דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.2°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.2°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 20.3°באר שבע
  • 29.3°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 15.0°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / לוחם מילואים נפל בקרב בצפון רצועת עזה; רקטה פגעה במשאית בחניון בבאר שבע, אין נפגעים

רס"ם (מיל') עדי שני, בן 39 מצור יצחק, נפל בקרב בצפון הרצועה | קודם לכן נודע על מותם של שני לוחמים נוספים: רס״ל (מיל׳) יהונתן מלכה וסא"ל (מיל') יוחאי גור הרשברג | הרקטה בבאר שבע גרמה נזק למספר מכוניות כולל משאית המכילה מי חמצן | נתניהו בתגובה לדיווח לפיו אבו מאזן מוכן לקבל לידיו את השליטה בעזה: "לא יקרה"

  • ירי רקטות מעזה (צילום: עבד אל רחים כתיב/פלאש90)
    ירי רקטות מעזה (צילום: עבד אל רחים כתיב/פלאש90)
  • לוחמי נח"ל בצפון רצועת עזה (צילום: מתוך אתר צה"ל)
    לוחמי נח"ל בצפון רצועת עזה (צילום: מתוך אתר צה"ל)
  • חיילות וחיילי צה"ל בתמרון הקרקעי ברצועת עזה (צילום: אתר דובר צה"ל)
    חיילות וחיילי צה"ל בתמרון הקרקעי ברצועת עזה (צילום: אתר דובר צה"ל)
  • פעילות חטיבת כפיר ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות חטיבת כפיר ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • אמצעי הלחימה שאותרו במחנה הפליטים ג'נין (צילום: אתר דובר צה"ל)
    אמצעי הלחימה שאותרו במחנה הפליטים ג'נין (צילום: אתר דובר צה"ל)
  • סא"ל יוחאי גור הרשברג (מימין), רס"ל (במיל') יהונתן מלכה, ורס"ם (במיל') עדי שני (צילומים: דובר צה"ל)
    סא"ל יוחאי גור הרשברג (מימין), רס"ל (במיל') יהונתן מלכה, ורס"ם (במיל') עדי שני (צילומים: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-61 למלחמה: צה"ל הודיע היום (רביעי) שרס"ם (מיל') עדי שני, בן 39 מצור יצחק, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. הבוקר הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל נוספים: רס״ל (מיל׳) יהונתן מלכה נפל בקרב ברצועה, סא"ל (מיל') יוחאי גור הרשברג נהרג בתאונה בדרום. בנוסף, לוחם מגדוד 424 של חטיבת גבעתי נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה ופונה לקבלת טיפול רפואי.

אזעקות נשמעו היום בבאר שבע, בעוטף, במספר מוקדים בגליל המערבי והעליון ובאילת. בשמי באר שבע זוהו כמה יירוטים של רקטות, ורקטה אחת נפלה. לא דווח על נפגעים.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

נתניהו: "זאת שאלה של זמן עד שנגיע לסינוואר"

"כוחותינו יכולים להגיע לכל מקום ברצועת עזה", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "עכשיו הם מכתרים את ביתו של סינוואר. אז ביתו איננו מבצרו, והוא יכול לברוח, אבל זאת רק שאלה של זמן עד שנשיג אותו".

הקבינט אישר תוספת מינימלית של דלק לרצועת עזה

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את המלצת קבינט המלחמה לאפשר תוספת מינימלית של דלק הדרושה למניעת קריסה הומניטרית ופריצת מגפות בדרום רצועת עזה.

קבינט המלחמה יקבע מעת לעת את ההיקף המינימלי בהתאם למצב התחלואה והמצב ההומניטרי ברצועה.

השגריר ארדן בתגובה לדרישת מזכ״ל האו״ם להפסקת אש: ״שפל מוסרי חדש״

שגריר ישראל באו״ם, גלעד ארדן, הגיב לפניית המזכ״ל למועצת הביטחון לקרוא להפסקת אש הומניטארית בעזה. "המזכ״ל הגיע לשפל מוסרי חדש: הוא מתגאה שהוא מפעיל היום לראשונה את סעיף 99 לאמנת האו״ם ביחס למלחמה בעזה – סעיף שניתן להפעיל רק במצב ממנו נשקפת סכנה לשלום והביטחון העולמיים".

