דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.2°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.2°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 20.3°באר שבע
  • 29.3°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 15.0°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

נתניהו: "פועלים להשבת כל החטופים; רק צה"ל יוכל להביא לפירוז הרצועה"

במסיבת עיתונאים לאחר המפגש עם משפחות החטופים עם קבינט המלחמה אמר נתניהו: "שמעתי סיפורים קורעי לב" | הוא ביקר את התעלמות ארגוני הנשים וזכויות האדם ממעשי האונס של מחבלי חמאס: "'איפה אתם? אתם שותקים בגלל שמדובר בנשים יהודיות?'" | גלנט: "אין לנו לגיטימציה שלא להמשיך בלחימה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ (צילום ארכיון: משרד ראש הממשלה)
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ (צילום ארכיון: משרד ראש הממשלה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב ל׳יום שאחרי חמאס׳ ברצועת עזה ואמר ש"עזה חייבת להיות מפורזת. וכדי שעזה תהיה מפורזת, יש רק כוח אחד שיכול לדאוג לפירוז הזה – והכוח הזה הוא צבא ההגנה לישראל."

לדברי נתניהו, "שום כוח בינלאומי לא יכול להיות אחראי לכך. ראינו מה קרה במקומות אחרים שהביאו כוחות בינלאומיים למטרות פירוז. אני לא מוכן לעצום את העיניים ולקבל שום הסדר אחר. אני שב וקורא לאוכלוסייה האזרחית בעזה לצאת מאזורי הלחימה שלנו נגד החמאס".

נתניהו הוסיף ש"אני אומר מכאן לידידינו בעולם שלוחצים לסיום מהיר של המלחמה: הדרך היחידה שלנו לסיים את המלחמה, ולסיים אותה במהרה, היא להפעיל כוח מוחץ נגד החמאס – ולהשמיד אותו. אם ידידינו רוצים לעזור בקיצור המלחמה, שזוהי גם המלחמה שלהם נגד הברבריות שמאיימת לשטוף את העולם, הם פשוט צריכים לעמוד איתן לצידנו."

נתניהו והשרים דיברו לאחר מפגש עם משפחות החטופים ואלו ששבו לישראל, ושלושתם הדגישו את המחויבות להחזרתם. "אני וחברי קבינט המלחמה נפגשנו עם משפחות החטופים – אלה שכבר הצלחנו להשיב הביתה, ואלה שאנו עושים הכל כדי להשיבם", אמר נתניהו, "שמעתי סיפורים קורעי לב. שמעתי על הצימאון, על הרעב, על התעללות נפשית ופיזית, על הילדים הקטנים שעדיין לוחשים מפחד, על החשיכה הגדולה שבה נמצאים יקיריהם."

נתניהו ביקר את האו"ם וארגונים בינלאומיים על התעלמות מהאלימות המינית של מחבלי חמאס נגד נשים: "שמעתי, וגם אתם שמעתם, על התעללות מינית ומקרי אונס אכזריים מאין כמוהם. אבל אני חייב להגיד שעד לפני ימים אחדים לא שמעתי את ארגוני זכויות האדם, לא שמעתי את ארגוני הנשים, לא שמעתי את האו"ם. לא שמעתי את הזעקה שלהם. ואני אומר להם: 'איפה אתם? אתם שותקים בגלל שמדובר בנשים יהודיות?'".

נתניהו פנה לארגוני הנשים וזכויות האדם בשפה האנגלית ואמר: "שמעתם על האונס של נשים ישראליות, זוועות נוראות, השחתת איברי מין. איפה אתם לעזאזל? אני מצפה מכל המנהיגים, הממשלות והעמים המתורבתים להתבטא נגד הזוועה הזאת."

רה"מ אמר: "אני שותף מלא לדאגה העמוקה של המשפחות, שיקיריהם עדיין מוחזקים בעזה. אני מבין את חוסר הוודאות. אני מבין את הקושי הבלתי נסבל. אמרתי למשפחות שאנחנו לא חוסכים שום מאמץ כדי להחזיר את יקיריהן. השבת כל חטופינו הביתה היא אחת משלוש מטרות העל שקבענו למלחמה, והמטרות הללו משרתות זו את זו.

