דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

הפעימה השביעית: 8 חטופים שוחררו והגיעו לשטח ישראל

6 ישראלים הגיעו סמוך לחצות, שתיים נוספות שוחררו אחר הצהריים | דובר צה"ל התייחס לסרטון חמאס בו נטען שבני משפחת ביבס מתו: "לוחמה פסיכולוגית, הטענות לא מאומתות" | הבוקר: 3 ישראלים נרצחו בפיגוע ירי של חמאס בכניסה לירושלים: חנה איפרגן (67), ליביה דיקמן (24) והרב אלימלך וסרמן (73) | משפחותיהם של אביב אצילי (49) ואופיר צרפתי (27) התבשרו שהם נרצחו בידי חמאס

  • רכבי הצלב האדום ועליהם החטופים ששוחררו בפעימה השביעית עושים דרכם החוצה מרצועת עזה (צילום: צילום מסך, שידור חי)
    רכבי הצלב האדום ועליהם החטופים ששוחררו בפעימה השביעית עושים דרכם החוצה מרצועת עזה (צילום: צילום מסך, שידור חי)
  • מייה שם נפגשת עם אמה ואחיה בבסיס חיל האוויר והחצרים, עם חזרתה לארץ משבי חמאס
    מייה שם נפגשת עם אמה ואחיה בבסיס חיל האוויר והחצרים, עם חזרתה לארץ משבי חמאס
  • עמית סוסנה עם הגעתה לשטח ישראל לאחר שחרורה משבי חמאס
    עמית סוסנה עם הגעתה לשטח ישראל לאחר שחרורה משבי חמאס
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, בלשכת רה"מ בירושלים (צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
    ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, בלשכת רה"מ בירושלים (צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
  • אופיר צרפתי ז"ל (מימין) ואביב אצילי ז"ל (צילומים: מתוך רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א)
    אופיר צרפתי ז"ל (מימין) ואביב אצילי ז"ל (צילומים: מתוך רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א)
  • זירת הפיגוע בכניסה לירושלים (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
    זירת הפיגוע בכניסה לירושלים (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-55 למלחמה: שמונה ישראלים וישראליות שוחררו היום (חמישי) משבי חמאס, לאחר 55 ימים, כחלק מהפעימה השביעית של עסקת החטופים. בילאל אלזיאדנה (18), עאישה אל זיאדנה (17), אילנה גריצבסקי (30), נילי מרגלית (41), שני גורן (29) וספיר כהן (29) שוחררו לקראת חצות, ומייה שם (21) משוהם ועמית סוסנה (40) מכפר עזה שוחררו אחר הצהריים. בניגוד לכל הפעימות עד כה שוחררו פחות מעשרה חטופים. כמו כן, לא שוחררו אזרחים זרים.

חנה איפרגן (67), ליביה דיקמן (24) והרב אלימלך וסרמן (73) נרצחו בפיגוע ירי הבוקר (חמישי) בטרמפיאדה בכניסה לירושלים, שני מחבלים נוטרלו בזירה. 7 בני אדם נוספים נפצעו: 3 במצב קשה ו-4 במצב קל-בינוני. לפי תחקיר ראשוני, שני מחבלים ממזרח ירושלים פתחו באש עם M-16 ואקדח על תחנת אוטובוס בצומת גבעת שאול בכניסה לעיר – לפני ששני חיילים ואזרח חיסלו אותם.

משפחותיהם של אופיר צרפתי, בן 27 מקריית אתא, ואביב אצילי, בן 49 מקיבוץ ניר עוז, עודכנו שהם נרצחו על ידי חמאס.

דובר צה״ל הודיע הבוקר (חמישי) שלאור מאמצי המתווכים להמשך תהליך שחרור החטופים ובכפוף לתנאי ההסכם, ההפוגה תימשך.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

הנרצח הרביעי בפיגוע בירושלים: נקבע מותו של דורון קסטלמן, שנורה בשוגג אחרי שנטרל את המחבלים

אחר שנאבקו על חייו במשך כל שעות היום, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו של יובל דורון קסטלמן ז"ל, בן 38, שנפצע באורח אנוש בפיגוע הירי בבוקר בכניסה לעיר.

צה״ל: 6 החטופים ששוחררו נמצאים בשטח ישראל ובדרכם לבסיס חצרים

החטופים הישראלים ששוחררו הערב נמצאים במצרים ויגיעו לישראל בקרוב

6 החטופים הישראלים ששוחררו לפני זמן קצר נמצאים במצרים ויגיעו לישראל בקרוב. שמותיהם: עאישה אל-זיאדנה (בת 17) ואחיה בלאל (18) שנחטפו מחולית; ונילי מרגלית (40), שני גורן (29), אילנה גריצ'בסקי (30), וספיר כהן (29) שנחטפו מניר עוז. הם טרם זוהו בידי גורמים רשמיים מישראל.

