דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
20.7°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 20.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / דיווח: צה״ל החל להציף במי ים את מנהרות הטרור של חמאס בעזה

״וול סטריט ג׳ורנל״ ציטט גורמים בארה״ב, שאישרו שהזרמת מי הים היא שיטה אחת מני רבות לחיסול המנהרות | עצרת האו"ם אישרה קריאה להפסקת אש הומניטרית בעזה | צה״ל חילץ את גופות עדן זכריה (27) שנחטפה מהמסיבה ברעים ורס״ב זיו דדו (36) שנחטף ונפל בעת שירותו כמנהל עבודה בגולני

  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: אתר דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: אתר דובר צה"ל)
  • רס"ב זיו דדו ועדן זכריה (צילומים: דובר צה"ל, מתוך רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
    רס"ב זיו דדו ועדן זכריה (צילומים: דובר צה"ל, מתוך רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: אתר דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: אתר דובר צה"ל)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: אתר דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: אתר דובר צה"ל)
  • מעצר פעילי חמאס וג'יהד פלסטיני בעזה (צילום: דובר צה"ל)
    מעצר פעילי חמאס וג'יהד פלסטיני בעזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-67 למלחמה: הוול סטריט ג'ורנל דיווח הערב (שלישי) כי ישראל החלה להזרים מי ים לתוך מנהרות חמאס בשטח רצועת עזה. גורמים מדיניים בארה״ב, שתודרכו על המבצע, אמרו לעיתון כי המהלך להציף את רשת המנהרות הנרחבת של חמאס נמצא בשלב התחלתי. לדבריהם, זאת אחת מכמה טכניקות שבהן משתמש צה"ל בניסיון לפרק את הרשת הזו.

גופתיהם של החטופים עדן זכריה ז״ל ורס״ב זיו דדו ז״ל חולצו על ידי כוח צה״ל בפעילות של לוחמים מיחידה 504 באגף המודיעין וחטיבה 551 משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל, כך הותר הערב (שלישי) לפרסום.

עצרת האו"ם אישרה החלטה הקוראת להפסקת אש הומניטרית בעזה, בתמיכה של 153 מדינות. 10 מדינות התנגדו, ו-23 נמנעו.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

עצרת האו"ם אישרה החלטה הקוראת להפסקת אש הומניטרית ברצועת עזה

עצרת האו"ם אישרה החלטה לקריאה להפסקת אש הומניטרית ברצועת עזה. 153 מדינות תמכו בהחלטה, 10 התנגדו ו-23 נמנעו. להחלטה אין משמעות מעשית.

דיווח: ישראל החלה בהזרמת מי ים למנהרות הטרור של חמאס בעזה

ישראל החלה להזרים מי ים למנהרות של חמאס ברצועת עזה, כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל", שציין כי מדובר בשיטה להשמדת רשת המנהרות שעומדת במרכז פעילות הטרור של הארגון.

הדיווח התבסס על כמה גורמים אמריקנים רשמיים, שציינו כי המים נשאבים מהים התיכון וכי הפעולה נמצאת בשלביה הראשונים. עוד ציינו כי מדובר בשיטה אחת מיני רבות להשמדת מנהרות חמאס ברצועה.

דובר צה״ל: נלחמים מעל ומתחת לקרקע בעזה, פעולות חיזבאללה מסכנות את אדמת לבנון

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי אמר הערב כי ״המלחמה במרכזי הכובד של חמאס נמשכת, מעל הקרקע ומתחתיה. כפי שרואים בתיעודים, זו לחימה מורכבת, מאתרים את המחבלים בבתים, נכנסים והורגים בהם. הלוחמים שלנו נתקלים במחבלים, נכנסים לקרבות פנים אל פנים. כך נמשיך לעשות כדי להכריע את חמאס. כל היתקלות היא מקצועית ומסתיימת בגבורה. נמשיך להתנהל בכל רחבי השטח״.

