דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 17.6°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

תקיפות נרחבות בחאן יונס: היתקלויות עם מחבלי חמאס

צה"ל פועל בדרום הרצועה מהאוויר ובתמרון קרקעי. בעזה מדווחים על תקיפות משמעותיות של חיל האוויר | הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בתוך הרצועה | בצפון, חיזבאללה לקח אחריות על לפחות תשע תקיפות של כוחות צה"ל שהשיב בירי ארטילרי

  • חיילי חטיבת כפיר ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    חיילי חטיבת כפיר ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • גלי ואמה יחד עם פרופ׳ גילת לבני, מנהלת מחלקת הילדים השבים במרכז שניידר (צילום: דוברות בית החולים שניידר)
    גלי ואמה יחד עם פרופ׳ גילת לבני, מנהלת מחלקת הילדים השבים במרכז שניידר (צילום: דוברות בית החולים שניידר)
  • בנימין יהושע נידהם ז"ל (מימין), בן זוסמן ז"ל ונריה שאער ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
    בנימין יהושע נידהם ז"ל (מימין), בן זוסמן ז"ל ונריה שאער ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • פעילות חטיבת כפיר ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות חטיבת כפיר ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-59 למלחמה: צה"ל פועל הערב (שני) בעוצמה בשג'אעיה, ג'אבלייה ובדרום רצועת עזה. כלי תקשורת בעזה מדווחים על פעילות עוצמתית של חיל האוויר בגזרת חאן יונס ורפיח.

הרמטכ"ל הרצי הלוי, קיים היום הערכת מצב בתוך הרצועה. שר הביטחון אמר בגבול הרצועה, סמוך לשג'אעיה: "לוחמי גולני הגיעו לכאן כדי לסגור מעגל, הפעם הם לא יעזבו עד החיסול המוחלט של כל תשתיות הטרור שנמצאות שם״.

שלושה חיילי צה"ל נפלו אתמול בקרבות ברצועת עזה: רס״ם (מיל׳) נריה שאער (36), מיבנה, רס״ל (מיל׳) בן זוסמן (22), מירושלים וסמל בנימין יהושע נידהם (19) מזכרון יעקב.

לוחם צה"ל מההנדסה הקרבית, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה. עוד שלושה חיילים נפצעו קל מירי פצמ"רים משטח לבנון.

משפחתו של יונתן סמרנו בן ה-21 שנחטף מהמסיבה ברעים עודכנה שנרצח בשבי חמאס. משפחות החטופים והשבים פנו לחברי הקבינט בדרישה לפגישה דחופה בנושא תוכנית שחרור החטופים: ״עדויות החטופים ששוחררו מעלות חרדה וחשש עמוק".

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

צבא ארה"ב: איראן אפשרה את ההתקפות על הספינות המסחריות בים האדום

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, צבא ארה"ב פרסם הצהרה לפיה התקיימו ארבע התקפות נגד שלוש ספינות מסחריות שפעלו במים בינלאומיים בים האדום. למרות שהמתקפות בוצעו על ידי החות'ים, נכתב בהצהרה, יש לארה"ב כל סיבה להאמין כי איראן אפשרה את ההתקפות הנ"ל.

ראש ממשלת קטאר שוחח עם שר החוץ האמריקאי

ראש ממשלת קטאר שוחח עם שר החוץ האמריקאי: "המשך התקיפות ברצועת עזה מסבכות את מאמצי התיווך ומחריפות את האסון ההומניטרי ברצועה".

נשיאת הצלב האדום צפויה להגיע לביקור במצרים וברצועת עזה

נשיאת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC) מיריאנה ספולאריץ', צפויה להגיע לביקור בזק במצרים וברצועת עזה כדי לקדם ביקורים של הארגון אצל החטופים, וכדי להעביר להם תרופות.  בשבוע הבא צפויה ספולאריץ' להגיע לביקור בישראל.

