דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 18.6°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.9°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 16.8°צפת
  • 23.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

מטח כבד למרכז והשפלה, פצוע קל בחולון; חוסל מג״ד סג׳עייה בחמאס שפיקד על חטיפתו של אורון שאול ז״ל

כ-10 רקטות שוגרו מרצועת עזה למרחב גוש דן, מרביתן יורטו וחלקן התפוצצו בים | צה״ל ושב״כ חיסלו מהאוויר את המחבל וסאם פרחאת, האחראי גם על הטבח בנחל עוז | הותר לפרסום: אל״ם אסף חממי, מח״ט באוגדת עזה, נהרג ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לרצועה

  • כיפת ברזל מיירטת רקטות שנורו מעזה לעבר ישראל (צילום: צפריר איוב, AP)
    כיפת ברזל מיירטת רקטות שנורו מעזה לעבר ישראל (צילום: צפריר איוב, AP)
  • דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי (צילום: דובר צה"ל)
  • חיילי תותחנים של צה״ל על גבול רצועת עזה (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
    חיילי תותחנים של צה״ל על גבול רצועת עזה (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
  • אלוף משנה אסף חממי, מח״ט דרום באוגדת עזה שנהרג ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לרצועה (צילום: דובר צה״ל)
    אלוף משנה אסף חממי, מח״ט דרום באוגדת עזה שנהרג ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לרצועה (צילום: דובר צה״ל)
  • תקיפה של צה״ל בצפון רצועת עזה (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko)
    תקיפה של צה״ל בצפון רצועת עזה (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-57 למלחמה: 10 רקטות שוגרו מרצועת עזה לכיוון מרכז הארץ, השפלה וגוש דן הערב (שבת). אזעקות נשמעו בשורת ערים, וככל הנראה 7-6 מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, והשאר נחתו בים. מד״א דיווח על אדם אחד שנפצע קל בחולון.

צה"ל בהכוונת מידע מודיעיני מדויק של אמ"ן ושב"כ, חיסלו מוקדם יותר היום את מפקד גדוד שג'עייה של ארגון הטרור חמאס, וסאם פרחאת באמצעות מטוסי קרב של חיל האוויר.

פרחאת מפקד על הגדוד משנת 2010 והוביל אותו במבצע "צוק איתן", במהלכו פיקד על המחבלים באסון הנגמ"ש, בו נהרגו שישה חיילי צה"ל; סמל-ראשון אורן שמחה נח ז"ל, סמל-ראשון שחר תעשה ז"ל, סמל בן יצחק וענונו ז"ל, סמל מקס דונלד שטיינברג ז"ל, סמל שון מונדשיין ז"ל, סמל-ראשון דניאל פומרנץ ז"ל ונחטף סמל-ראשון אורון שאול ז"ל. פרחאת לקח חלק בתכנון התקיפה האכזרית לשטח ישראל ב-7 באוקטובר, ושילח את מחבלי הנח'בה באותו היום לעבר קיבוץ ומוצב נחל עוז.

אלוף-משנה אסף חממי, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, נהרג במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. כך הותר לפרסום. חממי, בן 40 במותו, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. גופתו נחטפה לרצועת עזה.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

המטח למרכז: בן 22 נפצע בראשו מרסיסים בחולון, מצבו קל

צעיר בן 22 נפצע באורח קל מפגיעת רסיס בראשו באזור חולון, בעקבות המטח שנורה לאזור גוש דן והשפלה לפני זמן קצר. צוות מד"א מטפל בו בזירה, והוא בהכרה מלאה.

אזעקות בגוש דן

דובר צה״ל: חוסל מפקד גדוד סג׳עייה בחמאס, שפיקד בעבר על חטיפתו של אורון שאול ז״ל

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי אמר לפני זמן קצר כי היום חוסל וויסאם פארחת, מפקד גדוד סג׳עייה של חמאס, שבין היתר תכנן את מארב הנגמ״ש במבצע צוק איתן בו נחטף החלל אורון שאול ז״ל, וכן פיקד על הפשיטה על מוצב נחל עוז. עוד אישר דובר צה״ל כי 137 חטופים עדיין מוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה.