הגרי המשיך ועדכן כי "בצפון, יותר מ-100 אלף תושבי דרום לבנון התפנו צפונה. אנחנו ממשיכים לתקוף יעדי טרור של חיזבאללה נוכח המשך הירי לעבר הצפון". לדבריו, "חיזבאללה ממשיך לפעול מתוך הכפרים והשטחים ומסכן את אדמת לבנון – זו פעולת טרור. טרור כזה של חיזבאללה או ארגוני טרור אחרים באופן נחוש וקשה. בכל אירוע נגיב תגובה״.

צבע אדום בשדרות

3 רקטות שוגרו לרמת הגולן מסוריה, צה״ל תקף באש את מקורות הירי

בהמשך להתרעה שהופעלה מוקדם יותר היום (ג') במרחב ברעם, זוהו מספר שיגורי מרגמה ונ"ט לעבר המרחב, כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי בשטח לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים לעבר מספר מוצבי צה"ל במרחב גבול לבנון.

בנוסף, זוהו שלושה שיגורים משטח סוריה לעבר שטח מדינת ישראל, שניים מהם נפלו בשטח סוריה ואחד נוסף נפל בשטח פתוח. צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

תיעוד: שני מחבלים התקילו לוחם הנדסה בבית בשג׳עייה - וחוסלו מטווח אפס

ביידן נגד נתניהו: ״הוא צריך להחליף את ממשלתו, ישראל מאבדת תמיכה״

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס הערב (שלישי) למלחמה בין ישראל לחמאס, ואמר באירוע קמפיין שקיים בוושינגטון כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "צריך להחליף את ממשלתו", שלדבריו, הופכת את המצב למורכב מאוד עבור מדינות העולם שמסתכלות על פעולות ישראל בעזה. הנשיא הוסיף כי ישראל מתחילה "לאבד תמיכה" בגלל "הפצצות חסרות הבחנה", והבהיר כי נתניהו לא יכול לסרב להקמת מדינה פלסטינית בעתיד.

צה״ל חילץ את גופותיהם של עדן זכריה ורס״ב זיו דדו מתוך רצועת עזה

מפקד חיל האוויר השתתף בתקיפה באמצעות מסוק קרב ברצועת עזה

מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר ביצע טיסה מצבעית שכללה תקיפה ממסוק קרב, בשיתוף ובהכוונת כוחות אוגדה 98 וחטיבה 55. במסגרת הטיסה, הותקפה תשתית טרור שממנה בוצע ירי שגרם למותו של רס"ם (מיל') גדעון אילני, לוחם בגדוד 2855, עוצבת "חוד החנית". בר אמר ללוחמים בקשר במהלך הטיסה: "יחד איתכם בכל, המשיכו כך, אנחנו כאן מעליכם לשירותכם". מפקד אוגדה 98, תא"ל דן גולדפוס, אמר: "אנחנו בטוחים איתכם כשאתם מעלינו".

ארגון חיזבאללה קיבל אחריות על 8 אירועי ירי לישראל משעות הבוקר

חיזבאללה קיבל אחריות על שני מקרי ירי נוספים לעבר מוצבים ישראליים באזור הגבול. עד כה, הארגון קיבל אחריות על שמונה אירועים מהבוקר.

דיווח בלבנון: כטב״ם ישראלי תקף מהאוויר בית בעיירה בלידא

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי ישראל תקפה באמצעות כטב"ם בית בעיירה בלידא שבדרום המדינה.

נתניהו: ״לא אחזור על טעויות אוסלו בגלל חילוקי דעות עם האמריקאים בנוגע ליום שאחרי״

ראש הממשלה בנימין נתניהו טען היום כי התפתחו בין ישראל להנהגה האמריקנית חילוקי דעות לגבי השליטה ברצועת עזה ביום "שאחרי חמאס". נתניהו טען כי יעמוד על כך כי ביום שלאחר המלחמה ולא ייתן שהרשות הפלסטינית בראשות ארגון פת"ח, ישלוט ברצועת עזה: "לא אחזור על טעויות אוסלו".

