דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
20.5°תל אביב
  • 12.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 24.1°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 19.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

מרב לשם גונן, אמה של רומי שחטופה בעזה: "הזמן שלה אוזל, לא ייתכן שאנחנו צריכים לרדוף אחרי הקבינט"

משפחות החטופים שנותרו בעזה קיימו הצהרה משותפת בקריאה לשרי קבינט המלחמה לחזור למשא ומתן: "המשוחררים מהשבי מספרים לנו על התנאים הקשים שם" | מלשכת ראש הממשלה נמסר כי קבינט המלחמה המצומצם ייפגש הערב עם המשפחות

הצהרה משותפת של משפחות החטופים, המוחזקים בעזה (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
הצהרה משותפת של משפחות החטופים, המוחזקים בעזה (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
מאיה רונן

מרב לשם גונן, אמא של רומי, המוחזקת בשבי חמאס, אמרה ל'דבר' אחרי ההצהרה המשותפת של משפחות החטופים בצהריים (שני): "קיבלנו ידיעות על רומי מחטופים שחזרו, הזמן של רומי ושאר החטופים אוזל. אנחנו יודעים שפצע הירי שלה לא מטופל. אנחנו מפחדים שיתפתח אלח דם שיהרוג אותה".

ביחס להודעת הקבינט הביטחוני שתתקיים פגישה עם משפחות החטופים בימים הקרובים אמרה: "בימים הקרובים? לא יתכן שאנחנו צריכים לרדוף אחרי הקבינט כדי לשמוע מה קורה ומה הם מתכננים לעשות כדי להביא את הילדים שלנו הביתה. התקשורת המקומית והבינלאומית מפנה לנו זמן, אבל למנהיגים שאחראים על החיים שלנו אין זמן להיפגש איתנו? הם היו צריכים להיות פה היום. אנחנו לא צריכים להתחנן להיפגש איתם".

לשם גונן הוסיפה: "אני מרגישה שמשחקים איתנו. הזמן של בני המשפחה ושלנו הולך ואוזל. אין לנו זמן למשחקים האלה. אני מרגישה שהם מזלזלים בנו, זאת השפלה".

משפחות החטופים שנותרו בעזה קיימו הצהרה משותפת בקריאה לשרי קבינט המלחמה לחזור למשא ומתן. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי קבינט המלחמה המצומצם ייפגש היום עם מטה משפחות החטופים. ההודעה יצאה בהמשך לדרישתו של המטה להיפגש בדחיפות עם קבינט המלחמה. במטה משפחות החטופים טוענים כי לא נודע להם על קיום הפגישה היום.

יעל אדר, אמא של תמיר שנחטף מניר עוז סיפרה על הדברים שהם שומעים מהחטופים ששוחררו, ומהדאגה לחיי מי שנשארו מאחור: "המשוחררים מהשבי מספרים לנו על התנאים הקשים שם. חלקם מתים בעינוי נפש וכי אין להם תרופות ואוכל. שהקבינט ייפגש איתנו היום – ההתעלמות שלהם משפילה. אם עד היום ב-20:00 לא יפגשו אותנו, אנחנו נחשוב איך להחריף את הצעדים".

מפגינים בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: אורן דגן)
מפגינים בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: אורן דגן)

דניאל ליפשיץ, נכדם של יוכבד ששוחרה משבי חמאס ועודד שנמצא בשבי: "136 חטופים. 1 מכל 4 חטופים מניר עוז. אנחנו קוראים לכם לחזור באופן מיידי לשולחן המשא ומתן ללא דיחוי ובכל מחיר כי הבטחתם לנו את זה".

"השעון של החטופים נגמר, אנחנו מאבדים אותם, אין אוכל ואין אוויר. שמענו את הזוועות מהחוזרים ואין זמן הם חושבים ששכחו אותם שם, זה מה שמספרים להם", מוסיף ליפשיץ. "אנחנו קוראים לקבינט לפעול כי אנחנו מרגישים ששוכחים אותם. אנחנו מרגישים מבוזים על ידיכם. זה החוזה שלכם מול אזרחי המדינה, אם אין לכם עניין לייצג אותנו אנחנו נמצא מי שייצג אותנו, נפנה לגורם בינלאומי. אנחנו לא נרד על הברכיים ונתחנן יותר, נשב סביב הקריה בשערים ולא נזוז עד שזה יקרה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!