דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

מפרץ חיפה / יכול להיות יותר גרוע: השריפה במפרץ כובתה, אך חשש התושבים בוער

האש שפרצה בבוקר, התלקחה שוב בצהריים - כבישים נחסמו, התושבים הונחו להישאר בבתים, ורמת החרדה עלתה. בערב ארגוני הסביבה הפגינו: "איזה סדר גודל של אסון יקרה כאן בשביל שיקחו ברצינות את הסכנה המרחפת מעל תושבי מפרץ חיפה?"

השרפה בבתי הזיקוק, הבוקר (צילום: נופר כהן)
השרפה בבתי הזיקוק, הבוקר (צילום: נופר כהן)

השרפה שפרצה אתמול (ראשון) במכל בנזין בבתי הזיקוק במפרץ חיפה, היא אחת הסכנות מהן מזהירים מזה שנים, וביתר שאת בשנה האחרונה, ארגוני הסביבה וראשי הערים באזור המפרץ. מעבר לשריפה עצמה, לזיהום ולפציעה קלה של אחד מהכבאים – לא נרשמו נזקים מהאירוע אתמול, אבל הכתובת, היא כבר על הקיר.

בשעות הבוקר מיכל בנזין שהיה בתהליך ריקון החל לבעור, עוד לא ברור אם מטעות אנוש או מתקלה טכנית. עשרות צוותי כיבוי נטלו חלק בפעולות הכיבוי, בעקבות השרפה נחסמו לתנועה צירי תנועה מרכזיים אך נפתחו זמן קצר לאחר מכן. בצהריים, לאחר שכבר נמסר כי האש בשליטה, נחסמו שוב הכבישים – ודווח על התחדשות האש.

השרפה בבתי הזיקוק, הבוקר (צילום: נופר כהן)
השרפה בבתי הזיקוק, הבוקר (צילום: נופר כהן)

שעה קלה לאחר פרוץ האש המשרד להגנת הסביבה פתח חדר מצב במשרד, ובמקביל מנכ"ל המשרד, ישראל דנציגר, והצוות הבכיר יצא לחפ"ק משותף עם כב"ה ומשטרה בחיפה.

השרפה בבתי הזיקוק, הבוקר (צילום: נופר כהן)
השרפה בבתי הזיקוק, הבוקר (צילום: נופר כהן)

המשרד ביצע מדידות של זיהום האוויר מחלקיקים בעקבות השריפה, תוך בדיקת ההשפעה על מפעלים באזור והעביר הנחיות למפעלים ולתושבי האזור. כונני המשרד היו בשטח והנחו בתחילה, בשיתוף משרד הבריאות, את הציבור הרחב הנמצא באזור הצ'ק פוסט להימנע משהייה שלא לצורך בחוץ. בשעות הערב הוציאה המשטרה הודעה בה נאמר כי מניתוח נתוני זיהום האוויר בחיפה ובאזור בז"ן, נמצא כי הם נמוכים, ועל כן המשרד להגנת הסביבה הסיר את ההתרעה להימנע משהייה שלא לצורך בחוץ.

יעקב פרץ ראש עיריית קרית אתא: "באירוע היום יש להודות לכוחות הכיבוי, המשטרה וצוותי בז״ן על פעולה אמיצה ומהירה שהצליחה לשמור על האירוע בגבולות המפעל ומנעה סיכון של חיי אדם באזורים הסמוכים. יחד עם זאת ברור לכל כי מדובר בקרבה בלתי הגיונית של מפעלים מסוכנים לריכוזי אוכלוסיה ויש לפעול להעברת המפעלים לאזור מרוחק מאוכלוסייה".

הארגונים הירוקים הפגינו לאורך כל היום, בחיפה, ומול המפעלים, ליהי שחר, מארגנת קהילתית של מגמה ירוקה בחיפה:  ״מחזה האיימים שנצפה היום במפרץ חיפה הוציא תושבים מודאגים לרחוב הערב למרות מזג האויר החורפי. במסגרת תוכנית הרחבת בזן התחייבו מנהלי המפעל שיבנו גדר למניעת התפשטות דליקות. אני שואלת אתכם, איזה סדר גודל של אסון יקרה כאן בשביל שיקחו ברצינות את הסכנה המרחפת מעל תושבי מפרץ חיפה? אנחנו דורשים מהממשלה לעצור באופן מיידי את הרחבת התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה ולשים את בריאותם וביטחונם של התושבים בראש סדרי העדיפויות.״

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!