גלנט בגבול הצפון: ״חיזבאללה רואה את עזה ומבין שבביירות יכולה להיות אותה תמונה״

״אנחנו נגיע לתהליך הסכמי, כתוצאה מזה שחיזבאללה יבין מה קורה פה ויש לו זיכרון טוב מאד עם מה קורה בעזה, כשהוא רואה את התמונה של עזה, הוא מבין שאפשר לעשות את אותה תמונה בביירות, התמונה היא ברורה לו, זאת אפשרות אחת שהיא אפשרות המועדפת״.

״האפשרות השנייה, אני חושש שחיזבאללה רוצה להגיע אליה, זה אפשרות מלחמתית, ללכת ולהילחם בנו ולדרדר את המצב, זה ייבחן כאשר התושבים יגיעו אחרי שהם שניתן את התנאים המתאימים, אם הוא ילך על האפשרות הזאת, אתם צריכים לתת את הגיבוי. לזה צריכים להיות מוכנים״.

בטענה ל״איום על השלום העולמי״: מזכ״ל האו״ם הפעיל סעיף מיוחד בארגון הקורא להפסקת אש בעזה

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, הפעיל לראשונה בכהונתו את סעיף 99 לאמנת האו"ם – המסמיכה את המזכ"ל להביא בפני מועצת הביטחון סוגייה שלדעתו מאיימת על השלום העולמי – בנוגע הפסקת אש הומניטרית בעזה. בין היתר כתב כי הוא "קורא למועצה לסייע במניעת קטסטרופה הומניטרית״.

דובר צה״ל: ״החלה מתקפה משולבת על חאן יונס, מתנהלים קרבות פנים אל פנים עם מחבלים״

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי התייחס לפני זמן קצר לפעולה בחאן יונס: ״לוחמינו פועלים במתקפה משולבת על מרכזי הכובד של חמאס, אוגדה 98 פרצה את קווי ההגנה של ארגון הטרור, וכעת החלו לצאת מחבלים מתחת לפני הקרקע ולהילחם פנים אל פנים עם החיילים״.

תיעוד: כוחות מיוחדים של צה״ל החלו לתמרן בלב חאן יונס

אוגדה 98, הכוללת בתוכה את עוצבת הקומנדו ויחידות מיוחדות נוספות, פתחה בהתקפה משולבת על מרחב העיר חאן יונס נגד מרכזי הכובד של ארגון הטרור חמאס. בתוך שעות ספורות פרצו לוחמי האוגדה את קווי ההגנה של חטיבת חאן יונס, כיתרו את העיר ולראשונה החלו לתמרן בלב המרחב. מתחילת ההתקפה חיסלו לוחמי האוגדה מחבלים רבים בהיתקלויות והפעלת אש מהאוויר, איתרו כ-30 פירי מנהרות והשמידו אותם.

הכוחות שפתחו את ההתקפה האוגדתית תקפו מטרות טרור רבות במרחב. הכוחות פשטו על מוצב גדודי של חמאס, ואיתרו אמצעי לחימה ומודיעין רבים. במקביל כוחות אחרים מכתרים את העיר חאן יונס.

עוצבת הקומנדו וחטיבת גבעתי הגיעו למרכז חאן יונס והחלו בפשיטות ממוקדות בלב העיר. הלוחמים חיסלו מחבלים, השמידו תשתיות טרור ואיתרו אמצעי לחימה. בנוסף, נתקפו מטרות טרור, בניהם מחסן לאמצעי לחימה הנמצא בתוך מסגד.

חטיבת חאן יונס היא אחת משתי החטיבות הדומיננטיות ביותר בחמאס. העיר חאן יונס מהווה מרכז כובד של ארגון הטרור ומזוהה כסמל צבאי ושלטוני. כל הנהגתו של ארגון הטרור חמאס, מדינית וצבאית, גדלה במרחב העיר חאן יונס, בניהם יחיא סינוואר, מוחמד סינוואר ומוחמד דף. כעת העיר מכותרת על ידי אוגדה 98.

