דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / אזעקות בתל אביב, חילופי אש בצפון; דובר צה"ל: שני לוחמים נפצעו קשה בניסיון לחילוץ חטופים ברצועה

גלנט: "רואים סממנים של שבירה בתוך עזה" | ארבעה לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה: רס״ר (מיל׳) נפתלי יונה גורדון (32), רס״ל (מיל׳) עומרי רוט (25), רס"ר (מיל') איל מאיר ברקוביץ' (28), ורס"ם (מיל') קובי דבש (41) | רסיסים נפלו בת"א, במקביל לשיגורים מלבנון ויירוט כטב"ם בגליל

  • חיילים בלב הרצועה (צילום: מתוך אתר צה"ל)
    חיילים בלב הרצועה (צילום: מתוך אתר צה"ל)
  • גדי איזנקוט ומשפחתו בהלוויה (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
    גדי איזנקוט ומשפחתו בהלוויה (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום /לע"מ)
    ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום /לע"מ)
  • חיילי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    חיילי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • מחאה הקוראת לשחרור משפחת ביבס, כפיר בן 10 חודשים, אריאל בן 4, והוריהם שירי וירדן ביבס, משבי החמאס (צילום תומר נויברג /פלאש90)
    מחאה הקוראת לשחרור משפחת ביבס, כפיר בן 10 חודשים, אריאל בן 4, והוריהם שירי וירדן ביבס, משבי החמאס (צילום תומר נויברג /פלאש90)
  • שר הביטחון יואב גלנט עם לוחמות קרקל (צילום: אלעד מלכה)
    שר הביטחון יואב גלנט עם לוחמות קרקל (צילום: אלעד מלכה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-63 למלחמה: דובר צה"ל עדכן הערב (שישי) כי שני לוחמי צה"ל נפצעו הלילה באורח קשה במהלך ניסיון לחילוץ חטופים ברצועה. אחרי דבריו של שר הביטחון יואב גלנט, שלפיהם בישראל "רואים סממנים של שבירה בתוך עזה", הגרי הוסיף: "אנחנו רואים יותר ויותר מחבלים שנכנעים מסגירים את עצמם לכוחותינו".

אזעקות בגוש דן נשמע בצהריים (שישי), לא דווח על נפגעים. באצבע הגליל הופעלו אזעקות בשל חדירת כלי טייס עוין שיורט בהצלחה.

ארבעה לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה: רס״ר (מיל׳) נפתלי יונה גורדון, בן 32, מירושלים, רס״ל (מיל׳) עומרי רוט, בן 25, מקצרין, רס"ר (מיל') איל מאיר ברקוביץ', בן 28 מירושלים, ורס"ם (מיל') קובי דבש, בן 41 מטבריה. קצין מיחידת עוקץ נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה ופונה לקבלת טיפול בבית חולים, משפחתו עודכנה. מתחילת המלחמה נפלו 418 חיילים בקרבות.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

זוהתה גופתו של דרור קפלון, תושב בארי שנעדר מאז ה-7 באוקטובר

דרור קפלון (68) מקיבוץ בארי שנעדר במשך כמעט חודשיים, נרצח במתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר, כך פורסם היום (חמישי) מטעם קיבוץ בארי. קפלון, אב לשלושה ובן לניצולי שואה, התגורר בבארי עם אשתו מרסל, ד"ר לכימיה ממכון ויצמן – שנרצחה גם היא על ידי מחבלי חמאס. לפני כמה ימים עודכנה משפחתו שהוא ככל הנראה חטוף, לאחר שהטלפון הנייד שלו אוכן בעזה.

צה״ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון, שני לוחמים נפצעו קל מירי נ״ט סמוך לשתולה

מטוסי ומסוקי קרב תקפו שורת מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, עמדה ממנה בוצעו שיגורים לשטח הארץ, אתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי הארגון ועמדת תצפית. כמו כן, מוקדם יותר היום שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל מפגיעת טיל נ"ט סמוך למרחב שתולה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי, משפחותיהם עודכנו.