חיל האוויר תוקף ברצועת עזה

בלינקן: שוחחתי עם ראש ממשלת קטאר על "המאמצים המתמשכים לחזרה בטוחה של החטופים"

מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, הודיע ששוחח הלילה עם ראש ממשלת קטאר תמים אל ת'אני, על "המאמצים המתמשכים להבטיח חזרה בטוחה של כל החטופים וכן היקפים גדולים יותר של סיוע לאזרחים בעזה".

בשיחה בין השניים הדגיש ראש ממשלת קטאר הדגיש את מחויבות מדינתו להמשך המאמצים לחזרה להפסקת אש ברצועה, והדגיש שתקיפות צה"ל ברצועה "מסבכות את מאמצי התיווך בין ישראל לחמאס ומחריפות את האסון ההומניטרי בעזה".

3 חיילי צה"ל נפלו ברצועת עזה

צה"ל הודיע ששלושה חיילים נפלו אתמול (ראשון) בקרבות ברצועת עזה.

  • רס״ם (מיל׳) נריה שאער, בן 36, מיבנה, לוחם בגדוד 6655, חטיבה 55 (׳עוצבת חוד החנית׳), נפל בקרב במרכז רצועת עזה.
  • רס״ל (מיל׳) בן זוסמן, בן 22, מירושלים, לוחם במחלקת הסיור של גדוד 601, חטיבה 401 (׳עוצבת עקבות הברזל׳), חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • סמל בנימין יהושע נידהם, בן 19, מזכרון יעקב, לוחם בגדוד 601, חטיבה 401 (׳עוצבת עקבות הברזל׳), חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

הודעה נמסרה למשפחותיהם.

בנימין יהושע נידהם ז"ל (מימין), בן זוסמן ז"ל ונריה שאער ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
בנימין יהושע נידהם ז"ל (מימין), בן זוסמן ז"ל ונריה שאער ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

לוחם צה"ל נפצע קשה בקרבות בצפון רצועת עזה

צה"ל הודיע שלוחם מגדוד 601, חטיבה 401 (׳עוצבת עקבות הברזל׳), חיל ההנדסה הקרבית, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחתו עודכנה.

משפחתו של יונתן סמרנו שנחטף מהמסיבה ברעים עודכנה שנרצח

סמרנו, בן 21 מת"א, נמלט בבוקר ה-7 באוקטובר עם שניים מחבריו מהמסיבה שליד רעים אל קיבוץ בארי, שני החברים נרצחו, הוא נורה והוגדר חטוף. כמעט חודשיים לאחר ה-7 באוקטובר, עודכנה המשפחה כי נרצח. במודעת האבל שפרסמה המשפחה אמש נכתב כי טקס ההספד והפרידה יתקיים היום (שני) ב-19:00 בתל אביב.

יונתן סמרנו (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
יונתן סמרנו (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

אזעקות בעוטף עזה: קיבוץ נירים

צה"ל תקף במהלך הלילה כ-200 מטרות של חמאס ברצועה

דובר צה"ל: צה"ל תקף במהלך הלילה כ-200 מטרות של ארגון הטרור חמאס; כוחות קרקעים ממשיכים בלחימה הושמדו תשתיות טרור שמוקמו בתוך בתי ספר בצפון הרצועה. כוחות קרקעיים של צה"ל ממשיכים לפעול בשטח הרצועה לצד תקיפות נרחבות של חיל האוויר.

חטיבת הנגב השמידה תשתית טרור שמוקמה בבית ספר בבית חנון, ממנה בוצעה תקיפה לעבר כוחותינו. במתחם בית הספר נמצאו גם שני פירי מנהרות ביניהם אחד ממולכד, זירת מטענים ואמצעי לחימה.

