דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

כ-100 אלף בעצרת בכיכר החטופים בתל אביב; חיים ילין: ״תנו למשפחות לשמוח, אנחנו נמשיך להילחם״

משפחות החטופים ועוד רבים שבאו לתמוך בהן הגיעו לרחבת מוזיאון תל אביב, בדרישה לשחרור מיידי של כל הישראלים מידי חמאס | אלון, נכדה של יפה אדר בת ה-85 ששוחררה אתמול: ״סבתא ביקשה כבר היום להגיע לעצרת ולתמוך, אני בטוח שהיא גאה במאבק״ | מנהיג העדה הדרוזית: ״ איך אפשר להזיק לילד קטן וטהור״

עצרת בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)
עצרת בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

כ-100 אלף הגיעו הערב (שבת) לעצרת בכיכר החטופים בתל אביב ודורשים את שחרור כל החטופים, במקביל להתרחשויות האחרונות בהן עיכב חמאס את הוצאת פעימת השחרור השנייה אל הפועל, ולאחר ש-13 ילדים ונשים שוחררו אתמול.

ראש מועצת אשכול לשעבר, ותושב קיבוץ בארי חיים ילין: ״תודה לקהילת משפחות החטופים שמלמדים אותנו מה זה אצילות נפש. ששמחים לרגע קטן כשרואים את החיבוקים של מי שחזר למשפחה, אבל נותרים עם הכאב בלב. תודה לכל החיילים שלימדו אותנו מה זו ערבות הדדית. אתמול כששחררו את 13 החטופים היתר פה שירה. זה עשה לי לא טוב.תנו למשפחות לשמוח. אנחנו צריכים להמשיך להילחם.

"אורן שאול, גולדין, מנגיסטו והישאם אני מבקש סליחה שלא עשינו מספיק מאז צוק איתן כדי להחזיר אותם. יש לנו הכוח להחזיר את כולם. אנחנו חייבים למלא את הכיכר בזעקה גדולה לממשלת ישראל. עד שלא יחזרו כל החטופים לא יהיה ניצחון. ועד שלא יחוסל חמאס לא נוכל לחזור הביתה. זה או אנחנו או הם״.

"אני חי את הקונפליקט בין השמחה הגדולה מהחזרה של סבתא לתחושות לגבי מי שעדיין שם" אמר אלון, נכדה של יפה אדר בת ה-85 שחזרה מהשבי, ובן דוד של תמיר אדר שעדיין חטוף, בנאומו בעצרת .

"לראות את סבתא שלי חזקה, עוצמתית ומעוררת השראה נותן תקווה שכולם יחזרו. אנחנו מבינים שכדי שכולם יחזרו חייבים להמשיך להילחם. סבתא שלי ביקשה כבר היום להגיע לעצרת ולתמוך. חשבנו שזה עדיין מוקדם. אני בטוח שהיא מסתכלת עלינו עכשיו וגאה בעם המדהים שלנו, מבקשת שתעזרו לנו להחזיר את כולם עכשיו".

ראש העדה הדרוזית בישראל, השייח מואפק טריף, פנה בעצרת לבני משפחות החטופים: "הלב נקרע לנוכח הכאב הבלתי נתפס שלכם. אמנם הייתה לנו קצת נחת אתמול, אך המחשבות והתחושות נותרות עם יתר החטופים. העיניים דומעות למראה תמונת הילדים החטופים. איך אפשר להזיק לילד קטן וטהור? איך אפשר לפגוע בילדות ונשים חסרות ישע? איך אפשר לפגוע באנשים מבוגרים שוחרי שלום? איזה רוע זה, איזה שפל אנושי ומוסרי. איזה תהום של חושך ושנאה. באתי אליכם הערב כדי לתת לכם חיבוק חזק חם ואוהב מכל בני העדה הדרוזית. אנו כואבים את כאבכם ומזדהים עם הסבל הנוראי".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בשיחה עם המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית השייח מואפק טריף ופמלייתו, בעצרת בכיכר החטופים בתל אביב לציון 50 יום למתקפת 7 באוקטובר (צילום: מאיה רונן)
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בשיחה עם המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית השייח מואפק טריף ופמלייתו, בעצרת בכיכר החטופים בתל אביב לציון 50 יום למתקפת 7 באוקטובר (צילום: מאיה רונן)