דובר צה״ל מאשר: 6 חטופים ישראלים הועברו לידי הצלב האדום

דיווח: החלה העברת החטופים הישראלים לצלב האדום

דיווח במצרים: חמאס הציע להחזיר מחר שבעה חטופים ישראלים ושלוש גופות

"אלערבי אלג'דיד" הרואה אור בלונדון, מפי מקורות מצרים: נערכים מגעים להארכת ההודנה ביום נוסף ויש לחץ על ישראל לקבל את הרשימה החדשה שהציע חמאס. המתווכים מנסים לשכנע את ישראל לקבל 7 חטופים לצד 3 גופות בתמורה ליום הודנה נוסף בתנאים הקיימים. לדברי המתווכים השמות שהוצגו לצורך הפעימה השמינית מצד ארגון הטרור הם האחרונים שבידיה. חמאס הודיע למתווכים שהיא זקוקה לזמן נוסף כדי לאתר חטופים נוספים הנמצאים בידי פלגים אחרים.

בלינקן: ״חמאס לא יכול להישאר בשלטון, ישראל מבינה את חשיבות ההגנה על אזרחים בעזה״

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, המבקר בישראל בפעם הרביעית מאז תחילת המלחמה, אמר כי ארצו "תומכת ונמשיך לתמוך במאמצי ישראל לעשות כל מה שהיא יכולה כדי שהחמאס לא יוכל לחזור על הזוועות של ה-7 באוקטובר, וזה אומר שחמאס לא יכול להישאר בשלטון בעזה, ולא יכול להחזיק ביכולות לבצע התקפות כאלה". בלינקן הוסיף: "ישראל מבינה את החשיבות של הגנה על אזרחים והכנסת סיוע הומניטרי. אמרתי לרה"מ ולקבינט המלחמה: אני בטוח בכוונה, אבל התוצאה היא מה שחשוב. לגבי הרשות הפלסטינית אמרתי לאבו מאזן שיש צורך ברפורמות ובחיזוק הרשות כדי שתוכל לפגוש את השאיפות של העם הפלסטיני, כמו מלחמה בשחיתות וקיום עיתונות חופשית".

גלנט בבור בקריה: ״מוכנים למעבר מהיר ללחימה במלוא העוצמה, נמשיך להכות את חמאס״

שר הביטחון יואב גלנט, ביקר הלילה בבור המבצעים של חיל האוויר בקריה ועמד מקרוב על התוכניות התקפיות כחלק מהמוכנות להמשך הפעולה הצבאית ברצועת עזה. שר הביטחון גלנט אמר בתום הדיון: ״עלינו להיות מוכנים למעבר מהיר ללחימה מלאה בכל נקודת זמן, היום, מחר, מחרתיים, בכל רגע. מיד לאחר שנמצה את המהלך להשבת חטופים, אנו נשוב ללחימה עצימה בכל רחבי רצועת עזה. על הטייסות להיות מוכנות לבצע את משימתן בכל הזירות, בדגש על רצועת עזה. כשנחדש את הלחימה נעשה זאת במלוא העוצמה – רק כך נמשיך להכות את החמאס, ונביא לשחרור חטופים נוספים״.

דובר צה״ל: ״הסרטון שפרסם חמאס על גורל משפחת ביבס - טענות לא מאומתות״

הגרי: טענות חמאס על גורל בני משפחת ביבס עדיין אינן מאומתות, הסרטון בו נראה ירדן, אב המשפחה, נועד להפעיל לוחמה פסיכולוגית ולהכאיב.

צה"ל שיגר מיירט באזור נתיבות: "זיהוי חשוד, הפרטים בבדיקה"

דובר צה"ל הודיע ששוגר מיירט מוקדם יותר הערב, בעקבות זיהוי חשוד בשמי מדינת ישראל בדרום הארץ. זאת בעקבות שמיעת הדי פיצוצים באזור נתיבות. לפי דובר צה"ל, "הופעלה התרעה בשטחים פתוחים בלבד בהתאם למדיניות, האירוע בבדיקה".

תיעוד: האיחוד המרגש של מייה שם עם אמה ואחיה, לאחר 55 יום בשבי חמאס

משרד הבריאות: מייה שם ועמית סוסנה נקלטו בבתי החולים וולפסון ושיבא

גלנט לבלינקן: ״מאוחדים עם ארה״ב במטרות המלחמה הצודקת נגד חמאס״

במסגרת ביקורו בישראל, שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן נפגש לפני זמן קצר עם שר הביטחון יואב גלנט, שאמר: ״אנחנו מעריכים מאד את המחויבות האישית שלך למען מדינת ישראל במלחמה הצודקת כנגד חמאס, ארגון הרשע שנמצא בעזה״. עוד אמר כי ״אנחנו יודעים שבמטרות של המבצע אנחנו מאוחדים עם ארה״ב ואנחנו מעריכים את זה מאד״.

