב לאפות עם אמא שלו, ויותר מכל, אוהב את השניצלים שסבתא שלו מכינה לו". נווה נחטף ב-7 באוקטובר יחד עם אחותו הקטנה והוריהם מקיבוץ בארי בזמן ששהו בביקור.

יהל שהם

בת 3. במטה המשפחות סיפרו שהיא "ילדה חייכנית שאוהבת לשיר, לעשות הצגות מול המשפחה ולשמוע מוזיקה. יהל אוהבת לשחק במטבח צעצוע שלה, ומבלה בו שעות רבות. היא אוהבת לקפוץ בטרמפולינה, לקרוא סיפורים ולשיר שירים לבובות הרבות שלה. יהל אוהבת להשתולל עם אביה, ולהקשיב לסיפורים שאמא שלה ונווה אחיה הגדול מקריאים לה." יהל, יחד עם נווה אחיה, הוריה, סבתה, וקרובי משפחה נוספים נחטפו יחדיו מקיבוץ בארי בעת שהגיעו לביקור.

שירי וייס (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
שירי וייס (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

שירי וייס

בת 53, תושבת קיבוץ בארי, עובדת כמנהלת החשבונות של האגודה החקלאית. במטה המשפחות סיפרו שהיא "מאוד משפחתית ואוהבת לבלות עם אהוביה בבית, כשהדאגה והאכפתיות לבנותיה ניכרת תמיד. היא אחראית בבית על תכנון הטיולים המשפחתיים המשותפים". שירי נחטפה מביתה בקיבוץ בארי, בזמן שבתה הקטנה נוגה מתחבאת מתחת למיטה בממ"ד ורואה את החטיפה נגד עיניה. בעלה, אילן, שהקשר עימו נותק בשעות הבוקר המוקדמות ב-7 לאוקטובר, מוגדר כחטוף.

נוגה וייס (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
נוגה וייס (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

נוגה וייס

בת 18 מקיבוץ בארי. במטה המשפחות סיפרו שנוגה "מאד אוהבת להדריך ילדים ולעבוד איתם. היא אוהבת ספורט ומשחקת כדורעף, אך יותר מכל, אוהבת לבלות עם חברותיה."

אמה של נוגה, שירי, נחטפה מול עיניה בעת שנוגה התחבאה מתחת למיטה בממ"ד, בביתן בקיבוץ בארי. לאחר חטיפת אמה, העלו המחבלים את הבית באש. עם התגברות הלהבות בתוך הבית, נוגה התקשתה לנשום והצליחה לברוח מחלון הממ"ד ולהתחבא בשיחים, עד שהתגלתה ונחטפה גם היא. אביה אילן מוגדר כחטוף.

מיה רגב (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
מיה רגב (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

מיה רגב

בת 21, מהרצליה. במטה המשפחות אמרו שהיא "מצחיקה וכריזמטית מאוד, ואוהבת לעשות יוגה".

מיה הגיעה למסיבה ברעים יחד עם אחיה איתי וחברם הטוב עומר שם טוב, שנחטפו גם הם. שעות ספורות קודם לחטיפה, נחתה מיה ממקסיקו, שם בילתה עם משפחתה. בעוד כחודש, בסוף דצמבר, תכננה מיה לטוס ל"טיול הגדול" בדרום אמריקה.

13 ישראלים שוחררו בפעימה הראשונה

שמות החטופים ששוחררו אתמול: דורון כץ אשר (34) וילדיה אביב (2) ורז (4); רות מונדר (78), בתה קרן מונדר (54) ואוהד (9), בנה של קרן; דניאל אלוני (45) ובתה אמיליה אלוני (5); עדינה משה (72); יפה אדר (85); חנה פרי (79); מרגלית מוזס (77) וחנה קציר (77). כולם נחטפו ב-7 באוקטובר מהקיבוצים ניר עוז ונירים.

נוסף אליהם, 10 עובדים תאילנדים ועובד אחד מהפיליפינים ששהו בישראל ונחטפו שוחררו גם הם מהשבי. שחרור זה סוכם מול ממשלת תאילנד והוא אינו חלק מעסקת השבויים בין ישראל לחמאס.

פעימה שנייה בעסקת שחרור של לפחות 50 חטופים ישראלים

הפסקת האש נכנסה לתוקף אתמול (שישי) ב-07:00 והשקט ברצועת עזה נשמר. זוהי הפעימה השנייה של שחרור חטופים מתוך ארבע, בהן אמורים להשתחרר כ-50 חטופים. בהסכם כולולה גם אפשרות להרחבת העסקה לפעימות נוספות של עד 100 חטופים סך הכול, והוספת ימים להפסקת האש. אל מול כל חטוף ישראלי משוחררים 3 נשים או קטינים פלסטינים שכלואים בכלא ישראלי.

לפי צה"ל, 243 בני אדם נחטפו מישראל על ידי חמאס לרצועת עזה בשביעי באוקטובר, בהם ילדים, נשים וקשישים וכן חיילי צה"ל. חמאס לא אפשר לצלב האדום לפגוש אותם וביחס לרובם לא ידוע מה מצבם הרפואי והאם הם בחיים.

לפני יישום ההסכם, ארבע חטופות הוחזרו על ידי חמאס בצעד שהוגדר על ידו כ"מחווה הומניטרית": יהודית רענן (59) ובתה נטלי רענן (18) שנחטפו מנחל עוז שוחררו ב-21 באוקטובר, לאחר 14 יום בשבי, וביוכבד ליפשיץ (85) ונורית קופר (80) מניר עוז שוחררו ב-24 באוקטובר, לאחר 17 יום בשבי. החיילת אורי מגידיש (19), תצפיתנית שנחטפה ממוצב נחל עוז, חולצה על ידי כוחות צה"ל לאחר 23 יום בשבי; ושתי חטופות נוספות חולצו על ידי כוחות צה"ל כשאינן בין החיים: החיילת נועה מרציאנו ז"ל (19) ממודיעין, ויהודית וייס (64) מקיבוץ בארי, שתיהן נרצחו על ידי מחבלי חמאס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!