דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

רופאים בוולפסון: המשוחררות משבי חמאס הגיעו במצב "שיכול היה להתפתח לסכנת חיים"

לדברי הצוות הרפואי בבית החולים, בו נקלטו שש נשים מבוגרות, הן הגיעו במצב של תת-תזונה וחוסר טיפול במחלות כרוניות | אחת הנשים תזדקק לשיקום לאחר שתצא מאשפוז | הצוות הביע חשש לחייהם של המבוגרים שנותרו בשבי

מרגלית מוזס מסיימת את האשפוז בבית החולים וולפסון, אחרי ששוחררה משבי חמאס (צילום: דוברות בית החולים וולפסון)
מרגלית מוזס מסיימת את האשפוז בבית החולים וולפסון, אחרי ששוחררה משבי חמאס (צילום: דוברות בית החולים וולפסון)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

הנשים המבוגרות שהוחזקו בשבי חמאס היו ב"מצבים שעלולים לסכן חיים" בעקבות תת-תזונה וחוסר טיפול במחלות כרוניות, כך אמרו היום (שני) אנשי הצוות הרפואי בבית החולים וולפסון שבחולון.

לוולפסון הגיעו חמש נשים מבוגרות ששוחררו משבי חמאס ביום שישי: מרגלית מוזס בת 77, יפה אדר בת 85, עדינה משה בת 72, וחנה קציר בת 76, כולן מקיבוץ ניר עוז, וחנה פרי בת 79 מקיבוץ נירים. בנוסף, אמש הגיעה לוולפסון אביבה סיגל, בת 62, מקיבוץ כפר עזה. מרגלית מוזס, חנה פרי ועדינה משה כבר שוחררו מאשפוז.

לפי ד"ר דורון מנחמי, מנהל אגף המחלקות הפנימיות של בית החולים, המטופלות לא קיבלו טיפול תרופתי מכל סוג בזמן השבי. חלק מהשבות עדיין סובלות מהפרעות קצב ומלחץ דם לא תקין כתוצאה מהתקופה בה מחלותיהן הכרוניות לא טופלו.

סמנכ"ל בית החולים וולפסון אמיר נוטמן (מימין) וד"ר דורון מנחמי. מנחמי: "אמנם בתמונות השחרור הן עמדו על הרגליים, אבל האדרנלין החזיק אותן, אחרי כמה שעות מצבן הירוד הורגש"
סמנכ"ל בית החולים וולפסון אמיר נוטמן (מימין) וד"ר דורון מנחמי. מנחמי: "אמנם בתמונות השחרור הן עמדו על הרגליים, אבל האדרנלין החזיק אותן, אחרי כמה שעות מצבן הירוד הורגש"

לנושא התזונה התייחס ד"ר אמיר נוטמן, סמנכ"ל בית החולים. לדברי נוטמן, המטופלות קיבלו בשבי החמאס תזונה לא מספקת בכמות ובגיוון. בחודש האחרון המטופלות אכלו בעיקר אורז ושמן זית, והיו ימים בהם הן לא אכלו כלל.

ד"ר מרגריטה משאבי, מנהלת מחלקה פנימית בבית החולים, סיפרה כי כל המטופלות הגיעו לבית החולים בחוסר איזון תזונתי "שיכול היה להתפתח למצב מסכן חיים", וכי כל מטופלת קיבלה בבית החולים ויטמינים ואלקטרוליטים שחסרו להן. ליה לוין, דיאטנית בית החולים, הוסיפה: "חלק מהמשוחררות לא אכלו פירות או ירקות למשך חמישים יום. בתפריט האישי שבנינו לכל אחת שילבנו בין הרצונות שלהן לבין הצרכים התזונתיים שלהן".

"כל המטופלות הגיעו עם מדדים תקינים. אבל כשאומרים מדדים תקינים, אנחנו מתייחסים למדדים החיוניים", הסביר ד"ר מנחמי, "הנשים לא הגיעו בסכנת חיים מיידית, אבל מצבן בהחלט דרש ייצוב בבית החולים." עוד אמר: "אמנם בתמונות השחרור רואים שהן עמדו על הרגליים, אבל האדרנלין של רגע השחרור והאיחוד עם המשפחות החזיק אותן. אחרי כמה שעות מצבן הירוד היה מורגש".

ד"ר גוטמן אמר כי אחת משלוש המטופלות שעדיין מאושפזות תזדקק למהלך שיקומי אחרי השחרור מבית החולים. "שאר המטופלות ימשיכו טיפול תזונתי ותרופתי עם רופאים בקהילה". הוא הוסיף כי "על פי המידע שהתגלה לגבי התנאים בהם חיו המבוגרות שחזרו בזמן שהיו בעזה, נראה כי למבוגרים שנשארו בשבי בחמאס נשקפת סכנת חיים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!