דבר העובדים בארץ ישראל
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

קורין ברבי משדרות ובנה אורי יאיר, שנולד ב-8 באוקטובר, הדליקו נרות חנוכה: "מקווה שנחזור"

ברבי יצאה משדרות עם ארבעת ילדיה למחרת מתקפת הטרור, וילדה את בנה החמישי בבית החולים ברזילי | עכשיו הם בדן פנורמה בתל אביב, ולהדלקת הנרות הגיע גם השר בני גנץ | האור שלה במלחמה: "שהילדים שלי לא שוקעים בחרדה, כי טוב להם איפה שהם נמצאים"

קורין ברבי עם בנה אורי יאיר (צילום: כדיה לוי)
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

תושבי קריית שמונה ושדרות שפונו מבתיהם למלון דן פנורמה בתל אביב, הדליקו הערב (ראשון) נר רביעי של חנוכה, עם אורחים בלתי צפויים: השר בני גנץ, חבר קבינט המלחמה, וחברת הכנסת אורית פרקש הכהן, שניהם חברי סיעת המחנה הממלכתי.

"אני מאחל לכם שזה יהיה חנוכה השני הכי כיף שיהיה לכם, כי החג הכי כיף יהיה בשנה הבאה, כשתחגגו בבית שלכם", אמר גנץ למאה התושבים שהתכנסו באולם, "אני מאמין שכמו שבחנוכייה אנחנו מדליקים עוד ועוד נר, כך האור שלנו גדל, בגבורה בעוצמה".

השר בני גנץ, חבר קבינט המלחמה, וח"כ אורית פרקש הכהן, בהדלקת נרות עם תושבי שדרות וקרית שמונה שפונו מבתיהם, במלון דן פנורמה בתל אביב (צילום: כדיה לוי)
גנץ עם המפונים מקרית שמונה ושדרות במלון דן פנורמה (צילום: כדיה לוי)

לידה בזמן מלחמה

בין המשתתפים בהדלקת הנרות היתה גם קורין ברבי, תושבת שדרות, כשהיא נושאת תינוק קטן ששמו הולם את החג: אורי יאיר. הוא בן חודשיים ויומיים, ובא לעולם יום למחרת מתקפת חמאס על עוטף עזה. הוא בנה החמישי, והיא מתגוררת במלון איתו ועם ארבעת ילדיה הגדולים יותר.

קורין ברבי עם בנה אורי יאיר (צילום: כדיה לוי)

"הייתי בהריון מתקדם, ונקבע לי תור לניתוח קיסרי מתוכנן לאחרי החגים", היא מספרת,  "ב-7 באוקטובר חמותי, שהיא מקריית גת, התארחה אצלנו. בגלל כל מה שקרה, הקדימו לי את הניתוח הקיסרי ליום למחרת."

ב-8 באוקטובר, כשתושבי העוטף עדיין היו סגורים בממ"דים, ברבי ובני משפחתה יצאו לדרכים. "קמנו בבוקר ונסענו לקריית גת, בשביל להחזיר הביתה את חמותי. משם המשכנו לאשקלון, לבית של אמא שלי, כדי לשים שם את הילדים. המשכתי לבית החולים ברזילי, שם ילדתי את אורי יאיר. יצאתי מבית החולים לבית של ההורים שלי ונשארתי אצלם עם הילדים עד הברית, ואז הגענו לכאן, לדן פנורמה".

מה קורה איתי היום: "שתי בנות שלי בבית הספר ולומדות בלמידה מרחוק, ועוד שניים בגני ילדים. ההתמודדות היא קצת יותר קלה, כי אנחנו יושבים עם חבר'ה משדרות ואין בקשה שביקשנו מהמלון ולא קיבלנו. בעלי משרת בשירות בתי הסוהר, רוב הזמן הוא בעבודה. אני תכננתי לעבוד מהבית בעסק הקטן שלי בזמן חופשת הלידה, אבל זה לא הסתייע בגלל המלחמה.

"אחרי שכבר הגעתי לדן פנורמה, אורי יאיר אושפז בבית חולים, והתאשפזתי איתו. המלון דאג לי לשלוח לי אוכל עד בית החולים. לעולם לא אשכח איך הם דאגו לי".

מה נותן לי אור במלחמה: "שהילדים שלי לא שוקעים בחרדה, כי הסביבה פה דואגת להם וטוב להם איפה שהם נמצאים. אני מקווה שנחזור לשדרות והם לא יזכרו את מה שחווינו שם".

תושבים משדרות וקרית שמונה שפונו מבתיהם בהדלקת נר רביעי של חנוכה במלון דן פנורמה בתל אביב (צילום: כדיה לוי)