עלייה של 18% נרשמה בהוצאות בכרטיסי אשראי על הלבשה והנעלה ו-10% בהוצאות על חשמל ואלקטרוניקה, על רקע מבצעי הקניות של נובמבר, כך מדווחת חברת שבא שמבצעת את סליקת העסקאות באשראי. לפי נתוני החברה, הוצאות האשראי של הציבור הישראלי עלו בשבוע האחרון, וכעת הן נמוכות רק ב-3.2% מהממוצע שהיה נהוג לפני המלחמה.
סך ההוצאות בשבוע השביעי למלחמה (19 עד 25 בנובמבר) הגיעו לסכום של 8.806 מיליארד שקלים. בהשוואה 9.069 מיליארד שקלים לשבוע ממוצע ב-2023, מדובר על ירידה בשיעור של 3.2% בלבד. ביחס לנתוני השבוע השישי, מדובר בעליה של כ-23.1% בהיקף ההוצאות בכרטיסי אשראי.
בשבוע הראשון של המלחמה עמד היקף ההוצאות בכרטיסי אשראי על 6.496 מיליארד שקלים, ולאחר מכן עלו בצורה איטית אך עקבית ל-6.939 מיליארד שקלים בשבוע השני, 7.965 מיליארד שקלים בשבוע השלישי, 7.512 מיליארד שקלים בשבוע הרביעי, 7.142 מיליארד שקלים בשבוע החמישי ו-7.153 מיליארד שקלים בשבוע השישי.
״חגי הקניות של נובמבר הגיעו בשבוע שעבר לשיא עם מבצעי הבלו פריידי, ויחד עם ההפוגה בלחימה, והאופטימיות של שחרור חלק מהחטופים, הם שגרמו לציבור הישראלי לחזור בהמוניו לקניונים ומרכזי הקניות", מציינת טלי הולנברג, סמנכ״לית שיווק, פיתוח עסקי ומכירות של שבא. "ראינו בשבוע החולף כיצד ההוצאות בענפי צריכה בולטים במשק, כמו הלבשה והנעלה, חשמל ואלקטרוניקה, עלו בצורה מרשימה, לעומת הממוצע שנהוג בהם מתחילת השנה. בנוסף, גם בתחום המזון ראינו התאוששות וענף המסעדות רחוק כעת רק 13% מהממוצעים שהשיג טרום המלחמה".