דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

הרמטכ"ל מאשר: צה"ל החל את המהלך הקרקעי בדרום רצועת עזה

12 פצועים מטיל נ"ט שנורה לעבר כלי רכב צבאי סמוך למושב בית הלל, צה״ל השיב אש |מטחים כבדים נורו לכמה אזורים בעוטף, בעיריית שדרות דיווחו על 3 מוקדי נפילת רקטות, אחת מהן בבית כנסת | דובר צה״ל למפקדי שג׳עייה: ״היכנעו או שגורלכם יהיה זהה לשל ויסאם פרחאת״

  • הרמטכ"ל עם אנשי מילואים באוגדת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    הרמטכ"ל עם אנשי מילואים באוגדת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • חילופי אש בגבול לבנון בין צה״ל לכוחות חיזבאללה (צילום ארכיון: אייל מרגולין, פלאש90)
    חילופי אש בגבול לבנון בין צה״ל לכוחות חיזבאללה (צילום ארכיון: אייל מרגולין, פלאש90)
  • פצצות תאורה של צה״ל בשמי הצפון סמוך לגבול לבנון (צילום: אייל מרגולין, פלאש90)
    פצצות תאורה של צה״ל בשמי הצפון סמוך לגבול לבנון (צילום: אייל מרגולין, פלאש90)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-58 למלחמה: דובר צה״ל עדכן הערב (ראשון) על חיסול מפקד גדוד שאטי הית'ם חואג'רי, באמצעות מטוס קרב. "הוא היה מי שהוביל את הלחימה במרחב שאטי ותחת פיקודו יצאו מתווי פשיטה לשטח ישראל בטבח 7 באוקטובר".

הרמטכ"ל אישר כי צה"ל החל לפעול קרקעית בדרום רצועת עזה, מוקדם יותר היום  דובר צה"ל בערבית קרא לתושבי ג'באליא, שג'אעיה וזיתון להתפנות מיידית מביתם, לקראת פעילות צה"ל באזור.

בגזרת הצפון טיל נ"ט של החיזבאללה פגע ב-12 חיילים שנפצעו קל ופונו למרכז הרפואי זיו, צה"ל תקף יעדי חיזבאללה בתגובה

שני חללי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה, כך הותר לפרסום מוקדם יותר: רס״ל (מיל׳) אור ברנדס, בן 25 משוהם, לוחם בגדוד 82, חטיבה 7 (׳עוצבת סער מגולן׳), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה; סמ״ר אסצ׳אלו סמה, בן 20 מפתח תקווה, לוחם בגדוד 932, חטיבת הנח״ל, נפטר מפצעיו אתמול לאחר שנפצע בקרב ב-14 בנובמבר בצפון הרצועה.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

ראש הממשלה מקיים הערכת מצב טלפונית עם קבינט המלחמה וראשי מערכת הביטחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הערכת מצב טלפונית, בהשתתפות שר הביטחון, השרים גנץ ואיזנקוט, השר לעניינים אסטרטגיים וחבר הכנסת דרעי. עוד משתתפים בשיחה, ראש המל"ל, מזכיר הממשלה, הרמטכ"ל, ראש המוסד ובכירים נוספים.

דובר צה"ל מאשר: "ספינה בסכנת טביעה בעקבות תקיפת כוחות חות'ים"

דובר צה״ל מאשר את הדיווחים על תקיפות החות׳ים בים סוף: ״היום נורו טילים לעבר שתי ספינות סוחר ללא שום קשר למדינת ישראל. ספינה אחת נפגעה באופן משמעותי ונמצאת במצוקה עם סכנת טביעה, וספינה נוספת נפגעה פגיעה קלה. זה אירוע חתרנות שלילית של החות׳ים, עם אמל״ח, מודיעין ויכולות איראניות. זו בעיה עולמית ובעיה אזורית. חופש השיט הופך למסוכן בעולם״

צבע אדום בעוטף עזה

דובר צה"ל: חיסלנו את מפקד גדוד שאטי של חמאס

דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי: "חיסלנו את מפקד גדוד שאטי של חמאס. תחת פיקודו יצאו מחבלים לטבח של חמאס. צה"ל ירדוף, יאתר ויחסל את מפקדי חמאס בעזה".