כלי טיס של חיל האוויר בהכוונת מכלול התקיפה של חטיבת האש 282 תקף רכבים ובהם טילים, מרגמות ואמצעי לחימה נוספים ומנע פגיעה בכוחות בזמן המיידי, וכן כלי טיס נוסף בהכוונת מכלול האש של חטיבה 261 (בה״ד 1) תקף והשמיד תשתית צבאית ששימשה למארב נ״ט כנגד כוחותינו.

בנוסף, לוחמי המילואים של חטיבה 551 הכווינו כלי טיס של חיל האוויר אשר חיסל חוליית מחבלים. בהמשך, תקפה החטיבה את מחסן אמצעי הלחימה ממנו יצאו המחבלים.

במהלך הלילה כוחות זרוע הים תקפו מספר מטרות של ארגון הטרור חמאס, כסיוע לכוחות המתמרנים. בין המטרות שנתקפו, עמדת תצפית של הכוח הימי של החמאס ותשתיות טרור במעגן עזה. בנוסף, הכוחות תקפו באמצעות חימוש מדויק מבנים צבאיים של ארגון הטרור חמאס.

שלושה חיילים נפצעו הלילה קל מירי פצמ"רים משטח לבנון, כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי

דובר צה"ל: במהלך הלילה זוהו מספר שיגורים של פצצות מרגמה משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל במרחב שתולה. כתוצאה מכך, שלושה חיילי צה"ל נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי, משפחותיהם עודכנו. כמו כן, זוהו מספר שיגורי מרגמה לפני זמן קצר משטח לבנון לעבר מוצב צה״ל במרחב יפתח. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

צבע אדום בעוטף עזה: מגן, נירים

צה"ל ושב"כ: 29 מבוקשים נעצרו הלילה ביהודה ושומרון, סוכלה חוליית המחבלים שירתה על כוחותינו בקלקיליה

הודעה משותפת לדובר צה"ל ודוברות שב"כ: בתום פעילויות סיכול נרחבות ביהודה ושומרון הלילה סוכלה חוליית המחבלים שירתה על כוחותינו בעיר קלקיליה ונעצר המחבל שירה לעבר לוחם צה״ל אמש בסילת א-דהר שבשומרון.

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 29 מבוקשים והוחרמו כעשרה כלי נשק ברחבי יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, חמישה מהמבוקשים שנעצרו מהם שייכים לארגון הטרור חמאס.

במבצע של חטיבת אפרים בעיר קלקיליה, לוחמי יחידת הגדעונים (33), לוחמי צה״ל במילואים ומג״ב בהכוונת שב״כ סיכלו חוליית מחבלים שביצעה ירי על כוחותינו מספר פעמים בעיר קלקיליה. במהלך הפעילות הכוחות ניהלו מרדף אחר המבוקשים שבסיומו התפתחו חילופי אש, במהלכם חוסלו שני מחבלים ונפצעו נוספים.

בין המחבלים שחוסלו, עמד עלאא נזאל, ראש החוליה, בן 29 מקלקיליה, אשר ביצע לאחרונה מספר פיגועי ירי וקיבל מימון לפעילות ממפקדות טרור בחו"ל. הכוחות החרימו מרכב המחבלים אקדח, נשק מסוג M-16 ומחסניות ששימשו אותם.

בנוסף, הכוחות פעלו הלילה במבצע חטיבתי בשומרון בכפר סילת א-דהר לאחר שלוחם צה״ל נפצע אמש באורח קל כשחמושים ירו והשליכו מטען לעבר הכוחות במהלך פעילות יזומה בכפר. במהלך המבצע נעצרו שני מבוקשים, ביניהם חשוד בפציעת הלוחם. הכוחות איתרו נשק ציידים, רובה קרלו, תחמושת ותיק עם מטענים. בפעילות סיכול נרחבת בעיר ג'נין שבחטיבת מנשה הלוחמים עצרו שישה מבוקשים. במהלך הפעילות חמושים ירו והשליכו מטענים לעבר הכוחות שהגיבו בירי.