נתניהו: ״אין דרך להשיג את מטרות המלחמה בלי המשך התמרון הקרקעי בעזה״

בכיר חמאס אל-עארורי: ״אין כרגע מו״מ, הישראלים הזקנים בשבי נחשבים מבחינתנו חיילים״

סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, התייחס לחידוש הלחימה בין ישראל לארגונו בריאיון לאל-ג'זירה: "אין כרגע משא ומתן בנוגע להפסקת אש, אין חילופי שבויים עד תום המלחמה והפסקת הירי". עוד הוסיף: "האסירים שנותרו בעזה הם חיילים ואזרחים שמשרתים בצבא הכיבוש. אמרנו שאנחנו מסוגלים להחליף גופות בגופות של שהידים, אבל אנחנו צריכים זמן. הישראלים הזקנים השבויים נחשבים מבחינתנו חיילים, כי חלקם עדיין נמצאים במילואים. הכיבוש החליט שהוא לא רוצה לחדש את עסקת החילופים בסטנדרטים חדשים".

גלנט: חמאס הפר את ההסכם, צה״ל ממשיך בלחימה בדיוק מהיכן שהופסקה

הרמטכ״ל: ״ממוקדים בהמשך פירוק החמאס, וביצירת תנאים להחזרת חטופים נוספים״

הרמטכ״ל רא״ל הרצי הלוי וראש השב״כ רונן בר קיימו היום הערכת מצב ואישור תוכניות להמשך הלחימה בפיקוד הדרום. הלוי אמר כי הכוחות ״ממוקדים בהמשך פירוק החמאס, וביצירת תנאים להחזרת חטופים נוספים״.

בתגובה לשיגורים לצפון: צה״ל תקף מהאוויר ובירי תותחים תשתיות חיזבאללה בלבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מספר תשתיות טרור ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב הגבול, צה"ל תוקף בירי ארטילרי את מקורות הירי.

הותר לפרסום: אל"ם אסף חממי, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, נהרג ונחטף במתקפת החמאס

אלוף-משנה אסף חממי, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, נהרג במתקפת חמאס. כך הותר היום (שבת) לפרסום. חממי ז"ל, בן 40 במותו, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

האזעקות בצפון: מסוק קרב יירט מל״ט צה״לי תקול באוויר; ההתרעות שהופעלו - מחשש לרסיסים

אזעקות בעמק יזרעאל, עפולה והגליל התחתון

אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בסאל, בלפוריה, גניגר, יפיע, כפר גדעון, מגדל העמק, מזרע, נוף הגליל, נצרת, שריד, תל עדשים, אזור תעשייה אלון התבור, אחוזת ברק, דברת, דחי, מרחביה מושב, מרחביה קיבוץ, נין, נעורה, סולם, עפולה, היוגב, גדעונה, יזרעאל, ישובי אומן, ישובי יעל, כפר יחזקאל, מרכז חבר, קבוצת גבע, אזור תעשייה מבואות הגלבוע.

גלנט בגבול הרצועה: ״הולכים לחיסול מוחלט של ארגון החמאס - לא ליד ולא בערך״

שר הביטחון, יואב גלנט, קיים היום הערכת מצב בגדוד תותחנים במילואים של חטיבת האש 454, המוצב בגבול רצועת עזה. ״ביומיים האחרונים אנו פועלים גם בשטחים שלא פעלנו בהם בחודש האחרון וזה ילך ויתגבר״, אמר גלנט. ״הפעולה הזאת תגיע לכל נקודה שצריך להגיע. אנחנו הולכים לחיסול מוחלט של ארגון החמאס – אין משהו ליד ואין משהו בערך״.

״אנחנו הולכים עד שאנחנו מכריעים אותם, מפרקים את היכולות הצבאיות ושוברים את היכולת השלטונית, ואנחנו נצטרך לעשות את זה עם התאמה לתנאים המיוחדים של השטח שאנחנו נלחמים בו שהם שונים מהשטחים שנלחמו בהם לפני כן. יהיה ירי עצים ומדויק״.

