דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רוסיה

התרסקות / מטוס רוסי ובו 92 נוסעים התרסק בים השחור

גורמים רשמיים שללו את האפשרות כי מדובר בפעולת טרור ואמרו כי הסיכוי לאתר ניצולים קלוש. בין הנוסעים היו גם חברי מקהלת הצבא האדום שהיו בדרכם להופעה מול חיילים רוסים המשרתים בסוריה

כוחות ההצלה נושאים אדם מההריסות (צילום AP).
כוחות ההצלה נושאים אדם מההריסות (צילום AP).

מטוס רוסי ובו 92 נוסעים התרסק היום (ראשון) בים השחור בדרכו לבסיס של חיל האוויר הרוסי בסוריה. ההתרסקות ארעה דקות לאחר ההמראה מהעיר סוצ'י ונכון לשעה זו נראה כי אין ניצולים מההתרסקות. בין הנוסעים היו גם חברי מקהלת הצבא האדום המפורסמת.

סיבת ההתרסקות אינה ידועה, אך מספר מומחים העלו השערה שנדחתה על ידי גורמים רשמיים ברוסיה, כי מדובר במעשה טרור.

במטוס היו 84 נוסעים ושמונה חברי צוות בשעה שנעלם מהרדאר שתי דקות לאחר שהמריא. כוחות ההצלה מצאו שרידים של המטוס במרחק של כ-1.5 קילומטר מהחוף. עד לשעות אחר הצהריים כוחות ההצלה איתרו 10 גופות באתר ההתרסקות.

המטוס, שהיה שייך למשרד ההגנה הרוסי, היה אמור להטיס את מקהלת הצבא האדום להופעה לכבוד השנה החדשה בבסיס האווירי בלטקיה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז בטלוויזיה על יום אבל לאומי. "נקיים חקירה מעמיקה של נסיבות ההתרסקות ונעשה הכל על מנת לתמוך במשפחות ההרוגים", אמר פוטין.

מקהלת הצבא האדום בהופעה בוורשה, 2009 (תמונה מתוך ויקימדיה)
מקהלת הצבא האדום בהופעה בוורשה, 2009 (תמונה מתוך ויקימדיה)

יותר מ-3,000 אנשים, כולל צוללנים, עבדו מ-27 ספינות ומספר מסוקים על מנת למצוא את שאריות המטוס, נמסר ממשרד ההגנה הרוסי. גם מל"טים טסו מעל אתר ההתרסקות על מנת לחפש גופות ושברי מטוס. 100 צוללנים הוטסו מרוסיה ובנוסף, שלחו הרשויות אמצעי תאורה חזקים כדי שהחיפושים יוכלו להימשך גם בשעות הלילה.

הטייס הרוסי מגומד טלבוייב אמר שנסיבות ההתרסקות מצביעות על כך שכל הנוסעים שהיו על המטוס נהרגו. "אין סיכוי לשרוד במצב שכזה" הוא אמר "במצב כזה המטוס נשבר לרסיסים באופן מידי".

ויקטור אוזארוב, ראש משרד ההגנה בפרלמנט הרוסי אמר כי ההתרסקות קרתה ככל הנראה בגלל תקלה טכנית או טעות אנוש. הוא שלל את האפשרות כי מדובר בפעולת טרור וזאת מכיוון שהמטוס הופעל לחלוטין על ידי צוות של הצבא הרוסי. עם זאת, מספר מומחים טוענים כי העובדה שאנשי הצוות לא הודיעו על תקלה בהפעלת המטוס יכולה להצביע על כך שמדובר במתקפה של טרוריסטים.

ברשימת הנוסעים שפרסם משרד ההגנה הרוסי, נמצאו גם שמותיהם של 64 חברי מקהלת הצבא האדום, ובהם גם סולן המקהלה ולרי קלילוב. מקהלת הצבא האדום היא המקהלה הרשמית של צבא רוסיה וכוללת בתוכה גם תזמורת ולהקת מחול.

"לאבד הרכב גדול כזה בבת אחת, זו טרגדיה אדירה", אמר ראש מחלקת התרבות בעיר מוסקבה, אלכסנדר קיבובזקי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!