דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

צה"ל מפרסם: זוהי חלוקת אזורי הפינוי ברצועת עזה להמשך הלחימה

צה"ל הפיץ מפה של אזורי פינוי ברצועת עזה, כדי להימנע מפגיעה באזרחים בלתי מעורבים, פרסם כרוזים בעזה ופנה לתושבים בערבית: "אתם לא האויב שלנו, הישמעות להנחיות היא הדרך הבטוחה ביותר לשמור על ביטחונכם" צה"ל מפרסם את דרך ניהול תנועת האוכלוסייה בעזה לשם הגנתה בשלב הבא של 

מפה שפורסמה לתושבי עזה (צילום: דובר צה"ל)
מפה שפורסמה לתושבי עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

עם התחדשות הלחימה בעזה, דובר צה"ל מפרסם הבוקר (שישי) את דרך ניהול תנועת האוכלוסייה בעזה לשם הגנתה. לפי דובר צה"ל: "חלוקת שטח הרצועה לאזורים על פי החלוקה לשכונות המוכרות, נועדה כדי לאפשר לתושבי עזה להתמצא ולהבין את ההנחיות ולהתפנות ממקומות ספציפיים במידה וידרשו לכך כדי לשמור על ביטחונם".

הפרסום של צה"ל מגיע אחר הדרישה של ארה"ב לא לפגוע באזרחים ולהימנע מהזזת אוכלוסייה. מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, בביקורו בישראל, ביקש מישראל להימנע מכתישות אוויריות מסיביות ברצועה, להימנע מפגיעה במתקני או"ם וביקש להגדיל את הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה. הוא הבהיר שפגיעה נרחבת באזרחים ואסון הומניטרי יקצרו את משך הזמן שבו ידידותיה של ישראל יוכלו לתמוך בה בזירה הבינ"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, בלשכת רה"מ בירושלים (צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, בלשכת רה"מ בירושלים (צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)

במפה אינטראקטיבית שפורסמה מופיעים מספרי האזורים בצפון ובדרום הרצועה, בקריאה לתושבים לאתר את האזור הרלוונטי אליהם ולפעול במידה ויתבקשו להתפנות ממנו. המפה פורסמה בעמוד מיוחד באתר צה"ל בערבית ובסרטון מיוחד שפרסם דובר צה"ל בערבית ברשתות החברתיות. כמו כן, המפה פורסמה בכרוזים שהפיץ צה"ל ברצועת עזה.

"חמאס משתמש בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי, מציב את המפקדות והתשתיות הצבאיות באזורי מגורים, בתי חולים, מסגדים ובתי ספר, והופך אתרים אזרחיים למטרות צבאיות תוך שימוש באזרחים ובמתקנים אזרחיים כמגן אנושי", אומרים בצה"ל. "מאז תחילת המלחמה צה"ל נוקט באמצעים מגוונים כדי להימנע מפגיעה בחיי אזרחים. בין היתר, צה"ל שולח מסרים וכרוזים לתושבי עזה בהוראה לפנות אזורים ספציפיים המהווים יעד לפעילות טרור, ומכווין אותם להתפנות בצירים רלוונטים".

"תושבי רצועת עזה, מדינת ישראל נמצאת במלחמה מול ארגון הטרור חמאס", הצהיר סא"ל אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, "ארגוני הטרור פועלים מתוך האוכלוסיה האזרחית. מדובר באסטרטגיה של היטמעות בלב שכונות המגורים ופעולה מתוך המוסדות האזרחיים. צה"ל פועל בעוצמה נגד ארגוני הטרור, ועושה מאמצים גדולים להבחין בין האזרחים לבין המחבלים, תושבי רצועת עזה אינם האויב שלנו".

"בשל כך, צה"ל מנהל פינוי מבוקר ומדוייק של האוכלוסיה העזתית במטרה להוציא אותם ככל הניתן מאזור המלחמה. לצורך כך, אנו מפרסמים את "מפת האזורים", המחלקים את שטח הרצועה לאזורים ושכונות כפי שאתם מכירים אותם, במטרה לסייע לכם בשלבי המלחמה הבאים להתמצא ולהבין את ההנחיות ולהתפנות ממקום ספציפיים במידה וידרשו לכך באופן מדויק כדי לשמור על ביטחונכם".

"תושבי עזה! הישמעות להנחיות הפינוי היא הדרך הבטוחה ביותר לשמור על ביטחונכם, חייכם וחיי משפחותיכם", מוסיף אדרעי. "אני קורא לכם להעמיק במפה, לזהות את איזור מגוריכם, את מספרי האזורים הרלוונטיים, ולהתפנות מאיזור מגוריכם בהתאם להנחיות במידה ותקבלו מצה״ל הנחיה רשמית לכך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!