"אנחנו בודקים כל פיסת מידע. אני רוצה שתדעו שיש מפעל מודיעיני עצום שעוסק רק בזה, סביב השעון. אנחנו פועלים בשיקול דעת ובאחריות. אנחנו פועלים כדי להחזיר את כל חטופינו הביתה בשלום. ואני אומר את כולם – זה חיילות וחיילים, אזרחים ואזרחיות, צעירים ומבוגרים – כולם, בלי יוצא מהכלל. בכל החלטה השבת החטופים עומדת לנגד עינינו, ואנחנו נמצאים בדרך הנכונה.

"ראיתי היום את אמיליה אלוני הקטנה, בת השש, חוזרת לגן. הגננת מחבקת אותה. החברות שלה מחבקות אותה. לרגע אחד בימים האפלים האלה הלב מתמלא מאושר – וזה לא מעט בימים אלה. אנחנו הצלחנו להשיב הביתה 110 מהחטופים על ידי השילוב של תמרון קרקעי עוצמתי מאין כמוהו ומאמץ מדיני מתמשך. ואני אומר לכם, זאת הדרך היחידה להשיב גם את החטופים שעדיין נשארו בשבי החמאס, ואנחנו מחויבים לעשות זאת."

על הלוחמים שנפלו בימים האחרונים אמר: "הלוחמות והלוחמים שלנו הם התגלמות החוסן והנחישות של האומה כולה. אבל לכל זה יש מחיר כבד מנשוא. כל אובדן מפלח את ליבנו. בן זוסמן ז"ל נפל השבוע בקרבות בעזה. בן היה לוחם הנדסה קרבית. בן היה גיבור ישראל, מלח הארץ, ספורטאי מצטיין. לוחם בכל רמ"ח איבריו. יחד עם בן נפלו עוד ארבעה חברים מבית ספרו, תיכון 'הימלפרב' בירושלים. שכלנו גם את ענר שפירא ז"ל, לוחם הנח"ל שהציל את חייהם של רבים ב'רעים' לאחר שהדף שבעה רימונים. לדאבון ליבנו, איבדנו גם את חבריו – אריאל רייך ז"ל, קצין שריון, שחר פרידמן ז"ל, לוחם בצנחנים ואת דביר ברזני ז"ל, גם הוא לוחם בצנחנים.

"אני אומר הערב למשפחותיהם של בן, ענר, אריאל, שחר ודביר, ואני אומר למשפחות היקרות של כל נופלינו הגיבורים: יקיריכם, יקירינו, לא נפלו לשווא. אנחנו נילחם יחד, אנחנו נכריע, אנחנו נשמיד את החמאס.

"אנחנו נילחם עד לניצחון, עד שנשלים את כל יעדנו: השבת כל חטופינו, חיסול החמאס והבטחה שעזה לעולם לא תהווה עוד איום על ישראל. אנחנו נבטיח שלא יהיה בה שום גורם שתומך בטרור, שמחנך לטרור, שמממן את הטרור ואת משפחות המחבלים."

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "כפי שהבטחנו – שום דבר לא יעצור אותנו. היו שחשבו שהחמאס ימנע את חידוש הלחימה, או שאנחנו נימנע ממנה, ואנחנו מוכיחים שרק ישראל תקבע את עתידה. נפעל כמה שנצטרך, ובכל מקום שנידרש – בדרום וגם בצפון. נעשה זאת תוך שאנחנו מקשיבים לידידותנו, ועושים מה שנכון למדינת ישראל. שואלים אותי אם יש לנו לגיטימציה להמשיך בלחימה. אין לנו לגיטימציה לא להמשיך בלחימה".

השר בני גנץ ביקר את נתניהו על תקציב המלחמה שכולל גם הוצאות שעוגנו בכספים הקואליציוניים ואמר: "מחר יובא התקציב להצבעה בקריאה ראשונה. אזרחי ישראל נפגעו כמעט כולם מהאתגרים שמציבה המלחמה גם בהיבט הכלכלי, במיוחד המפונים מבתיהם והמילואמניקים. הם מסתכלים עלינו עכשיו בציפייה. עוד לא מאוחר לעצור את התוספות התקציביות שאינן נוגעות ללחימה ולמעטפת שלה, ולהעביר אותן כמו את יתר המשאבים הפנויים לצורכי המלחמה". נתניהו השיב לו "הבאנו תקציב של 30 מיליארד שקל לחודש וחצי – זה תקציב שמכסה את כל הדרישות של הביטחון. זה לא שחסר כסף. אנחנו בתנאים כלכליים מאוד טובים, לא קיצצנו גם בתיאטרון הבימה או בית לסין אף שזה לא תורם למלחמה".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!