דיווחים: עצם יורט בשמי נתיבות, לא הופעלה אזעקה

משפחתו של אביב אצילי עודכנה על הירצחו, יום אחרי שאישתו ליאת חזרה מהשבי

אביב אצילי, בן 49 מקיבוץ ניר עוז, שנחשב נעדר, נרצח על ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, כך נודע היום למשפחתו.

"קיבוץ ניר עוז מודיע בצער כבד על נפילתו של אביב אצילי בשבת 7 באוקטובר", הודיע הקיבוץ. "היה בן 49, בן קיבוץ ניר עוז. אביב הותיר אחריו את אשתו, ליאת, וילדיהם עפרי, נטע ואיה. אביב היה מעמודי התווך של קהילת ניר עוז, וניהל את המוסך לציוד חקלאי בקיבוץ. צייר, רוכב אופניים, אוהב אדם ואדמה".

במאמץ לשחרר חטופים: הנשיא הרצוג נחת בדובאי ונפגש עם נשיא איחוד האמירויות

נשיא המדינה יצחק הרצוג נחת בדובאי ונפגש עם נשיא איחוד האמירויות הערביות, השייח׳ מוחמד בן זאיד אאל נהיאן. לפי הודעת בית הנשיא, במרכז הפגישה עמד "ההכרח לפעול בכל דרך לשחרור החטופות והחטופים הישראליים הנמצאים בידי מרצחי ארגון הטרור חמאס".

בפגישה הדגיש הנשיא הרצוג את "החובה ההומניטרית לשחרור החטופים, המוטלת על כל משפחת העמים ומנהיגי האזור בפרט, ובתוך כך תיאר את תמונת המצב הנוכחית המשתקפת מהנתונים שבידיו". הנשיא פנה לידידו, השייח' בן זאיד, "בבקשה להפעיל את מלוא כובד משקלו המדיני על מנת לקדם ולהאיץ את השבת הבנות והבנים הביתה".

נשיא איחוד האמירויות הדגיש את החובה והצורך להכניס סיוע הומניטרי לעזה. כמו כן, הודה לנשיא המדינה על שיתוף הפעולה בין ישראל לאיחוד האמירויות שאפשר את הגדלת הסיוע ההומניטרי, בניית בית חולים שדה באיצטדיון ברפיח, וכן הוצאת ילדים פצועים לטיפול באמירויות.

בפגישה נכחו גם ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי, מנכ״ל בית הנשיא אייל שויקי ומנכ״ל משרד החוץ רונן לוי. על מטוס הנשיא שנחת באיחוד האמירויות, הופיע הכיתוב Bring them home הקורא להשבת החטופים המוחזקים בשבי בידי ארגון הטרור חמאס, חזרה לביתם. בהמשך יקיים הנשיא סדרת פגישות מדיניות וכן ישתתף ויישא דברים בועידת האקלים COP 28.

צה"ל מאשר: מיה שם ועמית סוסנה הגיעו לשטח ישראל

דובר צה"ל הודיע שנציגי הצלב האדום העבירו שתי חטופות ישראליות השבות ארצה לידי כוח של יחידה מובחרת של צה״ל וכוח של שב״כ ליד גדר הגבול. הן נכנסו לישראל, בדרך לבסיס חצרים. בשעות הקרובות צפויים לעבור חטופים ישראלים נוספים לידי הצלב האדום. נציגי צה״ל מעדכנים את משפחות החטופים באופן שוטף.

נתניהו הנחה לאטום ולהרוס את בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע בירושלים

ראש הממשלה נתניהו קיים דיון בהשתתפות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', המפכ״ל יעקב שבתאי וראש השב״כ רונן בר. ראש הממשלה נתניהו הנחה לאטום ולהרוס את בתי המחבלים שביצעו היום את הפיגוע בירושלים, לבצע מעצרים נרחבים נגד תומכיהם ושולחיהם, לאסוף נשק בלתי חוקי, וליישם פעולות ממוקדות ומבצעיות נגד מעגלי התמיכה של המחבלים, לרבות פעולות כלכליות נגד הפרות חוק מצידם.

שתי הישראליות הראשונות שהועברו מחמאס לצלב האדום: מיה שם (21) משוהם, ועמית סוסנה (40) מכפר עזה

צה"ל: הצלב האדום הודיע ששתי חטופות ישראליות הועברו אליהם והן בדרכן לשטח ישראל, בשעות הקרובות צפויים להתקבל ישראלים נוספים

מזכיר המדינה בלינקן להרצוג: "הדגשתי את תמיכת ארה"ב בזכות ישראל להגן על עצמה, ובצעדים מוחשיים להרגעת הגדה"

מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן נפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. בשיחתם הדגיש בלינקן את "תמיכתה המתמשכת של ארצות הברית בזכותה של ישראל להגן על עצמה, בכפוף לדין ההומניטרי הבינלאומי, והדגשתי את הצורך בצעדים מוחשיים להרגעת המתחים בגדה המערבית".