"137 חטופות וחטופים עדיין נמצאים בעזה. אנחנו מקיימים הערכות מצב מסביב לשעון, יחד עם מיטב המוחות, אוספים מודיעין ומכווינים לכוחות על מנת לוודא שאנחנו לא מאבדים הזדמנויות להחזיר את החטופים".

 

משפחות השבים והחטופים: ביקשנו להיפגש עם הקבינט ונענו בהתעלמות

משפחות השבים והחטופים דורשות פגישה עם קבינט המלחמה. ״עדויות החטופים ששוחררו מעלים חרדה וחשש עמוק", נמסר מהמטה. "לפני יותר מ-24 שעות, ביקשנו להיפגש עם קבינט המלחמה ונענו בהתעלמות מקוממת מתיאום פגישה".

חלק מחברי הקבינט הביעו נכונות להיפגש עם המשפחות, אך הן מבקשות להיפגש עם פורום קבינט המלחמה ולא במפגשים בודדים.

האזעקה ברמת הגולן: שיגור מסוריה נפל בשטח פתוח

בהמשך להתרעה שהופעלה במושב קשת שברמת הגולן, צה"ל מעדכן שזוהה שיגור אחד שחצה לשטח ישראל מסוריה ונפל בשטח פתוח. "כוחות צה"ל תוקפים את מקור הירי".

הרמטכ"ל מאשר: "התחלנו את המהלך הקרקעי בדרום רצועת עזה"

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, סייר היום באוגדת עזה ושוחח עם אנשי מילואים. הלוי אמר: "אנחנו מסתכלים על ההפוגה הזו, עד אליה בצפון הרצועה פירקנו שתי חטיבות של חמאס, עוד לא לגמרי. אוגדה 162 עדיין עובדת בפנים להעמיק את ההישג ולפגוע בעוד גדודים".

הרמטכ"ל עם אנשי מילואים באוגדת עזה (צילום: דובר צה"ל)
הרמטכ"ל עם אנשי מילואים באוגדת עזה (צילום: דובר צה"ל)

לדבריו, "אתמול בבוקר התחלנו את אותו מהלך בדרום הרצועה. הוא יהיה עם עוצמה לא פחותה מזה ויהיה עם תוצאות לא פחותות מזה. המפקדים בחמאס ייפגשו בכל מקום את צה"ל בצורה מאוד חזקה".

אזעקות בדרום רמת הגולן

צה"ל: מביעים צער על מותו של יובל קסטלמן. 2 חיילים נחקרו באזהרה על ידי מצ"ח

צה"ל הביע הערב צער על מותו של יובל דורון קסטלמן ז"ל. "קסטלמן פעל באומץ לב, בגבורה, חתר למגע וחיסל מחבלים בפיגוע בירושלים".

חייל בשירות מילואים שעל פי החשד ביצע את הירי שגרם למותו של קסטלמן, נחקר באופן ראשוני ביום האירוע. "החייל לא שהה ביחידה במהלך סוף השבוע, והגיע היום לחקירה באזהרה על ידי המשטרה הצבאית החוקרת".

לדברי דובר צה"ל חייל נוסף בשירות סדיר שהיה מעורב באירוע, וביצע ירי נפצע במהלך האירוע ופונה לקבלת טיפול רפואי. "החייל נחקר כעת גם הוא תחת אזהרה. כלי הנשק של החיילים נלקחו ומועברים לבדיקה".

שישה עובדים תאילנדים ששוחררו משבי חמאס, חוזרים לארצם

שישה עובדים תאילנדים ששוחררו משבי חמאס, סיימו היום את הטיפול בבית החולים אסף הרופא ועושים את דרכם לתאילנד.