בפעילויות סיכול נרחבות בכפרים סילוואד, ג׳יפנא ובמחנה הפליטים ג'ילזון שבחטיבת בנימין אותרו אמצעי לחימה רבים ביניהם רחפן, לייזרים, שני רובי ציד ותחמושת. במבצע חטיבתי בחטיבת עציון נעצרו תשעה מבוקשים.

בנוסף, במהלך פעילות יזומה של צה״ל ושב״כ בכפרים תילת ועזון שבחטיבת אפרים הוחרמו שלושה נשקים מסוג קרלו ודוקרנים מאולתרים ששימשו את המחבלים לביצוע פיגוע הירי בכביש 5 ב-19.11. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,150 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,100 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

צבע אדום בעוטף עזה: עין השלושה, נירים

משפחות החטופים: "שמענו את הזוועות מהחוזרים ואין זמן, קוראים לחזור באופן מיידי לשולחן המשא ומתן"

משפחות החטופים שנותרו בעזה קיימו הצהרה משותפת בקריאה לשרי קבינט המלחמה לחזור למשא ומתן. יעל אדר, אמא של תמיר שנחטף מניר עוז סיפרה על הדברים שהם שומעים מהחטופים ששוחררו, ומהדאגה לחיי מי שנאשרו מאחור: "המשוחררים מהשבי מספרים לנו על התנאים הקשים שם. חלקם מתים בעינוי נפש וכי אין להם תרופות ואוכל. שהקבינט ייפגש איתנו היום – ההתעלמות שלהם משפילה. אם עד היום ב-20:00 לא יפגשו אותנו, אנחנו נחשוב איך להחריף את הצעדים".

דניאל ליפשיץ, נכדם של יוכבד ששוחרה משבי חמאס ועודד שנמצא בשבי: "136 חטופים. 1 מכל 4 חטופים מניר עוז. אנחנו קוראים לכם לחזור באופן מיידי לשולחן המשא ומתן ללא דיחוי ובכל מחיר כי הבטחתם לנו את זה".

"השעון של החטופים נגמר, אנחנו מאבדים אותם, אין אוכל ואין אוויר. שמענו את הזוועות מהחוזרים ואין זמן הם חושבים ששכחו אותם שם, זה מה שמספרים להם", מוסיף ליפשיץ. "אנחנו קוראים לקבינט לפעול כי אנחנו מרגישים ששוכחים אותם. אנחנו מרגישים מבוזים על ידיכם. זה החוזה שלכם מול אזרחי המדינה, אם אין לכם עניין לייצג אותנו אנחנו נמצא מי שייצג אותנו, נפנה לגורם בינלאומי. אנחנו לא נרד על הברכיים ונתחנן יותר, נשב סביב הקריה בשערים ולא נזוז עד שזה יקרה".

לשכת רה"מ: פגישה עם משפחות החטופים וקבינט המלחמה נקבעה ליום רביעי, תיבחן אפשרות להקדמתה

לשכת ראש הממשלה: פגישה עם משפחות החטופים וקבינט המלחמה נקבעה כבר אתמול ליום רביעי. לאור בקשת המשפחות תיבחן אפשרות להקדמתה.

דובר צה"ל: זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב ושיגור נוסף למשגב עם, כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי

דובר צה"ל: לפני זמן קצר זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב שנפלו בשטחים פתוחים ושיגור נוסף לעבר מרחב משגב עם. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי. בנוסף, אתמול (א') מטוס קרב של חיל האוויר יירט בהצלחה כלי טיס עוין שהיה בדרכו לשטח ישראל ממרחב לבנון.

לשכת רה"מ: קבינט המלחמה ייפגש היום עם משפחות החטופים

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי קבינט המלחמה המצומצם ייפגש היום עם מטה משפחות החטופים. ההודעה יצאה בהמשך לדרישתו של המטה להיפגש בדחיפות עם קבינט המלחמה. במטה משפחות החטופים טוענים כי לא נודע להם על קיום הפגישה היום ונודע להם על כך מהתקשורת.