צה"ל עצר הלילה 23 מבוקשים ביהודה ושומרון, 10 מתוכם פעילי חמאס; 250 אלף ש"ח הוחרמו

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 23 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, כעשרה מהם פעילי חמאס – כך הודיע דובר צה"ל. בפעילויות בחטיבות עציון ויהודה הוחרמו כ-250,000 ש"ח כספי טרור.

במבצע חטיבתי לסיכול טרור בפיקודה של חטיבת מנשה פעלו הלילה לוחמי מילואים, מסתערבי ימ״ס איו״ש, לוט״ר ומג״ב במחנה הפליטים טול כרם. הכוחות עצרו ארבעה מבוקשים, החרימו ציוד צבאי ותחקרו חשודים. במהלך הפעילות חמושים ירו והשליכו מטענים לעבר הכוחות, שהגיבו בירי.

במבצע לסיכול טרור עממי בכפרים בידו וקבייבה שבחטיבת בנימין, הכוחות עצרו שמונה מבוקשים, תיחקרו עשרות חשודים והחרימו דגלי חמאס ואקדח איירסופט. במהלך יציאת הכוחות מהפעילות, חשודים יידו אבנים על הכוח שהגיב באמצעים לפיזור הפגנות.

במהלך פעילות סיכול נרחבת בחטיבת עציון נעצרו ארבעה מבוקשים והוחרמו כספי טרור, בנוסף הוחרמו מעל 50 רכבים בלתי חוקיים וחומרי הסתה. בפעילות נוספת בכפר סמוע ובעיר חברון שבחטיבת יהודה, תוחקרו חשודים רבים והוחרמו כספי טרור נוספים, תחמושת וסמים. סה״כ הוחרמו כ-250,000 ש״ח של כספי טרור.

בצה"ל אמרו שהמבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, ו"אין נפגעים לכוחותינו". עוד צוין שעד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,100 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,100 מהם משויכים לחמאס.

סגן מנהל בי"ח סורוקה: "מצבו הגופני של איתי רגב טוב, לאחותו מיה צפוי הליך שיקום משמעותי"

ד"ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל סהמרכז הרפואי סורוקה של כללית, הודיע שמצבו הגופני של איתי רגב ששוחרר אתמול (רביעי) משבי חמאס טוב. לדבריו, "עם הגעתו של איתי לסורוקה, עבר בדיקה רפואית להערכת מצבו ובמקביל התאחד במפגש מרגש מאד עם הוריו, עם אחיו הצעיר ועם אחותו מיה."

ד"ר שוורצפוקס עדכן שמיה רגב, אחותו של איתי שהגיעה לסורוקה במוצ"ש עם פציעה מורכבת ברגלה כתוצאה מירי, עברה ניתוח לייצוב וקיבוע השבר ברגל. לדבריו, "ככל הנראה תזדקק לניתוחים נוספים וצפוי לה הליך שיקום משמעותי. היא מלווה על ידי צוות רב מקצועי בהובלת רופאה בכירה מהמלר״ד ועובדת סוציאלית מהשירות הסוציאלי בבית החולים, באופן צמוד."

"ברגעים אלה ובימים הקרובים צוות בית החולים יעניק למשפחה מעטפת טיפול מלאה על פי כל צורך במתחם המיוחד אשר הוקם עבור השבים. אנו מעניקים מעטפת טיפול מלאה לחוזרים מהשבי המאושפזים אצלנו הן רפואית והן רגשית על ידי צוות רב מקצועי ייעודי.

ד"ר שוורצפוקס הוסיף ש"מצבה של אלמה אברהם שהועברה אלינו בתחילת השבוע במצב קשה מאד משתפר, היא בהכרה ואנו עושים הכל כדי למצות כל אפשרות להביא להמשך התאוששותה. היא עדיין מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ כללי."

שב"ס הודיע שנערך לשחרור אסירים פלסטינים בפעימה השביעית, ולא פרסם את מספרם

שב"ס הודיע שנערך "מבצעית וכליאתית" לביצוע הפעימה השביעית בעסקת החטופים עם חמאס. במהלך שעות הבוקר קיבל לידיו הארגון רשימת משוחררים נוספת של אסירים ואסירות ביטחוניים שישוחררו מבתי הסוהר 'עופר', 'נפחא', 'קציעות', 'מגידו', 'דמון' ו'רמון' לצורך ביצוע המבצע להחזרת החטופים הביתה.

נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי, קיימה הערכת מצב לצורך ביצוע המבצע. מתקני הכליאה במחוז דרום, צפון ומרכז החלו בהליך השחרור. בסיום ביצוע הפעולות הנדרשות, יועלו האסירים והאסירות לרכבי ה'פוסטה' של יחידת הליוויים בשב"ס 'נחשון', אשר תלווה לנקודת הפיזור המרכזית במחוז מרכז בשב"ס – כלא 'עופר'. עם הגעתם, יזוהו ע"י נציגי ארגון הצלב האדום וימתינו עד להגעת החטופים הישראלים.

