דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ד' באייר תשפ"ד 12.05.24
20.7°תל אביב
  • 13.1°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.0°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 22.4°טבריה
  • 15.7°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / דובר צה״ל: 138 חטופים עדיין בעזה; נתניהו: ״רק צה״ל יוכל להביא לפירוז הרצועה מחמאס״

ראש הממשלה התייחס בהצהרת קבינט המלחמה לעדויות על מקרי האונס שבוצעו ב-7 באוקטובר, ופנה לארגוני זכויות הנשים: ״איפה אתם? שתקתם כי מדובר ביהודיות?״ | דובר צה"ל: אדם שנחשב נעדר מ-7 באוקטובר מוגדר כעת כחטוף | 7 לוחמי צה״ל נפלו בקרב ביממה האחרונה

  • חיילי צה״ל במהלך התמרון הקרקעי ברצועת עזה (צילום: דובר צה״ל)
    חיילי צה״ל במהלך התמרון הקרקעי ברצועת עזה (צילום: דובר צה״ל)
  • פגיעה ישירה בבניין באשקלון (צילום: איחוד הצלה)
    פגיעה ישירה בבניין באשקלון (צילום: איחוד הצלה)
  • פעילות חטיבת כפיר ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות חטיבת כפיר ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-60 למלחמה: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שלישי) בהצהרת קבינט המלחמה: "שמעתי היום בפגישתינו עם משפחות החטופים סיפורים קורעי לב. על התעללות מינית ומקרי אונס אכזריים מאין כמוהם. אבל עד לפני ימים אחדים לא שמעתי את ארגוני זכויות האדם, או את ארגוני הנשים ארגוני הנשים באו"ם. לא שמעתי את הזעקה שלהם, ואני אומר להם איפה אתם? שתקתם כי הם נשים יהודיות?".

עוד הוסיף: "ביום שאחרי, נבטיח שבעזה לא יהיה שום גורם שמחנך לטרור, שמממן טרור ומשפחות מחבלים. עזה חייבת להיות מפורזת, וכדי שעזה תהיה מפורזת יש רק כוח אחד שיכול לדאוג לזה – צה"ל. שום כוח בינלאומי לא יכול להיות אחראי לזה. אני לא מוכן לקבל שום הסדר אחר".

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי אמר בצהרה לתקשורת: "בעת הזו, 138 חטופים עדיין מוחזקים בעזה. המספר עלה מפני שמידע מודיעיני חושף בפנינו כי אחד מאלו שהיו מוגדרים נעדרים, חטוף בעזה".

מטח של 15 רקטות שוגר לעבר שורת ערים בגוש דן, רסיסי כמה מהן נפלו במספר מוקדים בתל אביב וברמת גן וגרמו נזק. שיגורים בוצעו גם לעבר אזור קריית שמונה והיישובים הסובבים, וכן לאשדוד ואשקלון. בצהריים רקטה פגעה בבניין באשקלון, אשה נפצעה באורח קל ומספר אנשים לקו בחרדה.

אלפי לוחמי חי"ר, הנדסה ושריון פועלים במרכז חאן יונס ביממה האחרונה, כחלק מתחילתו של השלב השני של התמרון הקרקעי ברצועת עזה. הכוחות הגיעו לעיר הגדולה שבמרכז הרצועה מכיוון צפון, מפרוזדור נצרים, שעליו שולטת אוגדה 36 מזה כחודש, מדרום לעיר עזה. בכך עקפו הלוחמים את מחנות המרכז, נוסיראת ואל בורייג' ואת העיר דיר אל בלח, בדרכם לחאן יונס. קרבות עזים נרשמו בכל האזורים.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

ליברמן מגיב לנתניהו: "הודעתי שאם יקרא לי לקבינט המלחמה, אצטרף ואפרוש לאחר המלחמה"

"חבל שנתניהו עוד פעם לא ידע, לא שמע, ולא ראה. מיד עם פרוץ המלחמה הודעתי שאם הוא יקרא לי לקבינט המלחמה, אצטרף ללא שיקול דעת, כי לפני הכל יש את עם ישראל, המדינה והחיילים שנלחמים בשדה הקרב. לצד זה אמרתי שמיד עם תום המלחמה אפרוש מאחר ואין לי שום כוונה להיות חבר בממשלת נתניהו או בקואליציה שלו. אני סבור שלאחר המלחמה, חייבים להחליף את ההנהגה הקיימת.