אזעקות באשקלון

צבע אדום בעוטף עזה: מגן

אשקלון: אחת הרקטות שנורו במטח האחרון נפלה בשטח העיר, אין נפגעים או נזק

אזעקות בגליל המערבי

אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בשתולה ובמתת שבגליל המערבי, סמוך לגבול לבנון.

אזעקות בגוש דן ובעוטף עזה

אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בפתח תקווה, גני תקווה, גת רימון, מעש, גבעת השלושה, ניר יצחק, סופה ובפרי גן.

הוחמרה אזהרה המסע לישראלים בכ-80 מדינות בעולם

המועצה לביטחון לאומי החליטה על התאמת רמת אזהרת המסע בעשרות מדינות בעולם (פירוט המדינות באתר המל"ל).

מדינות רבות במערב אירופה (כולל בריטניה, צרפת וגרמניה); בדרום אמריקה (כולל ברזיל וארגנטינה); וכן אוסטרליה ורוסיה, הועלו לאזהרת מסע ברמה 2 – המלצה לנקיטת אמצעי זהירות מוגברים.

מספר מדינות באפריקה (כולל דרום אפריקה ואריתריאה); ומדינות במרכז אסיה (כולל אוזבקיסטן, קזחסטן, קירגיזסטן וטורקמניסטן) הועלו לאזהרת מסע ברמה 3 – המלצה לשקול נסיעות שאינן חיוניות.

מאז תחילת המלחמה מזוהים מאמצים מוגברים מצד איראן ושלוחיה, כמו גם מצד חמאס וגורמי ג'האד עולמי, לפגיעה ביעדים ישראלים ויהודים ברחבי העולם. זאת, לצד עלייה מתמשכת ומשמעותית בהסתה, ניסיונות פגיעה וגילויי אנטישמיות נרחבים במדינות רבות.

לפיכך, המל"ל שב ומדגיש את המלצתו לשקול את חיוניות הנסיעות בעת הזו. לציבור היוצא לחו"ל, מומלץ לבחור בצורה מושכלת את יעדיו, תוך נקיטת אמצעי הזהירות המומלצים, בכל יעד באשר הוא, ולשקול את התנהלותו לאור ההמלצות המפורטות באתר כאמור ובמיוחד:

• לדחות נסיעות למדינות עם אזהרות מסע, בדגש למדינות ערב והמזרח התיכון, צפון הקווקז, מדינות עוטף איראן ומספר מדינות מוסלמיות באסיה.

• לבדוק את מצב המחאות וגילויי האלימות כלפי ישראל ביעד הנבחר, גם במדינות ללא אזהרת מסע.

• להתרחק מהפגנות ומחאות.

• לשמור על ערנות בעת השהייה ביעד, ולהקפיד לשים לב למתרחש מסביב.

• להימנע מהחצנת סממנים ישראלים ויהודיים, ומהתקהלויות גדולות של גורמים ישראלים ויהודים.

צבע אדום בניר עוז ובעין השלושה

מפגש משפחות החטופים עם שרי קבינט המלחמה יתקיים מחר

מפגש משפחות החטופים עם שרי קבינט המלחמה בראשות ראש הממשלה יתקיים מחר בשעות הצהריים, זאת על מנת לאפשר למשפחות המגיעות מכל רחבי הארץ להשתתף.
על מקום ושעה תבוא הודעה בזמן הקרוב.

אזעקה בנתיבות

אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בעיר נתיבות.

המטח למרכז: מספר מוקדי נפילת רסיסים אותרו באזור בקעת אונו, אין נפגעים

צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה

צבע אדום בשדרות

חיזבאללה לקח אחריות על 6 פעולות נגד צה"ל מהבוקר

משרד הבריאות בעזה: 15,899 פלסטינים נהרגו במלחמה, 70% מהם ילדים ונשים

דובר משרד הבריאות בעזה טוען עי 15,899 פלסטינים נהרגו בהתקפות הישראליות בעזה מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר. לטענתם, 70% מההרוגים הם נשים וילדים.