נעמה ויינברג ואורי בן דוד, בני דודים של החטוף איתי סבירסקי, אמרו כי העיכוב "קשה, אבל באיזשהו מקום צפוי". המשפחה הוסיפה ואמרה כי "חמאס יעשה כל מה שהוא יכול כדי להתעלל בציבור הישראלי. זאת הטקטיקה שלו בכל עסקה שעשה. הם משחקים במשפחות. אנחנו מאמינים שאין לחמאס אינטרס להפר את הפסקת האש ושיעבירו אותם לקראת חצות, הם לא רוצים שצה"ל יחזור ללחימה מלאה. המשפחות כבר הגיעו לבתי חולים, זאת סיטואציה קשה מנשוא".

משפחות אחרות מנסות להימנע מעדכונים חלקיים. "לא התעדכנתי עדיין במה שקורה. כרגע אנחנו מאושרים מכל הילדים, האימהות והסבתות שחוזרים", אמר עמית לוי, אחיה של נעמה לוי בת ה-19. "גם את זה הלב לא יכול להכיל, לא רק את נעמה. זה נותן אוויר לנשימה. אנחנו מקווים ופועלים לייצור מומנטום לשחרור קרוב של האחרים כמה שיותר מהר".

הזמר אהוד בנאי בעצרת לציון 50 יום לחטיפת האזרחים והחיילים הישראלים מעוטף עזה (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
הזמר אהוד בנאי בעצרת לציון 50 יום לחטיפת האזרחים והחיילים הישראלים מעוטף עזה (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

אורנה ורונן נאוטרה, הוריו של עומר נאוטרה שנחטף מהמסיבה (22): "עומר גדל בבית ספר יהודי ציוני בארה"ב ועלה לישראל בתום לימודיו בכדי לשרת את המדינה. הוא התגייס לשיריון והרגיש את אחוות הלוחמים. באותה שבת נוראית, המציאות התהפכה על פנינו. נפער בתוכינו בור שלא ניתן למלא. נמשיך להילחם בשביל להחזיר את עומר ואת משפחתו החדשה שלו, משפחת החטופים".

אסיף, בר, גל ודקל ילדיה של מיה גורן (56) חטופה מניר עוז: "העסקה הזו נותנת לנו תקווה לשחרור יקרינו. חייבים להדגיש שזו רק ההתחלה ושהמאבק לא יסתיים עד שהאחרון חוזר הביתה".

שובל צרפתי, בת זוגו של אופיר צרפתי – נחטף מהמסיבה ברעים: "אופיר נחטף לעזה בזמן שניסה לברוח מהמסיבה כשהוא פצוע. מי החליט שגברים נמצאים בתחתית הרשימה לשחרור? אסור לקבינט לאפשר את הסלקציה הזו. שברו לו את הלב ב-7 באוקטובר, חברי הקבינט לא עמדו על המשמר ואפשרו למחבלים לטבוח ביקרינו. אתם לא תנוחו ולא תרימו את הראש עד שכולם יחזרו הביתה – כולם כולל כולם. זו היא משימת חייכם. תסתכלו לחטופים שלנו בעיניים ואל תשכחו אותם ותשאירו אותם מאחור".

אייבי מוזס – יו״ר ארגון נפגעי פעולות האיבה: "זכרו שפדיון שבויים הוא ערך עליון. אשתי עופרה נשרפה לנגד עיני שהייתה בהיריון ושלושה חודשים לאחר מכן נרצח גם ילדי הקטן. לא נתתי לטרור לרגע לנצח אותנו. מתוך הכאב הפרטי שלי אני משיר מבט למשפחות החטופים שיקריהם לא חזרו ונמצאים בסיוט. אני אומר זאת בקוך ברור וחזק – אף ילד ישראלי לא צריך ללכת לישון מתחת לאדמה בשבי החמאס. שחררו אותם עכשיו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!