דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

משפחות החטופים לקבינט המלחמה: "חלק מהחטופים בסכנת חיים מיידית, דורשים עסקה לשחרור מיידי של כולם"

במכתב שגובה בעדות של פרופ' חגי לוין, ראש ציר רפואה במטה המשפחות, מתריעות המשפחות ש"קיבלנו מודיעין מוצק שיש חטופים שמצבם הידרדר ונמצאים כעת בסכנת חיים מיידית עקב פציעות או מחלות לא מטופלות. על סמך החטופים ששוחררו, אנו למדים שחלקם הוזנחו בצורה פושעת"

מפגינים בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: אורן דגן)
מפגינים בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: אורן דגן)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נציגי המשפחות החטופים ומטה משפחות החטופים פנו לחברי קבינט המלחמה והזהירו מהידרדרות במצבם הרפואי של החטופים, על בסיס מידע ועדויות שהתקבלו מהשבים והשבות מהשבי. עקב כך הם דורשים מהשרים עסקה להחזרה מיידית של כלל החטופים.

המכתב כולל פירוט של המצבים הרפואיים הידועים והמידע שהתקבל, שרוכזו על ידי פרופ' חגי לוין, ראש ציר רפואה במטה משפחות החטופים. "קיבלנו מודיעין מוצק כי יש חטופים שמצבם הידרדר ונמצאים כעת בסכנת חיים מיידית עקב פציעות או מחלות לא מטופלות. היעדר הטיפול מסכן את חייהם, וכפי הנראה חלק מהחטופים שילמו כבר על כך בחייהם", כתבו המשפחות, "על בסיס נתונים אלו, אנו דורשים מכם לפעול בדחיפות, ביוזמה וביצירתיות להשגת עסקה לשחרור מיידי של כל החטופים – עבורם כל יום נוסף בשבי הוא סכנת חיים ממשית. זוהי אחריותכם להשיב את כולם הביתה בריאים ושלמים".

במכתבו מציין פרופ' לוין ש"מבין החטופים, לפחות שליש סובלים ממחלות רקע המצריכות טיפול רפואי קבוע. היעדר טיפול הולם במחלות אלו כרוך במקרים רבים בסכנת חיים מיידית, ובמקרים אחרים בסיכון לסיבוכים בלתי הפיכים כדוגמת שבץ או התקף לב".

עוד מציין לוין ש"חטופים רבים סובלים מפציעות שנגרמו בעת החטיפה או לאחריה, כולל פצעי ירי, קטיעות גפיים, חדירת רסיסים ועוד. פציעות לא מטופלות כרוכות בסיכון חיים, סיכון לסיבוכים ונכות קבועה, כאב חריף וכרוני וסבל לא אנושי.

עוד הזהיר פרופ' לוין שחלק מ"החטופים עברו זוועות לא אנושיות. רבים מהם לא קיבלו טיפול רפואי הולם למצבם. על סמך החטופים ששוחררו, אנו למדים שחלקם הוזנחו בצורה פושעת תוך פגיעה בצלם אנוש ובכבוד האדם."

עוד לדבריו, "חלק מהחטופים עברו עינויים והתעללות פיזית ו/או נפשית. הבידוד מהעולם החיצון מסכן את בריאותם הגופנית והנפשית".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!