משרד הבריאות של חמאס: 18,412 הרוגים ו-50,100 פצועים פלסטינים מתחילת המלחמה

כוחות הביטחון פתחו במבצע בג'נין, כלי טיס מאויש מרחוק תקף חוליית מחבלים שהשליכה מטענים

צה"ל, שב"כ ומג"ב החלו הלילה במבצע לסיכול טרור במרחב מחנה הפליטים והעיר ג'נין, כך לפי דובר צה"ל. כלי הנדסה פעלו לחשיפת מטענים שהוטמנו מתחת לכבישים שנועדו לפגיעה בכוחות צה"ל, שאיתרו מספר נשקים, תחמושת ומטענים. בנוסף איתרו והשמידו מעבדת מטענים מוכנים לשימוש. כמו כן אותרו פירים תת קרקעיים וחמ"ל תצפיות. הבוקר, רחפני יחידה 636 זיהו חוליית מחבלים שהשליכה מטענים וירתה לעבר הלוחמים, כלי טיס של חיל האוויר תקף את החולייה וחיסל מספר מחבלים. עשרות חשודים עוכבו בעת שהכוחות ממשיכים בפעילות. כמו כן, שלושה מבוקשים נוספים נעצרו ברחבי יהודה ושומרון

האזעקות בגליל: נ״ט שוגר מלבנון לאזור ברעם ולא גרם לנפגעים, צה״ל השיב אש

אזעקות בגליל העליון: ברעם

אזעקות בשלומי ובבצת

אזעקות בעכו, בשלומי, בשומרת ובבוסתן הגליל

צה״ל הודיע על כוונתו להרוס את דירות המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בירושלים

דובר צה"ל: נמסרה אתמול (שני) הודעה על כוונת צה"ל להחרים ולהרוס את הדירות בהן התגוררו המחבלים מוראד נמר ואבראהים נמר אשר ביצעו ב-30 בנובמבר 2023 פיגוע ירי בכניסה לעיר ירושלים בו נרצחו אזרחים ישראלים ונפצעו נוספים. בהמשך לאטימת דירות המחבלים מיום 1 בדצמבר 2023, חתם מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא על צווי הארכת ההחרמה והאטימה הזמנית לדירות המחבלים, עד להריסת הדירות בפועל.

האזעקות בגליל: זוהתה מטרה אווירית חשודה, שוגרו מיירטים

דובר צה"ל: בהמשך להתרעות בצפון הארץ במרחב הגליל המערבי, יחידת הבקרה האווירית זיהתה לפני זמן קצר מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לשטח מדינת ישראל. שוגרו מספר מיירטים לעבר המטרה והאירוע הסתיים.

אזעקות בשדרות ויישובי עוטף עזה

התרעת צבע אדום ביישובים: ניר עם, גבים, מכללת ספיר, שדרות, איבים, מפלסים.

המטח לאשקלון: ארבע רקטות יורטו

בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין בגליל: האירוע הסתיים

אזעקות בגליל המערבי: זרעית ושתולה

מטעני חבלה, רימונים ומשגרי RPG: לוחמי חטיבת הנח"ל איתרו תשתיות טרור בבתי אזרחים ברצועה

דובר צה"ל: כוחות צוות הקרב החטיבתי של הנח״ל נלחמים במרחב ג'באליא, במהלך הלחימה אותרו בשכונת מגורים ובקרבת בית ספר, מספר מוקדים של מרחבי לחימה ומצבורי אמצעי לחימה ששימשו את ארגון הטרור חמאס. המצבורים הכילו טילי ומשגרי RPG מסוגים שונים, מטעני חבלה, רימונים וקלאצ'ניקובים, ובנוסף גם ציוד צבאי נוסף כמו וסטים ומחסניות. חלק מאמצעי הלחימה הושמדו על-ידי הכוח ברצועה וחלק נשלחו להמשך חקירה ומיצוי מודיעיני.

כלל תשתיות הטרור אותרו במבנים ובתשתיות אזרחיות. במסגרת הפעילות של הכוחות, איתרו הלוחמים דירה מבצעית של מחבל נוח'בה הערוכה להגעת כוחותינו. המבנה ששימש גם כחמ"ל של ארגון הטרור חמאס ובו אותרו מסמכי לחימה רבים של הארגון ומחשבים ניידים עליהם נמצאו תכניות להתקפה על עוטף עזה ב-7 באוקטובר.