לראשונה מתחילת המלחמה: חייל בצבא לבנון נהרג מהפגזה ישראלית ו-3 נפצעו

כח שמירת השלום של האו"ם בלבנון, יוניפי"ל, הודיע שחייל צבא לבנון נהרג ו-3 נפצעו מהפגזה ישראלית בדרום לבנון היום, לראשונה מתחילת המלחמה. בארגון קראו לישראל ולחיזבאללה להפסיק את הלחימה.

החייל שירה למוות ביובל קסטלמן בפיגוע בירושלים ישוחרר למעצר בית

אביעד פריג'ה, שירה למוות בשוגג באזרח יובל קסטלמן ז"ל לאחר שניטרל מחבל בפיגוע בירושלים, ישוחרר למעצר בית – כך קבע בית הדין הצבאי. זאת לאחר שפריג'ה נעצר ונחקר. השופט סא"ל טובי הארט פסק שפריג'ה יפקיד את דרכונו, ערבות של 10 אלף שקלים וערבות צד ג' בגובה 20 אלף שקלים.

ביידן קורא לגינוי מעשי האונס והאלימות המינית של חמאס ב-7 באוקטובר: "חייבים לגנות, בלי מקום לספק"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קרא לגינוי בינלאומי של פשעי האונס והאלימות המינית במהלך מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר באירוע בחירות בבוסטון. "כולנו – הממשל, ארגונים בינלאומיים, חברה אזרחית ועסקים, חייבים לגנות את האלימות המינית של מחבלי חמאס, בלי מקום לספק".

נתניהו על האפשרות לצירוף ליברמן לקבינט המלחמה: "אני אשמח לשמוע ממנו"

גנץ: "אין חטוף שחשוב יותר או פחות מהאחר. ננצל כל הזדמנות צבאית ומדינית להחזרתם"

נתניהו: "עזה תהיה מפורזת, ויש רק כוח שיכול להיות אחראי לפירוז הזה והוא צה"ל"

נתניהו: "אנחנו מחויבים להשבת כל החטופים"

נתניהו לארגוני הנשים בעולם: "שמעתם על מקרי אונס, ואתם שותקים כשמדובר בנשים יהודיות"

נתניהו על הפגישה עם משפחות החטופים: "שמעתי על התעללות מינית ומקרי אונס אכזריים מאין כמוהם"

צה"ל ושב"כ חשפו תיעוד של בכירי חמאס במנהרות מלפני 7 באוקטובר, רוב המצולמים חוסלו

צה״ל ושב״כ חושפים תיעוד מיוחד של חמאס, בכירי חטיבת צפון רצועת עזה וחטיבת העיר עזה של ארגון הטרור חמאס בתמונות שטרם נראו מתוך מנהרות חמאס; מרבית הבכירים חוסלו במהלך הלחימה.

תיעוד של בכירי חטיבת צפון רצועת עזה וחטיבת העיר עזה במנהרת חמאס, מלפני 7 באוקטובר (צילום: דובר צה"ל)
תיעוד של בכירי חטיבת צפון רצועת עזה וחטיבת העיר עזה במנהרת חמאס, מלפני 7 באוקטובר (צילום: דובר צה"ל)

בתמונה נראים מפקדי החטיבה שחוסלו על ידי צה"ל: מפקד החטיבה, אחמד ע׳נדור, סגן-מפקד החטיבה, ואאל רג'ב ובכירים נוספים ביניהם: מפקד גדוד הסיוע של החטיבה, ראש מערך התמ"ס ואחראי התצפיות בצפון הרצועה.

דובר צה"ל על חששות לפגיעה בנשים שנותרו בשבי: "חלק מהמידע לא מדויק. מטרתנו להביא את כולם הביתה"

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר בתגובה לשאלה על מצבן של הנשים הישראליות שנותרו בשבי חמאס וחששות לפגיעה בהן: "החטופים הם גיבורי ישראל שנהגו בגבורה באומץ לב". לדבריו, "אנחנו צריכים לנהוג ברגישות מאוד גדולה, זה לא אחראי לדבר על מידע כזה או אחר, חלקו לא מדויק. אנחנו אוספים מודיעין ומידע מסביב לשעון ויש לנו תכלית אחת להביא את החטופים הביתה. אנחנו מפעילים את הלחץ שלנו על ארגונים בינלאומיים שיתנו מענה רפואי, אבל ממוקדים במטרה אחת להביא את כולם הביתה."

