דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / דיווח בסוריה: תקיפה ישראלית באזור דמשק

מת מפצעיו סגן נתנאל מנחם איתן מירושלים שנפצע קשה ביום שישי האחרון בקרב בצפון הרצועה | צה"ל תקף 250 מטרות טרור ברצועת עזה וחיסל חוליות מחבלים | חילופי אש כבדים בין אנשי חיזבאללה ששיגרו מספר מטחים מלבנון, ללוחמי צה״ל

  • חילופי אש בגבול הצפון (צילום ארכיון: אייל מרגולין, פלאש90)
    חילופי אש בגבול הצפון (צילום ארכיון: אייל מרגולין, פלאש90)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • כוחות צה"ל מדליקים חנוכייה ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל מדליקים חנוכייה ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-65 למלחמה: צה"ל ושב"כ חיסלו היום (ראשון) בתקיפה אווירית את המפקד החדש של גדוד שג'עייה של החמאס, עמאד קריקא, לאחר שקודמו בתפקיד חוסל במהלך הלחימה.

ראש הממשלה נתניהו, התייחס הערב לכניעת מחבלי חמאס: "הם מניחים את נשקם ומוסרים את עצמם לידי לוחמינו הגיבורים. זה ייקח עוד זמן, המלחמה בעיצומה, אבל זו תחילת הסוף של חמאס". נתניהו פנה למחבלי חמאס: "זה נגמר. אל תמותו בשביל סינוואר. תיכנעו – עכשיו".

דובר צה״ל אישר כי מאז תחילת המלחמה הותקפו ברצועת עזה יותר מ-22 אלף מטרות של ארגון הטרור חמאס. כמו כן, 3,500 יעדי טרור הותקפו מאז חידוש הלחימה בשבוע שעבר.

מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו היום גל תקיפות נרחב של מטרות חיזבאללה בשטח לבנון. בין השאר הותקפו תשתיות טרור, משגרים ומתחמים צבאיים של הארגון. נוסף על כך, כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל במרחב זרעית.

מת מפצעיו סגן נתנאל מנחם איתן מירושלים שנפצע קשה ביום שישי האחרון בקרב בצפון הרצועה. בנוסף נפצעו קשה 2 קצינים ושלושה לוחמים בקרבות ברצועת עזה.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס בקריה

נתניהו ניחם את משפחתו של אל"מ אסף חממי ז"ל שנפל ב-7 באוקטובר

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם בני המשפחה ועם אלמנתו ספיר, אימו קלארה ואביו אילן, ואחיו איתן. ראש הממשלה נתניהו אמר למשפחה: ״אנו דואבים ונפעמים יחד עם משפחתכם הנפלאה על הקרבתו וגבורתו של אסף הנשגב, גיבור ישראל ומופת לעמו. נזכור אותו לעד, ותמיד נספר את סיפורו כנר לדורות הבאים״.

דיווח: ישראל תקפה באזור דמשק

כלי תקשורת בסוריה דיווח שההגנה האווירית של סוריה "יירטה רקטות ישראליות שנורו על סביבות דמשק".

האזעקה בצפון: יורטה מטרה שחצתה משטח לבנון

בהמשך להתרעות בצפון הארץ, דובר צה"ל עדכן כי לפני זמן קצר שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון. האירוע הסתיים.

מוקדם יותר, תקפו כוחות צה"ל חוליית מחבלים בשטח לבנון. כמו כן, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל בשעות האחרונות, צה"ל תוקף באש את מקורות הירי.

דיווח צה"ל תוקף סמוך לגבול בשטח לבנון

תיעוד: שר לשעבר בממשלת חמאס: "סינוואר משוגע"

שר התקשורת לשעבר בממשלת חמאס ברצועת עזה, יוסוף אלמנסי, שנעצר לפני חמישה ימים ונמצא בישראל תוקף את יחיא סינואר: ״מדובר ‏בחבורת משוגעים שסינואר מנהיג אותה. ‏הם הרסו את רצועת עזה. החזירו אותה לאחור 200 שנים".

בסרטון שהפיץ השב"כ מתוך חקירתו אומר אלמנסי: ״אנשים ברצועת עזה אומרים שסינואר וחבורתו החריבו אותנו, אנחנו חייבים להיפטר מהם. לא ראיתי אף אחד ברצועת עזה שתומך בסינואר, אף אחד לא אוהב את סינואר. ‏יש אנשים שיום וליל, מתפללים שהאל ישחרר אותנו ממנו״.