נשיאת הצלב האדום בעזה: "לשחרר את החטופים ולאפשר לצלב האדום לבקר אותם"

נשיאת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום מיריאנה ספולאריץ', הגיעה לביקור ברצועת עזה.

בחשבון הטוויטר שלה כתבה ספולאריץ': "אני חוזרת על קריאתנו הדחופה להגנה על אזרחים בהתאם לחוקי המלחמה ולאפשר הכנסת סיוע ללא הפרעה. יש לשחרר את החטופים ולאפשר לוועד הבינלאומי של הצלב האדום לבקר אותם בבטחה".

צבע אדום בכרם שלום

פדויית השבי גלי טרשצ׳נסקי בת ה-13, שוחררה מבית החולים שניידר

גלי טרשצ׳נסקי בת ה-13 שוחררה היום לאחר שטופלה במחלקת הילדים השבים במרכז שניידר לרפואת ילדים מיום שובה ארצה ביום חמישי לפנות בוקר.

צוות בית החולים: "מאז הגעתה, צוות רפואי ופסיכו-סוציאלי משניידר העניק לה מעטפת טיפולית ורגשית. הוריה של גלי מודים לכל הצוות הרפואי, הסיעודי והפסיכו-סוציאלי בשניידר ולכל מי שתרם בזמן שהותם במחלקה".

נשיא המדינה בשבעה של יובל קסטלמן ז״ל: גיבור ישראל שעשה דבר עצום ואמיץ

נשיא המדינה ביקר בביקור תנחומים אצל משפחתו של יובל קסטלמן ז״ל: ״קודם כל אני בא לנחם. אני לא מסוגל לשנות את המציאות, אני בא להביע תנחומים בשם עם שלם – אני לא בא גם רק כאדם פרטי אני בא כנשיא מדינת ישראל, לבקש סליחה ולהביע הערכה עצומה לגיבור ישראל שעשה דבר עצום ואמיץ. לא כל אחד עושה את זה.

הוא יצא מהרכב כי ככה הוא חונך, כי הוא תמיד עשה את זה, כדי להציל אחים ואחיות שהוא לא הכיר, ושילם בחייו בצורה נוראה ומחפירה בעיניי.

זה מחייב כמובן חקירת עומק אמיתית על כל ההיבטים. אבל חשוב לי לומר, מעבר לניתוח של האירוע עצמו שלדעתי כבר נדון וידון, ויקבל תהודה עצומה פה בארץ וגם בעולם, זה גם כל העניין של ההתייחסות לנשק, האחריות, ההבנה לתפעול נשק, כללי הפתיחה באש, ואיך נושאים נשק ובאיזו צורה.

אסור שנפחד לדבר על זה, לשים את זה על השולחן. כי אנחנו רוצים להגן על אזרחים ואנחנו יודעים שיש פיגועים וצריך לדעת לנקוט אחריות, ׳ולא תעמוד על דם רעך׳, צריך לעשות הכל, אבל גם צריך להיות אחראי מאוד בשימוש בנשק והכללים נועדו לשם כך.

עם ישראל יזכור את יובל קסטלמן כל הזמן, כי הסיפור הזה ימשיך ויהדהד בכל מעגל אפשרי שעוסק במלחמה בטרור ובנשק. אני יודע שגידלתם אותו, וחינכתם אותו, לאהבת העם והארץ, ולשירות העם והמדינה, אני רואה גם את הילדים המדהימים שלכם ואני אומר לכם שעם שלם בוכה, חושב ומדבר על יובל״.