ביידן לנתניהו: ״מודאג מאוד מבני הערובה שנותרו בעזה, חובה להגן על אזרחים בדרום הרצועה״

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר בשיחת טלפון עם רה"מ בנימין נתניהו כי הוא מודאג מאוד לגבי בני הערובה שנותרו בעזה – כך נמסר מהבית הלבן. בהודעה נאמר שביידן אמר לנתניהו, שהצלב האדום חייב לבקר את בני הערובה שנותרו בשבי חמאס. ביידן ציין בשיחה כי סירוב חמאס לשחרר נשים צעירות הוא שהביא לקריסת הפסקת האש. מהבית הלבן נמסר כי ביידן ונתניהו סיכמו לנצל כל הזדמנות כדי לשחרר בני ערובה נוספים.

ביידן בירך את החלטת הקבינט להגדיל את אספקת הדלק לעזה, אבל אמר כי יש צורך דחוף שהגדלת היקף הסיוע ההומניטארי לעזה. ביידן אמר לנתניהו כי על ישראל להגן על אזרחים במהלך המבצע בדרום הרצועה, וכי עליה להבחין בין אזרחים לבין אנשי חמאס באמצעות מסדרונות בטוחים שיאפשרו לתושבים להגיע מחוץ לאזורי לחימה.

בלינקן: ״קיים פער בין הכוונות של ישראל להימנע מפגיעה באזרחים ובין התוצאות בשטח״

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן ביקר את המדיניות הישראלית בעזה, במהלך מסיבת עיתונאים עם שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון בוושינגטון. בלינק אמר כי "יש פער" בין הכוונות של ישראל לנסות להימנע מפגיעה באזרחים לבין התוצאות בשטח.

שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה

שני לוחמים נפלו אתמול (חמישי) בקרבות ברצועת עזה:

  • רס״ם (מיל׳) קובי דבש, בן 41 מטבריה, לוחם בגדוד ההנדסה 271, חטיבת המחץ (14), נפל  בקרב בדרום רצועת עזה.
  • רס״ר (מיל׳) איל מאיר ברקוביץ, בן 28, מירושלים, לוחם בגדוד 699, עוצבת ׳חצי האש׳ (551), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

מתחילת המלחמה נפלו 418 חיילים בקרבות.

קצין מיחידת עוקץ נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה ופונה לקבלת טיפול בבית חולים, משפחתו עודכנה.

 

450 מטרות טרור הותקפו ברצועת עזה

לוחמי צה"ל הפועלים בשטח הרצועה ממשיכים בקרבות עם מחבלים, באיתור והשמדת פירים תת קרקעיים, אמצעי לחימה ותשתיות טרור נוספות. ביממה האחרונה הותקפו יותר מ-450 מטרות מהאוויר מהים ומהיבשה.

כחלק מהפעילות של חטיבה 7 בחאן יונס, תא התקיפה של החטיבה הכווין כלי טיס של חיל האוויר שחיסלו מחבלי חמאס רבים. גל התקיפות ארך כשעתיים והיה רציף וממוקד.

שלושה מחבלים שזוהו על ידי הלוחמים הותקפו על ידי כלי טיס מאויש מרחוק. שניים מהמחבלים חוסלו והשלישי חשף את מיקומם של המחבלים הנוספים שהסתתרו במבנה צבאי בו התכוננו לבצע ירי רקטי לעבר כוחותינו.

מכלול התקיפה היבשתי חיסל יחד עם כלי טיס של חיל האוויר, ברצף תקיפות אוויריות את המחבלים.

מדברי מפקד סיוע האש של חטיבה 7, רב-סרן נ': ״העבודה העיקשת והמקצועית של אנשי סיוע האש בשיתוף כוחות החטיבה בשטח וכוחות חיל האוויר הביאה לסגירת המעגל במהירות – איתרנו וחיסלנו את כלל המחבלים באירוע".

כמו כן, ביממה האחרונה, כוחות רבים של זרוע הים תקפו באמצעות פגזים וחימוש מדויק תשתיות טרור ששימשו את הכוחות הימיים של ארגון הטרור חמאס במרכז ובדרום הרצועה, על מנת לפגוע בצורה נרחבת ביכולותיהם הימיות והמודיעניות.

