דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
25.7°תל אביב
  • 21.2°ירושלים
  • 25.7°תל אביב
  • 22.1°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 23.4°באר שבע
  • 30.7°אילת
  • 26.9°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 25.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שגיא כהן, טבח ואיש תוכן שהתפנה משדה נחמיה: "לא יצאתי לחל"ת, כי התשלומים לא יספיקו, אז אני מחפש תעסוקה זמנית"

הוא עבד כטבח במסעדה במושב בית הלל, ובמקביל טיפח תחביב של יצירת תוכן | במלחמה נסגרה המסעדה שעבד בה, והוא התפנה מהקיבוץ לתל אביב | עד שיתחיל ללמוד קופירייטינג באוניברסיטה, מחפש כהן בן ה-27 פרנסה בעיר: "מה שמדבר אליי זה שיווק דיגיטלי וכתיבת תוכן, וגם המטבח הוא תמיד אופציה"

שגיא כהן במטבח (צילום: סיני ברוקשטיין)
שגיא כהן במטבח. "זה זמן שגומר את הכסף, זה זמן שאתה מבין שאם אתה לא מתחיל לעבוד, אתה לא יודע מה יקרה" (צילום: סיני ברוקשטיין)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

שגיא כהן, בן 27, גר בקיבוץ שדה נחמיה באצבע הגליל | הוא עבד כטבח במסעדה בבית הלל שנסגרה בגלל המלחמה | הוא התפנה לתל אביב, מתגורר אצל חברים בעיר, ומחפש עבודה זמנית בשיווק או במטבח

הבדל של 800 מטר ואלפי שקלים

"שדה נחמיה נמצא 6-5 ק"מ מהגבול עם לבנון, אז לא פינו אותנו. קריית שמונה ובית הלל מפונות. אפילו פיצויים מהמדינה אין לי. ההבדל הוא 800 מטר. כמוני יש עוד מאות. כל אצבע הגליל התפנתה כביכול מבחירה. ההמלצה הגורפת הייתה להתפנות. אני מ-7 באוקטובר לא בבית".

"בהתחלה חזרתי לקיבוץ קדרים בגליל העליון לגור עם אבא שלי כמה שבועות. אחר כך הייתי כמה שבועות אצל חברים בתל אביב, ועכשיו יש לי חברה טובה שטסה לחו"ל ונתנה לי את המפתחות לדירה שלה בעיר. היא פרגנה לי ואני לא משלם לה שכירות, אבל אני מאמין שאחרי זה אצטרך פתרון, כי אין הרבה דברים בחינם".

עדיפה משכורת על דמי חל"ת

"עד 7 באוקטובר הייתי טבח במקום שנקרא מרווה במושב בית הלל. המקום לא פעיל כי הוא תחת אש, ואין מי שיבוא לאכול. יש לי אופציה לצאת לחל"ת, אבל לא יצאתי, כי המצב הכלכלי קשה ודמי החל"ת לא יספיקו לי. אני מחפש אופציות תעסוקה זמניות. כשאקבל את הבשורה שאפשר לחזור, ארצה לחזור".

"אין לי כרגע תמיכה כלכלית מבית. המצב לא נעים. אני בחרדות כלכליות. ברור לי שלא אגיע לרחוב, אבל זאת סיטואציה מורכבת. הרבה לא מבינים שיום בהיר אחד, שבת בבוקר, אתה רוצה ללכת לנחל ופתאום מלחמה. אתה חייב לעזוב את הבית ואתה נתלש מהמציאות. רק הזמן להבין את זה שהחיים נעצרו וצריך חיים חדשים, זה קשה לעיבוד. אז בהתחלה נסעתי להורים לכמה שבועות, ואז צריך להתקדם וללכת לחברים בתל אביב.

"אי אפשר להיות בנופש. אתה כל הזמן במצב שצריך אולי לחזור, ואני מפחד לבנות בסיס. ברגע שיגידו לי, אני אחזור לבית שלי. זה לא פשוט להתחיל חיים שאני מוצא בהם עבודה ודירה. בפועל אתה לא רוצה להיות בזה. אתה חייב להרוויח, אבל אתה לא באמת רוצה את זה. זה זמן שגומר את הכסף, זה זמן שאתה מבין שאם אתה לא מתחיל לעבוד, אתה לא יודע מה יקרה".

שיווק דיגיטלי, קפה או מטבח

"מטבח זה משהו שאני מאוד מאוד אוהב, ודווקא בשנה האחרונה אני רוצה לנסות עוד דברים. גם עכשיו אני מחפש לעבוד כבריסטה או בכמה תפקידים. כדי לעבוד במטבח אתה צריך להיות מושקע, וזה שואב משאבים רגשיים שכרגע אין לי אותם. אני רוצה דברים עם מרווח נשימה.

"בינואר אני אמור להתחיל קורס קופירייטינג של האוניברסיטה הפתוחה כדי להתעסק בשיווק, במילים, באנשים. לפני המלחמה הייתי אמור לעבוד בחברה לשיווק דיגיטלי, אבל כל העסקים נסגרו, וגם השיווק שלהם. הייתי אמור לעשות קופירייטינג לחברת שיווק דיגיטלי אורגני.

"אני שואף לשכר הוגן. מה שמדבר אליי במצב הנוכחי זה שיווק דיגיטלי וכתיבת תוכן. של מילים. גם המטבח הוא תמיד אופציה".

מחובר לנחלים בעמק

"אני חלק מפנזין – כתב עת עצמאי ללא מטרות רווח בשם 'הגרב'. יש בו שירה וסיפורים מעמק החולה, כדי לקדם את תרבות הכתיבה בעמק. בימים אלו אנחנו מנסים לעלות על הגל ופתחנו את זה לכותבים מכל הארץ, וגם לחיילים שיוכלו לקבל הפוגה ולקרוא. אנחנו מכינים את הכול: מעצבים, מדפיסים, משדכים, מקפלים. זה מחולק בחינם.

חברי מערכת "הגרב". כהן (במרכז): "אנחנו מנסים לעלות על הגל ופתחנו את זה לכותבים מכל הארץ" (צילום: אלבום פרטי)
חברי מערכת "הגרב". כהן (במרכז): "אנחנו מנסים לעלות על הגל ופתחנו את זה לכותבים מכל הארץ" (צילום: אלבום פרטי)

"כל חמשת חברי המערכת מילואימניקים או מפונים, וזה משפיע על העשייה הזאת. אני מאוד מחובר לנחלים בעמק. מאוד מחובר לאזור שלי. אני רוצה לחזור הביתה בשלום".

שגיא כהן – 052-6191980

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!