דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

חנה איפרגן, ליביה דיקמן, והרב אלימלך וסרמן נרצחו בפיגוע ירי בירושלים; דורון קסטלמן, שחיסל את המחבל, נהרג בשוגג על ידי חיילים

מחבלים הגיעו ברכב לתחנת אוטובוס בכניסה לעיר ופתחו בירי | המחבלים: אחים תושבי מזרח ירושלים המזוהים עם חמאס | קסטלמן הרים את ידיו לאחר שחיסל את המחבל, אך נורה על ידי חיילי המילואים

זירת הפיגוע בכניסה לירושלים (צילום: דוברות איחוד הצלה)
זירת הפיגוע בכניסה לירושלים (צילום: דוברות איחוד הצלה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

חנה איפרגן (67), ליביה דיקמן (24) והרב אלימלך וסרמן (73) נרצחו בפיגוע ירי בצומת גבעת שאול ביציאה מירושלים היום (חמישי). דורון קסטלמן, שחיסל את המחבל, נורה בשוגג על ידי חיילים ושעות לאחר מכן נקבע מותו. 7 נפצעו בפיגוע, בהם 3 במצב קשה. שני המחבלים, אחים תושבי מזרחי ירושלים המזוהים עם חמאס, חוסלו על ידי חיילי מילואים שהיו במקום.

המחבלים, משכונת צור באהר במזרח העיר, הגיעו הבוקר בשעה 7:38 ברכב לתחנת האוטובוס ביציאה מירושלים. הם יצאו מהרכב כשהם חמושים ברובה M16 ואקדח, ופתחו בירי לעבר המחכים בתחנה. כתוצאה מהירי נפגעו מספר אזרחים. תוך זמן קצר שני חיילי מילואים שהגיעו למקום פתחו באש לעבר המחבלים וחיסלו אותם. במהלך חילופי האש, קסטלמן, שהיה ממנטרלי המחבלים, נורה על ידי כוחות הביטחון בשוגג. מותו נקבע לאחר ניסיונות ארוכים לייצב את מצבו בבית החולים שערי צדק.

כלי הנשק מהם בוצע הירי בפיגוע בכניסה לירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
כלי הנשק מהם בוצע הירי בפיגוע בכניסה לירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונו 3 נפגעי ירי מהפיגוע בכניסה לירושלים – בן 56, במצב בינוני, בת 22, במצב בינוני ובן 17 במצב קל. לבית החולים שערי צדק פונו 6 נפגעים, מותם של 2 נקבע מוות בבית החולים, 3 נפצעו קשה, ו-1 נפצע בינוני.

המחבלים אשר ביצעו את פיגוע הירי שארע הבוקר בכניסה לירושלים הם: מוראד נמר, בן 38, תושב מזרח ירושלים, מזוהה חמאס. היה כלוא בין השנים 2010-2020 על רקע כוונות לפעילות טרור באכוונת רצועת עזה. אברהים נמר, אחיו של מוראד, בן 30, תושב מזרח ירושלים, מזוהה חמאס. היה כלוא בשנת 2014 על רקע פעילות טרור.

כוחות משטרה רבים סגרו את זירת הפיגוע והחלו בסריקות לשלילת מעורבים נוספים תוך חקירה ראשונית של האירוע. מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן: "הבוקר הגיע רכב ובו שני מחבלים חמושים באם 16 ואקדח. הם פרקו מהאוטו סמוך לטרמפיאדה, והסתערו בירי לעבר האנשים בתחנה. מהר מאד תגובה של שני חיילים ואזרח נוסף שמנטרלים את המפגעים. המחבלים תושבי מזרח ירושלים. זוהי זירה שכבר היה בה פיגוע, סרקנו אחר מפגעים נוספים. תגובה מהירה של החיילים סיימה את האירוע".

זירת הפיגוע בכניסה לירושלים (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
זירת הפיגוע בכניסה לירושלים (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)

משה חן ששון חובש איחוד הצלה שנתקל באירוע והזעיק את כוחות ההצלה מסר: "הייתי עם אופנוע חירום של איחוד הצלה ברמזורים של הכניסה לעיר ושמעתי קולות ירי. עצרתי מיידי לסייע עם הציוד הרפואי של איחוד הצלה והזעקתי את כוחות ההצלה. בסיוע חובשים נוספים הענקנו סיוע למספר נפגעים במצבים שונים. כמו כן צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה ששמעו את קולות הירי".

חובש רפואת חירום במד"א משה חמד סיפר: "הייתי בבית כששמעתי את קולות הירי ומיד הגעתי למקום. ראיתי מספר פצועים בזירה, חלקם שכבו וחלקם התהלכו. יחד עם הצוותים הגדולים של מד"א שהגיעו למקום ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפול רפואי. לצערנו נאלצנו לקבוע את מותה של צעירה בת 24 ופינינו לבתי החולים בעיר 8 פצועים בדרגות פציעה שונות תוך המשך טיפול רפואי."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!