אזעקות באשקלון ועוטף עזה

התרעה על חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל

התרעה הופעלה ביישובים: ערב אל עראמשה, אדמית, אילון, חניתה, גורנות הגליל, יערה, גורן, אבירים, נטועה, פסוטה, אלקוש.

שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין יגיע לישראל

שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין יגיע לישראל ביום שני בהזמנת שר הביטחון יואב גלנט, אחרי שביום חמישי צפוי להגיע לביקור גם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן. נראה כי הלחץ האמריקני לקראת השלבים הבאים בלחימה גובר, והם ירצו להבין לאן חותרת ישראל בשלב השלישי של התמרון.

שני שיגורים משטח לבנון לעבר מלכיה, צה"ל תוקף את מקורות הירי

דובר צה"ל: לפני זמן קצר זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב מלכיה בצפון הארץ. לוחמי צה"ל תוקפים בארטליריה את מקורות הירי. בהתאם למדיניות הופעלה התרעה ביישומון בשטח פתוח.

אזעקות בעוטף עזה: מבטחים, עמיעוז, ישע

דובר החות'ים: "תקפנו מכלית נורבגית שלא נענתה לאזהרות, נמשיך למנוע מעבר לישראל"

דובר הצבא החות'י בתימן יחיא סריע, התייחס למכלית השיוט שנפגע מטיל שיוט בים האדום וטען כי ביומיים האחרונים הצליחה המיליציה, שפועלת בשליחות איראן, למנוע מעבר ספינות באזור שנענו לאזהרותיה.

הספינה שהייתה בדרכה לנמל אשדוד והכילה מטען של חומר כימי, אמורה הייתה לעגון ב-4 בינואר. "כוחות חיל הים של החות'ים ביצעו מבצע צבאי איכותי נגד ספינת הנפט 'סטרינדה' הנורבגית, שהייתה בדרכה לישראל, היא הותקפה כי הצוות שלה דחה את האזהרות", אמר סריע.

סריע ציין בהצהרתו: "הכוחות החות'ים לא יהססו לתקוף כל ספינה שתפר את מה שכבר נאמר בהצהרות הקודמות. הכוחות ימשיכו למנוע מכל הספינות, גם האזרחיות, שבדרכן לנמלים בישראל, לנווט בים הערבי ובים סוף – עד שהפלסטינים יקבלו את המזון והתרופות שהם צריכים".

חיל האוויר השמיד עמדה לירי רקטות בזמן שיגור לשדרות; לוחמי דובדבן איתרו כ-250 מרגמות מוכנות לשימוש

דובר צה"ל: חיל האוויר תקף ביממה האחרונה מספר עמדות שיגור ברחבי הרצועה. לוחמי אוגדה 162 בג׳אבליה בשיתוף לוחמי יחידת האיסוף 636 מחיל הגנת הגבולות, זיהו עמדת שיגור בעת שיגור רקטות לעבר העיר שדרות, הכוחות הכווינו כלי טיס שתקף והשמיד את עמדת השיגור.

לוחמי דובדבן פשטו על מבנה של מחבלי חמאס ואיתרו במקום כ250 רקטות, מרגמות וטילי RPG שהיו מוכנים לשימוש. במקום נמצאו גם אמצעי לחימה וציוד צבאי נוספים. בהמשך, לוחמי חטיבת גבעתי השמידו מפעל לייצור אמצעי לחימה ואיתרו מאות רימונים, רקטות וטילי לאו. כוחות זרוע הים זיהו ותקפו חוליית מחבלים אשר ביצעה ירי אל עבר הכוחות המתמרנים ברצועת עזה.

יוכבד ליפשיץ ל-NBC: "חייבים לשחרר את כל החטופים עכשיו, אחרת הם לא ישרדו"

יוכבד ליפשיץ בת ה-85 ששוחררה משבי חמאס ובעלה עודד עדיין חטוף, אמרה בראיון לערוץ האמריקאי NBC: "המחסור באוויר במנהרות, והמחסור בתרופות ובמזון, יכול להוביל אנשים לייאוש מוחלט. הם פשוט לא ישרדו את זה".