במעמד שגרירת תאילנד בישראל, נפרדו מהם אנשי הצוות הרפואי כשהם מנפנפים בדגלי ישראל. ״הם שמחים להיות פה ולחזור לתאילנד", אמרה השגרירה צ'נדרראמייה ל'דבר'. "הם מאוד מתרגשים לראות את משפחתם בקרוב״.

לדבריה הטיפול בהם היה טוב מאוד ולא היה הבדל בין קבוצות המשוחררים השונות. השגרירה הביעה תקווה שבקרוב מאוד יסיימו כל התאילנדים ששוחררו מעזה את האשפוז וישובו לביתם.

החוזרים לתאילנד הם: פאטאיאנוט טונסאקרי ואוואט סוריאסי שהשתחררו בפעימה הרביעית וראטנין פהיבון, צ'רומצ'י סנגקיו, לקאפן סיקינא, גונג סאי-לאו שהשתחררו בפעימה החמישית.

שגרירת תאילנד בישראל, פנבאה צ'נדרראמייה (צילום: יהל פרג')
שגרירת תאילנד בישראל, פנבאה צ'נדרראמייה (צילום: יהל פרג')

צה"ל: בטעות נשלחה הודעת התייצבות לתרגיל גיוס למשרתי מילואים

בעקבות תקלה במערכת החייגן הצה"לית, נשלחה הודעת התייצבות לתרגיל גיוס למספר משרתי מילואים. התקלה נמצאת בטיפול וסיבותיה מתוחקרות.

דובר צה"ל: "כלל משרתי המילואים אליהם נשלחה הודעת זימון יקבלו הודעת ביטול זימון.
מוקד המילואים זמין לאנשי המילואים לכל פנייה".

פיקוד העורף: ניתן לקיים לימודים ללא מרחב מוגן בגוש דן, בשפלה וחלקים מהנגב

פיקוד העורף מעדכן הערב את הנחיות: ממחר אפשר ללמוד גם ללא מרחב מוגן בגוש דן, בשפלה, בחלק מיישובי לכיש ובמערב ובמרכז הנגב.

צבע אדום בכיסופים

צה"ל החל לפעול קרקעית בדרום הרצועה

צבע אדום בעוטף עזה

מתחילת הלחימה חיל האוויר ביצע כ-10 אלפים תקיפות אוויריות בהכוונת כוחות בשטח

דובר צה"ל מעדכן כי מתחילת הלחימה ועד היום בוצעו כ-10,000 תקיפות אוויריות בהכוונת הכוחות שבשטח, בזמנים קצרים. כוחות היחידה לשיתוף פעולה של חיל האוויר סגרו מעגלים וסיכלו חוליות מחבלים, תשתיות טרור, דירות מבצעיות, פירי מנהרות, מחסני אמל״ח ועוד.

בימים האחרונים התחדשה הלחימה ברצועת עזה, וכוחות צה"ל חזרו לתמרן בשיתוף פעולה מלא כלי הטיס של חיל האוויר. שיתוף הפעולה בין כוחות היבשה לכוחות חיל האוויר הוא אחד המרכיבים הבולטים בתמרון של הכוחות הקרקעיים של צה"ל ברצועת עזה.

"היכולת למצות את המימד האווירי לתוך התמרון", אמר מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, "זה דבר מטורף שחלמנו עליו שנים ואני חושב שפיצחנו, משום שתסתכלו על משולש ההישג – תסתכלו על כמה פעילי חמאס הרגנו בשיטה הזאתי, ואני גם להסתכל כמה נפגעים חסכנו בראייתי בשיטת פעולה זו. זאת יחידה שמבוססת על גרעין של סדירים, אבל ברובה אנשי מילואים מסורים,שנמצאים בקצוות המבצעיים הפרוסים בכל רחבי הארץ ובעזה, ובמפקדות, ובחילוצים ופינויים שהם מצילי חיים, צריך לומר את זה פה. מעט הפינויים אני לא נתקלתי שחרגו מהגולדן האוור וזה פשוט עוצמה מטורפת, אני מצדיע לכם".