נתניהו: ״צה״ל מכתר את ביתו של יחיא סינוואר, לוחצים לאפשר ביקורי הצלב אדום אצל החטופים״

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם עדכון מצולם בסרטון וידאו בו אישר כי כוחות צה”ל מכתרים את ביתו של מנהיג חמאס בעזה יחייא סינוואר: “שני עדכונים קצרים אמש אמרתי שכוחותינו יכולים להגיע לכל מקום ברצועת עזה. עכשיו הם מכתרים את ביתו של סינוואר. אז ביתו איננו מבצרו, והוא יכול לברוח, אבל זאת רק שאלה של זמן עד שנשיג אותו. דבר שני, אנחנו מפעילים לחצים כדי לאפשר את ביקורי הצלב האדום אצל חטופינו. בהמשך לכך, שוחחתי היום שוב עם נשיאת הצלב האדום ואמרתי לה שתפנה לקטאר, שהוכח שיש להם מנוף לחץ על חמאס, ותדרוש ביקורים של הצלב האדום אצל חטופינו, וכמובן אספקת תרופות עבורם״.

לוחם מגדוד 424 של חטיבת גבעתי נפצע קשה בקרב בצפון רצועת עזה

הפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי ומשפחתו עודכנה.

רס"ם (מיל') עדי שני, בן 39 מצור יצחק, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

דובר צה"ל הודיע שרס״ם (מיל׳) עדי שני (39) מצור יצחק, לוחם פלס״ר באגד לוגיסטי 6036, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

נתניהו בתגובה לדיווח לפיו אבו מאזן מוכן לקבל לידיו את השליטה בעזה: "לא יקרה"

בתגובה לדיווח ברשת Sky news, בו מצוטטים מקורות פלסטינים הטוענים שיו"ר הרשות הפלסטינית מוכן לקבל לידי הרשות את השליטה בעזה, כתב נתניהו ברשת X:

"כל עוד אני ראש ממשלת ישראל – זה לא יקרה. מי שמחנך את ילדיו לטרור, מממן טרור ותומך במשפחות מחבלים, לא יוכל לשלוט בעזה לאחר שנחסל את החמאס."

אזעקה בעוטף עזה: כרם שלום

רויטרס: ספינה בחיל הים האמריקני יירטה כטב"ם שנורה מאזור בו שולטים החות'ים בתימן

הקבינט המדיני-בטחוני יתכנס הערב ב-19:30

פגיעת רקטה בבאר שבע, נגרם נזק למספר כלי רכב

המשטרה מטפלת כעת בזירת פגיעה של רקטה באזור העיר באר שבע. כתוצאה מהפגיעה נגרם נזק למספר כלי רכב, כאשר בשלב זה לא דווח על נפגעים.

פגיעת רקטה בבאר שבע (צילום: דוברות המשטרה)
פגיעת רקטה בבאר שבע (צילום: דוברות המשטרה)

מכבאות והצלה נמסר כי הרקטה הביאה לפגישה ישירה במשאית בתוך חניון משאיות, כשאחת המשאיות שנפגעו מכילה מי חמצן. לוחמי האש החלו בביצוע טיפול בדליפה של החומר בספיגה ומניעת התפשטות, ובטיפול בדליפה של סולר ממשאיות סמוכות.

שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז הדרום פועלים כעת במקום הנפילה ובזירות נוספות של נפילות רסיסים, וסורקים אחר שרידים נוספים לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. במשטרה קוראים לתושבים להישאר במרחבים המוגנים, להימנע מהגעה לזירות, לא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומר נפץ, ולדווח על שרידי רקטות.

דובר צה"ל על האזעקות בצפון: זוהו שיגורים משטח לבנון, צה"ל תוקף את מקורות הירי

לוחמי הנח"ל חיסלו מחבלים ואיתרו נשקים באזור ג'באליה

במסגרת התקפת צוות הקרב של הנח"ל במרחב ג'באליה בצפון רצועת עזה, הלוחמים חיסלו מחבלים בקרבות פנים אל פנים בטווח קצר, באמצעות ירי טנקים ותקיפות של הכטמ"ם הרמס 450 (זיק).