בין המטרות שהותקפו, אתרים צבאיים ומוצבים בהם פעלו מחבלי הארגון, עמדות תצפית ומחסנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה. הכוחות ממשיכים בשיתוף פעולה הדוק עם כוחות היבשה ותוקפים תשתיות טרור במרחבים הימיים.

צבע אדום בעוטף עזה

התרעות הופעלו במטווח ניר עם, שדרות, איבים וניר עם.

המטח לשדרות: 2 יירוטים ו-2 נפילות מחוץ לעיר, אין נפגעים

4 רקטות נורו לעבר שדרות במטח האחרון – 2 יורטו, 2 נפלו מחוץ לעיר, כך עדכנה העירייה. לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

 

צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה

אזעקה בניצנים

צה"ל השמיד מבני טרור באוניברסיטת אל-זאהר ברצועת עזה

לוחמי צה"ל מגדוד ההנדסה במילואים 749 מצוות קרב החטיבתי של ביסל"ח השמידו אתמול (חמישי) מבנים ובהם תשתיות טרור ששימשו לפעילות צבאית של חמאס באוניברסיטת "אל-אזהר" בשכונת רימאל ברצועת עזה.

במתחם האוניברסיטה אותרו תשתיות אויב, בהן תוואי תת קרקע שיוצא מחצר האוניברסיטה ונמשך עד לבית ספר כקילומטר ממנה. אותרו גם אמצעי לחימה רבים מסוג מטעני חבלה, חלקי רקטות, משגרים, מערכות הפעלה של חומרי נפץ ושלל אמצעים טכנולוגים שהועברו לתחקור מודיעיני.

לוחמי צה"ל במילואים מחטיבה 14 פשטו על חמ"ל תצפיות של ארגון הטרור חמאס באזור בית החולים שאטי, בחמ"ל אותרו כ-200 מכשירי קשר ועשרות מצלמות. במרחב החמ"ל אותר פיר לחימה, מחסניות, רימונים, עמדת צליפה, ציוד צבאי וחרכי ירי.

כוחות צה"ל חיסלו מחבלים ועצרו מבוקשים במחנה הפליטים פרעה בצפון הבקעה

בפעילות משותפת של כוחות שב״כ וצה״ל בחטיבת הבקעה והעמקים כנגד יעדי טרור, נעצרו שני מבוקשים תושבי מחנה הפליטים פרעה – מועאד עבדאללה, יליד 1990, פעיל טרור בולט כלוא לשעבר, ומועתז אל ג'וואד, יליד 1998, פעיל טרור בולט, כלוא לשעבר על רקע פיגוע ירי.

במסגרת חילופי אש עם הכוחות נהרגו מחבלים, בהם ברא אמיר ועמר צובח – שניהם חמושים המעורבים בפעילות טרור נגד כוחות צה"ל. על המחבלים שחוסלו אותרו שני נשקי M-16.

בפעילות בכפר סילת א-דהר נעצר בהכוונה מודיעינית של שב״כ מחבל החשוד במעורבות בירי לעבר כוחות בתאריך 3.12.2023 ממנו נפצע חייל צה״ל. במסגרת הפעילות אותר והוחרם נשק מסוג קרלו.

בפעילות בכפר רומאנה שבחטיבת מנשה פעלו לוחמי המילואים והחרימו רובה מסוג "שוטגאן", תחמושת וציוד צבאי.

בכפר אבו סנינה שבחטיבת יהודה הוחרם נשק מסוג קרלו, תחמושת וחומרי הסתה.

בכפר אל חאדר החרימו לוחמי המילואים רוגטקות. במהלך הפעילות חשודים יידו אבנים והשליכו בלוקים לעבר הכוחות, שהגיבו בירי. זוהתה פגיעה. בכפר רנתיס איתרו הלוחמים והחרימו כספי טרור.

המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחות צה"ל.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,200 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,175 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

אזעקות באצבע הגליל ובעוטף עזה

אזעקות בגוש דן

חשד לחדירת כלי טייס עוין בצפון

אזעקות בעוטף עזה

אזעקות בעוטף עזה

יורט כלי טייס עוין שחדר לארץ באצבע הגליל

דובר צה"ל עדכן כי "בהמשך להתרעות בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון לשטח מדינת ישראל. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות שברי יירוט".