דובר צה"ל: הודענו למשפחתו של נעדר שיש מידע שנחטף, מספר החטופים עלה ל-138

המטח לאשדוד: 3 רקטות יורטו בשמי העיר, אין דיווח על נפגעים או נזק

במטח הרקטות האחרון לגזרת אשדוד ואשקלון יורטו ככל הנראה 3 רקטות שנורו לעבר האזור, מעל אשדוד. מד״א אישר כי לא דווח על נפגעים או נזק.

הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמי צה״ל שנפלו בקרב בצפון רצועת עזה

הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: רס״ר (מיל׳) מתן דמארי, בן 31, מדימונה, מפקד כיתה בפלוגת הסיור של חטיבת האש (215), נפל בקרב בצפון רצועת עזה. רס״ר (מיל׳) עילי אליהו כהן, בן 23, מבית נחמיה, לוחם בגדוד 7008, שבעוצבת ׳חצי האש׳ (551), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

הרמטכ״ל על דורון קסטלמן ז״ל: ״צה״ל לא יורה במי שמרים ידיים, המקרה עדיין בחקירה״

הרמטכ״ל רא״ל הרצי הלוי אמר לפני זמן קצר על מקרה הירי למוות ביובל דורון קסטלמן ז״ל שניטרל את המחבלים בירושלים: ״אנחנו מעלים על נס גבורת אזרח שרץ באומץ רב לתוך האש, לחדול הרג אזרחים, זוהי גבורה. באותה נשימה אנחנו מדגישים את ההכרח להקפיד על כללי הבסיס ההכרחיים במקרים מורכבים כאלה של ירי בסביבה אזרחית, לא למהר בירי כשפוחת הסיכון, ואנחנו לא יורים במי שמרים ידיים. המקרה עדיין נמצא בחקירה ואת התובנות האלו חשוב שנדע כבר עכשיו״.

אזעקות באשדוד ובאשקלון

הרמטכ״ל: ״עברנו לשלב השלישי של התמרון הקרקעי בדרום הרצועה״

הרמטכ״ל רא״ל הרצי הלוי אמר לפני זמן קצר: ״מי שחשב שצה״ל לא יוכל לחדש את הלחימה טעה, בימים האחרונים פעילים רבים בחמאס חוסלו. עברנו לשלב השלישי של התמרון – השתלטנו על מעוזים רבים של החמאס בצפון הרצועה, וכעת פועלים סביב מרכזי הכובד שלו בדרום. אנחנו מפנים את האוכלוסיה מבעוד מועד, תוקפים את החמאס מעל ומתחת לקרקע, בתקיפות משולבות אוויר ים ויבשה. אנחנו מכניסים את הכוחות הקרקעיים שלנו לתוך הלחימה במעטפת מודיעין ואש איכותית ועוצמתית עם רמת דיוק גבוהה. הכוחות פוגשים לוחמים רבים, פוגעים בהם באפקטיביות ורמת מקצועיות מרשימה. יש איתנו נציגי שב״כ ומכל חלקי צה״ל, השותפות הזו בונה עוצמה בשדה הקרב״.

אזעקות נוספות בקריית שמונה והסביבה

נתניהו, גלנט וגנץ יקיימו מסיבת עיתונאים משותפת ב-21:00

אזעקה בקריית שמונה

אזעקה בקריית שמונה, כפר גלעדי, מרגליות ומנרה.

השר גלנט החליט על הקמת מנהלת לחיזוק ביטחון יישובי הצפון

שר הביטחון יואב גלנט החליט בתום כינוס הערכת מצב לנושא העורף האזרחי על הקמת מנהלת "אופק צפוני" במשרד הביטחון. המנהלת תפעל לחיזוק התשתית האזרחית ברשויות המקומיות, שיפור מרכיבי הביטחון ביישובי הצפון לרבות הגדלת כיתות הכוננות וחימושן, שיקום התשתיות שנפגעו במהלך הלחימה, ולמימוש מלא של החלטת הממשלה להשלמת פרויקט "מגן הצפון", למיגון היישובים במרחק של עד תשעה קילומטרים מגבול לבנון.