בארגון אמרו שלאחר זאת, עם התקבל אישור הגורמים המדיניים, יועלו לאוטובוס של הצלב האדום וילוו ע"י משטרת ישראל ולוחמי מג"ב איו"ש עד לפיזורם במחסומים הרלוונטיים.

נתניהו זימן לשיחת נזיפה את שגריר ספרד, בעקבות דברי ראש ממשלת ספרד שאמר שהוא "בספק אם ישראל מצייתת לחוק הבינ"ל בעזה"

ראש הממשלה נתניהו הנחה את שר החוץ אלי כהן להזמין את שגריר ספרד בישראל לשיחת נזיפה, בעקבות התבטאותו של ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ז, שאמר בראיון לתחנת הטלוויזיה הממלכתית הספרדית TVE: "עם ההיקף שאנחנו רואים והמספרים ההולכים וגדלים של ילדים מתים, יש לי ספק רציני שישראל מצייתת לחוק ההומניטרי הבינלאומי".

במשרד ראש הממשלה הגדירו את דבריו כ"התבטאות מבישה ביום שבו מחבלי חמאס רוצחים ישראלים בירושלים בירתנו".

מנהלת בי"ח שניידר: "מצבם הגופני של ארבעת הנערים ששוחררו אתמול יציב, עוברים הערכה רפואית ורגשית"

ד"ר אפרת ברון הרלב, מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית, הודיעה שמצבם הגופני של ארבעת הילדים והנערים ששוחררו אתמול (רביעי) ונקלטו בבית החולים מוגדר יציב, והם עוברים הערכה רפואית ורגשית. הנערים ששוחררו: ליאם אור (18), עמית שני (16) וגלי טרשנצקי (13) מבארי, ואופיר אנגל (17) מרמת רחל.

הסתיימה פגישת נתניהו ובלינקן: "נשבענו לחסל את החמאס, נמשיך את המלחמה עד שנשיג את היעדים"

הסתיימה פגישתם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בלשכת ראש הממשלה. לדברי רה"מ נתניהו, "סיימתי עכשיו פגישה עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, זמן קצר לאחר שמרצחים של החמאס רצחו ישראלים כאן בירושלים, ואמרתי לו: זה אותו חמאס. זה אותו חמאס שביצע את הטבח הנורא ב-7 באוקטובר, אותו חמאס שמנסה לרצוח אותנו בכל מקום. אמרתי לו: אנחנו נשבענו, ואני נשבעתי, לחסל את החמאס. שום דבר לא יעצור אותנו."

לדברי נתניהו, "אנחנו נמשיך את המלחמה הזאת עד שנשיג את שלושת היעדים – לשחרר את כל חטופינו, לחסל את החמאס עד תום ולהבטיח שמעזה לא יחזור איום כזה לעולם".

נעצרו שישה בני משפחה של המחבלים מהפיגוע בירושלים

המשטרה עצרה שישה בני משפחה של המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בבוקר בכניסה לירושלים.

חמאס: נשחרר הערב 10 ישראלים, כולל שניים בעלי אזרחות רוסית

גורם בחמאס עדכן כי 10 חטופים ישראלים ישוחררו הערב במסגרת עסקת החטופים, ובהם שניים בעלי אזרחות רוסית.

משפחתם של עאישה ובילאל אל-זיאדנה התבשרה שהם ישוחררו הערב

משפחת אלזיאדנה מתגוררת בפאתי העיר רהט. בילאל ועאישה נחטפו מקיבוץ חולית יחד עם אחיהם חמזה (22) ואביהם יוסף (53) בבוקר השבת השחורה ב-7 באוקטובר. האב והאחים הגיעו כרגיל לעבודתם ברפת בקיבוץ, ועאישה הצטרפה אליהם באותו היום.

היום עדכנה המשפחה שקבלו הודעה על כך שעאישה ובילאל ישוחררו הערב.

חמאס קיבל אחריות לפיגוע הירי בירושלים

פיגוע דריסה בבקעת הירדן: שני לוחמי מילואים נפצעו באורח קל, המחבל נוטרל

דובר צה"ל: פיגוע דריסה אירע לפני זמן קצר במחסום צבאי, סמוך לבקעות שבחטיבת הבקעה והעמקים. לוחמי צה"ל במילואים שפעלו במקום ירו ונטרלו את המחבל. בפיגוע נפצעו שני לוחמי מילואים באורח קל. הלוחמים פונו לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. משפחותיהם עודכנו. הכוחות פתחו בסריקות אחר חשודים נוספים.