״הפעולה הזאת תימשך עד להשגת המטרות המלאות. יש לנו הישגים יפים מאוד בחודש הראשון, כל מי שחשב בעזה שצה"ל זה גוף שאפשר להרתיע אותו, לעצור אותו, מבין את זה היום. מג"ד בשאטי ובאל פורקן ובבית לאהיה ובבית חאנון כבר יודע טוב מאוד מה צה"ל יכול לעשות, אבל גם המג"דים של החמאס בח'אן יונס וברפיח מבינים טוב מאוד מה קרה לאחרים״.

אזעקות במועצת חוף אשקלון

 

 

אזעקות באשדוד ובשפלה

חיזבאללה שיגר רקטות לעבר מוצבי צה"ל בגבול לבנון, צה"ל תקף את מקורות הירי ותשתיות נוספות

דובר צה"ל הודיע שזוהו שיגורי רקטות לעבר מספר מוצבי צה"ל במרחב הגבול עם לבנון. צה"ל תוקף את מקורות הירי. נוסף לכך, צה"ל תוקף באמצעות כלי טיס ובירי מרגמות וארטילריה תשתיות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון.

 

בלב שכונת מגורים: צה"ל איתר עשרות רקטות וטילים ואמצעי לחימה נוספים אותרו בפעילות צה"ל ברצועת עזה

במהלך פעילות לוחמי גדוד 7007 של צוות הקרב של חטיבה 261, אותרו עשרות רקטות שהוחבאו תחת ארגזי אונר"א בצפון הרצועה. כמו כן, מתחת לארגזים נמצאו כ-30 טילי גראד למרחק עשרה קילומטרים ועשרות טילים נוספים.

עוד דווח שכוחות מגדוד 414 ערכו סריקות בצפון רצועת עזה, בהן מצאו אמצעי לחימה רבים וציוד צבאי. הלוחמים איתרו רימונים ומטענים, חלקי נשקים, סכינים, ווסטים וציוד מודיעיני נוסף.

אזעקה בעוטף עזה: ניר עוז

אזעקות באשקלון וביישובים בסביבה

האזעקות הופעלו בעיר אשקלון, באזור התעשייה הדרומי בעיר, וביישובים מבקיעים, זיקים וכרמיה.

ראש המוסד הורה לצוותו בקטאר לשוב לישראל: "בעקבות המבוי הסתום במו"מ עם חמאס"

ראש המוסד דוד ברנע הורה לצוותו בדוחא, בירת קטאר, לשוב לישראל, בעקבות המבוי הסתום במשא ומתן עם חמאס ובהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו – כך הודיע המוסד. ההודעה מאשרת בפועל את קיומם של מגעי תיווך בין ישראל לחמאס גם לאחר קריסת הפסקת האש אתמול (שישי) ב-07:00 בבוקר.

לדברי המוסד, "ארגון הטרור חמאס לא מימש את חלקו בהסכם, שכלל את שחרור כל הילדים והנשים על פי רשימה שהועברה לחמאס ואושרה על ידו". עוד נמסר ש"ראש המוסד מודה לראש ה-CIA, לשר המודיעין המצרי ולראש ממשלת קטר על השותפות במאמצי התיווך האדירים אשר הובילו לשחרורם של 84 ילדים ונשים מרצועת עזה בנוסף ל-24 אזרחים זרים."

לוחמי צה"ל סיכלו ניסיון פיגוע דקירה סמוך לשכם

ניסיון פיגוע דקירה אירע לפני זמן קצר לעבר כוח צה"ל במילואים מגדוד 7037, שפעל בחסם בצומת האיקס סמוך לעיר שכם – כך הודיע דובר צה"ל.

לפי הדיווח, הכוח חשד במחבל שהגיע לחסם והחל לתחקר אותו, המחבל שלף סכין והחל להתקדם לעבר הכוח. הלוחמים חתרו למגע והגיבו בירי לעבר המחבל שחוסל. אין נפגעים לכוחות הישראלים.

סכין שאותרה על מחבל במהלך ניסיון פיגוע סמוך לשכם (צילום: דובר צה"ל)
סכין שאותרה על מחבל במהלך ניסיון פיגוע סמוך לשכם (צילום: דובר צה"ל)

אזעקה בשדרות, איבים וניר עם

בפעם החמישית מהבוקר: אזעקה ביישובים בעוטף עזה

התרעה הופעלה ביישובים מבטחים, עמיעוז, ישע, שדה ניצן, צוחר ואוהד.

