דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

גילי אייזנר: "שמחות שהליגה חזרה, למרות הקושי. הלב עם משפחות החטופים"

ליגת העל לנשים בכדורסל יצאה לדרך לפני שבועיים, על טהרת השחקניות הישראליות | שחקנית מכבי רמת גן ונבחרת ישראל, אומרת בראיון ל'דבר': "זה שונה לשחק רק הישראליות, אנחנו מרגישות את הביחד הזה וכך גם כל המדינה צריכה עכשיו להיות מאוחדת"

גילי אייזנר (במרכז) במדי מכבי עירוני רמת גן (צילום: באדיבות עילאי אלעד Onflick)
גילי אייזנר (במרכז) במדי מכבי עירוני רמת גן (צילום: באדיבות עילאי אלעד Onflick)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ליגת העל לנשים בכדורסל יצאה לדרך לפני שבועיים, לאחר עיכוב של חודש בעקבות המלחמה ומשוחקת על טהרת השחקניות הישראליות, לאחר שהזרות עזבו את הארץ. ביום שני צפוי להתקיים המחזור השלישי.

משחקי הליגה נפתחו עם מפגן הזדהות עם החטופים, המוחזקים על ידי חמאס. "האירועים ב-7 באוקטובר השפיעו על כולנו, ייקח זמן עד שנרגיש שהלב שלנו שוב שלם", אומרת גילי אייזנר, שחקנית מכבי עירוני רמת גן, בראיון ל'דבר'.

שחקניות א.ס. רמת השרון עם תמונות החטופים (צילום: עודד קרני, מנהלת ליגת העל בכדורסל)
שחקניות א.ס. רמת השרון עם תמונות החטופים (צילום: עודד קרני, מנהלת ליגת העל בכדורסל)

אייזנר, ביחד עם שחקניות הנבחרת ושחקניות מכבי רמת גן לקחו החליטו להתגייס למען אזרחי ישראל המפונים. "היה חשוב לנו לבוא ולתת מעצמנו, אני חושבת שהמדינה כולה התגייסה למאבק בעורף. כל אחד עשה את מה שהוא יכול כדי לתרום. לא ישבנו בחיבוק ידיים. עשינו מה שאנחנו יכולות ואני שמחה על זה. אם הצלחנו לעזור במעט, מבחינתי זאת זכות".

המחזור הראשון של העונה נקבע ל-16 באוקטובר, זאת הייתה אמורה להיות פתיחה חגיגית לעונה חדשה שמגיעה לאחר שבקיץ נערכה אליפות אירופה בישראל. במהלך האליפות החגיגית, נבחרת ישראל הפסידה את שלושת משחקיה בבית מול צ'כיה, איטליה ובלגיה, אך חיזקה את אהבת הקהל לכדורסל הנשים בארץ.

גילי אייזנר במדי נבחרת ישראל מול שבדיה במוקדמות אליפות אירופה (צילום: איגוד הכדרוסל)
גילי אייזנר במדי נבחרת ישראל מול שבדיה במוקדמות אליפות אירופה (צילום: איגוד הכדרוסל)

אייזנר הייתה חלק מהנבחרת בטורניר ומקווה שהסגל הצעיר והמוכשר של ישראל ימשיך את ההתקדמות שלו ברמות הגבוהות ביותר. "אני תמיד מתרגשת לשחק בנבחרת. אותי זה מאוד ריגש לשחק במעמד כזה ועוד פה בישראל עם הקהל הנהדר שבא לראות אותנו. היינו שמחות אם התוצאות היו נראות קצת אחרת, אבל באנו הכי מוכנות והשארנו הכל על המגרש. אני מקווה שנגיע לשם פעם נוספת בעתיד".

