דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

השר ברקת יצביע בעד התקציב: "משרד הכלכלה יקבל תוספת של 240 מיליון שקלים"

ברקת איים שיתנגד לתקציב, ולא הצביע בעדו בקריאה ראשונה | במקביל, התקציב לא הועבר לאישור סופי בגלל מחלוקת בין שר האוצר סמוטריץ' לפקידי משרדו בנוגע לתקציב למשרד להתיישבות

שר הכלכלה ניר ברקת (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
שר הכלכלה ניר ברקת (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

שר הכלכלה ניר ברקת הודיע היום (ראשון) שיתמוך בתיקונים בתקציב 2023, לאחר שלדבריו הגיע להסכמות עם משרד האוצר על תוספת של כ-240 מיליון שקלים למשרדו. ברקת נמנע מההצבעה על התקציב בקריאה ראשונה.

במקביל, הדיון לאישור סופי של התקציב לשנת 2023 נדחה, בעקבות מחלוקת בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לאנשי משרדו בנוגע לתקצוב תכניות ביטחון ליישובי יהודה ושומרון. סמוטריץ' תקף את הדרג המקצועי: "כמה פקידים ויועצים משפטיים החליטו כנראה שהדם של המתיישבים פחות חשוב, ושמה שבכל הארץ מוגדר כסף מקצועי ומועבר די בקלות, ביהודה ושומרון מוגדר כסף קואליציוני ודורש שורה של פרוצדורות וחוות דעת שעד כה לא בוצעו".

שר הכלכלה היה המתנגד הבולט ביותר של התיקונים לתקציב בקואליציה, בטענה שהוא מכיל קיצוץ בתקציב משרדו. כעת, הודיע בפתח ישיבת הממשלה כשהגיע להסכמות על תוספת של 240 מיליון שקים, "לטובת סיוע לעסקים בפריפריה וצמיחה במלחמה, כפי שביקשתי".

לפי אנשי משרדו, הסיכום עם האוצר קובע שעד לסוף שנת 2023 יתווספו למשרד הכלכלה 93 מיליון ש״ח להשקעות בתעשייה ובהעלאת ההון האנושי בפריפריה, 50 מיליון ש״ח להכשרות מקצועיות חיוניות לתקופת המלחמה, 67 מיליון ש״ח לפיתוח איזורי תעשייה בפריפריה, 15 מיליון ש״ח להטמעת ייצור מתקדם בתעשייה הישראלית, 11.5 מיליון ש״ח לסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה כדי לסייע לעסקים קטנים ובינוניים ולמיצוי זכויותיהם בזמן המלחמה וליווי המפונים במלונות, 2 מיליון ש״ח למינהלת צמיחה ו-1 מיליון ש״ח למינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה לטובת עידוד הייצוא מהפריפריה. סך הכל תוספת של 240 מיליון ש״ח.

הדיון בוועדת הכספים להכנת החוק לאישור סופי שהיה אמור להתקיים הבוקר נדחה בעקבות מחלוקת על תקציב המשרד להתיישבות. לטענת סמוטריץ', אנשי משרדו דורשים שתקציב שאישרה הממשלה עבור מרכיבי ביטחון ביהודה ושומרון מעוכב בטענה שזה צריך לעבור הליך אישור בדומה לכסף קואליציוני.

"לא מדובר בשקל אחד נוסף אלא ביישום החלטת הממשלה שכבר עברה ובה אושרו כלל תקציבי המלחמה" כתב סמוטריץ', "חודשיים אחרי שכולם מבינים שצריך לחזק את מערכות ההגנה האזרחיות, חודשיים אחרי שמאות רבות של מיליוני שקלים (יותר ממיליארד!) הועברו לתקצוב מרכיבי ביטחון וכיתות כוננות בכל רחבי הארץ, חודשיים אחרי ושקל אחד עוד לא הועבר למרכיבי ביטחון בהתיישבות ביהודה ושומרון".

סמוטריץ' תקף את התקשורת ואמר ש"אם בישראל היתה תקשורת אמיתית היא היתה שואלת איך יתכן שחצי מיליון אזרחים ביהודה ושומרון מופקרים והתקציבים הביטחוניים הנדרשים להם מתעכבים כבר חודשיים. היא היתה תוקפת את הפקידים שמערימים קשיים ולא את הממשלה שמנסה לקדם".

ושוב, לא מדובר על שקל אחד נוסף. הכל אושר בממשלה וצריך להיות בחוק. מרבית הסכום במשרד הפנים (לתקצוב שוטף של הרשויות כמו שנעשה בכל הארץ) ומיעוטו דרך החטיבה להתיישבות (מרכיבי ביטחון להתיישבות הצעירה בהתאם לתכנית שהוכנה בפיקוד המרכז). כל מי שאומר משהו אחר פשוט משקר.

אני מקווה שביום הקרוב נסיים את כל הפרוצדורות והבירוקרטיות הנוראיות שמעמיסים עלינו הפקידים והיועצים המשפטיים והתקציב כולו יאושר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!