אזעקה בעוטף עזה: קיבוץ מגן

צה"ל קרא לתושבים באזור ח'אן יונס ובצפון רצועת עזה להתפנות לאזורים הומניטריים

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, קרא לתושבי שכונות בצפון רצועת עזה, בהן ג'בליה, זייתון ושג'עיה, להתפנות ל"מרכזי מקלט ובתי ספר מוכרים"' בעיר עזה וממערב לה. גם תושבים בבני סוהילא ובאל-קרארה שבקרבת חאן יונס שבדרום הרצועה קיבלו הודעה להתפנות מבתיהם למרכזים המוכרים ברפיח ובאזור ההומניטרי באל-מוואסי. ההודעה פורסמה לצד מפה מפורטת שפרסם צה"ל אתמול לתושבי עזה בה הוצגו האזורים המיועדים לתקיפה.

אזעקות בעוטף עזה: עין השלושה, ניר עוז וכיסופים

משפחתו של רון בנימיני (53), שנעדר מאז 7 באוקטובר, עודכנה שנחטף על ידי חמאס לעזה

משפחתו של רון בנימין (53) מרחובות קיבלה בסוף השבוע הודעה רשמית שלפיה הוא נחטף לרצועת עזה במהלך מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר. זאת לאחר 56 ימים בהם הוגדר כנעדר. בנימין, תושב רחובות, הגיע באותו בוקר לרכיבת אופניים עם חבריו ליד קיבוץ בארי. כשהחלו האזעקות החליט לחזור לביתו והודיע על כך לבני משפחתו. הוא נחטף באזור צומת מפלסים, שם נמצאה מכוניתו עם סימני ירי.

רון בנימין נשוי לאיילת ואב לשי וגיל. במטה משפחות החטופים והנעדרים אמרו ש"בנותיו ואישתו מחכות לו בבית ודואגות ורק רוצות לחבק ולעטוף אותו".

רון בנימיני מרחובות עם בנותיו שי וגיל (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
רון בנימיני מרחובות עם בנותיו שי וגיל (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

אזעקות בעוטף עזה: ניר עוז, מגן, עין הבשור

פצצות מרגמה נורו לעבר מושב שומרה בגליל המערבי, צה"ל הגיב בירי לשטח לבנון

דובר צה"ל הודיע שלפני זמן קצר שני שיגורי מרגמה לעבר מושב שומרה בגליל המערבי, שנפלו בשטח פתוח. צה"ל תקף את מקור הירי וביצע ירי ארטילרי לעבר מספר מרחבים בשטח לבנון.

ישראל עצרה הלילה 7 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, מחבלים בשכם השליכו מטען לעבר לוחמים ונורו

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה שבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון – כך הודיע דובר צה"ל. עוד דווח שהלוחמים ערכו מבצע בעיר שכם למעצר מבוקשים ואיתרו אמצעי לחימה, במהלכו מחבלים השליכו מטען לעבר לוחמים ונורו. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, ולא היו נפגעים לכוחות הישראלים.

לפי ההודעה, במבצע של חטיבת שומרון בעיר שכם עצרו לוחמי המילואים חמישה מבוקשים, איתרו והחרימו מטענים, אקדח, רימוני הלם, מחסניות וציוד צבאי. בנוסף, איתרו והחרימו חלקי מחרטה לייצור נשקים. במהלך הפעילות, מחבלים ירו לעבר הכוח והשליכו מטען לעברם, הכוח הגיב בירי, וזוהתה פגיעה. בעיר יטא שבחטיבת יהודה החרימו הלוחמים ציוד טכנולוגי ששימש את חמאס.

אמצעי לחימה וציוד להכנת תחמושת שהוחרמו בפעילות צה"ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה"ל)
אמצעי לחימה וציוד להכנת תחמושת שהוחרמו בפעילות צה"ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה"ל)
אמצעי לחימה וציוד להכנת תחמושת שהוחרמו בפעילות צה"ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה"ל)
אמצעי לחימה וציוד להכנת תחמושת שהוחרמו בפעילות צה"ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה"ל)

במבצע שנערך בכפר בידיה שבאפרים עצרו הלוחמים מבוקש ולאחר סריקות גם איתרו והחרימו רובה מסוג עוזי, אקדח, מחסניות, חלקי נשק וציוד צבאי. בפעילות בכפר סבאח אל חיר נעצר מבוקש ואותרו מחסניות, תחמושת וציוד צבאי. במהלך הפעילות בכפר בוצע ירי והושלך מטען לעבר הכוח.

