דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

גלנט ללוחמים ברצועה: "מה שמפריד בין כל גדודי החמאס לחיסולם זה מה צה"ל יעשה"

גלנט שנכנס לצפון הרצועה אמר ללוחמי המילואים: "אם צה"ל יפעל התוצאה ברורה, ומי שרוצה דוגמאות ילך לבית חאנון ולשאטי" | הרמטכ"ל ללוחמים: "אנחנו רואים בימים האחרונים התפרקות של המערכת, סימן שצריך ללחוץ יותר חזק"

שר הביטחון יואב גלנט עם לוחמים ברצועת עזה (צילוםף אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון יואב גלנט עם לוחמים ברצועת עזה (צילוםף אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אורן דגן

"מה שמפריד בין כל גדודי החמאס לחיסולם זו רק החלטה שלנו. אין דבר שיכול לעצור את צה״ל, ואת זה אפשר לראות כבר בצפון הרצועה" – כך אמר היום (שבת) שר הביטחון יואב גלנט ללוחמי מילואים בצפון רצועת עזה. הרמטכ"ל, הרצי הלוי, נפגש עם לוחמי הנח"ל ואמר שבצה"ל רואים "התפרקות של המערכת" של ארגון חמאס.

גלנט נפגש עם מפקדים ולוחמים מגדוד המילואים 969 של אוגדת עזה הפועלים באזור בית חאנון. בהמשך קיים שר הביטחון קיים תצפית יחד עם מפקד אוגדת עזה, תת אלוף אבי רוזנפלד ומפקד החטיבה הצפונית, אל"ם חיים כהן, על המרחב הצפוני בו פועלים כוחות צה״ל.

״יש הצלחות מאוד גדולות נגד החמאס, ויש לזה ביטויים מאוד מובהקים – אלפי מחבלים הרוגים, מאות מפקדים ברמות השונות, ממח"טים ומטה, ואנחנו גם נגיע לצמרת ההנהגה של הארגון הזה. ותשתיות – מנהרות, תשתיות אמל"ח, מחסני תחמושת, הוציאו מפה מאות מחשבים עם חומר מודיעיני, וכמובן חדרי קשר וחמ"לים, וכל מה שאתם רוצים״.

״אין עוד שטחים כאלה בעולם בהכנה להגנה – מתחת לקרקע, מעל הקרקע, בניינים גבוהים, מערביים וכן הלאה. ולכן, התהליכים הם איטיים, שיתוף פעולה של חיל האוויר, כוחות היבשה, חי"ר, שיריון, הנדסה, ארטילריה מסייעת, כוחות ים מסייעים, הכל עטוף עם מודיעין חזק ומערכת פיקוד ושליטה טובה. ולכן, המכונה הזאת נוסעת, היא מכרסמת את עזה, היא מכרסמת את החמאס, אבל זה לוקח זמן, והיעדים שלנו הם מאוד ברורים – אנחנו מתכוונים לחסל את ארגון החמאס״.

״מה שמבדיל בין ההישג מול כל גדוד ברצועה, מהצפון ועד הדרום, לבין זה שהוא מחוסל, הגדוד הזה של חמאס, מותנה רק בדבר אחד – במה צה"ל יעשה. אין איראנים, ואין חיזבאללה, ואין פיצול בחברה הישראלית, אין את כל החלומות שלהם״.

״נשאר רק דבר אחד – צה"ל יפעל או לא יפעל? אם הוא יפעל התוצאה ברורה, ומי שרוצה דוגמאות ילך לבית חאנון ויראה, שילך לשאטי ויראה – זה הסיפור״.

״כמו שאני ממוקד בלחסל את החמאס בעזה, ולהרתיע את חיזבאללה ולהיות מוכן לכל פעולה שתהיה נגדו, אני גם חושב שצריך להגן על כל מה שקשור לדבר הזה שקוראים לו מילואים. אם לפני חודש היו אנשים שחשבו שלא צריך מילואים, היום הם יודעים – המילואים הם כמו הסדיר. ודבר אחד אני יכול להבטיח לכם, אנחנו ננצח, אין אפשרות אחרת. אנחנו ננצח בזכות הפעולה שלכם ושל החברים שלכם".

הרמטכ"ל הרצי הלוי הדליק נרות עם לוחמי הנח"ל ואמר: "האפקט של צה״ל במלחמה הזאת, וגם של חטיבת הנח״ל, כפי שראיתי עכשיו בביקור בקדמית, הוא הישג שהולך ומתעצם ממש כמו הנרות בחנוכייה. אני רואה את ההישגים מיום ליום, אנחנו רואים עוד ועוד מחבלים שנהרגים, עוד ועוד מחבלים שנפצעים, ואנחנו רואים בימים האחרונים מחבלים שנכנעים, סימן להתפרקות של המערכת, סימן שצריך ללחוץ יותר חזק וזה מה שאתם עושים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!