המרכז הרפואי זיו: מניין הנפגעים מפגיעת הנ"ט עלה ל-12

בית החולים זיו עדכן כי לבית החולים הגיעו 11 גברים ואישה בגילאי 20- 65
הסובלים מפציעות רסיסים והדף.

צה"ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בלבנון

דובר צה"ל הודיע כי תקף תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון

"מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מספר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהן תשתיות טרור ומטרות צבאיים. כמו כן, בהמשך להתרעות בצפון הארץ, בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים לעבר שטח ישראל משטח לבנון. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי".

דובר צה"ל בערבית: קורא לתושבי ג'באליא, שג'אעיה וזיתון להתפנות מיידית מביתם

דובר צה"ל בערבית קורא לתושבי ג'באליא, שג'אעיה וזיתון להתפנות מיידית מביתם ולנוע לעבר הצירים המוסכמים.

צבע אדום בעוטף עזה

11 נפגעו קל מפגיעת הנ"ט בבית הלל

המרכז הרפאוי זיו עדכן כי "כתוצאה מאירוע בטחוני בבית הלל, הובאו ונקלטו בחדר הטראומה של המרכז הרפואי סה"כ 11 נפגעים. 10 גברים ואישה בגילאי 20- 65
כשהם סובלים מפציעות רסיסים והדף". בית החולים מסר כי כולם מוגדרים במצב קל

דיווח: בריטניה תפעיל טיסות מעקב בשמי רצועת עזה במטרה לאתר חטופים ישראלים

משרד ההגנה הבריטי יפעיל טיסות מעקב בשמי רצועת עזה כדי לסייע באיתור חטופים ישראלים, כך דווח ברשת CNN בארה״ב. עוד נאמר כי "כלי הטיס לא יהיו חמושים ויופעלו אך ורק לשם איתור חטופים. רק מידע הנוגע לחטופים יועבר לרשויות הרלוונטיות האחראיות לחילוצם".

אזעקות גם באשקלון ובגליל המערבי

צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו לפני זמן קצר בשורת יישובים בעוטף עזה, בין היתר באבשלום, יתד, שדה אברהם, כרם שלום, חולית, דקל ותלמי יוסף.

נתניהו שוחח עם אביו של יובל קסטלמן ז״ל: ״קרתה טרגדיה, האיש שהציל נקטל בעצמו״

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם אביו של יובל קסטלמן, שנורה למוות בידי שני חיילי מילואים לאחר שחיסל ביום חמישי האחרון באקדחו את שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הקטלני בירושלים. נתניהו הביע את תנחומיו והבטיח לאביו של יובל, משה קסטלמן, שיבהיר את הדברים שאמר אמש במסיבת העיתונאים. "יובל דורון קסטלמן הוא גיבור ישראל. יובל במעשה גבורה עילאי הציל חיים רבים, אבל לצערנו קרתה שם טרגדיה איומה – האיש שהציל בעצמו נקטל. הדבר הזה חייב להיבדק עד תום".

הפצועים מהנ״ט בבית הלל - לוחמי צה״ל שרכבם נפגע; זוהו שיגורים גם להר דב

דובר צה״ל: בהמשך להתרעות בצפון הארץ, זוהה שיגור נ״ט לעבר כלי רכב של צה״ל במרחב בית הלל. כתוצאה מכך נגרם נזק לרכב. מספר לוחמי צה״ל נפצעו באורח קל כתוצאה מרסיסים. ‏כמו כן, זוהו מספר שיגורים במרחב הר דב. חלקם נפלו בשטח לבנון. ‏כוחות צה״ל תוקפים בירי ארטילרי את מקורות הירי.

