דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

מורי התיכונים נגד דרישת האוצר לקצץ בשכרם בחודשי המלחמה, או ללמד בחנוכה: "לא צודקת והזויה"

יו"ר ארגון המורים רן ארז ביקר בחריפות את עמדת האוצר לפיה המורים לימדו פחות שעות לימוד בשבועות הראשונים של המלחמה, ודרישתו ללמד יומיים במהלך החופשה: "ידוע לכול שהמורים לימדו פרונטלית או בזום. דוחים את הדרישה על הסף"

יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

משרד האוצר פנה לארגון המורים העל יסודיים ולרשתות החינוך בדרישה לקצץ 30% משכר המורים בחודשים אוקטובר ונובמבר, כביכול עקב צמצום בעבודתם – כך הודיע יו"ר הארגון רן ארז. באוצר הציעו למורים גם חלופה לקיצוץ, והיא הוספת שני ימי לימודים בחופשת חנוכה. ארז ביקר בחריפות את ההצעה.

"דרישת משרד האוצר שהארגון 'יתחייב לתרום' 3 ימי למידה בחנוכה ככופר לאי ניכוי שכר היא בגדר סחטנות", כתב ארז באגרת למורים שנשלחה אתמול (ראשון), "כל אחד ואחד מאיתנו יודע שהמורים בחינוך העל יסודי לימדו באופן פרונטלי ביישובים רבים, ואחרים לימדו בזום. פיקוד העורף סגר מוסדות חינוך, הוציא תושבים רבים מיישובים שלמים ופינה אותם למקומות אחרים בארץ, ראשי עיריות (בלחץ של הורים) סגרו מוסדות חינוך ועברו לעבודה בזום. דרישתם של אנשי משרד האוצר שנסכים להפחתת שכר לא הגיונית, לא צודקת, הזויה ולא מתקבלת על דעתו של איש, ודאי לא של מורה… אנחנו דחינו, דוחים ונדחה את הדרישה הזו על הסף".

ארז כופר בעובדה שמדובר בהחלטה פדגוגית, ורומז כי מדובר בלחץ על הסתדרות המורים המאגדת את המורים ביסודי ללמד בחנוכה, דרישה שהועלתה גם על ידי יו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף. לדברי ארז, "אם שר החינוך חושב שהמורים בחינוך העל יסודי לא הספיקו להכין את תלמידיהם לבחינות הבגרות, והחליט לפתור את הבעיה בדחיית בחינות הבגרות לחודש מרץ ולהאריך את הסמסטר הראשון בחודשיים, הרי יומיים-שלושה של עבודה בחופשת חנוכה לא יוסיפו להכנת התלמידים דבר, אלא ישמשו מנוף בלבד לדרוש מהסתדרות המורים לעבוד גם הם בחופשת חנוכה, כפי שדורשת הנהגת ההורים בראשה עומד מר מירום שיף, כדי שתימצא תעסוקה לילדים הקטנים בבתי הספר היסודיים".

ארז מזכיר כי משרד האוצר ניסה לבצע מהלך כזה בימי הקורונה אך המהלך נמנע בעקבות ערעור הארגון בבית הדין לעבודה שהשפיע בסופו של דבר על הסתדרות המורים.

באיגרת מהשבוע שעבר כתב ארז למורים: "ארגון המורים העל יסודיים לא מסכים ולא יסכים לכל הורדת שכר בדיעבד בגין עבודה שנעשתה. ציבור המורים העל יסודיים המשיך לעבוד בזמן המלחמה למרות כל הקשיים, ירי טילים, פינויים, סגירת מוסדות חינוך, מורות ומורים שבני זוגם במילואים, או הורים לילדים קטנים ללא מסגרת חינוכית שנתנו כתף והמשיכו לעבוד באופן מקוון עם תלמידיהם , כדי להעניק להם מסגרת חינוכית, מוכנות לבחינות הבגרות וסדר יום. מורות ומורי ישראל נלחמים הן בעורף והן בחזית."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!