״ה-7 באוקטובר זה ההפך מדת האסלאם. זה כפירה. שיגעון. מה שהם עשו זה לא מתקבל על ההגיון, הדת, ולא על ידי השכל. מי שאחראי על זה אלו סינואר וחבורתו״. על התוצאות של מתקפת הפתע על עוטף עזה אמר אלמנסי: "ההישגים של חמאס הם הרג והרס של יותר מ-60% מהמבנים, התשתיות, הרחובות והמתקנים הציבוריים״.

על סינואר עצמו: "יש לו שיגעון גדלות. מרגיש שהוא מעל כולם. פועל רק כפי הוא חושב. הוא מקבל החלטות בלי להתייעץ עם אף אחד. העצה שלי לאנשים בעזה – שיתנגדו לחבורתו של סינואר. תנו לנו לחיות, לטפל באנשים. נבנה את עזה; זה יקח זמן, הפצע גדול״. ו⁠⁠על מימון חמאס: ״יש כסף עבור פרויקטים, ויש מימון שמגיע מאיראן לזרוע הצבאית של חמאס. הכסף הזה הוא עבור חורבן״.

אזעקה בכליל בגליל המערבי

דובר צה"ל: יש בעזה קרבות עזים. יש חללים ופצועים לכוחותינו"

דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי: "כוחותינו פועלים במספר מוקדים במקביל, יש קרבות עזים. יש חללים ופצועים לכוחותינו. אנחנו נמשיך לטהר את המרחב ממחבלים.

הגרי התייחס לסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות שמראים התנהגות לא נאותה של חיילי צה"ל ואמר: "הכוחות בעזה פועלים לפי ערכי צה"ל, לא נתפשר על כך, בכל אירוע שלא עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל יינקטו צעדים משמעתיים.

"בעזה יש כניעה של חמושים, כשאנחנו מזהים קבוצה כזאת, אנחנו מורידים להם את הבגדים מחשש לחגורות נפץ. זה חלק מהתהליך. אנחנו מבצעים גם חקירות, בסיומן אנחנו עוצרים חברי ארגון טרור. מי שלא חבר ארגון טרור משוחרר".

חוסל מפקד גדוד שג'עייה של חמאס

צה"ל ושב"כ חיסלו בתקיפה אווירית את המפקד החדש של גדוד שג'עייה של החמאס, לאחר שקודמו בתפקיד חוסל במהלך הלחימה.

"צה״ל בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ חיסל בתקיפת מטוסי קרב את עמאד קריקע, ששימש כמפקד החדש של גדוד שג'עייה בארגון הטרור חמאס, זאת לאחר שקודמו בתפקיד חוסל במהלך הלחימה".

קריקע שימש כסגן מפקד גדוד שג׳עייה משנת 2019, בעבר הכשיר מפעילי ירי נ״ט בחטיבת העיר עזה. לאחר חיסול מפקד גדוד שג׳עייה במהלך הלחימה, קריקע מילא את תפקידו. קריקע לקח חלק בקידום מתווי ירי נ״ט ופשיטות לשטח הארץ.

הרמטכ"ל בגבול הצפון: "כאן זה צריך להיגמר בשינוי מצב מאוד ברור"

"מדינת ישראל אף פעם לא לקחה ואמרה מלחמה זה הפתרון הראשון שננסה, אבל אנחנו מבינים שבמצב כאן זה צריך להיגמר בשינוי מצב מאוד מאוד ברור. וכן, קרה דבר מאוד קשה שאומר לנו יש מקרים שנכון להשתמש בכלי הזה, במלוא העוצמה שלו. אנחנו בעזה משתמשים בו, אני לא רוצה להגיד במלוא העוצמה, אבל בעוצמות רבות מאוד וגם עם הישגים יפים".

נתניהו: "זה תחילת הסוף של חמאס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בימים האחרונים עשרות מחבלי חמאס נכנעים בפני כוחותינו. הם מניחים את נשקם ומוסרים את עצמם לידי לוחמינו הגיבורים.

"זה ייקח עוד זמן, המלחמה בעיצומה, אבל זה תחילת הסוף של החמאס. אני אומר למחבלי החמאס: זה נגמר. אל תמותו בשביל סינוואר. תיכנעו – עכשיו".