הרמטכ״ל לפצועי ופצועות צה״ל: "הייתם נכונים להקריב למען הגנת המדינה, בפציעתכם הצלתם חיים"

"פצועות ופצועי צה"ל יקרים", פתח הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, "מדינת ישראל מצויה כמעט שמונה שבועות במלחמה. מלחמה על הבית מול אויב שחרט על דגלו מוות וחורבן. אנחנו נלחמים כצבא עוצמתי בשם קדושת החיים. פועלים על פי מוסר, על פי ערכי הצדק עליהם קמה המדינה, כחוליה בשרשרת הדורות.

בימים אלה אנו בהפוגה שמטרתה השבת החטופים הביתה. זוהי מטרה עליונה, ונמשיך לחתור בלי הפסקה ולנצל כל הזדמנות להשבת החטופים. זו תהיה מלחמה ארוכה ואנו נילחם בה עד שנשיג את מטרותיה. אנחנו נחושים לשוב להילחם באויב בעוצמה, ולא נפסיק עד שנפרק את חמאס שלטונית וצבאית".

"גם בימים אלה", הוא המשיך, "אנחנו זוכרים את מי שלחמו איתנו במלחמות העבר, במשימות הביטחון וההגנה בשגרה. מי כמוכם יודע שלמלחמה יש מחיר כבד וכואב, אבל הכרחי. אני יודע שהימים האלה אינם פשוטים עבורכם. המראות והסיפורים קשים עבור כולנו, אבל לכם ביתר שאת. אתם שנפגעתם במלחמתנו הצודקת, הייתם נכונים להקריב למען הגנת המדינה, בפציעתכם הצלתם חיים".

"חלקכם עוד נמצאים בבתי בחולים, וחלקכם כבר שבתם הביתה ובימים אלה אתם מתחילים מסע שיקום והחלמה. אנחנו מחבקים אלינו את הפצועים בגוף ובנפש. לעיתים הפגיעה אינה פיזית או נראית לעין ולנו, המפקדים, האחריות לזהות, לטפל, ללוות אתכם במסע הזה. באותה נשימה, אנחנו חשים את הרוח הגבית שלכם מפעמת בנו בכל הלוחמים ומפיחה בשורותינו תקווה. אני מבטיח לכם, רוחנו איתנה, נילחם בעוז רוח ובנחישות, כמוכם ננצח ונבטיח תקומה וחיים חדשים. אתם הגיבורים והגיבורות, הייתם ותמיד תהיו חלק ממשפחת צה"ל. שולח לכם חיבוק חם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בלשכתו בירושלים עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, בלשכת רה"מ בירושלים (צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, בלשכת רה"מ בירושלים (צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)

דובר צה"ל: יורטה "מטרה אווירית" חשודה שחצתה משטח לבנון

דובר צה"ל: בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב היישובים דובב, מתת וסאסא. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה לפני זמן קצר מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל.

הותר לפרסום: חנה איפרגן וליביה דיקמן נרצחו בפיגוע בירושלים

חנה איפרגן (67) וליביה דיקמן (24) נרצחו בפיגוע הירי בירושלים. כך הותר לפרסום. מוקדם יותר הותר לפרסום כי גם הרב אלימלך וסרמן (73) נרצח בפיגוע.

הרצוג נפגש עם בלינקן, בזמן הפיגוע בירושלים: "הטרור מאיים על מדינת ישראל מדי יום"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הבוקר עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בזמן הפיגוע בירושלים.

"בעוד אנו נפגשים, לצערי, ישנם נפגעים בפיגוע טרור חמור בכניסה לירושלים בירתנו. שני מחבלים תקפו אזרחים חפים מפשע שחיכו שיאספו אותם לעבודה, בדרכם לעבור את יומם – יש לנו נפגעים ויש לנו גם נרצחים שאיבדו את חייהם. זוהי דוגמה נוספת למצב בו אנו נמצאים – המלחמה האינסופית שאנו נלחמים נגד ארגוני הטרור, ובמיוחד נגד החמאס, בתקופה מורכבת ומאתגרת כמו זו", אמר הנשיא לבלינקן.

הרצוג הודה לבלינקן על תמיכת ארה"ב בישראל, וציין בפניו את מצוקת משפחת ביבס שעדיין נמצאת בשבי בעזה. "אני רוצה להעלות את מצוקתם של משפחת ביבס, שני הילדים הקטנים – תינוק בן עשרה חודשים, ילד בן ארבע וכמובן הוריהם, שמקום הימצאם לא ידוע לנו – אנו דורשים לשחררם לאלתר. זה אמור להיות מובן מאליו שחייבים בשחרורם של פעוטות קטנים עם אימם, ובתקווה עם אביהם, בהקדם האפשרי".