אייזנר בת ה-22 החלה לשחק כדורסל בכיתה ג' בקבוצת הבנים של מושב גאליה. בכיתה ו' החליטה לעבור לקבוצת בנות והצטרפה למחלק הילדות של הפועל ראשון לציון, שם היא פגשה את המאמן זיו ארז שתחתיו בקבוצת הבוגרות הפכה לאחת הישראליות הבכירות בליגה. לפני שנתיים זכתה באליפות עם אליצור רמלה ובשנה שעברה הייתה שחקנית חמישייה במכבי חיפה.

העונה הצטרפה אייזנר לקבוצת מכבי עירוני רמת גן, אחת מקבוצות הצמרת בליגת העל בעשור האחרון, שזכתה בשתי אליפויות רצופות בעונות 2019/20 ו-2020/21. את העונה פתחה הקבוצה ברגל ימין עם ניצחונות על אליצור חולון ואס"א ירושלים, כאשר אייזנר הצטיינה עם 14.5 נקודות בממוצע, 8.5 אס', ו-4.5 רב'.

גילי אייזנר במדי מכבי חיפה (צילום: מנהלת ליגת העל נשים)
גילי אייזנר במדי מכבי חיפה (צילום: מנהלת ליגת העל נשים)

"היה קשה לחזור", מודה אייזנר. "הלב שלנו עם החטופים והמשפחות של החטופים והחיילים. אנחנו רוצות לראות שכולם יחזרו בשלום. זה היה שונה לשחק רק הישראליות, זה משהו שעוד לא חוויתי. אנחנו שמחות שאנחנו יכולות לחזור למגרש ולאיזושהי שיגרה. אולי לשמח גם אנשים שצופים בנו, שייהנו קצת מכדורסל".

"הבמה עכשיו רק שלנו, כולן צריכות לעשות צעד קדימה"

לצידה של אייזנר משחקות במכבי רמת גן ארבעה שחקניות בכירות בליגת העל הדר חדד, דרו אדלמן, נופר שלום ואליס חתוקאי. ללא השחקניות הזרות, חמשת השחקניות הבכירות יצטרכו להוביל את הקבוצה ולקחת את כל המפתחות בדרך לעונה מוצלחת "אני חושבת שכולן צריכות לעשות צעד קדימה, כל אחת במקום שלה, כי צריך למלא את המקום הזה".

את התקופה הקשה עוברות שחקניות הקבוצה ביחד מאוחדות מתמיד. "כקבוצה, יוצא לנו לדבר על זה הרבה אחת עם השנייה על המצב ואיך הוא משפיע עלינו. אנחנו מרגישות את הביחד הזה וכך גם כל המדינה שלנו צריכה להיות מאוחדת".

איך העונה הזאת יכולה לקדם את השחקניות הצעירות?
"קודם כל הבמה עכשיו היא רק שלנו. אין תירוצים. אנחנו באות ונותנות את הכל וזה באמת מאה אחוז ישראליות. אני מקווה שנצליח להראות את היכולות שלנו, להביא אותן לידי ביטוי. שחקניות צעירות נוספות מקבלות הזדמנות ומתנסות על המגרש. אני מקווה שזה באמת יכול לקדם את הענף הזה".

נבחרת העתודה נשים בכדורסל באליפות אירופה (צילום: FIBA.com)
נבחרת העתודה נשים בכדורסל באליפות אירופה (צילום: FIBA.com)

לאילו שחקניות צעירות את ממליצה לשים לב?
"אצלנו בקבוצה יש שתי שחקניות בית, לורן קסנטיני ושירה שני בנות ה-17. הן עובדות קשה, באות מוכנות ונותנות מעצמן. שמחתי לראות שהן קלעו את סלי הבכורה שלהן בליגת העל מול חולון ואני מקווה שהן ימשיכו בהתקדמות שלהן בהמשך העונה".

מה המטרות שלכן העונה?
"אנחנו רוצות ללכת הכי רחוק שאפשר. אנחנו באות לכל משחק, רוצות לנצח אותו ולהתקדם למשחק הבא. לשחק את הכדורסל הכי טוב שאנחנו יכולות להציג וליהנות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!