דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
33.3°תל אביב
  • 32.1°ירושלים
  • 33.3°תל אביב
  • 29.6°חיפה
  • 32.0°אשדוד
  • 36.6°באר שבע
  • 42.0°אילת
  • 38.1°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 34.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

"החיים שלנו השתנו מאז 7 באוקטובר": ועדי עובדים מהארץ ומאירופה נפגשו לדבר על המלחמה

יו"ר ועד עובדי SAP: "בימים אלה לא פשוט לעבוד בחברות גלובליות, מנסים למנף את זה לצורך הסברה" | מזכירת איגוד מקצועי באיגוד עובדי האינטרנט וההיי-טק: "סולידריות בין עובדים עשויה בימים אלה לייצר גשר לעולם" | חבר איגוד עובדים גרמני: "אני מאחל לכולכם כוח ונחישות"

מפגש ועדים מישראל ואירופה, לשיח על אירועי 7 באוקטובר (צילום מסך מזום)
מפגש ועדים מישראל ואירופה, לשיח על אירועי 7 באוקטובר (צילום מסך מזום)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

באיגוד עובדי האינטרנט וההיי-טק יזמו מפגש ועדים מישראל עם ועדים באירופה, לשיח על אירועי 7 באוקטובר. למפגש הצטרף איש זק"א יוסי לנדאו, שעסק בטיפול ובזיהוי החללים, למסור עדות אישית על האירועים.

"החיים שלנו השתנו מאז 7 באוקטובר", סיפר לנדאו. "אנחנו עדיין בתוך העבודה והמשימה, להביא כל חלל לקבורה ראויה ולמנוחה שלמה. לצערי ישנם חללים שטרם זיהינו. מחבלי החמאס חוללו זוועות באחינו ואחיותינו. גם ערבים ישראלים, גם עובדים תאילנדים. אנחנו דואגים לכבד כל אדם שנברא בצלם". לדבריו, מאז המתקפה מרבית מתנדבי זק"א מתקשים לישון ולאכול, ונעזרים בטיפול פסיכולוגי, אך הם נחושים להשלים את המשימה.

לנדאו שיתף בחלק מהתמונות הקשות שנחשף אליהן בזירות הטבח ובמהלך עבודת זיהוי החללים. "אני לא חושב שזה הוגן לספר את כל מה שראינו" הוסיף, וציין כי תוכן הסרט המטלטל בן 45 הדקות שהוצג בכמה מהפרלמנטים בעולם, אך לא הופץ לציבור הרחב, מבוסס ברובו על הזירות בהם היה, אך מכיל רק אחוז מזערי מהזוועות אליהן נחשף. "אנחנו לא מפרסמים ברבים את התמונות הללו כי אנחנו מכבדים גם את המתים וגם את החיים. אנחנו לא רוצים שמשפחות יראו את התמונות הללו, איך יקיריהם נרצחו באכזריות. זה ההבדל בינינו לבין המפלצות הללו. מה שנותן לנו כוח זו התמיכה של העולם המערבי. האויבים שלנו הם לא ערבים, או פלסטינים או מוסלמים. האויבים שלנו הם החמאס, החיזבאללה – ארגוני הטרור. וכמו שהעולם כולו התגייס לחסל את דאע"ש העולם צריך להתגייס לחסל את החמאס".

במפגש השתתף אנדראס האן, חבר ארגון העובדים הגרמני Ver.di ויו"ר הוועד האירופאי של SAP המייצג כ-30 אלף עובדים, לצד נציג נוסף של ועד העובדים של SAP בצ'כיה ונציג מנציגות העובדים האירופית של חברת התקשורת ושירותי הלווין SES.

"זה היה שובר לב לשמוע את הדיווח של יוסי. אני מצדיע לארגון זק"א שלא ניתן להפריז בחשיבותו", מסר האן. "אני מאחל לכולכם כוח ונחישות, וששאגת התותחים תוכל לשקוט בסכסוך הזה כמה שיותר מהר".

מי שהוביל את המפגש היה גד רביד, יו"ר ועד SAP בישראל. "כשהרעיון עלה באיגוד הרמנו את הכפפה לארגן את המפגש הזה. מה שחשוב היה לי להבהיר ולהסביר לקולגות שלי מהעולם, זה שאין כאן שנאת פלסטינים. יש לנו כאן מלחמת חורמה בחמאס שעשה מעשי זוועה, מלחמה להציל ולהחזיר את 138 השבויים שלנו שעדיין נמצאים ברצועת עזה, וליצור מציאות שתאפשר לעשרות אלפי המפונים לחזור לבתיהם. קיבלנו תגובות חמות מאוד והמון אמפתיה מהאורחים האירופאים שלנו. בימים אלה לא פשוט לעבוד בחברות גלובליות, ואנחנו מנסים למנף את זה לצורך הסברה והכירות של העולם עם מה שקרה כאן".

"סולידריות בין עובדים עשויה בימים אלה לייצר גשרים בין ישראל לעולם, ואנחנו רואים במקומות העבודה פוטנציאל להיות שגרירים של הנושא הזה", הוסיפה הדר סילוקי, מזכירת איגוד מקצועי באיגוד עובדי האינטרנט וההיי-טק שהייתה שותפה לארגון המפגש. "על כל אחד מאיתנו חלה החובה להעביר, לשתף ולספר על שהתרחש לעם היהודי בארצו ב-7 באוקטובר". במפגש השתתף גם יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדי פלאפון.

"לצערי אנחנו עדיין נתקלים בעולם באנשים שלא מאמינים. שמכחישים את מה שהיה שם, וזו המטרה של הפגישה הזו, לאפשר לכם לשמוע ממי שהיה שם כדי לוודא שהעולם ידע". שיתף משה פרץ יו״ר הועד הישראלי של SES. "זו האחריות שלנו להילחם בשקרים ובאנטישמיות לצערי מופצות היום בעולם. זה לא עניין של פוליטיקה, אם אתם בעד ישראל או הפלסטינים. מי שתומך באנושיות מבין שזה משהו שלא יכול לקרות. שאסור לאפשר לו לקרות. התפקיד שלנו כנציגי עובדים ברחבי העולם זה להביא את הידע הזה לאנשים שלנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!