צבע אדום בעוטף עזה

התרעות הופעלו בזמרת, בשובה וביכיני.

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ר (במיל') צביקה לביא ז"ל, שנפצע בקרב ברצועת עזה

הותר לפרסום כי רס"ר (במיל') צביקה לביא ז"ל, לוחם מילואים ביחידת מגלן 551, מת מפצעיו לאחר שנפצע לפני כשבועיים בקרבות ברצועת עזה. לביא, נשוי לטליה ואב לשלושה ילדים מהיישוב עלי שבבנימין, נאבק ימים ארוכים על חייו בבית החולים.

לוחם ושני לוחמים במילואים בגדוד 77, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), נפצעו קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

דיווח: טיל שיוט ששוגר מתימן פגע במכלית מסחרית בים האדום

טיל שיוט ששיגרו החות'ים מתימן, פגע במכלית מסחרית וגרם לשרפה ולנזק אך לא לנפגעים, כך דווח ברויטרס. שני גורמים במשרד ההגנה האמריקני מסרו לסוכנות הידיעות, כי המתקפה הייתה נגד כלי השיט STRINDA, והיא התרחשה כ-100 ק"מ מצפון למצר באב אל-מנדב. עוד ציינו אותם גורמים כי משחתת הצי האמריקני USS Mason הייתה באזור ונקראה להגיש סיוע.

דיווח בסקיי ניוז: ישראל ביקשה ממצרים וקטאר לתווך עסקת חילופי שבויים חדשה

צבע אדום בעוטף עזה

דיווח: פיצוצים נרחבים במרכז ובצפון הרצועה בעקבות תקיפות צה"ל

מעבר כרם שלום ייפתח כדי להגדיל את היקפי הבידוק של הסיוע ההומניטרי לעזה

בתום התייעצות ביטחונית, הוחלט הערב על בידוק ביטחוני משולב במעבר ניצנה ובמעבר כרם שלום לצורך שיפור יכולות הבידוק של הסיוע ההומניטרי שמועבר לרצועת עזה דרך מעבר רפיח שבמצרים.

משאיות שמכילות מים, מזון, ציוד רפואי וציוד מחסות ייבדקו במעברים ניצנה וכרם שלום – ויועברו משם לארגוני סיוע בינלאומיים ברצועת עזה דרך מעבר רפיח שבמצרים.

מנהלת תאום הפעילות בשטחים: "נדגיש כי לא ייכנסו סחורות מישראל לרצועת עזה וכי כלל הסיוע ההומניטארי שנכנס לרצועה יוסיף להיכנס דרך מעבר רפיח שבמצרים".

זכריה (27) נחטפה מהמסיבה ברעים, שם הייתה עם בן זוגה אופק קמחי (23) שנרצח. דדו (36) נחטף ונפל בעת שירותו כמנהל עבודה לוגיסטי בגדוד 51 שבחטיבת גולני ועד היום הוכר כחלל חטוף בידי ארגון טרור. במסגרת הפעילות שאפשרה את איתור הגופות, נפלו רס״ר (מיל׳) גל מאיר איזנקוט ז״ל ורס״ר (מיל׳) איל מאיר ברקוביץ׳ ז״ל ונפצעו לוחמים נוספים.

דובר צה"ל עדכן מוקדם יותר על נפילתו של רס"ר צביקה לביא, בן 30 מהיישוב עלי בבנימין. לביא נפצע בקרבות בצפון רצועת עזה ב-20 בנובמבר ומת מפצעיו אתמול. הוא הניח אחריו אישה ושלושה ילדים.

שר הביטחון יואב גלנט אמר אתמול שחמאס נמצא בנקודת שבירה בצפון רצועת עזה. לדבריו, פעילים רבים של הארגון נכנעים ומוסרים את נשקם. דובר צה"ל אמר שיותר מ-500 פעילי חמאס וג'יהאד אסלאמי פלסטיני נעצרו ברצועה וחוקרי צה"ל ושב"כ חוקרים אותם בשטח, חקירות שמניבות מידע מודיעיני רב.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!