דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ד' באייר תשפ"ד 12.05.24
19.4°תל אביב
  • 13.1°ירושלים
  • 19.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 22.9°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 12.6°צפת
  • 18.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

הפעימה השלישית של עסקת החטופים: 14 ישראלים, בהם 9 ילדים, שוחררו משבי חמאס

החטופים והחטופות ששוחררו: אביגיל עידן (4); הגר ברודץ' (40) וילדיה עופרי (10), יובל (8) ואוריה (4); חן גולדשטיין וילדיה אגם (17) טל (9) וגל (11); האחיות דפנה (15) ואלה (8) אליקים; אלמה אברהם (84); אביבה (אדריאן) סיגל (63); ורון קריבוי (25) | נוסף להם שוחררו 3 אזרחים זרים

חטופים ישראלים ששוחררו משבי חמאס בפעימה השלישית של עסקת החטופים (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
חטופים ישראלים ששוחררו משבי חמאס בפעימה השלישית של עסקת החטופים (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

13 ילדים ונשים ישראלים שוחררו כחלק מהפעימה השנייה של עסקת החטופים בין ישראל לחמאס, לאחר 51 ימים. החטופות והחטופים ששוחררו: אביגיל עידן (4) מכפר עזה; הגר ברודץ (40) וילדיה עופרי (10), יובל (8) ואוריה (4) מכפר עזה; חן גולדשטיין וילדיה אגם (17) טל (9) וגל (11) מכפר עזה; האחיות דפנה (15) ואלה (8) אליקים מנחל עוז; אלמה אברהם (84) מנחל עוז; אביבה (אדריאן) סיגל (63) מכפר עזה; ורון קריבוי (25) מכרמיאל.

הישראלים ששוחררו הועברו מחמאס לצלב האדום, משם הם הועברו לצה"ל והובאו לבתי חולים בישראל לקליטה ראשונית. נוסף אליהם, שוחררו שלושה אזרחים זרים, ששמותיהם עדיין לא פורסמו.

התמונות והסיפורים

אביגיל עידן

אביגיל עידן (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
אביגיל עידן (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

אביגיל עידן (4) מכפר עזה, נחטפה לעזה יחד עם שכניה ממשפחת ברודץ', לאחר שאמה סמדר ואביה רועי נרצחו על ידי חמאס מחבלי חמאס בטבח 7 באוקטובר.

משפחת ברודץ': הגר, עפרי, יובל ואוריה

הגר ברודץ' (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
הגר ברודץ' (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

הגר ברודץ' (39) מכפר עזה, עובדת כמנהלת הקהילה של קיבוץ מגן. היא גדלה בקיבוץ גבולות, ולפני 9 שנים עברה לגור בכפר עזה עם בעלה אביחי, שעובד שם בחקלאות. במטה המשפחות סיפרו שהגר היא "אדם מלא רגישות וסבלנות, שופעת חוש הומור שסוחף את כולם. ילדת אור ירח ורוקרית אמיתית. בזמנה הפנוי היא אוהבת לשתות קפה איכותי, לצאת לקמפינג ולטייל בארץ עם המשפחה והילדים ולשמוע מוזיקת רוק. מעל הכל, הגר היא אמא מסורה לעפרי (10) יובל (8) ואוריה (4) שנחטפו יחד איתה מביתם שבקיבוץ כפר עזה".

עפרי ברודץ' (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
עפרי ברודץ' (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

עפרי ברודץ' (10) מכפר עזה, תאריך יום הולדתה הוא 8 באוקטובר, יום אחרי מתקפת הטרור והחטיפה. במטה המשפחות סיפרו: "עפרי היא ילדה מוזיקלית, מנגנת על גיטרה ומעריצה את ג'ון לנון, ביטלס, דייויד בואי, קווין, ואלטון ג'ון. היא אוהבת להחליק על רולר בליידס ומשחקת בקבוצת הכדורגל של כפר עזה, ולא מוותרת על אף פעולה בתנועת הנוער, טיול או מסיבה. עפרי היא מרכז המשפחה, מלכדת את כולם בחיוך ובקסם אישי, ילדה סקרנית, רגישה שמכילה את כולם."