תיעוד: קרב של לוחמי הנח"ל בסמטאות ג'באליה

צוות של חטיבת הנח"ל נתקל היום פנים מול פנים בשני מחבלים בשכונת ג'אבליה שבצפון רצועת עזה. הלוחמים חיסלו את אחד המחבלים ופצעו את השני, שנמלט מהמקום. בהמשך, חיל האוויר הכיוון כוחות יבשתיים אל המחבל שנותר והם חיסלו גם אותו.

גלנט בהדלקת נרות עם משפחות חטופים: "נחושים להחזיר אותם מהר ובחיים"

שר הביטחון יואב גלנט, נפגש הערב עם משפחות חטופים, בקריה בתל אביב. בסיום המפגש, שר הביטחון והמשפחות קיימו הדלקת נר רביעי של חנוכה.

גלנט: "אני אומר למשפחות אחרי השיחה המרגשת מאוד שהייתה, אני מקווה שנרות החנוכה יאירו לנו את הימים הקרובים ונזכה כולנו לראות את הילדים, את ההורים, את הנשים ואת הסבים והסבות חוזרים בעזרת השם״.

״אנחנו איתכם באירוע הקשה והכל כך טעון הזה, מחזקים אתכם ופועלים בצורה הכי נחושה על מנת לנסות להחזיר אותם מהר ובחיים, את כולם".

שני קצינים ושלושה לוחמים נפצעו באורח קשה בקרבות ברצועה

דובר צה"ל עדכן כי קצין בגדוד 50, חטיבת הנח״ל, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה, לוחם במילואים בגדוד 9215, חטיבת ׳אגרוף הברזל׳ (205), נפצע באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה.

כמו כן, לוחם בסיירת נח״ל נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה, קצין במילואים בגדוד הנדסה 271, עוצבת ׳חוד החנית׳ (55), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, לוחם במילואים בגדוד הנדסה 271, עוצבת ׳חוד החנית׳ (55), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

סגן נתנאל מנחם איתן, בן 22 מירושלים מת מפצעיו לאחר שנפצע קשה בשישי האחרון

הותר לפרסום כי סגן נתנאל מנחם איתן, בן 22, מירושלים, צוער בגדוד 'גפן', בית הספר לקצינים, שירת כלוחם ביחידת 669, מת מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ביום שישי האחרון בקרב בצפון רצועת עזה.

 

דובר צה"ל לתקשורת הזרה: חיזבאללה שיגר רקטות ממרחק 20 מטרים ממתחם האו"ם

דובר צה"ל לתקשורת הזרה חשף כי אמש שיגר חיזבאללה מספר רקטות ממרחק של 20 מטרים ממתחם האו"ם בדרום לבנון. בימים האחרונים בוצעו שיגורים נוספים מהשטח לעבר מדינת ישראל.

לדבריו, חיזבאללה ממשיך לירות לעבר מדינת ישראל מאזורים הממוקמים מטרים ספורים בלבד ממתחם האו"ם. "בכך, ארגון הטרור מסכן את חייהם של חיילי יוניפי"ל וממשיך להפר באופן שיטתי את החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם. ראש המשימה ומפקד הכוח של יוניפי"ל קיבל הודעה על האירוע".

הממשלה אישרה: 18 מיליארד שקלים יועברו למנהלת לשיקום העוטף ב-5 השנים הקרובות

משרד הבריאות של חמאס: 18 אלף פלסטינים נהרגו ברצועה מתחילת הלחימה, כ-50 אלף נפצעו

משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, הודיע כי מניין ההרוגים ברצועה מתחילת המלחמה עומד על כ-18,000 בני אדם. לפי הודעת המשרד, יותר מ-49,500 בני אדם נפצעו.

הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון לקחה אחריות על ירי הרקטות לגליל המערבי

הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון נטלה אחריות על הירי הרקטי לעבר מושב לימן בגליל המערבי.

דובר צה״ל: יותר מ-22 אלף מטרות טרור הותקפו בעזה מתחילת המלחמה

דובר צה״ל אישר לפני זמן קצר כי מאז תחילת המלחמה לפני כחודשיים הותקפו ברצועת עזה יותר מ-22 אלף מטרות של ארגון הטרור חמאס. כמו כן, 3,500 יעדי טרור הותקפו מאז חידוש הלחימה בשבוע שעבר.

