על פי נתוני חברת שבא, המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, בשבוע שעבר נמשכה מגמת הגידול בפעילות המשק ולראשונה מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר נרשם שבוע שבו ההוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי היה גבוה מהממוצע.
ההוצאות בשבוע שעבר הסתכמו ב-10.183 מיליארד ש״ח והן גבוהות ב-11.9%, או 1.1 מיליארד ש״ח, לעומת השבוע הממוצע בשנת 2023 שבו ההוצאות עומדות על 9.096 מיליארד ש״ח.
בשבוע שעבר (26 בנובמבר עד ל-2 בדצמבר) שהיה השמיני למלחמה, חלה עליה של כ-1.4 מיליארד שקלים בהיקף ההוצאות בכרטיסי אשראי, לעומת השבוע השביעי למלחמה (19 בנובמבר עד ה-25 בנובמבר). מדובר בעלייה בשיעור של 15.6% בסך ההוצאות של הציבור הישראלי לעומת השבוע שקדם לו.
בשבוע זה ההוצאות בענפי ההלבשה וההנעלה, החשמל והאלקטרוניקה היו גבוהות מהממוצע; התאוששות הדרגתית נרשמת גם בענפי התיירות, המסעדנות הבידור והפנאי. ההוצאה בקניות און ליין עלה בשבוע השמיני ב-23.6% על הצריכה השבועית הממוצעת.
לשם השוואה, בשבוע הראשון של המלחמה היקף ההוצאות עמד על 6.496 מיליארד שקלים, בשבוע השני של המלחמה 6.939 מיליארד שקלים, בשבוע השלישי של המלחמה סך ההוצאות עמדו על 7.965 מיליארד שקלים, בשבוע הרביעי סך ההוצאות הגיע ל-7.512 מיליארד שקלים, בשבוע החמישי 7.142 מיליארד שקלים, ובשבוע השישי ל-7.153 מיליארד שקלים.
טלי הולנברג, סמנכ״לית שיווק, פיתוח עסקי ומכירות של שבא ציינה כי ״אנחנו רואים מגמה של התחזקות בפעילות המשק בשורה של ענפים וגם התאוששות חלקית של ענפים שנפגעו בצורה קשה מהמלחמה בתחום התיירות והפנאי. חשוב לזכור שברובו של השבוע שעבר היינו תחת הפוגה בלחימה וייתכן שזה היה הגורם שהוביל לנתונים הגבוהים בהוצאות".