צה״ל משיב אש לעבר האזור בלבנון ממנו שוגר טיל הנ״ט שפגע בבית הלל

ההתרעות בגליל: טיל נ״ט שוגר מלבנון לעבר בית הלל, 4 בני אדם נפצעו קל

שדרות: שתי פגיעות ישירות אותרו במטח האחרון לעיר, אין נפגעים

במטח האחרון לשדרות אותרו שתי נפילות בעיר, לא ידוע על נפגעים.

התרעות צבע אדום נוספות בעוטף עזה

אזעקות נשמעו לפני זמן קצר במבטחים, עמיעוז, ישע, ניר יצחק וסופה שבעוטף עזה.

צבע אדום בשדרות ובעוטף

34 מבוקשים נתפסו הלילה ביהודה ושומרון, יותר מ-2,100 נעצרו מתחילת המלחמה

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 34 מבוקשים ביהודה ושומרון, בבקעה ובעמקים, שמונה מהם פעילי חמאס. במהלך הפעילות בקלקיליה מחבלים ירו, השליכו מטען ויידו אבנים על כוחות הביטחון – שהגיבו באש, זוהו פגיעות. מתחילת המלחמה נעצרו כ-2,100 מבוקשים ביהודה ושומרון, בבקעה ובעמקים, כ-1,100 מהם משויכים לחמאס.

אזעקות בגליל העליון

גנץ נגד נתניהו: ״המקרה של יובל קסטלמן ז״ל הוא לא ׳החיים׳, אלא תמרור אזהרה״

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ: ״יובל קסטלמן ז״ל שניטרל את המחבל בירושלים ונורה למוות, הוא גיבור לאומי. הוא לא היסס, והסתער כדי להציל חיי אדם. החברה הישראלית כולה חייבת לו תודה עמוקה. כולנו מחבקים את המשפחה.

זירת פיגוע היא כמעט תמיד מורכבת ואני בטוח שהחייל שירה ביובל, עשה זאת בטעות, טעות שעלתה במחיר כבד. לצד החקירה המתחייבת של המקרה הטרגי על ידי הגורמים הרלוונטיים בצה״ל ובמשטרה, נדרשת חקירה מקיפה של הנסיבות שהביאו אליו, הנהלים וההקפדה על טוהר הנשק. זו המחויבות שלנו ליובל, למשפחתו ולחברה הישראלית כולה. המקרה של יובל הגיבור, הוא לא ״החיים״, אלא תמרור אזהרה שמחייב הפקת לקחים שיצילו חיים בעתיד״.

צה״ל באולטימטום למפקדי גדוד שג'עייה של חמאס: ״כולכם מטרות״

דובר צה"ל בערבית חושף את זהויותיהם של כל המפקדים בגדוד שג'עייה, וקורא להם: "זו הודעה אחרונה. כולכם מטרות. צה"ל יפעל בעוצמה קיצונית בשכונה כדי לפרק את חמאס. יש לכם שתי אפשרויות – להניח את נשקיכם ולהיכנע, או להתמודד עם גורל דומה לזה של מפקד הגדוד ויסאם פרחאת".

דיווח: פיצוצים ופעילות מל"טים בים האדום ליד תימן

דיווח בבריטניה על: "כטב"מים ופיצוצים בים האדום באזור תימן".

כיפת ברזל יירטה 5 רקטות שנורו מעזה לעבר שדרות, אין נפגעים או נזק

במטח האחרון לעבר יישובי עוטף עזה, חמש רקטות שוגרו לעבר שדרות, כולן יורטו. לא התקבלו דיווחים על נפגעים או על נזק לרכוש.

שדרות: 5 רקטות יורטו, אין נפגעים

אזעקות בשדרות ובעוטף

אזעקת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר בשדרות ובכמה יישובים וקיבוצים בסביבה.