יובל ברודץ' (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
יובל ברודץ' (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

יובל ברודץ' (8), מכפר עזה. במטה המשפחות סיפרו: "ילד חכם וסקרן, אוהב לחקור כל מה שסביבו. שחקן כדורגל מעולה, אוהד את קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע, אוהב לגו ולשחק באקס בוקס. יובל הוא ילד רגיש עם נפש עדינה, אם האחים שלו מקבלים מכה הוא בוכה מרוב דאגה כלפיהם. יש לו חיוך שובה לב, אוהב אדם והמילים שלו נוגעות בכולם. מעריץ את מיכה שטרית ודיוויד בואי ומכיר את כל השירים שלהם בעל פה."

אוריה ברודץ' (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
אוריה ברודץ' (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

אוריה ברודץ' (4.5), מכפר עזה. במטה המשפחות סיפרו: "ילד שמח שאוהב לעשות בלגן, לשחק כדורגל ולשחק אקס בוקס עם אחיו הגדול יובל. אוריה אוהד את קבוצת הכדורגל 'פריז סאן ז'רמן' ואוהב לשחק בטרקטורים בגינה ולשחק כדורגל. ילד יפה תואר ועקשן לא קטן, המילה שלו תמיד תיהיה האחרונה וגם הראשונה בבית.

משפחת גולדשטיין-אלמוג: חן, אגם, גל וטל

חן גולדשטיין אלמוג (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
חן גולדשטיין אלמוג (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

חן גולדשטיין אלמוג (48), מכפר עזה, עובדת סוציאלית במקצועה. במטה המשפחות סיפרו: "חן מוקפת בהמון חברות ואוהבת מאוד את הבית ואת הפינה הפרטית שלה. אוהבת להתאמן ולרוץ, חן היא ההגדרה לאישה לביאה. המוטו שלה ושל נדב בעלה ז"ל, זה לעולם לא לעזוב את הבית שלהם בקיבוץ כפר עזה". חן ונדב ז"ל הכירו כבר בחטיבה בתיכון שער הנגב, והם חברים מאז גיל 14. במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר נדב נרצח, וגם בתם הבכורה, ים ז"ל, נרצחה בבסיס צה"ל בו שירתה כתצפיתנית. היא נחטפה עם שלושת ילדיה הנוספים – אגם, גל וטל.

אגם גולדשטיין אלמוג (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
אגם גולדשטיין אלמוג (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

אגם גולדשטיין אלמוג (17) מכפר עזה, היא תלמידת כיתה י"ב בתיכון בשער הנגב, תחגוג את יום הולדתה ה-18 בינואר. במטה המשפחות סיפרו: "ילדה יפהפייה שמפזרת המון טוב לכל סביבתה. אגם היא נערה שאוהבת לעבוד, עושה בייביסיטרים ועובדת במערכת החינוך של הקיבוץ בו היא גרה – כפר עזה, ומחוברת ואוהבת מאוד את קהילת הקיבוץ. ילדה חכמה ותלמידה מצטיינת, שאוהבת ללמוד ספרות ופילוסופיה. ילדה ערכית עם לב ענק, שהתקבלה למכינה קדם צבאית".

גל גולדשטיין אלמוג (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
גל גולדשטיין אלמוג (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

גל גולדשטיין אלמוג (11), מכפר עזה, עליו סיפרו במטה המשפחות: "ילד מתוק, יפה וחכם. משחק כדורגל וכדורסל, מחובר לכל עולם הספורט הישראלי ומכיר שחקנים וסטטיסטיקות גם בישראל וגם בספורט העולמי. לגל יש לב ענק והחברים שלו הם כמו אחים בשבילו. הוא הכי אוהב שניצלים של סבתא ורדה, שמבטיחה שהיא רק מחכה להכין לו אותם שוב".