מזכיר המדינה האמריקני אמר להרצוג: "אנו נזכרים כעת שוב, בעקבות האירועים בירושלים היום, בטרור שמאיים על מדינת ישראל ועל הישראלים מדי יום. כמוך, ליבי עם קורבנות הפיגוע הזה. מהיום הראשון התמקדנו בניסיון להבטיח את שחרור החטופים מעזה, מחמאס. וראינו במהלך השבוע האחרון את ההתפתחויות המאוד חיוביות של חטופים המגיעים הביתה ומתאחדים עם משפחותיהם – וזה צריך להמשך גם היום. זה גם איפשר את הגדלת הסיוע ההומניטרי שמגיע לאזרחים חפים מפשע בעזה, הזקוקים לו נואשות. אז התהליך הזה מניב תוצאות".

בלינקן הדגיש: "מצפה לשיחות מעמיקות עם ממשלת ישראל על המשך הדרך בעזה. ארצות הברית תומכת בתוקף בישראל ובזכותה להגן על עצמה, ולנסות למנוע אירועים דומים לזה שהתרחש ב-7 באוקטובר".

חשש לחדירת כלי טיס עוין בסאסא, מתת ודוב"ב שבגליל העליון

משפחתו של אופיר צרפתי שנחטף לעזה עודכנה שנרצח

אופיר צרפתי, סטודנט להנדסת חשמל בן 27, שנחטף לרצועת עזה, אינו בין החיים. כך הודיעה הבוקר עיריית קריית אתא, העיר שבה התגורר. משפחתו עודכנה.

אופיר צרפתי (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
אופיר צרפתי (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

הותר לפרסום: הרב אלימלך וסרמן, דיין בית הדין הרבני באשדוד, הוא אחד הנרצחים בפיגוע

אחד הנרצחים הוא רבי אלימלך וסרמן (70) מירושלים, דיין בית הדין הרבני באשדוד.
שר הדתות מיכאל מלכיאלי: "קיבלתי בצער ותדהמה את הידיעה על הרצחו בידי בני עוולה של הדיין הגאון רבי אלימלך וסרמן הי"ד בעת שהיה בדרכו לבית הדין באשדוד. רב וסרמן, מהדיינים הוותיקים והחשובים של מערכת בתי הדין בישראל, שירת את עם ישראל שנים רבות במסירות תוך מאור פנים. תנחומיי למשפחתו היקרה שלא ידעו עוד צער".

הרב אלימלך וסרמן. נרצח בפיגוע בירושלים (צילום: מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
הרב אלימלך וסרמן. נרצח בפיגוע בירושלים (צילום: מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

שב"כ: המחבלים שביצעו את הפיגוע - אחים תושבי מזרח ירושלים

המחבלים אשר ביצעו את פיגוע הירי שארע הבוקר בכניסה לירושלים הם:
מוראד נמר, בן 38, תושב מזרח ירושלים, מזוהה חמאס. היה כלוא בין השנים 2010-2020 על רקע כוונות לפעילות טרור באכוונת רצועת עזה.
אברהים נמר, אחיו של מוראד, בן 30, תושב מזרח ירושלים, מזוהה חמאס. היה כלוא בשנת 2014 על רקע פעילות טרור.
חקירת הפיגוע נמשכת.

פיגוע הירי בירושלים: נקבע מותו של פצוע נוסף

מד"א: שני בני אדם נרצחו ו-12 נפצעו בפיגוע בירושלים

מד"א עדכן כי 12 בני אדם נפצעו בפיגוע בכניסה לירושלים, בהם חמישה באורח קשה. היתר נפצעו באורח בינוני וקל. בנוסף, שני בני אדם נרצחו בפיגוע – בהם צעירה בת 24.

המרכז הרפואי הדסה: מטפלים ב-3 נפגעי ירי, כולם בהכרה מלאה

המרכז הרפואי הדסה: אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונו 3 נפגעי ירי מהפיגוע בכניסה לירושלים: בן 56, במצב בינוני, בת 22, במצב בינוני ובן 17 במצב קל. שלושתם בהכרה מלאה.

נקבע מותו של אדם נוסף בפיגוע הירי בירושלים

המשטרה: שני מחבלים הגיעו למקום ברכב, ביצעו ירי לעבר אזרחים בתחנת האוטובוס ונוטרלו

דוברות המשטרה: הבוקר בסביבות השעה 07:40 התקבלו דיווחים על ירי שבוצע בצומת גבעת שאול ביציאה מירושלים. שני מחבלים שהגיעו למקום ברכב כשהם חמושים בכלי נשק, ביצעו ירי לעבר אזרחים בתחנת האוטובוס ונוטרלו על ידי כוחות בטחון ואזרח ששהו בסמוך.

הנשק ממנו בוצע הירי בפיגוע בכניסה לירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
הנשק ממנו בוצע הירי בפיגוע בכניסה לירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

כתוצאה מירי המחבלים, ישנם מספר נפגעים בזירה מטופלים ע"י גורמי רפואה, ביניהם פצועים קשה ואנוש. כוחות משטרה רבים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, במקום סגרו את זירת הפיגוע והחלו בסריקות לשלילת מעורבים נוספים תוך חקירה ראשונית של האירוע. בשעה זאת מקיים ממ"ז ירושלים הערכת מצב בזירה.