צבע אדום בקיבוץ מגן בעוטף

צבע אדום בכיסופים

הלחימה נמשכת: צה״ל תקף הלילה פירי מנהרות, מפקדות חמאס ומחסני אמל״ח ברצועה

צה"ל הודיע כי הכוחות ממשיכים לתקוף מטרות של חמאס, לחסל מחבלים ולהשמיד אמצעי לחימה. חיל האוויר המשיך לתקוף הלילה ברצועת עזה, בהן פירי מנהרות, מפקדות צבאיות, מחסני אמצעי לחימה ועוד. בנוסף, כלי טיס מאויש מרחוק חיסל מחבלים, בהכוונת לוחמים מצוות קרב של חטיבה 7. ביממה האחרונה כוחות זרוע הים תקפו בעזרת מאות פגזים מטרות טרור של חמאס ומטרות סיוע לכוחות היבשה בפעילויותיהם – תשתיות צבאיות, כלי שיט המשויכים לכוח הימי של חמאס, אמצעי לחימה ועוד.

צה"ל קרא לתושבים באזור חאן יונס להתפנות מבתיהם

דובר צה"ל בערבית סגן-אלוף אביחי אדרעי פנה לתושבי אל-מחטה, אל-קטיבה, חמד, אל-סתאר, בני סוהילה ומעין בחאן יונס שבדרום רצועת עזה וקרא להם להתפנות לאזורים ההומניטריים – לפי מפת החלוקה החדשה לאזורים קטנים שפורסמה שלשום. "תושבי רצועת עזה, צה"ל חידש את פעילותו נגד חמאס וארגוני טרור נוספים ברצועת עזה", כתב אדרעי בחשבון ה-X שלו. "הציות להוראות הפינוי הוא הדרך הבטוחה ביותר לשמור על ביטחונכם, חייכם וחיי משפחותיכם".

הפצוע קל מרסיס בחולון שוחרר מבית החולים

רס״ל (מיל׳) אור ברנדס, בן 25 משוהם, נפל בקרב במרכז הרצועה; סמ״ר אסצ׳אלו סמה, בן 20 מפתח תקווה, שנפצע בקרב ב-14 בנובמבר, נפטר מפצעיו

שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה:

  • סמ״ר אסצ׳אלו סמה, בן 20 מפתח תקווה, לוחם בגדוד 932, חטיבת הנח״ל, נפטר מפצעיו אמש לאחר שנפצע בקרב ב-14 בנובמבר בצפון רצועת עזה.
  • רס״ל (מיל׳) אור ברנדס, בן 25 משוהם, לוחם בגדוד 82, חטיבה 7 (׳עוצבת סער מגולן׳), נפל אמש בקרב במרכז רצועת עזה.

האזעקות שהופעלו באשקלון ובעוטף עזה - אזעקות שווא

אזעקות בשדרות, אשקלון ובעוטף

אזעקות צבע אדום נשמעו לפני זמן קצר בשדרות ואשקלון, וכן במספר יישובים וקיבוצים סמוכים.

המטח למרכז: בן 22 נפצע בראשו מרסיסים בחולון, מצבו קל

צעיר בן 22 נפצע באורח קל מפגיעת רסיס בראשו באזור חולון, בעקבות המטח שנורה לאזור גוש דן והשפלה לפני זמן קצר. צוות מד"א מטפל בו בזירה, והוא בהכרה מלאה.

אזעקות בגוש דן

דובר צה״ל: חוסל מפקד גדוד שג׳עייה בחמאס, שפיקד בעבר על חטיפתו של אורון שאול ז״ל

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי אמר לפני זמן קצר כי היום חוסל וויסאם פארחת, מפקד גדוד שג׳עייה של חמאס, שבין היתר תכנן את מארב הנגמ״ש במבצע צוק איתן בו נחטף החלל אורון שאול ז״ל, וכן פיקד על הפשיטה על מוצב נחל עוז. עוד אישר דובר צה״ל כי 137 חטופים עדיין מוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה.

נתניהו: ״אין דרך להשיג את מטרות המלחמה בלי המשך התמרון הקרקעי בעזה״

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!