במסגד ובבית ספר באזור ג׳באליה איתרו הלוחמים נשקי צלפים, מטענים, טילי נ"ט, רקטות, פירים מבצעיים וצלבי קרס שצוירו על קירותיו. בסביבת בית הספר אותרו משגרים ומחסני רקטות.

לוחמי נח"ל בצפון רצועת עזה (צילום: מתוך אתר צה"ל)
לוחמי נח"ל בצפון רצועת עזה (צילום: מתוך אתר צה"ל)

אזעקה בגליל העליון: מרגליות

אזעקה נוספת בגליל העליון

אזעקות בבאר שבע, בעוטף ובגליל המערבי

שיפור נוסף במצבה של אלמה אברהם, בת ה-84 ששוחררה משבי חמאס במצב קשה

דוברות סורוקה: ממשיך להשתפר מצבה של אלמה אברהם ששוחררה משבי החמאס והועברה לסורוקה ביום ראשון 26.11.23. אלמה הגיעה לביה״ח במצב קשה מאד ונשקפה סכנה מיידית לחייה. השבוע היא הועברה מהמחלקה לטיפול נמרץ כללי להמשך טיפול במחלקה הגריאטרית בבית החולים.

צבע אדום בנחל עוז

צה״ל תוקף מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון

דובר צה"ל: החל משעות הבוקר, צה"ל תוקף באמצעות טנקים וירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון. בנוסף כלי טיס של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מפקדה מבצעית ותשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה. כמו כן, זוהו מספר שיגורים לפני זמן קצר משטח לבנון לעבר מוצב צבאי סמוך לערב אל עראמשה ולעבר מוצב במרחב הר החרמון. צה"ל תוקף באש את מקורות הירי.

ההתרעה באילת: טיל קרקע-קרקע יורט בהצלחה על ידי מערכת "חץ"

בהמשך להתרעות במרחב העיר אילת, זוהה טיל קרקע – קרקע ששוגר לשטח מדינת ישראל ויורט בהצלחה במרחב ים סוף על ידי לוחמי ההגנה האווירית, באמצעות מערכת ההגנה לטווח רחוק "חץ". המטרה לא חצתה לשטח ישראל, ולא היוותה איום על אזרחים ההתרעה הופעלה על פי מדיניות.

אזעקות באילת

מד"א: גבר כבן 60 נפצע באורח קל מפגיעת רסיס בעוטף עזה

גבר כבן 60 נפצע באורח קל מפגיעת רסיס במבנה מפעל בעוטף עזה, בעקבות שיגורים מהרצועה לעבר המועצה האזורית אשכול. צוות מד"א טיפלו בו במקום ופינו אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. שירותי הכבאות מטפלים בשריפה שפרצה כתוצאה מהפגיעה. נזק נגרם למבנה.

חובש רפואת חירום במד"א אריה סקלר סיפר: "חברנו לכוח של הצבא שהעביר אלינו אזרח כבן 60 שנפגע מרסיס בבטנו בזמן שעבד על מלגזה במפעל. הפצוע סיפר לנו שהוא נפצע בזמן שניסה להגיע למרחב מוגן. הוא היה בהכרה מלאה, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קל".

אזעקות באשקלון ובעוטף עזה

בריטניה מדווחת על תקרית במעורבות כטב"ם בים האדום, ממערב לנמל חודיידה שבתימן

המרכז הבריטי למעקב אחר תנועת כלי שיט דיווח על תקרית במעורבות כלי טיס בלתי מאויש בים סוף, כ-47 מייל ימי מנמל חודידה – שבשליטת החות'ים בתימן.

ארדואן מזהיר את ישראל: "יהיה מחיר כבד לפגיעה באנשי חמאס בטורקיה"

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן שיגר אזהרה לישראל ובמסגרתה אמר כי אם תנסה לחסל אנשי חמאס בטורקיה תשלם מחיר כבד מאוד.