15 רקטות שוגרו במטח האחרון לגוש דן; מספר מוקדי נפילת רסיסים, בן 40 נפצע קל

בהמשך לאזעקות במרכז הארץ: חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לגבר כבן 40 במצב קל שנפגע מרסיס בתל אביב. כמו כן, תושבים דיווחו על מספר מוקדים נוספים בהם נחתו רסיסים וגרמו לנזק קל, ודובר צה״ל אישר שכ-15 רקטות שוגרו מהרצועה.

החלה פגישת קבינט המלחמה עם משפחות החטופים

בני משפחות החטופים שמוחזקים בשבי חמאס בעזה נפגשים בשעה זו עם חברי קבינט המלחמה בבית חיל האוויר בהרצליה.

אזעקות בגליל המערבי

אזעקות בגוש דן

צבע אדום בנחל עוז

דיווח: צה"ל פועל במחנה ג'נין, ישנם חילופי אש עם מחבלים

רקטה נפלה באשקלון, אשה נפצעה באורח קל, 4 נפגעי חרדה

צוותי הרפואה של איחוד הצלה מעניקים סיוע לאשה כבת 60 שמצבה בשלב זה מוגדר קל כתוצאה מפגיעה ישירה במבנה מגורים.

כמו כן צוותי חוסן של איחוד הצלה מעניקים סיוע לארבעה נפגעי חרדה.

צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות באשקלון ובעוטף עזה

משרד הבריאות: לפני שחרור החטופים מהשבי, חמאס נתן להם כדורי הרגעה "כדי שייראו מאושרים"

החטופים-המשוחררים קיבלו לפני שחרורם כדור הרגעה מסוג קלורקס ו-ויטמינים – "כדי שייראו מאושרים", כך סיפרה היום בוועדת הבריאות, ד"ר רונית אנדוולט, מנהלת אגף התזונה במשרד הבריאות. יו"ר הוועדה, יוני משריקי (ש"ס) קרא למשרד הבריאות לפרט את הממצאים מהעדויות אודות מצבם של השבים ושל החטופים, בהתחשב במגבלות הנובעות מצרכי החקירה, ובפרטיות. הוא קרא למשרד גם דוח מפורט לארגוני בריאות בעולם על הממצאים הרפואיים שהתגלו בעקבות חזרת השבים.

צבע אדום בנירים ועין השלושה

צה"ל: כלי טיס עוין שחצה משטח לבנון אותר במרחב מרגליות בצפון

מוקדם יותר היום, כלי טיס עוין שחצה משטח לבנון אותר במרחב מרגליות שבצפון הארץ.
כוחות צה"ל שהוקפצו למקום מזכים את הכלי, אין נפגעים.

צבע אדום בכיסופים

שני לוחמי צה"ל נוספים נהרגו אתמול בקרבות ברצועה

הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם.
סרן יהל גזית, בן 24, מהישוב רקפת, סגן מפקד פלוגה בגדוד 53, עוצבת ׳ברק׳  (188) נפל בקרב ברצועת עזה.

רס״ר (במיל’) גיל דניאלס, בן 34, מאשדוד, לוחם בפלוגת סיור בגדוד 6261, חטיבה 261, נפל בקרב ברצועת עזה.

מטוסי קרב תקפו שורת מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון

לפני זמן קצר מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שורת מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות: תשתיות טרור, עמדות ואתרים צבאיים בהם אוחסנו אמצעי לחימה ומהם פעלו מחבלי חיזבאללה.

מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ ונפלו בשטחים פתוחים.

מפגש משפחות החטופים עם שרי קבינט המלחמה יתקיים היום בשעה 15:00

צבע אדום בניר עוז ומגן

חיל התותחנים: מתחילת התמרון הקרקעי נורו יותר מ-100 אלף פגזים

חטיבות האש של חיל התותחנים לוקחות חלק משמעותי בלחימה ברצועת עזה מיומה הראשון של המלחמה ומספקות מעטפת מאסיבית של אש יבשתית לכוחות התמרון ברצועת עזה. דובר צה"ל: "חטיבות האש מאפשרות את התקדמות הכוחות הרגליים, מסירות איומים על כוחותינו ומשמידות אויב".

כך, במהלך היממה האחרונה במסגרת הלחימה בשג'אעיה זוהו מחבלים רבים שביצעו התקפה לעבר כוח של חטיבת גולני. "מפקד הכוח יצר קשר עם חטיבת האש 282 ובסגירת מעגל מהירה ירו אש ארטילרית מאסיבית על המחבלים, השמידו את האויב ואפשרו לחטיבת גולני לעמוד במשימת ההתקפה".