אזעקות בבאר שבע ובעוטף

המטח לדרום: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים

אזעקה בקריית שמונה

קבינט המלחמה יתכנס היום בערב

תיעוד - פדויי השבי מיה ואיתי רגב עוזבים את בית החולים בדרך לביתם בהרצליה

מיה בת ה-21 ואיתי בן ה-18 שוחררו משבי החמאס לאחר 50 ימים, בעסקת החטופים שהתקיימה במהלך הפסקת האש.

היום שוחררו מיה ואיתי מסורוקה ונפרדו בהתרגשות גדולה מצוותי בית החולים. מיה תמשיך בתהליך השיקום שלה. משפחת רגב הודתה לכל הצוותים שטיפלו בכל בני המשפחה, "על הטיפול המסור, הדאגה, הרגישות, הקשב לכל בקשה ועל המעטפת הרפואית והסוציאלית".

צילום: דוברות בית החולים סורוקה

טורקיה: אם ישראל תחסל אנשי חמאס על אדמתנו יהיו לזה "השלכות חמורות"

סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה פקיד המודיעין טורקי שהזהיר כי יהיו "השלכות חמורות" אם ישראל תנסה לחסל את אנשי חמאס על אדמת טורקיה. הדברים נאמרו בעקבות הקלטה של ראש השב"כ לפיה בכירי חמאס יחוסלו גם בטורקיה ובקטאר.

צה"ל תקף מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה בשטח לבנון

כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה בשטח לבנון במרחב ערב אל עראמשה, בתגובה לירי מרגמות שבוצע מהמרחב לעבר מוצב צה"ל.

בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב תל חי וקריית שמונה ולעבר מוצב צה"ל במרחב שתולה, צה"ל תקף את מקורות הירי. כמו כן, צה״ל ביצע ירי ארטילרי לעבר מספר מרחבים בשטח לבנון.

גלנט בתצפית על שג׳עאיה וג׳באליה: ״חזרנו כדי לסגור מעגל"

שר הביטחון יואב גלנט, סיים לפני זמן קצר הערכת מצב מבצעית בגבול עזה, יחד עם מפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן, האלוף איתי וירוב ומפקד אוגדה 36 תת-אלוף דדו בר כליפא.

בסיום הערכת המצב, אמר שר הביטחון: "הגעתי היום אל גבול רצועת עזה, כדי להתבונן מקרוב בקרבות במרחב שג'אעיה וג'באליה. לוחמי גולני הגיעו לשג'אעיה כדי לסגור מעגל, הפעם הם לא יעזבו אותה עד החיסול המוחלט של כל תשתיות הטרור שנמצאות שם״.

שר הביטחון גלנט ואלוף פיקוד הדרום פינקלמן בתצפית על שג׳עאיה וג׳באליה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון גלנט ואלוף פיקוד הדרום פינקלמן בתצפית על שג׳עאיה וג׳באליה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

״הצבא פועל במיטבו, הרמטכ"ל מנהל את הדברים ביד רמה ובהצלחה רבה והפעולה הזאת שקורית עכשיו, בצפון הרצועה, תביא בקרוב לשבירת כל מרחב העיר עזה וצפון הרצועה״.

״במקביל, צה"ל החל לעבוד בדרום הרצועה, גורלם של המחבלים בגדודי חמאס שם יהיה זהה וחמור מאלה של הצפון. נמשיך עד לניצחון ועד להשגת כל המטרות, חיסול החמאס וחזרתם של החטופים למדינת ישראל".

 

פיקוד העורף: בתום הערכת מצב, אין שינוי בהנחיות

לוחמי צה"ל בסיוע חיל האוויר תקפו בשעות האחרונות משגרים, מחסנים ומחבלי חמאס ברצועה

בשעות האחרונות לוחמי צה"ל וחיל האוויר ממשיכים להילחם ברצועת עזה. בפעילות משותפת הותקפו מחבלי חמאס,  משגרי רקטות, תשתיות טרור ומחסנים של אמצעי לחימה.