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן (צילום ארכיון: AP)
נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן (צילום ארכיון: AP)

 

אזעקות בעוטף עזה: ניר יצחק

דובר צה"ל: "הקהילה הבינלאומית חייבת לפעול. לצלב האדום חייבת להיות גישה לחטופים"

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי קרא לקהילה הבינלאומית לפעול לכך שהצלב האדום יקבל גישה לחטופים שמוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה. "כל דקה בשבי מסכנת את חייהם, הקהילה הבינלאומית חייבת לפעול. לצלב האדום חייבת להיות גישה לחטופים", אמר הגרי בסרטון שפורסם באנגלית.

שב"כ ומג"ב השמידו מעבדות להכנת מטענים, פירים תת קרקעיים ועצרו עשרה מבוקשים במחנה הפליטים ג'נין

דובר צה״ל: בתום פעילות מבצעית בפיקוד חטיבת מנשה, לוחמי מילואים של החטיבה, לוחמי דובדבן במילואים, לוט"ר ומג"ב, בהכוונת השב"כ, שהחלה אתמול (שלישי) בשעות הצהריים במחנה הפליטים ג'נין. הכוחות עצרו עשרה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, איתרו והשמידו שני פירים תת-קרקעיים ושלוש מעבדות מטענים שהכילו מטענים רבים. בסריקות אחר אמצעי לחימה איתרו והחרימו הכוחות עשרה נשקים, עשרות מטענים מאולתרים, אלפי שקלים בכספי טרור, תחמושת וציוד צבאי.

אמצעי הלחימה שאותרו במחנה הפליטים ג'נין (צילום: אתר דובר צה"ל)
אמצעי הלחימה שאותרו במחנה הפליטים ג'נין (צילום: אתר דובר צה"ל)

בנוסף, במהלך הפעילות התפתחו חילופי אש והושלכו מטענים לעבר הכוחות אשר הגיבו בירי, זוהו פגיעות. כמו כן, לוחם צה"ל נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה. כמו כן, 16 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יהודה ושומרון, שלושה מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

בכפר שוקבא ובעיר קלקיליה שבחטיבת אפרים אותרו אקדח, רחפן וגרזן. בכפר טמון מחבלים ירו והשליכו מטענים לעבר הכוחות, שהגיבו בירי, זוהו פגיעות. בכפר חלחול שבחטיבת עציון נאטם בית דפוס שהדפיס חומרי הסתה של ארגון הטרור חמאס. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

צה"ל חשף מצבור אמל"ח מהגדולים שאותרו בעזה

בפעילות של לוחמי צוות הקרב של חטיבה 460 מגדוד 50 של חטיבת הנח"ל אותר אחד ממצבורי אמצעי הלחימה הגדולים ביותר, בקרבת מרפאה ובית ספר בצפון רצועת עזה. המצבור הכיל מאות טילי ומשגרי RPG מסוגים שונים, עשרות טילי נ"ט, עשרות מטעני חבלה, טילים ארוכי טווח שכוונו לירי למרכז מדינת ישראל, עשרות רימונים וכלי טיס בלתי מאוישים.

אמצעי הלחימה נלקחו על ידי הכוחות, חלקם הופצצו בשטח וחלקם נשלחו להמשך חקירה. כלל תשתיות הטרור נמצאו בסמוך למבנים אזרחיים בלב אוכלוסייה אזרחית. מדובר בהוכחה נוספת לשימוש הציני שעושה ארגון הטרור חמאס בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי.

"בתוך אמצעי הלחימה אפשר לראות טילי נ"ט רבים, מאות, כלי טיס בלתי מאוישים וטילים ארוכי טווח", אומר מג"ד 50, "אנחנו נמצאים בלב שכונת מגורים, אפשר לראות לידי גם את מרחב בתי הספר".