"מספר שיגורים זוהו לפני זמן קצר, משטח לבנון לעבר מספר מוצבי צה״ל במרחב הגבול. צה"ל תוקף בארטילריה את מקור הירי ומטרות נוספות בשטח לבנון".

אזעקות בעוטף עזה

הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל

רס״ר (מיל׳) נפתלי יונה גורדון, בן 32, מירושלים, לוחם שריון בגדוד 53, עוצבת ׳ברק׳ (188) נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

– רס״ל (מיל׳) עומרי רוט, בן 25, מקצרין, מפקד טנק בגדוד 53, עוצבת ׳ברק׳ (188) נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

חוסלו עשרות מחבלים בחאן יונס

דובר צה"ל פרסם תיעוד של פעולת אגודה 98 בחאן יונס, בה חיסלו לוחמי האגודה עשרות מחבלים

אזעקות בעוטף עזה ואשקלון

פיגוע ירי בשומרון: פצוע בינוני מאש מחבלים

דובר צה"ל: מחבלים ירו לעבר כוח צה״ל שפעל בעמדה צבאית לפני זמן קצר, סמוך לכפר יעבד שבחטיבת מנשה. הלוחמים הגיבו בירי לעבר המחבלים. כתוצאה מירי המחבלים נפצע לוחם צה"ל. הלוחם קיבל טיפול רפואי ראשוני בנקודה ופונה בהכרה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. משפחתו עודכנה. הכוחות פתחו במרדף אחר המחבלים ומציבים חסימות במרחב.

במד"א עדכנו כי מצבו של הישראלי שנפצע בפיגוע בשומרון הוא בינוני. לפי החשד, הפצוע נפגע מירי שביצעו מחבלים מרכב חולף.

"כמו חממי, ככה גבעתי": פקודת היציאה למתקפה בחאן יונס הוקדשה לאל"מ אסף חממי שנפל

ביום היציאה להתקפה של חטיבת גבעתי בחאן יונס הובא למנוחות אל"ם אסף חממי ז"ל, שלחם ופיקד יחד כתף אל כתף עם מפקד החטיבה, אל"ם לירון בטיטו. מפקד חטיבת גבעתי הקדיש את פקודת ההתקפה בקשר לזכרו.

מטח למרכז והשפלה

דיווח: ממשל ביידן דרש שהמלחמה תסתיים עד סוף השנה

אתר החדשות "פוליטיקו" דיווח כי ממשל ביידן דרש מישראל להשלים את המלחמה נגד חמאס עד סוף השנה, כלומר בתוך שבועות בודדים. לפי הדיווח הדדליין הזה הושמע גם במהלך הביקור האחרון שערך מזכיר המדינה אנתוני בלינקן בישראל. ב"פוליטיקו" מדגישים כי למרות הלחץ האמריקני, בישראל נחושים להמשיך בלחימה – גם אם משמעות הדבר חיכוך מסוים מול וושינגטון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה״ב ג׳ו ביידן בהצהרה משותפת בתל אביב (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה״ב ג׳ו ביידן בהצהרה משותפת בתל אביב (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)

אזעקות בגליל המערבי: מעלות, כפר ורדים, הילה

גלנט בהדלקת נר עם לוחמות: "אני רואה את הסממנים שמעידים על השבירה שמתחילה בתוך עזה"

שר הביטחון יואב גלנט, ביקר בגבול רצועת עזה, שם פגש לוחמות ולוחמים מגדוד קרקל ומהשריון, עימם הדליק נר שני של חנוכה. גלנט טען כי "אני רואה את הסממנים שמעידים על השבירה שמתחילה בתוך עזה". הוא פנה ללוחמות – ושיבח את פועלן: "לכן יש חלק מרכזי בעניין הזה. אי אפשר להתעלם מהנוכחות הנשית החזקה, הבולטת והמוצלחת. נשים לא נלחמו באמת בצה"ל משנת 48', זה פעם ראשונה שזה קורה אחרי 75 שנים כלחימה מסיבית".