טל גולדשטיין אלמוג (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
טל גולדשטיין אלמוג (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

טל גולדשטיין אלמוג (8), מכפר עזה, בעוד כחודש יחגוג את יום הולדתו התשיעי. במטה המשפחות סיפרו: "טל משחק כדורסל, אוהב לצייר קריקטורות ובעל חוש הומור. ילד מחונן, בעל הבנה גבוהה של סיטואציות ורגישויות אנושיות, על אף גילו הצעיר. הוא חכם מאוד, ולומד פעמיים בשבוע בכיתת מצטיינים."

האחיות דפנה ואלה אליקים

דפנה אליקים (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
דפנה אליקים (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

דפנה אליקים (15) מנחל עוז. במטה המשפחות סיפרו: "ילדה שמחה ומאושרת שמוקפת חברים כל שעות היממה. דפנה אוהבת לשיר, אוהבת כל אדם באשר הוא אדם. בכל רגע שדפנה לא מבלה עם החברים הטובים שלה, היא מצלמת סרטונים לטיקטוק תוך פיזור פוזות למצלמה. דפנה אוהבת לצייר ומוכשרת מאוד בכל הקשור למלאכת יד".

אלה אליקים (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
אלה אליקים (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

אלה אליקים (8) מנחל עוז. במטה המשפחות סיפרו: "ילדה טובת לב ומצחיקה, חזקה ותמיד יודעת מה היא רוצה. מהרגע שלמדה לעמוד וללכת, היא לא הפסיקה לרקוד. ציירת מחוננת – ילדה מאוד מוכשרת ויצירתית. את שמה קיבלה כי עץ האלה הוא עץ חזק ומרשים בכל ימות השנה, בדיוק כמוה."

אלה ודפנה נחטפו מביתן בנחל עוז ב-7 באוקטובר. אביהן, נועם, נרצח, וגם בת זוגו דקלה.

אביבה סיגל

אביבה סיגל (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
אביבה סיגל (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

אביבה (אדריאן) סיגל (62), מכפר עזה, עובדת כגננת. במטה המשפחות סיפרו עליה שהיא "אמא מדהימה וסבתא מופלאה. אביבה היא אישה אוהבת אדם ובמיוחד אוהבת ילדים. כל חייה עובדת כגננת, מאד מסורה ונערצת, וגם במשפחתה היא עמוד תווך. אביבה מביאה איתה צחוק וקלילות לכל מקום, אוהבת לטייל, לאפות ולבשל ובעיקר לפנק את הילדים והנכדים". אביבה נחטפה מביתה בקיבוץ כפר עזה יחד עם בן זוגה קית', שעדיין מוחזק בשבי חמאס.

רוני קריבוי

רוני קריבוי (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
רוני קריבוי (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

רוני קריבוי (25) מכרמיאל. במטה המשפחות סיפרו שהוא "אוהב מסיבות, טיולים וליהנות מהחיים. מאוד אוהב מוזיקה, חולם על קריירה בתחום הסאונד והמוזיקה. הוא מוקף בהמון חברים והוא אדם מאוד משפחתי, חבר ואח שתמיד אפשר לסמוך עליו". רוני נחטף מפסטיבל נובה ברעים, שבו עבד בצוות ההגברה.

אלמה אברהם

אלמה אברהם (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
אלמה אברהם (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

אלמה אברהם (84), מנחל עוז. במטה המשפחות סיפרו שהיא "אישה אהובה על ידי כולם, מקבלת כל אדם באשר הוא. יש לה ידיי זהב, כל הבית שלה מלא ביצירות פיסול, ציור וקרמיקה. אלמה היא אדם לבבי וורבלי, אדם פתוח, אשת שיח עם גמישות מחשבתית מופלאה, ותמיד רואה את העולם בעיניי אופטימיות". היא נחטפה מביתה בקיבוץ נחל עוז.