בכפר אל בירה פעלו לוחמי מילואים לאיטום בית דפוס שהדפיס חומרי הסתה, במקום איתרו הלוחמים והחרימו אקדח מסוג איירסופט. במהלך הפעילות חשודים השליכו מטען ובקבוקי צבע ויידו אבנים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

לפי צה"ל, עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,100 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,100 מהם משוייכים לחמאס.

אזעקה בעוטף עזה: כיסופים

יו"ר רע"ם מנסור עבאס: "הפלגים הפלסטיניים צריכים להניח את נשקם ולפעול למען מדינה פלסטינית ושלום"

יו"ר רע"ם מנסור עבאס התראיין ל-CNN וקרא לכל הפלגים הפלסטיניים להתפרק מנשקם ולחבור לתהליך שלום שיכלול הקמת מדינה פלסטינית. "קודם כל אני צריך להדגיש את זה ולהיות מאוד ברור: כל מעשה נגד אנשים חפים מפשע, נגד נשים, ילדים, זקנים, הוא לא אנושית ונוגד גם את ערכי האיסלאם", אמר עבאס, "אנחנו מגנים את זה באופן גורף, זה לא יכול להיות נדון וזה לא יכול להיות מוצדק, כי זה חותר נגד כל הערכים האנושיים וגם נגד הערכים הדתיים.

"אבל באותו זמן, אנחנו כמובן לא יכולים לשכוח שיש מאבק פוליטי שקורה. עם זאת הפעולות שהקבוצות החמושות החליטו לבצע, ובחרו להשתמש באלימות במטרה להשיג את מטרותיהם, בהסתכלות על העבר תמיד נכשלו. הקורבן של כל התקיפות האלימות האלה היו הפלסטינים, ששילמו את המחיר. כשאנחנו מסתכלים על מספר האנשים שנרצחו, מדובר על מעל 15 אלף פלסטינים שאיבדו את חייהם במלחמה הנוכחית. במטרה להתקדם, הפלגים הפלסטיניים צריכים להניח את נשקם, ולהתקדם יד ביד עם הרשות הפלסטינית, במטרה ליצור תנועה לאומית ששואפת למדינה פלסטינית ולהסכם שלום".

התושבים שנשארו ביישובים שפונו בגליל העליון הונחו לא לצאת מהיישובים, גם לעבודה חקלאית

המועצה האזורית הגליל העליון הנחתה את התושבים שנמצאים ביישובי המועצה שפונו להימנע מהתנועה מהיישובים ואליהם, למעט מקרים דחופים, וזאת עקב הערכת מצב ביטחונית. האיסור כולל גם יציאה לעבודה חקלאית. המועצה הודיעה ששערי הישובים יהיו סגורים ויבוצעו חסימות כבישים בכל האזור, למעט כביש 90. לפי ההודעה, "יש לצמצם תנועה בתוך הישובים ולהישאר בסמוך למרחבים מוגנים".
היישובים שפונו הם: שניר, דן, דפנה, הגושרים, מעין ברוך, כפר גלעדי, משגב עם, מנרה, יפתח, מלכיה, יראון, ברעם, סאסא, צבעון

צה"ל: יותר מ-400 מטרות הותקפו ברצועת עזה מתום הפסקת האש, עשרות מטרות הותקפו במרחב ח’אן יונס

צה״ל תקף ביממה האחרונה מעל ל-400 מטרות טרור ברחבי הרצועה – כך הודיע דובר צה"ל. לפי ההודעה, במהלך הלילה, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מעל ל-50 מטרות בתקיפה נרחבת במרחב ח'אן יונס שבדרום הרצועה.

