דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
22.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 22.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 22.9°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 14.4°צפת
  • 21.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

השר איזנקוט בהלוויית בנו שנפל בקרב ברצועת עזה: "מבטיח שנפילתך לא תהיה לשווא"

רס"ר (במיל') גל איזנקוט, בנו של הרמטכ"ל לשעבר וחבר קבינט המלחמה, נהרג מפיצוץ מטען בפתח מנהרה בג׳באליה | השר קיבל את הבשורה הקשה במהלך ביקור בפיקוד הדרום | נתניהו: "בוכים איתכם ומחבקים אתכם" | גנץ: "גל חונך לאהבת המדינה - ואהב אותה בכל נימי נפשו"

גדי איזנקוט ומשפחתו בהלוויה (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
גדי איזנקוט ומשפחתו בהלוויה (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אלפים השתתפו בהלווייתו של גל מאיר איזנקוט, בן 25 מהרצליה, שנפל בקרב ברצועת עזה. גל הוא בנו של השר וחבר קבינט המלחמה גדי איזנקוט. בהלוויה השתתפו נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים נוספים בעבר ובהווה במערכת הפוליטית ובצה"ל. שלמה ארצי שר את שירו "ירח".

השר איזנקוט ספד לבנו גל: "גלוש בננו הצעיר, אמא ואני עומדים פה עם קהל רב לחלוק לך כבוד אחרון. ב-7 באוקטובר קמנו כולנו לאירוע מטלטל. מיד אירגנת ציוד. לקראת ערב הקפצתי אותך, ומאז שירת במילואים עם חברך למסלול.

נתניהו מנחם את איזנקוט (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
נתניהו מנחם את איזנקוט (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)

"בשיחה על המלחמה בעזה אמרת לי שאתה וחבריך מרגישים שזו מלחמה צודקת, שחייבים להחזיר את כל החטופים ולהביס את חמאס.

"גל, אני בטוח שנמשיך במערכה, לחזק את המדינה שכל כך אהבת, בעיקר שתהיה מפותחת וצודקת, כמו שתמיד נהגת לבקר על מה שלא מוצא חן.

"גלוש, אהוב לבנו, אני מבטיח שנמשיך להיות משפחה מלוכדת, ושנפילתך ושל כולם לא תהיה לשווא. אני מתחייב לפניך שנהיה תמיד ראויים למי שהקריב, למען חברים לנשק ולעם ישראל כולו שמחבר אותנו בשעה קשה זו".

גל מאיר איזנקוט היה לוחם בגדוד 699 בעוצבת 'חצי האש'. הוא נפגע ממטען שהתפוצץ סמוך לפתח פיר מנהרה בפאתי מחנה הפליטים ג׳באליה במרכז הרצועה, ופונה במצב קשה לבית החולים ״אסותא״ באשדוד, שם נקבע מותו.

השר איזנקוט היה באותה עת בביקור בדרום בבסיס ה"קדמית" של אוגדה 162 בעוטף, שבמסגרתה פעלה החטיבה שבה שירת בנו.

שלמה ארצי שר את שירו "ירח" בהלוויית גל איזנקוט (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
שלמה ארצי שר את שירו "ירח" בהלוויית גל איזנקוט (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, פרסם הודעה דקות לאחר נפילת בנו של חברו לשירות הצבאי וקבינט המלחמה: "במהלך סיור היום במפקדת אוגדה 162 קיבלנו בשורות קשות, על נפילתו של גל, בנו של חברי גדי איזנקוט. גל לא היסס והתגייס למילואים למען המדינה שאותה חונך לאהוב כל חייו, ושאותה אהב בכל נימי נפשו. יחד עם כל עם ישראל אני שולח חיזוק גדול לגדי ולמשפחה כולה, וחיבוק גדול. כולנו מחויבים להמשיך ולהילחם למען המטרה הקדושה שבשמה נפל גל״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לבנו של איזנקוט: "שרה ואני שבורי לב על נפילתו של בנכם גל. אנחנו בוכים אתכם. אנחנו מחבקים אתכם. גל היה לוחם אמיץ וגיבור אמיתי. אנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתכם ולמשפחות כל נופלינו הגיבורים. העם עוטף אתכם באהבה ובהוקרת תודה – היום ולתמיד". גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד ספד לגל איזנקוט, ופרסם בטוויטר תמונה שלו עם אביו.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״מיכל ואני דואבים וכואבים באבלם העמוק של גדי וחנה איזנקוט על נפילת בנם גל בקרבות ברצועת עזה. גדי סיפר לי לא אחת על גל, שהיה תבנית נוף משפחתו – ערכי, חותר למצוינות, ואהוב על כולם. כל חייו מקדיש גדי לביטחון ישראל, לצה״ל ולמדינה והיום הוא ומשפחתו משלמים מחיר כבד מנשוא.

גל חונך מילדותו לאהבת העם והמולדת ופעל ברוח זו בכל רגע, גם בעת שנהרג. יחד עם העם כולו אני מחבק את משפחת השכול הישראלית, שקורבנה כבד וקשה מנשוא, ומתחייב – נמשיך לשמור על העם שלנו ועל מדינתנו האהובה, למענם ולמעננו. יהי זכרו של גל ושל הנופלים במלחמה ברוך״.

מטעם המחנה הממלכתי, מפלגתו של איזנקוט, נכתב: ״סיעת המחנה הממלכתי משתתפת באבלו של חברינו, רא"ל במיל', השר גדי איזנקוט, רעייתו חנה, הילדים: גיא, רותם, יעל, ורד וכל בני המשפחה והחברים. מחבקים אתכם ואבלים יחד איתכם, על נפילתו של גל הגיבור והאהוב, במלחמה על הבית של כולנו. יהי זכרו ברוך״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!