כוח מצוות קרב של חטיבה 7 איתר שלושה מחבלי חמאס בקרבת הלוחמים. מפקד הכוח הכווין תוך זמן קצר כלי טיס מאויש מרחוק שחיסל את המחבלים מהאוויר.

לוחמי צה"ל זיהו מחבל שירה אר. פי. ג'י לכיוון הכוח. הלוחמים הגיבו בירי וחיסלו שני מחבלים. בנוסף, לוחמי צה"ל איתרו שני מחבלים שירו עליהם מפתח פיר מנהרה, הלוחמים השמידו את הפיר וחיסלו את המחבלים. באירוע נוסף בלחימה ברצועת עזה לוחמי צה"ל הכווינו כלי טיס מאויש מרחוק לעבר שלושה מחבלים שזוהו על ידם במרחב, כלי הטיס תקף את המחבלים.

תיעוד: הרמטכ"ל בהערכת מצב בתוך רצועת עזה

הרמטכ״ל קיים היום הערכת מצב עם כוחות אוגדה 162 ברצועת עזה עם המשך הלחימה והתמרון הקרקעי.

 

דובר צה"ל: נתחקר את פעילות צה"ל ב-7 באוקטובר. לא נמתין לסוף המלחמה

דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי: "אנחנו מרחיבים את הפעולה הקרקעית מול מרכזי הכובד של חמאס. תקפנו היום תקיפות מדויקות מבוססות מודיעין. הכוחות עוברים ממבנה למבנה, ממנהרה למנהרה, יש לחימה פנים מול פנים ואנחנו גובים מחיר כבד מהאויב. אנחנו נחושים לנצח בכל קרב.

"137 ישראלים עדיין חטופים בעזה. אנחנו דורשים מכל ארגון רפואי בעולם שיסייע למאמצים שהצלב האדום עושה לדרוש מחמאס לתת תרופות וטיפולים חיוניים לחטופים.

"אנחנו נתחקר את הנעת כוחות העתודה של צה"ל ומיקומם ב-7 באוקטובר. אני מאשר שהייתה הזזה של כוחות ואנחנו נתחקר את הנושא. לא נדחה הכל לסוף המלחמה ונחליט מתי לתחקר את עצמנו".

 

 

החלה ישיבת קבינט המלחמה

ארגון הבריאות העולמי: התנאים בבית החולים בחאן יונס מחריפים

ארגון הבריאות העולמי טען היום בציוץ ב-X (טוויטר לשעבר) כי התנאים בבית החולים נאסר בחאן יונס בו מאושפזים לטענתו כ-1,000 מטופלים מחריפים בשל פעילות צה"ל באזור

הרמטכ"ל הרצי הלוי אישר כי צה"ל החל לפעול קרקעית בדרום רצועת עזה. "אתמול בבוקר התחלנו את אותו מהלך בדרום הרצועה, הוא יהיה עם עוצמה לא פחותה מזה, הוא יהיה עם תוצאות לא פחותות מזה", אמר הלוי, "המפקדים בחמאס ייפגשו בכל מקום את צה"ל בצורה מאוד מאוד חזקה". צה"ל צפוי להמשיך במהלך הקרקעי לכיבוש העיר ג'באליה הסמוכה לעזה. ובמקביל, לפתוח במבצע לכיבוש שכונת שג'אעיה במזרח עזה.

דובר צה״ל עדכן אמש על חיסול מפקד גדוד שאטי – הית'ם חואג'רי, באמצעות מטוס קרב. "הוא היה מי שהוביל את הלחימה במרחב שאטי ותחת פיקודו יצאו מתווי פשיטה לשטח ישראל בטבח 7 באוקטובר".

בצפון נפצעו 12 חיילים ואזרחים מטיל נ"ט של החיזבאללה. הם פונו למרכז הרפואי זיו, במצב בינוני-קל. צה"ל תקף יעדי חיזבאללה בתגובה.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!