מד"א: 5 פצועים במצב קשה, 1 בינוני ו-2 קל

דוברות מד"א: בהמשך לפיגוע ירי בשדרות וייצמן בטרמפיאדה בכניסה לירושלים: חובשים ופראמדיקים של מד"א קובעים את מותה של צעירה בת 24 ומפנים לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם 8 פצועים, בהם: 5 במצב קשה, 1 בינוני ו-2 קל.

זירת הפיגוע בכניסה לירושלים (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
זירת הפיגוע בכניסה לירושלים (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)

חובש רפואת חירום במד"א משה חמד סיפר: "הייתי בבית כששמעתי את קולות הירי ומיד הגעתי למקום. ראיתי מספר פצועים בזירה, חלקם שכבו וחלקם התהלכו. יחד עם הצוותים הגדולים של מד"א שהגיעו למקום ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפול רפואי. לצערנו נאלצנו לקבוע את מותה של צעירה בת 24 ופינינו לבתי החולים בעיר 8 פצועים בדרגות פציעה שונות תוך המשך טיפול רפואי".

בעקבות הפיגוע: כביש 1 ממחלף מוצא לכיוון ירושלים נחסם לתנועה

לשכת ראש הממשלה: משפחות החטופים שצפויים להשתחרר היום עודכנו

מד"א: נקבע מותה של אחת הפצועות בפיגוע

מד"א: עד כה פונו 7 פצועים, 2 מהם במצב אנוש

משטרת ישראל: 2 מחבלים נוטרלו בזירת הפיגוע בכניסה לירושלים

מד"א: לפחות 6 נפגעים מירי באזור רמות בירושלים

ראשוני: חשד לפיגוע ירי בכניסה לירושלים

לשכת ראש הממשלה: "נמסרה לישראל רשימת משוחררים נוספים, ההפוגה תימשך"

לשכת ראש הממשלה הודיעה ש"קבינט המלחמה החליט אמש פה אחד כי אם עד הבוקר בשעה שבע לא תימסר רשימה כפי שסוכם במתווה – תחודש הלחימה לאלתר. לפני זמן קצר נמסרה לישראל רשימה של נשים וילדים בהתאם לתנאי ההסכם, ולפיכך ההפוגה תימשך"

דובר צה״ל: לאור מאמצי המתווכים להמשך תהליך שחרור החטופים ובכפוף לתנאי ההסכם, ההפוגה תימשך

חמאס: מוכנים לחידוש הלחימה אם הפסקת האש שתפוג ב-07:00 לא תחודש

הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה לאנשיה ברצועת עזה להיות מוכנים לחדש את הלחימה עם ישראל במידה שהפסקת האש שתפוג ב-7:00, הדד-ליין שקבעה ישראל.

4 האזרחים התאילנדים ששוחררו מהשבי הגיעו לביה"ח אסף הרופא, מצבם יציב

כל החטופים ששוחררו משבי חמאס בפעימה השישית הגיעו לבתי החולים

משרד הבריאות עדכן כי ארבע נשים ששוחררו אמש משבי חמאס הגיעו לבית החולים שיבא בתל השומר, ושארבעה נערים וצעירים הגיעו למרכז הרפואי שניידר בפתח תקווה.

מזכ"ל האו"ם: "לחקור את העדויות לאלימות מינית של חמאס ב-7 באוקטובר"

"יש המון עדויות על אלימות מינית במהלך המעשים המתועבים שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, וחובה לחקור אותן ביסודיות ולפעול למיצוי הדין", צייץ מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בטוויטר. "חובה לגנות אלימות מינית. בכל זמן. בכל מקום".

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן נחת בישראל, וצפוי להצטרף לישיבת הקבינט

החטופים ששוחררו בפעימה השישית הגיעו לישראל ומלווים לבתי החולים, שם יפגשו את משפחותיהם

דלק, גז בישול, מזון, מים ותרופות הועברו לארגוני הסיוע ברצועת עזה

ארבע מיכליות סולר וארבע מיכליות גז בישול הועברו היום ממצרים לארגוני סיוע הומניטריים של האו"ם ברצועת עזה דרך מעבר רפיח, באישור הדרג המדיני, במסגרת ההפוגה ומתווה שחרור החטופים שסוכמו עם ארצות הברית בתיווך קטאר ומצרים.

הדלקים וגז הבישול מיועדים להפעלת תשתיות הומניטריות חיוניות ברצועת עזה.

200 משאיות סיוע הומניטרי הועברו לארגוני הסיוע הבינלאומיים הפועלים ברצועת עזה, דרך מעבר רפיח, לאחר בידוק ביטחוני במעבר ניצנה. משאיות הסיוע ההומניטרי הכילו מזון, מים, ציוד למחסות ואספקה רפואית בלבד.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!