26 ישראלים שוחררו בפעימה הראשונה והשנייה

החטופים והחטופות ששוחררו בפעימה השנייה בשבת: הילה רותם-שושני (13) מבארי; אמילי הנד (9) מבארי; האחים נעם (17) ועלמה (13) אור מבארי; שירי (53) וביתה נגה (18) וויס מבארי; שרון (52) וביתה נועם (12) אביגדורי מהוד השרון; שושן הרן (67) מבארי, בתה עדי שוהם (38) וילדיה נווה (8) ויהל (3) ממעלה צביה; מיה רגב (21) מהרצליה. כולם נחטפו ב-7 באוקטובר מקיבוץ בארי, מלבד מיה רגב שנחטפה מהמסיבה סמוך לרעים.

13 ישראלים ששוחררו בפעימה השנייה של עסקת החטופים, לאחר 50 יום בשבי (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
13 ישראלים ששוחררו בפעימה השנייה של עסקת החטופים, לאחר 50 יום בשבי (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

החטופים והחטופות ששוחררו בפעימה הראשונה בשישי: דורון כץ אשר (34) וילדיה אביב (2) ורז (4); רות מונדר (78), בתה קרן מונדר (54) ואוהד (9), בנה של קרן; דניאל אלוני (45) ובתה אמיליה אלוני (5); עדינה משה (72); יפה אדר (85); חנה פרי (79); מרגלית מוזס (77) וחנה קציר (77). כולם נחטפו ב-7 באוקטובר מהקיבוצים ניר עוז ונירים.

נוסף אליהם, 10 אזרחים תאילנדים ואזרח אחד מהפיליפינים ששהו בישראל ונחטפו שוחררו גם הם מהשבי בשישי, ו-4 אזרחי תאילנד נוספים שוחררו בשבת. שחרור זה סוכם מול ממשלת תאילנד והוא אינו חלק מעסקת השבויים בין ישראל לחמאס.

פעימה שלישית בעסקת שחרור של לפחות 50 חטופים ישראלים

הפסקת האש נכנסה לתוקף אתמול (שישי) ב-07:00 והשקט ברצועת עזה נשמר. זוהי הפעימה השנייה של שחרור חטופים מתוך ארבע, בהן אמורים להשתחרר כ-50 חטופים. בהסכם כולולה גם אפשרות להרחבת העסקה לפעימות נוספות של עד 100 חטופים סך הכול, והוספת ימים להפסקת האש. אל מול כל חטוף ישראלי משוחררים 3 נשים או קטינים פלסטינים שכלואים בכלא ישראלי.

לפי צה"ל, 243 בני אדם נחטפו מישראל על ידי חמאס לרצועת עזה בשביעי באוקטובר, בהם ילדים, נשים וקשישים וכן חיילי צה"ל. חמאס לא אפשר לצלב האדום לפגוש אותם וביחס לרובם לא ידוע מה מצבם הרפואי והאם הם בחיים.

לפני יישום ההסכם, ארבע חטופות הוחזרו על ידי חמאס בצעד שהוגדר על ידו כ"מחווה הומניטרית": יהודית רענן (59) ובתה נטלי רענן (18) שנחטפו מנחל עוז שוחררו ב-21 באוקטובר, לאחר 14 יום בשבי, וביוכבד ליפשיץ (85) ונורית קופר (80) מניר עוז שוחררו ב-24 באוקטובר, לאחר 17 יום בשבי. החיילת אורי מגידיש (19), תצפיתנית שנחטפה ממוצב נחל עוז, חולצה על ידי כוחות צה"ל לאחר 23 יום בשבי; ושתי חטופות נוספות חולצו על ידי כוחות צה"ל כשאינן בין החיים: החיילת נועה מרציאנו ז"ל (19) ממודיעין, ויהודית וייס (64) מקיבוץ בארי, שתיהן נרצחו על ידי מחבלי חמאס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!