כעשור לאחר צוק איתן: לוחמי גולני שבו לשכונת שג'אעיה, חיסלו מחבלים ואיתרו מנהרות

חטיבת גולני נלחמה לפני כמעט עשור במעוז הטרור של חמאס בשג'אעיה במבצע 'צוק איתן', ובמהלך הקרבות בשכונה איבדה לוחמים ומפקדים. מפקדי החטיבה וצוות הקרב החטיבתי של חטיבת גולני שבו להילחם במרחב שג'אעיה ומביאים להישגים ופגיעה משמעותית ביכולות ארגון הטרור חמאס.

לוחמי החטיבה חשפו כ-15 פירי מנהרות, איתרו אמל"ח רב וחיסלו מחבלים מתחילת הלחימה במעוז החמאס. בימים האחרונים נתקלו לוחמי החטיבה במחבלים רבים שירו מבית ספר בשכונה לעבר הכוח.

בתגובה לשיגורים לגליל: צה״ל תקף מהאוויר ובאש טנקים מטרות וחוליית חיזבאללה

טנקים ומטוס קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור ומפקדה צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, מסוק קרב תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל במרחב יפתח.

כמו כן, זוהו בשעות האחרונות מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מספר מרחבים במרחב הגבול. צה"ל תוקף את מקורות הירי בשטח לבנון. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו בירי מרגמות וארטילריה בשטח לבנון במרחב מנרה בעקבות זיהוי חריג.

גלנט למתגייסים לגולני: ״צה"ל הולך ומנצח, אנחנו מגייסים ועזה נשברים״

שר הביטחון יואב גלנט הגיע הבוקר לפגוש את המתגייסים החדשים לחטיבת גולני ולמערך האיסוף הקרבי בלשכת הגיוס בתל השומר.

במהלך הביקור קיבל השר סקירה על נתוני הגיוס ושוחח עם המתגייסים הטריים ובני משפחותיהם על חשיבות השירות הקרבי במיוחד בעת הזו.

גלנט אמר: ״אנחנו נמצאים חודשיים במלחמה. מלחמה עקובה מדם, עם מחירים כבדים ששילמנו, ועדיין משלמים בכל יום. התגובה של הציבור בישראל היא פשוט מדהימה, ואתם הביטוי של העניין הזה. כולם מסתערים קדימה, כולם רוצם לנצח את החמאס ומבינים גם למה. וגם עושים את זה באופן אישי, שכשיש סכנה, כולם מסתערים אל הסכנה והולכים לעצור אותה״.

״בבוקר שבת, ה-7 באוקטובר, לוחמי צה״ל בסדיר ובמילואים, בשירות ובחופשה, נעו לחזית, לקחו את עצמם ורצו קדימה. זה לא מנע את הכול, אבל זה הציל מפני אירוע הרבה יותר גדול, ולצערי שילמנו על זה במחיר של הרבה מאוד חיילים שנהרגו בשטח. אבל הם בלמו בגופם את זה שהמחבלים לא יגיעו לאשקלון, לאשדוד, לתל אביב ובאר שבע. זו רוח צה"ל״.

״אתם מצטרפים לנתיב היסטורי, שהסבא והסבתא שלכם כבר שירתו, ואחרי זה ההורים ואחרי זה אתם, והדבר הזה הוא שמה שמקנה חיים למדינה. בזמן שפה מתגייסים, חמאס נכנעים – זה המצב, אחד אחרי השני״.

״צה"ל עובד מאוד יפה בעת הזו. אתם תראו את זה בקרוב, היום זה נראה רחוק, תוך כמה חודשים אתם תבינו את הדברים בצורה שונה לגמרי. הרבה הערכה, כל הכבוד על ההירתמות והנשיאה בנטל. אנחנו מתגייסים ועזה נשברים. צה"ל הולך ומנצח, ואתם תצטרפו בקרוב אל המערך המפואר שנקרא צבא ההגנה לישראל״.

אזעקה בגליל המערבי

שר החוץ נפגש עם נשיא ארגנטינה הנכנס מיילי: ״הברית בין המדינות תתחזק״

שר החוץ אלי כהן נפגש בארגנטינה יחד בני משפחות חטופים, בהם קרובי משפחת ביבס המחזיקים באזרחות ארגנטינאית, עם נשיא ארגנטינה הנכנס חבייר מילאיי.