שר הביטחון יואב גלנט עם לוחמות צה"ל (צילום: אלעד מלכה)
שר הביטחון יואב גלנט עם לוחמות צה"ל (צילום: אלעד מלכה)

לדבריו, "התוצאות מרשימות מאוד, גם בתפעול הכלים, גם בתוצאה המבצעית וגם בפיקוד". הוא ציין כי גם הלוחמים בתוך הרצועה מדליקים כעת נרות חנוכה ואמר כי "זה הניצחון של המכבים החדשים על הרשע ועל החושך. אנחנו מדליקים אור בעזה, ומכבים אור של כאלה שרוצים ברעתנו. מי שחשב שיכבה לנו את האורות, רואה יום אחרי יום מה התוצאות. במדינת ישראל יש אור ובעזה יש חושך – זה ילך ויעצים".

צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון

דובר צה"ל: כלי טיס של צה"ל תקפו במהלך היום מספר מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהן תשתיות טרור. כמו כן, בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.

היתקלות עם מחבלי חמאס בבית ספר: תיעוד מקרבות פנים אל פנים בלב שג׳עייה

במסגרת פעילות לוחמי צוות הקרב של חטיבה 188 בלב שכונת שג׳עייה, נתקלו כוחות מהיחידה ללוחמה בטרור (לוט״ר) יחד עם לוחמים מגדוד 74 בחוליית מחבלי חמאס במתחם בית ספר בלב השכונה.

המחבלים ניסו למשוך את הכוח למארב ממולכד של ירי ומטענים, וחוסלו על ידי לוחמי יחידת הלוט״ר וירי טנקים של גדוד 74. הלוחמים ביצעו סריקות במרחב בית הספר ואיתרו פיר מנהרה באחת הכיתות, תוואי הפיר הוביל אל מסגד בשכונה.

פלגת הלוחמים המיוחדת של יחידת לוט"ר מחטיבת המרום, נכנסה לראשונה ללחימה בעזה כחלק מצוותי הקרב החטיבתיים. נוסף לכוחות מומחים בפריצה בחבלה, ובצלפים – שמתמרנים עם היחידות המובחרות מתחילת הפעילות הקרקעית.

דובר צה"ל: שני לוחמים נפצעו קשה בניסיון לחילוץ חטופים ברצועה

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, עדכן כי שני לוחמי צה"ל נפצעו הלילה באורח קשה במהלך מבצע לחילוץ חטופים ברצועה. "לא חילצנו חטופים בפעילות זו, אנו נמשיך לפעול במגוון דרכים מבצעיות ומדיעניות יחד עם שב"כ, ונפעל בכל דרך להשבת כל החטופים הביתה וגם להשגת מידע על אודותיהם", אמר בהצהרה היומית שלו.

אזעקות במערב לכיש: תלמי יפה

בי"ח סורוקה: "מצבם של שני הלוחמים שנפצעו במבצע לאיתור חטופים בעזה מוגדר קשה"

דוברות בית החולים סורוקה: מצבם של שני הלוחמים שנפצעו הלילה במהלך המבצע לאיתור חטופים בעזה מוגדר קשה. הם מאושפזים במחלקה לטיפול נמרץ כללי. ביממה החולפת פונו לסורוקה 40 נפגעים. נכון לעכשיו מאושפזים בבית החולים במחלקות השונות 42 פצועים, 10 מהם במצב קשה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח אתמול (חמישי) בלילה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי ישנו צורך בסיוע נוסף לאזרחים בעזה. כך לפי הבית הלבן. "ביידן הדגיש את הצורך הקריטי להגן על אזרחים ולהפריד בין האוכלוסייה האזרחית לחמאס, בין היתר באמצעות מסדרונות המאפשרים לנוע בבטחה מאזורים שבהם מתקיימת לחימה".

בהודעה צוין כי ביידן ונתניהו דנו בהתפתחויות בעזה: "הנשיא הביע את דאגתו העמוקה לחטופים שנותרו בשבי. הוא חזר והדגיש כי יש לאפשר לצלב האדום לגשת לחטופים המוחזקים בידי מחבלי חמאס. ביידן ציין כי הסירוב של חמאס לשחרר נשים צעירות הוא שהוביל לקריסת הפסקה האש ההומניטרית. המנהיגים הסכימו להישאר מעורבים כדי לממש כל הזדמנות אפשרית לשחרר החטופים הנותרים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!