דיווח: צה"ל עדיין מכתר את ביתו של סינוואר בח'אן יונס

צבע אדום בעוטף עזה: כיסופים

משפחות החטופים לקבינט המלחמה: "יש חטופים שמצבם הידרדר נמצאים בסכנת חיים מיידית"

נציגי המשפחות ומטה משפחות החטופים במכתב לחברי קבינט המלחמה: "קיבלנו מודיעין מוצק כי יש חטופים שמצבם הדרדר ונמצאים כעת בסכנת חיים מיידית

מצבה של חנה קציר ששוחררה מהשבי הידרדר, משפחתה: "הוכחה שכל יום בעזה הוא סכנת חיים"

קיבוץ ניר עוז הודיע שמצבה של חנה קציר שחזרה מהשבי הדרדר, והיא מאושפזת במצב קשה בבית החולים, זאת בזמן שבנה של חנה, אלעד, עדיין נמצא בשבי חמאס.

ממשפחת קציר נמסר: ״אמא שלנו היא ההוכחה לכך שכל יום בעזה הוא סכנת חיים. הזמן של השבויים הולך ואוזל. אנחנו יודעים באיזה מצב הם נחטפו, אבל אי אפשר לדעת באיזה מצב הם יחזרו. התנאים בשבי הם לא תנאים בהם בני אדם צריכים לחיות. הטראומה, הרעב והחוסר במענה רפואי גרמו לה לבעיות בלב״.

חנה קציר (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
חנה קציר (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

אזעקת בעוטף עזה: רעים

קרבות עזים לצד סיוע אווירי: כ-250 מטרות הותקפו בשטח רצועת עזה

דובר צה"ל: ביממה האחרונה, חיל האוויר תקף כ-250 מטרות בשטח רצועת עזה, הלוחמים ממשיכים לאתר ולהשמיד אמצעי לחימה, פירים תת קרקעיים, מטעני נפץ ותשתיות טרור נוספות. כוחות צוות הקרב של חטיבה 7 וסיוע האש החטיבתי הכווינו מטוס קרב שהשמיד את שני המשגרים מהם ביצעו המחבלים אתמול את המטח למרכז הארץ.

כמו כן, במסגרת התקיפות חוסלו מחבלים מארגוני הטרור חמאס וגא"פ לצד מספר תשתיות טרור שהושמדו. כוחות צה"ל מחטיבת כפיר חיסלו חוליית מחבלים חמושה שפעלה סמוך לבית ספר בצפון הרצועה. לאחר מכן, איתרו הלוחמים והשמידו פיר תת קרקעי ותשתיות טרור נוספות שמוקמו במרחב בית הספר. בבית ספר נוסף בצפון הרצועה נמצאו אמצעי לחימה ותחמושת.

הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם

דובר צה"ל: הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם:

  • רס״ל (מיל׳) יהונתן מלכה, (Yehonatan Malka), בן 23, מבאר שבע, לוחם שיריון בגדוד 82, שבעוצבת ׳סער מגולן׳ (7) נפל בקרב ברצועת עזה.
רס״ל (מיל׳) יהונתן מלכה, נפל בקרב ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
רס״ל (מיל׳) יהונתן מלכה, נפל בקרב ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • סא"ל (מיל') יוחאי גור הרשברג, (Yochai Gur Hershberg), בן 52, מחוות פיליפ, מפקד יחידת איתור נעדרים בעוצבת האש (אוגדה 98), נפל בתאונת דרכים צבאית בדרום הארץ.
סא"ל (מיל') יוחאי גור הרשברג, נהרג בתאונה בדרום (צילום: דובר צה"ל)
סא"ל (מיל') יוחאי גור הרשברג, נהרג בתאונה בדרום (צילום: דובר צה"ל)

הקונגרס האמריקני אישר: אנטי-ציונות היא אנטישמיות

בית הנבחרים האמריקני אישר ברוב קולות הצהרה שקובעת כי אנטי-ציונות היא אנטישמיות. 311 חברי קונגרס הצביעו בעד ההחלטה ו-14 התנגדו – כשיותר ממחצית מחברי המפלגה הדמוקרטית הצביעו "נוכחים", כלומר נמנעו מלתמוך ביוזמה הרפובליקנית.