השר אלי כהן בירך אותו על כניסתו הרשמית לתפקידו מחר. הודה לו כוונתו להעביר את שגרירות ארגנטינה לירושלים והזמין אותו לחנוך אותה בהקדם. הנשיא הנכנס עדכן שייפעל להכריז על החמאס כארגון טרור במדינה. בנוסף שוחחו על העמקת היחסים בין המדינות והרחבת הסחר והכלכלה. את הפגישה עם בני משפחות החטופים סיכם הנשיא מילאי בקריאה לשחרורם המיידי ללא תנאי של כל החטופים מעזה.

שר החוץ אלי כהן: "ארגנטינה מדינה אסטרטגית בדרום אמריקה ותחת הנשיא מילאיי, הברית בין המדינות תתחזק. הודיתי לו על עמידתו הנחרצת לצד ישראל במאבקה בטרור וכוונתו להכריז על חמאס כארגון טרור וכן על קריאתו לשחרור החטופים ללא תנאי. הזמנתי את הנשיא לבקר בישראל ולחנוך את שגרירות ארגנטינה בירושלים, כפי שהנשיא הנכנס בעצמו הזכיר בנאומיו בחודשים האחרונים״.

אזעקות בשדרות ובעוטף

צה״ל החל לתקוף שוב בדרום לבנון

משרד ראש הממשלה אישר: המוסד סייע בחשיפת תשתית טרור איראנית בקפריסין

משרד ראש הממשלה אישר פרסום בתקשורת בקפריסין שלפיו גופי הביטחון במדינה והמוסד חשפו וסיכלו תשתית טרור איראנית שתכננה לבצע פיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודיים בקפריסין. מוקדם יותר דיווח העיתון הקפריסאי "קתימריני קפריסין", כי שני אזרחים איראנים החיים במדינה כפליטים פוליטיים נעצרו בחודש שעבר בחשד שאספו מידע מודיעיני על ישראלים וכי היו בקשר עם אדם המקושר למשמרות המהפכה באיראן.

צבע אדום בעוטף

צבע אדום בעוטף

נתניהו שוחח עם פוטין על תמיכת רוסיה בחמאס

שני לוחמי צה"ל נפצעו בינוני ונוספים נפצעו קל מכטב"מים ששוגרו מלבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו גל תקיפות נרחב של מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בהן, תשתיות טרור, משגרים ומתחמים צבאיים של הארגון. כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל במרחב זרעית.

בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב הגליל המערבי, זוהו כלי טיס עוינים שחצו מלבנון לשטח ישראל, לוחמי ההגנה האווירית יירטו שתי מטרות בהצלחה.

שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח בינוני ומספר נוספים נפצעו באורח קל כתוצאה מרסיסים ושאיפת עשן. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זו מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

צבע אדום בעוטף עזה

התרעה הופעלה בנחל עוז.

לוחמי הארטילריה של חיל התותחנים פועלים בתוך רצועת עזה, בפעם הראשונה מתחילת התמרון הקרקעי

מתחילת הלחימה פועלים לוחמי ולוחמות הארטילריה בגבול רצועת עזה, בסיוע לכוחות המתמרנים תוך הפעלת אש מסייעת לתמרון, ואש לחילוץ.

בימים האחרונים, חצו לוחמי חטיבת האש 282 את הגבול ופעלו ברצועת עזה, בשיתוף פעולה עם צוות הקרב החטיבתי של חטיבה 188 בשכונת שג׳עייה שברצועת עזה. במהלך הפעילות תקפו מעל ל-20 מטרות טרור, בינהן מחסני אמצעי לחימה, בתים ממולכדים ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור חמאס.

אחרי 19 שעות של שקט: צבע אדום בעוטף עזה

התרעות הופעלו ביד מרדכי ובנתיב העשרה.

כוחות הביטחון עצרו 21 מבוקשים ביו"ש ובבקעה

במבצע חטיבתי של כוחות הביטחון בהובלת לוחמי מילואים של צה״ל לסיכול טרור בעיר טובאס שבחטיבת הבקעה והעמקים נעצרו 14 מבוקשים ואותרו ארבעה רובי ציד, רובה מסוג קרלו, אקדח איירסופט, תחמושת ושלושה מטענים שהושמדו על ידי הלוחמים.

במהלך פעילות הכוחות בחברון, איתרו הלוחמים והחרימו אקדח, ציוד צבאי, וחלקים מנשק M-16 וכן בפעילויות נוספות בגבל גוהר שבחטיבת יהודה ובכפר נעמה שבחטיבת אפרים הוחרמו מעל 50 רכבים בלתי חוקיים.

