דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

מזכ"ל תנועת המושבים לנתניהו: הרחב את התוכנית לשיקום יישובי העוטף גם לתושבי הצפון

במכתב ששלח המזכ"ל עמית יפרח לראש הממשלה כתב: "העובדה שיישובי הצפון לא חוו מתקפת טרור רצחנית מצד החיזבאללה באותה שבת הינה בגדר נס. יישובי הגדר בצפון אינטרס לאומי ממדרגה ראשונה"

עמית יפרח, מזכ"ל תנועת המושבים (צילום: אלבום פרטי)
עמית יפרח, מזכ"ל תנועת המושבים (צילום: אלבום פרטי)
מאיה רונן

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל עמית יפרח פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להחיל את התוכנית הרב שנתית לשיקום יישובי העוטף גם לתושבי הצפון.

במכתב ששלח יפרח לראש הממשלה אתמול (שלישי), דרש מזכ"ל תנועת המושבים לבטא את מחויבות הממשלה ליישובי קו העימות בצפון. ״יש לקבל החלטת ממשלה לתוכנית רב שנתית לחיזוק ישובי קו העימות בצפון כפי שהוחלט לגבי חבל תקומה", כתב יפרח. "העובדה שיישובי הצפון לא חוו מתקפת טרור רצחנית מצד החיזבאללה באותה שבת הינה בגדר נס. החלטה זו היא מסר לאויבנו שאיננו נרתעים מהאיומים ושההתיישבות והחקלאות יצמחן וישגשגו על אפם ועל חמתם של חורשי רעתנו.״

פנייתו של יפרח מגיעה על רקע החלטת הממשלה לחזק את ההתיישבות בעוטף עזה והצעת המחליטים שהכינה לתכנון רב-שנתי, במטרה לחזק את אמון התושבים, וכדי לחדש ולפתח את האזור. לאחר ששר הביטחון גלנט הודיע על הקמת מנהלת "מגן הצפון" לחיזוק ביטחון יישובי הצפון, דורש יפרח חיזוק אזרחי של היישובים. לדבריו, יש להבטיח את התנאים ההולמים לחזרתם של התושבים לחיים תקינים ביישובים ולחיזוק הקהילות שיושבות יום יום בסמוך לגבול.

יפרח הבהיר במכתבו שתושבי היישובים הצפוניים מפונים במלונות ומרכזי אירוח בימים אלה, ואינם נמצאים בביתם. עוד הדגיש, שלמרות שהפינוי, החקלאים וכיתות הכוננות ביישובי קו העימות ממשיכים לפקוד את הישובים ולסכן את חייהם מתוך מחויבות למדינה.

"אין חולק על חשיבותם של יישובי הגדר בצפון עבור מדינת ישראל כרכיב התיישבותי בטחוני ואינטרס לאומי ממדרגה ראשונה", הוסיף יפרח. "לפיכך זו העת לקבל החלטה בממשלת ישראל הקובעת יצירת תוכנית אסטרטגית רב שנתית לחיזוק ופיתוח הצפון. תוכנית שתהיה מבוססת על אותם עקרונות של הצעת המחליטים לחבל תקומה״.

עיקרי התוכנית שהציג יפרח בפני ראש הממשלה נוגעים לחיזוק האמון, החוסן והתקווה של הקהילות הכפריות ותושביהן, בדגש על היבטים קהילתיים. לשם כך, יש לבסס את סביבת החיים הפיסית, הדיור והתשתיות, לדאוג לחיזוק ופיתוח כלכלי של היישובים לצורך שיקום מהיר ולמנף השקעות לצמיחה מהירה. כל זאת, תוך שימור המרקם היישובי וחיזוק הבטחון ומרכיבי הבטחון ביישובים.

״היענות לבקשתי תהווה מסר כפול וחשוב", הדגיש יפרח, "האחד -ליישובי הצפון שקיימת מחויבות אמיתית של המדינה והבנה בחשיבותם האסטרטגית. והשני – מסר לאויבנו שאין אנו נרתעים מהאיומים וההתיישבות והחקלאות תצמח ותשגשג על אפם וחמתם של חורשי רעתנו. אנו מחזקים את ממשלת ישראל וצבא ההגנה לישראל במלחמה הצודקת והחשובה עבור עתיד הדורות הבאים, ומקווים במהרה, לראות את כל חטופינו חוזרים בריאים ושלמים ומאחלים לכל חיילנו שיחזרו״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!