גורמים בממשל ביידן: הלחימה בדרום הרצועה צפויה להימשך כמה שבועות

חיילים בצבא לבנון נפגעו בתקיפה ישראלית, צה"ל: "מצרים על האירוע, הוא מתוחקר"

צה"ל על מותו של חייל צבא לבנון בהפגזות נגד חיזבאללה: "צה"ל מצר על האירוע, האירוע מתוחקר"

צה"ל פרסם הודעה רשמית בה הוא מצר על מותו של חייל מצבא לבנון בעקבות הפגזות יעדים של חיזבאללה, ופציעתם של חיילים נוספים, אירוע שקרה לראשונה מתחילת המלחמה. "מוקדם יותר היום, לוחמי צה"ל פעלו לניטרול איום ממשי שזוהה משטח לבנון. האיום זוהה ממתחם שיגור ותצפית של ארגון הטרור חיזבאללה סמוך לאל עוואדי שבגבול לבנון", נכתב בהודעה, "התקבל דיווח בצה"ל על כך שמספר חיילים מצבא לבנון נפגעו במהלך התקיפה. כוחות צבא לבנון לא היו יעד התקיפה. צה"ל מצר על האירוע, האירוע מתוחקר".

ליברמן מגיב לנתניהו: "הודעתי שאם הוא יקרא לי לקבינט המלחמה, אצטרף ואפרוש עם תום הלחימה"

"חבל שנתניהו עוד פעם לא ידע, לא שמע, ולא ראה. מיד עם פרוץ המלחמה הודעתי שאם הוא יקרא לי לקבינט המלחמה, אצטרף ללא שיקול דעת, כי לפני הכל יש את עם ישראל, המדינה והחיילים שנלחמים בשדה הקרב. לצד זה אמרתי שמיד עם תום המלחמה אפרוש מאחר ואין לי שום כוונה להיות חבר בממשלת נתניהו או בקואליציה שלו. אני סבור שלאחר המלחמה, חייבים להחליף את ההנהגה הקיימת.

לראשונה מתחילת המלחמה: חייל בצבא לבנון נהרג מהפגזה ישראלית ו-3 נפצעו

כח שמירת השלום של האו"ם בלבנון, יוניפי"ל, הודיע שחייל צבא לבנון נהרג ו-3 נפצעו מהפגזה ישראלית בדרום לבנון היום, לראשונה מתחילת המלחמה. בארגון קראו לישראל ולחיזבאללה להפסיק את הלחימה.

מכבאות והצלה נמסר כי הרקטה בבאר שבע הביאה לפגישה ישירה במשאית בתוך חניון משאיות, כשאחת המשאיות שנפגעו מכילה מי חמצן. לוחמי האש החלו בביצוע טיפול בדליפה של החומר בספיגה ומניעת התפשטות, ובטיפול בדליפה של סולר ממשאיות סמוכות.

דובר צה"ל עדכן שמערכת "חץ" יירטה טיל קרקע-קרקע ששוגר מתימן. "המטרה לא חצתה לשטח ישראל, ולא היוותה איום על אזרחים ההתרעה הופעלה על פי מדיניות". גבר כבן 60 נפצע באורח קל מפגיעת רסיס במבנה מפעל בעוטף עזה, בעקבות שיגורים מהרצועה לעבר המועצה האזורית אשכול.

בתגובה לדיווח ברשת Sky news, בו מצוטטים מקורות פלסטינים הטוענים שיו"ר הרשות הפלסטינית מוכן לקבל לידי הרשות את השליטה בעזה, כתב נתניהו ברשת X, "כל עוד אני ראש ממשלת ישראל – זה לא יקרה. מי שמחנך את ילדיו לטרור, מממן טרור ותומך במשפחות מחבלים, לא יוכל לשלוט בעזה לאחר שנחסל את החמאס״.

קיבוץ ניר עוז הודיע כי מצבה של חנה קציר (76), חברת הקיבוץ שחזרה משבי חמאס, הידרדר – והיא מאושפזת במצב קשה בבית חולים. בנה אלעד עדיין נמצא בשבי חמאס.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!