דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מדליית ארד לרז הרשקו בגרנד סלאם טוקיו, תמנע נלסון לוי במקום החמישי

הג'ודוקא הבכירה הפסידה בחצי הגמר וניצחה בקרב העל הארד את היקארו קודאמה מיפן | נלסון לוי הפסידה בקרב על הארד אחרי שעלתה מבית הניחומים. מוקי הודח בקרב הראשון

רז הרשקו והמאמן שני הרשקו עם מדליית הארד בגרנד סלאם טוקיו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
רז הרשקו והמאמן שני הרשקו עם מדליית הארד בגרנד סלאם טוקיו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

רז הרשקו זכתה הבוקר (שבת) במדליית הארד בגרנד סלאם טוקיו בג'ודו. תמנע נלסון לוי הרשימה, אבל הפסידה בקרב על מדליית הארד. שגיא מוקי, הפסיד בסיבוב השני וסיים את התחרות. נבחרת ישראל מסיימת את יומה הראשון בתחרות היוקרתית עם מדליה אחת.

הרשקו (מעל 78 ק"ג) החלה את דרכה בתחרות אוטומטית בסיבוב השני, גברה על לי הייבין מדרום קוריאה ולאחר מכן ניצחה את מאיה סגאווה המקומית. בחצי הגמר המתינה לישראלית יריבה נוספת מיפן, מאו אראי, אך הפעם הרשקו הפסידה.

בקרב על מדליית הארד התייצבה הרשקו מול יריבה שלישית ברציפות מיפן, היקארו קודאמה, שהעפילה מבית הניחומים. הרשקו עלתה נחושה והכניעה אותה באיפון 13 שניות מפתיחת הקרב.

"אני שמחה לסיים את גראנד סלאם טוקיו על הפודיום, פעם ראשונה שאני מתחרה פה וזו זכות ענקית להניף את הדגל בימים אלו", אמרה הרשקו בסיום. "רוצה להקדיש את המדליה הזאת לכל המדינה המדהימה שלנו, אני הכי גאה לייצג את ישראל ולהראות את הדגל שלנו בכל מקום בעולם". הרשקו הקדישה את המדליה, "לזכרו של יונתן גוטין שמלווה אותי יום יום ונותן לי את הכוח לנצח ברגעים הקשים ולמשפחה המדהימה שלו״.

רז הרשקו זוכה במדליית הזהב בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)
רז הרשקו זוכה במדליית הזהב בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)

ישראלית נוספת שהגיעה לקרב על הארד היא תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג), שפתחה את התחרות בניצחונות על היורי קוגה מיפן ואת קסניה גאליצקאיה הרוסייה. ברבע הגמר נכנעה לאטרי ליפארטליאני הגאורגית. נלסון לוי נשרה לבית ניחומים וגברה שם על אייאמי טקאנו המקומית בדרך לקרב על הארד, בו נכנעה לג'סיקה קלימקאיט מקנדה.

בקטגוריית עד 70 ק"ג התחרו שתי ישראליות. מאיה קוגן החלה בניצחון על שאניס טאקאיאווה מפיג'י ונכנעה בסיבוב השני למדינה טאימזובה הרוסייה. מאיה גושן הפסידה בסיבוב הראשון לסראפימה מוסקאלו מרומניה.

מאמן נבחרת הנשים של ישראל, שני הרשקו: "אני שמח מאוד על המדליה היוקרתית בגרנד סלאם טוקיו. בדרך לזכייה במדליה רז ניצחה 2 יפניות כולל ניצחון באיפון בקרב על המדליה, חשוב לי לציין גם את תמנע נלסון שאומנם לא זכתה במדליה וסיימה במקום ה-5 אבל הציגה יום תחרות מצוין כולל ניצחון על 2 יפניות. אני מאוד גאה בנבחרת הנשים ובכל הצוות המקצועי שלצידי וזו הזדמנות להודות לעידו בר וצ׳ארלס ציבאנה המאמנים, שלהם חלק גדול בהתקדמות והצלחת הנבחרת".

שגיא מוקי (עד 81 ק"ג), אלוף העולם לשעבר, סיים את דרכו בתחרות אחרי קרב אחד. מוקי העפיל אוטומטית לסיבוב השני, שם גבר עליו טימור ארבוזוב. בקטגוריית עד 90 ק"ג גיא גורביץ' הפסיד בקרב הראשון שלו ללוקה מאיסורדזה מגאורגיה, לאחר שהשניים קיבלו מקום אוטומטי בסיבוב השני.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!