בנוסף, בעיר שכם, מחנה הפליטים קלנדיה ובכפר קליל אותרו חלקים של נשקים, אקדח איירסופט, תחמושות וציוד צבאי. בכפר בורקא אותרו רימוני גז, ציוד צבאי ומספר מטענים שהושמדו על ידי הכוחות.

בסך הכול הוחרמו שישה נשקים ושני אקדחי איירסופט. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,200 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,180 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

צה"ל תוקף בדרום לבנון בעקבות השיגורים לשטח ישראל

יורטו שתי מטרות אוויריות חשודות בצפון; קולות הפיצוץ בעמק החולה נגרמו מפעילות צה"ל

אזעקות הופעלו באילון, בגורן, בעבדון, ביערה ובשלומי

התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה בצפון

התרעות הופעלו בערב אל עראמשה, אדמית, שומרה, אילון, אבן מנחם, גורנות הגליל, חניתה, זרעית, יערה, שתולה וגורן.

צה"ל תקף 250 מטרות טרור ברצועת עזה

חיל האוויר, לוחמי זרוע הים והכוחות הקרקעיים ממשיכים לתקוף שורת מטרות ותשתיות טרור ברצועת עזה. במהלך היממה האחרונה הותקפו יותר מ-250 מטרות.

בשעות האחרונות איתרו הלוחמים והשמידו אמצעי לחימה רבים, פשטו על אתרים צבאיים, השמידו פירים תת-קרקעיים וסגרו מעגלי אש על חוליות מחבלים חמושות בטרם הצליחו לתקוף ולסכן את כוחותינו.

במהלך הלילה, מטוס קרב של חיל האוויר שהכווינו כוחות מצוות הקרב החטיבתי גבעתי יחד עם תא האש של החטיבה, תקף אתר קשר צבאי של ארגון הטרור חמאס שמוקם סמוך למסגד בדרום הרצועה. בתום התקיפה, פשטו הלוחמים על האתר.

ביממה האחרונה, לוחמי יחידת אגוז חקרו ותקפו באמצעות חימוש מדויק פירים תת-קרקעיים בח'אן יונס.

בפעילות נוספת בה לקחה היחידה חלק, הלוחמים זיהו בעזרת רחפן חוליית מחבלים חמושה שהתכוננה לתקוף כוחות נוספים במרחב וחיסלו אותה.

כחלק מפעילות בלב שכונת שג'עייה, כוחות מצוות קרב חטיבתי 188, פשטו על מפקדה צבאית של ארגון הטרור חמאס ואיתרו אמצעי לחימה רבים ששימשו את מחבלי הארגון, ביניהם רובים מסוג קלצ׳ניקוב, רימונים, משגרי נ"ט, תחמושת וציוד צבאי נוסף.

במהלך הלילה חיל האוויר תקף בלב העיר ח'אן יונס והשמיד תשתיות צבאיות בהם פעלו מחבלים ופירים תת-קרקעיים.

צרפת: יירטנו שני כטב"מים שנעו לעברנו מול חופי תימן

חיל הים הצרפתי יירט את שני כטב"מים מעל הים האדום, לפי דיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. היירוטים בוצעו ליד עיר הנמל אל-חודיידה, ששולטים בה המורדים החות'ים.

לאחר השימוע בקונגרס: נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה התפטרה מתפקידה

נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, ליז מגיל, התפטרה מתפקידה לאחר לחצים מצד תורמים וביקורת ציבורית על עדותה בשימוע בקונגרס, בו סירבה לומר שקריאות בקמפוס לרצח עם כלפי יהודים אינן הפרה של כללי המשמעת באוניברסיטה.

100 משאיות סיוע הוכנסו לרצועת עזה דרך מעבר רפיח, מתחילת הלחימה הוכנסו 3,499 משאיות

הסהר האדום הפלסטיני הודיע שצוותי הארגון ברצועת עזה קיבלו במהלך היום 100 משאיות סיוע עם מזון, מים, ציוד רפואי ותרופות, שנכנסו דרך מעבר רפיח – כך דווח ברשת CNN. לפי הודעת הארגון, מאז שישראל התירה להכניס סיוע לרצועה ב-21 באוקטובר נכנסו לרצועה 3,499 משאיות.

ישראלי נעצר במצרים לאחר שחצה את הגבול בטעות על אופנוע ים

הישראלי הוא תושב יישוב שפונה בצפון, שהשתכן באילת.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!