לוחמי צוות קרב חטיבה 551 חיסלו מחבלים ותשתיות של ארגון הטרור חמאס באזור בית לאהיה באמצעות ירי טנקים ועל ידי הכוונת כלי טיס לתקיפה מהאוויר; חטיבת האש 215 הפעילה אש ארטילרית והכווינה תקיפות אוויריות בצפון הרצועה. בין התקיפות שהכווינה החטיבה, חוליית מחבלים שארבה לכוחותינו ומסגד ששימש את הגא״פ כמפקדה מבצעית ע״י מטוס קרב; ולוחמי חטיבה 261 (בה״ד 1) הכווינו כלי טיס לתקיפות והשמידו מטרות מהאוויר ומהקרקע. בין המטרות – מחסן אמל״ח, ותשתיות טרור ששימשו להיערכות מחודשת של חמאס; לוחמי צוות קרב חטיבה 401, בשיתוף מכלול האש החטיבתי חיסלו חוליות מחבלים והכווינו אש כנגד מטרות טרור בצפון הרצועה.

כמו כן, במהלך הלילה, ביצעו כוחות זרוע הים פעילות מבצעית ממוקדת בדרום רצועת עזה, במעגנת ח'אן יונס ובדיר אל בלאח, במסגרתה תקפו באמצעות חימוש מדויק מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס, וכן תשתיות וציוד ששימשו את הכוח הימי של הארגון.

צה"ל: תקפנו את החוליה ששיגרה הלילה רקטות מלבנון לגליל העליון

דובר צה"ל הודיע שהאזעקות במושב דישון בגליל העליון הלילה נגרמו ממספר שיגורי רקטות משטח לבנון לשטח ישראל. עוד דווח שלא שוגרו מיירטים על פי מדיניות.
בתגובה, כלי ארטילריה של צה"ל תקפו את המרחב ממנו בוצע הירי, וכלי טיס של חיל האוויר תקף את החוליה שביצעה את הירי.

לאחר כ-9 שעות שקט: חודש הירי לעוטף עזה, אזעקות בחולית ובסופה

סוריה על התקיפה שמיוחסת לישראל: "האויב כיוון לכמה נקודות בסביבות דמשק"

סוכנות הידיעות הממשלתית הסורית סאנא ציטטה גורם צבאי שאמר כי "בערך בשעה 01:35 לפנות בוקר, ביצע האויב הישראלי תקיפה אווירית מכיוון הגולן הסורי הכבוש, כשהוא מכוון לכמה נקודות בסביבת העיר דמשק". הגורם הוסיף ש"מערכות ההגנה האווירית שלנו הפילו את רוב הטילים".

בישראל לא התייחסו לדיווח.

דיווחים בסוריה: "ישראל תקפה" באזור דמשק

בסוריה מדווחים על פיצוצים בבירה דמשק, וכי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו.

חיזבאללה קיבל אחריות לירי לעבר הגליל העליון

ארה"ב: מפגין שהחזיק דגל פלסטין הצית את עצמו מחוץ לקונסוליה הישראלית באטלנטה

מפגין שהחזיק דגל פלסטין הצית את עצמו מחוץ לקונסוליה הישראלית באטלנטה, בירת מדינת ג'ורג'יה שבארה"ב, ופצע מאבטח שניסה להתערב. המפגין נפצע באורח אנוש.

 

חיזבאללה קיבל אחריות לירי לעבר הגליל העליון

אזעקה נשמעה בדישון שבגליל העליון

ראש המוסד דוד ברנע הורה קודם לכן לצוותו בדוחא, בירת קטאר, לשוב לישראל, בעקבות המבוי הסתום במשא ומתן עם חמאס ובהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו – כך הודיע המוסד. ההודעה מאשרת בפועל את קיומם של מגעי תיווך בין ישראל לחמאס גם לאחר קריסת הפסקת האש אתמול (שישי) ב-07:00 בבוקר. לדברי המוסד, "ארגון הטרור חמאס לא מימש את חלקו בהסכם, שכלל את שחרור כל הילדים והנשים על פי רשימה שהועברה לחמאס ואושרה על ידו".

שש משפחות עודכנו אתמול (שישי) על מות יקיריהן בשבי חמאס, לאחר שהוגדרו כחטופים או נעדרים: אליהו מרגלית (75) מיה גורן (56), רונן אנגל (54) ואריה זלמנוביץ' (85) מניר עוז; עפרה קידר (70) מבארי וגיא אילוז (26) מרעננה שנחטף מהמסיבה ברעים.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!