דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

ביה״ח שניידר משמש כמתחם האיחוד של החטופים והמשפחות: ״מנסים להחזיר להם את התחושה שהם בני אדם״

עדי ריינזילבר, מנהלת אדמיניסטרטיבית במרכז הרפואי, מספרת על ההכנות שקדמו לשובם של הילדים המשוחררים מהשבי ברצועת עזה: ״חשוב היה לנו לייצר אווירה ביתית ומפנקת שתגרום להם להרגיש הכי נוח שיש״ | גם התפריט שמגישים במקום השתנה: ״דיאטנית בנתה אותו בהתאם למצב של תת תזונה ממושכת״

המתחם בו נקלטים הילדים החטופים ובני משפחותיהם במרכז שניידר לרפואת ילדים (צילום: מרכז שניידר לרפואת ילדים)
המתחם בו נקלטים הילדים החטופים ובני משפחותיהם במרכז שניידר לרפואת ילדים (צילום: מרכז שניידר לרפואת ילדים)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"המטרה הייתה להחזיר להם את התחושה שהם בני אדם ולא חטופים״, אומרת עדי ריינזילבר, המנהלת האדמיניסטרטיבית בבית חולים שניידר לילדים בפתח תקווה, שחלק ממנו הפך למרכז קליטה לילדים שחזרו משבי חמאס ברצועת עזה. ״הם אוכלים בצורה מבוקרת, ישנים בחדרים מפנקים שהתאמצנו מאוד על מנת שלא ירגישו כמו בית חולים״.

ריינזילבר סיפרה תחילה על הליך ההיערכות להסבת בית החולים לטיפול בחטופים ששוחררו, וחשוב מכך – למקום המפגש הראשון שלהם עם בני המשפחה: ״כשהתחלנו להכין את המתחם, הכי חשוב לנו היה לתת להם תחושה של בית. חשבנו מה זה הביתה ומה מאפשר לאדם להרגיש בבית. שמנו בחדר של כל אחד חפצים ביתיים, שמיכת פליז, בגדים במידות ובצבעים מתאימים להם, ומגבות מפנקות יותר מאלו של בית החולים״.

עדי ריינזילבר, המנהלת האדמיניסטרטיבית בבית חולים שניידר לילדים (צילום: דוברות בית החולים שניידר)
עדי ריינזילבר, המנהלת האדמיניסטרטיבית בבית חולים שניידר לילדים (צילום: דוברות בית החולים שניידר)

״היו שלטים על הדלתות עם שמות המשפחות, ועל המיטות היו את הבגדים, מברשת שיניים ומשחת שיניים, דובי, נעלי בית מפנקות מפרווה, שפתון ואיפור קל״, היא מוסיפה. ״חוץ מחדרי השינה, יש מתחם משפחות עם רהיטים מפנקים שנתרמו, ומתחם משחקים מאוד מאובזר ונעים.

יש אצלנו בניין חדש לחלוטין שאליו אחת ממחלקות בית החולים תעבור בקרוב. זה אפשר לנו לתת להם תנאים מפנקים מאוד, של מלונאות ברמה גבוהה, בחדרים חדשים לגמרי. החשיבה הייתה להפוך את החדרים לחדרי בית מלון – אמנם המיטות הן מיטות אשפוז אבל הוספנו לחדרים מיטות רגילות כדי לאפשר לחברי המשפחה לישון יחד עם השבים. אפשרנו למי שיכול לישון על מיטה רגילה עם מזרן עבה ולא מיטת אשפוז.

תפריט מותאם לתת תזונה שבישלו השפים מושיק רוט ואסף גרניט

לגבי האוכל שאכלו החטופים ביום הגעתם לבית החולים, ריינזילבר משתפת כי הוא נבנה על ידי הדיאטניות בבית החולים. ״אנשים שחוזרים משבי צריכים לאכול על פי פרוטוקול קפדני, שימנע ׳תסמונת ההזנה מחדש׳ העלולה להתפתח אחרי תקופה של תת-תזונה. הם צריכים לאכול הרבה פחמימות ורק אוכל טרי.

הדיאטנית נתנה הוראות הבישול למושיק רוט, ששירותיו נתרמו על ידי חברת אמדוקס ישראל שם מושיק רוט משמש כשף הבית. מושיק בישל את המנות לחטופים על פי הוראות הדיאטנית, ותרם גם מנות לבני המשפחה ליום הראשון בבית החולים. למחרת רותי רוסו ואסף גרניט תרמו שירותי אוכל מפנקים, החטופים ובני משפחותיהם יכלו לבחור מנות מתוך תפריט שהוכן רק עבורם״.

״כמובן שהיו גם הרבה מאוד פרטים לוגיסטיים לתפור, ועל החשיבה הלוגיסטית צוות צבאי מלווה את המבצע״, ממשיכה ריינזילבר. ״זה כלל הרבה מאוד חשיבה על סידורי ביטחון, על חניה, על הדרכים שבהם יגיעו המשפחות והחטופים עצמם. הוחלט שהמשפחות יגיעו באופן עצמאי מטעמי ביטחון וכדי שיהיה להם נוח.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!