דיווח: ירי נ"ט ופצמ"רים לעבר מוצבי צה"ל בגבול הצפון. דיווח על נפילות בחרמון

צבע אדום בעין השלושה

"סרט הזוועות" הוקרן לראשונה בהארוורד

השגריר גלעד ארדן הקרין את סרט הזוועות של דובר צה"ל באוניברסיטת הרווארד. לפני הקרנת הסרט נאם ארדן ואמר "הפכתם למקום מסוכן ליהודים".

מעצרו של החייל שחשוד שירה ביובל קסטלמן בפיגוע בירושלים הוארך

מעצרו של סמ"ר (מיל') מיל' אביעד פריג'ה, שחשוד שירה ביובל קסטלמן בפיגוע בירושלים בחמישי, הוארך עד 20:00. פריג'ה נחקר במשך שעות ארוכות, מסר בחקירה את גרסתו והביע הסכמה להיבדק בפוליגרף.

הירי לבאר שבע: 5 נפילות בשטחים פתוחים

צבע אדום בעוטף עזה

צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות בבאר שבע ובסביבתה

דיווח בארצות הברית: ישראל שוקלת להציף את מנהרות חמאס במי ים

ישראל יצרה לעצמה מערכת של משאבות מים גדולות כדי להציף את רשת המנהרות של חמאס במי ים, לדברי גורמים אמריקניים. לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", התוכנית עדיין נשקלת, ולא התקבלה החלטה ברורה להפעיל אותה.
מערכת המשאבות, שכוללת לפחות חמש משאבות, ממוקמת כקילומטר וחצי צפונית למחנה הפליטים שאטי בעיר עזה, וצה"ל סיים להקימה בחודש שעבר. כל משאבה יכולה להזרים אל המנהרות אלפי מ"ק מים בשעה, ולהציפן תוך שבועות.

שלושה לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה

שלושה לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה:

  • סמל יקיר ידידיה שינקולבסקי, בן 21 ממגדל עוז, לוחם שריון בגדוד 53, עוצבת ׳ברק׳  (188), נפל בקרב ברצועת עזה.
  • סרן איתן פיש, בן 23 מהיישוב פדואל, קצין שריון לוחם בגדוד 53, עוצבת ׳ברק׳  (188), נפל בקרב ברצועת עזה.
  • סמ״ר תובל יעקב צנעני, בן 20 מקריית גת, לוחם שריון בגדוד 53, עוצבת ׳ברק׳  (188), נפל בקרב ברצועת עזה.

לוחם בסיירת נח״ל וקצין ולוחם בסיירת צנחנים נפצעו קשה בקרבות שונים בצפון רצועת עזה. לוחם מגדוד 53 בעוצבת ׳ברק׳ (188) נפצע קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

מטוסי צה"ל הפציצו יעדי חיזבאללה בלבנון בתגובה לשיגורים לישראל

דובר צה"ל חשף תיעוד שת מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עמדות שיגור, תשתית טרור ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל אמש (שני).

כמו כן, זוהה שיגור לעבר מרחב זרעית, צה"ל תקף את מקורות הירי בשטח לבנון. בנוסף צה"ל תקף בירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון להסרת איום.

180 משאיות של סיוע הומניטרי הוכנסו במהלך היום לרצועה

הסיוע נכנס ממעבר רפיח וכולל מים, מזון וציוד רפואי

חיזבאללה לקח אחריות על 10 פעולות נגד ישראל בגבול לבנון ביממה החולפת

ארגון הבריאות העולמי: התנאים בבית החולים בחאן יונס מחריפים

ארגון הבריאות העולמי טען היום בציוץ ב-X (טוויטר לשעבר) כי התנאים בבית החולים נאסר בחאן יונס בו מאושפזים לטענתו כ-1,000 מטופלים מחריפים בשל פעילות צה"ל באזור.

הרמטכ"ל הרצי הלוי, קיים הערכת מצב ברצועה. שר הביטחון יואב גלנט אמר בגבול הרצועה, סמוך לשג'עייה: "לוחמי גולני הגיעו לכאן כדי לסגור מעגל, הפעם הם לא יעזבו עד החיסול המוחלט של כל תשתיות הטרור שנמצאות שם".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!