דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
העסקה ישירה

העסקה ישירה / כ-90 עובדים במוקדי הקליטה ליוצאי אתיופיה נקלטו להעסקה ישירה

זאת כחלק מיישום ההסכם בין האוצר להסתדרות לצמצום תופעת עובדי הקבלן. העובדים, שהועסקו עד היום על בסיס זמני ייקלטו כעובדי הרשויות המקומיות וייהנו מביטחון תעסוקתי ותנאי עבודה משופרים. ניסנקורן: "היום אנו זוכים לעשות צדק לא רק לעובדי המוקדים אלא לחברה הישראלית כולה"

טקס קליטתם של עשרות עובדי מוקדי הקליטה ליוצאי אתיופיה להעסקה ישירה ברשויות המקומיות (צילום: אורן כהן / דוברות ההסתדרות)
טקס קליטתם של עשרות עובדי מוקדי הקליטה ליוצאי אתיופיה להעסקה ישירה ברשויות המקומיות (צילום: אורן כהן / דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

תשעים עובדים המועסקים במוקדי הקליטה של הקהילה האתיופית, נקלטו היום (שלישי) להעסקה ישירה בתקנים קבועים של הרשויות המקומיות.

"לא הגיוני שיש עובדים שמועסקים בצורות העסקה שונות ומשונות כל כך הרבה שנים, עושים עבודה משמעותית ועדיין מרגישים חסרי אונים בתוך המערכת" אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בטקס שנערך במרחב ירושלים של ההסתדרות, "המעמד של קליטת עובדי המוקדים לתקן קבוע ברשויות מסמל קודם כל את החזרת הכבוד לאדם העובד. היום אנו זוכים לעשות צדק לא רק לעובדי המוקדים אלא לחברה הישראלית כולה".

שר האוצר משה כחלון, שהשתתף אף הוא באירוע, אמר כי "כל פעם שאנחנו מגיעים למעמד קליטת עובדי קבלן זה יום שמח ועצוב. שמח כי העובדים נקלטים והצדק נעשה ועצוב שהיינו צריכים להגיע למצב הזה. בפעולות האלה אנחנו לא עושים טובה לאף אחד רק מתקנים עוול שנעשה לעובדים במשך שנים".

שר האוצר משה כחלון, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר הבריאות יעקב ליצמן (עומדים במרכז השורה הראשונה) עם עובדי אסף הרופא שנקלטו להעסקה ישירה (צילום: אביעד ויצמן)
שר האוצר משה כחלון, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר הבריאות יעקב ליצמן (עומדים במרכז השורה הראשונה) עם עובדי אסף הרופא שנקלטו להעסקה ישירה (צילום: אביעד ויצמן)

יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ ד"ר אברהם נגוסה (הליכוד), אמר כי "אני נרגש היום מאוד כי אני רואה מולי את הגיבורים והגיבורות שמובילים את מוקדי הקליטה במשך שנים רבות ויודע כמה הם נאבקו כדי להגיע ליום הזה". נגוסה הוסיף כי "עובדים אלו שקלטו בשטח אלפי עולים בשכונות ובערים, עשו וממשיכים לעשות עבודה מצוינת, ומגיעה להם תודה גדולה על השליחות" הוסיף, "מגיע להם להיקלט באופן ישיר וקבוע לרשויות".

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס הביע שמחה על תהליך הקליטה ואמר כי "העלייה היהודית מאתיופיה היא אבן דרך בהיסטוריה הישראלית ונמשיך לפעול ביתר שאת לשילובם המלא בחברה ובשלטון המקומי".

תפקידם של העובדים שנקלטו להעסקה ישירה הוא להנגיש שירותים עירוניים לבני הקהילה ולהעניק להם ייעוץ וסיוע במיצוי זכויות בתחומי החינוך והרווחה. עובדים אלו, שחלקם מועסקים שנים רבות, סבלו מחוסר ביטחון תעסוקתי בשל העובדה שהעסקתם הותנתה במבחני תמיכה ממשלתיים שהתחדשו מעת לעת. בזכות המעבר להעסקה ישירה ברשויות המקומיות, ייהנו העובדים מזכויות ומהטבות שונות המעוגנות בהסכמים קיבוציים תוך הסדרת הביטחון התעסוקתי שלהם כעובדים מן המניין.

מדובר בשלב נוסף ביישום מתווה ניסנקורן וכחלון מיולי 2015 לצמצום תופעת עובדי הקבלן ועובדי "כתף אל כתף" במגזר הציבורי. העובדים מצטרפים לעוד אלפי עובדים שכבר נקלטו ושיקלטו בעתיד להעסקה ישירה במגזר הציבורי וברשויות המקומיות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!