דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שחר נקב, קפטנית נבחרת ישראל בכדורגל: "גאות בעצמנו, אבל עדיין לא השגנו את המטרה"

הנבחרת תפגוש היום (17:00) את אסטוניה במטרה להבטיח את המקום הראשון בבית ואת הכרטיס לדרג ב' בליגת האומות | בראיון ל'דבר' אומרת נקב: "הביחד שלנו הוא כמו אגרוף, באות לייצג את המדינה בצורה הכי טובה שאפשר"

שחר נקב (ימין למעלה) קפטנית נברחת ישראל בכדורגל, חוגגת שער עם חברותיה, מול ארמניה בליגת האומות (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
שחר נקב (ימין למעלה) קפטנית נברחת ישראל בכדורגל, חוגגת שער עם חברותיה, מול ארמניה בליגת האומות (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל תפגוש היום (שלישי, 17:00) את נבחרת אסטוניה במסגרת המחזור השישי והאחרון של ליגת האומות. ישראל מסיימת מסע של חמישה משחקים ב-12 ימים במטרה להבטיח את המקום הראשון בבית ואת כרטיס העלייה לדרג ב'.

"הנבחרת שלנו מאוד ממוקדת ואנחנו יודעות שמול אסטוניה הכל יהיה תלוי בנו. נצטרך לתת משחק טוב, ולא לזלזל לרגע, כדי להבטיח במאה אחוז את העלייה לדרג ב'", אומרת קפטנית הנבחרת שחר נקב, בראיון ל'דבר' לקראת המשחק.

נבחרת ישראל מגיעה למשחק האחרון בטורניר, כאשר היא נמצאת במקום הראשון בבית עם 13 נקודות והפרש שערים מרשים של חיובי של פלוס שש עשרה. היא מקדימה את אסטוניה שנמצאת במקום השני בשלוש נקודות ויתרון במאבק הפנימי עם ניצחון 0:5 במשחק הראשון בין הנבחרות. ישראל יכולה להפסיד עד חמש שערים ועדיין להבטיח את המקום הראשון, בגלל יתרון בהפרש השערים בין הנבחרות.

בשבוע שעבר ישראל הרשימה עם ניצחון כפול 0:4 ו-1:6 על נבחרת ארמניה בביתה. הנבחרת שטפה את המגרש בהובלת שרון בק שכבשה חמישה שערים בשני המשחקים. "אחרי שני המשחקים נגד קזחסטן הבאנו שנגד כל נבחרת אנחנו צריכות להתכונן בצורה הכי טובה גם אם על הנייר הן פחות טובות מאיתנו", אומרת נקב. "באנו למשחקים נגד ארמניה מאוד ממוקדות ובמטרה לנצח וכמה שיותר. רצינו לשחק את הכדורגל שלנו, להביא את הביחד שלנו למגרש, ואני חושבת שראו את זה בגישה וברוח הלחימה".

שחקניות נבחרת ישראל בכדורגל מול ארמניה בליגת האומות (צילום: אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל בישראל)
שחקניות נבחרת ישראל בכדורגל מול ארמניה בליגת האומות (צילום: אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל בישראל)

איך הרגשתן בסיום המשחק כשכמעט בוודאות הבטחתן את העלייה לדרג ב'?
"התחושות היו מעורבות כי מצד אחד ההרגשה הייתה מאוד טובה והיינו גאות בעצמנו על המשחקים שהיו עד כה, ומצד שני, ידענו שעדיין לא סיימנו עם המטרות שלנו".

אחד המפתחות של הנבחרת במהלך הטורניר כולו הייתה הגנת הברזל של הנבחרת שספגה שער אחד בלבד בטורניר במשחק השני מול ארמניה. את ההגנה הישראלית הובילה השוערת פורטון רובין ולצידה הייתה רוטציה רחבה שכללה בין השאר את שחקניות ההגנה הבכירות שחר נקב, אירנה קוזנצוב, שני דוד ושחקניות נוספות. הנבחרת תצטרך להביא את האיכות ההגנתית גם למשחק מול השנייה בבית, כדי להבטיח סופית את הכרטיס לדרג ב'.

במהלך מסע המשחקים, שיחקו במדי הנבחרת 6 שחקניות מתחת לגיל 20. אחת מכוכבות הנבחרת טליה זומר, מריה אלמצרי שכבשה במשחק השני מול ארמניה, אסיה דרקסן ובתול דאר חליל בנות ה-19. כאשר לצידן הצעירות יותר מיכאלה וורקו בת ה-17 ועדי גולדן בת ה-16.

שחקניות נבחרת ישראל בכדורגל חוגגת שער מול ארמניה בליגת האומות (צילום: אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל בישראל)
שחקניות נבחרת ישראל בכדורגל חוגגת שער מול ארמניה בליגת האומות (צילום: אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל בישראל)

"ההשתתפות שלהן במשחקים היא מאוד חשובה. הן שחקניות מאוד מוכשרות, שרוצות ללמוד, ולהשתלב איתנו במשחקים האלה. זו הדרך הטובה ביותר להכין אותן להמשך בנבחרת הבוגרת. בנוסף, אלה משחקים שאפשר היה לתת להן דקות, ואני חושבת שהן הראו מה הן יודעות ויכולות לעשות".

אתן נמצאות בשיאו של מסע משחקים מוצלח במיוחד, מה סוד ההצלחה של הנבחרת?
"מרגישים שזה משהו אחר, הביחד שלנו הוא כמו אגרוף. אנחנו שם אחת בשביל השנייה. אנחנו מתאמנות הכי טוב שניתן, ומתי שאת עולה על הדשא, את באה לייצג את המדינה והנבחרת בצורה הכי טובה שאפשר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!