הוצאות הציבור בשבוע שעבר, שהיה השבוע התשיעי למלחמת חרבות ברזל, הגיעו ל-7.659 מיליארד שקלים. ההוצאות בשבוע שעבר ירדו ב-24.8% מהשבוע שלפניו, שבוע 8 למלחמה, בו נרשמה ההוצאה הגבוהה ביותר מתחילת המלחמה. כך עולה מנתוני חברת שבא, מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי.
בשבוע התשיעי של מלחמת חרבות ברזל היו ההוצאות נמוכות ב-15.8% לעומת שבוע ממוצע בשנת 2023 בו הוציא הציבור הישראלי 9.096 מיליארד שקלים. ירידות משמעותיות נרשמו בצריכה של מוצרי הלבשה והנעלה, על אלקטרוניקה ובהוצאות על תעופה, על מעדניות, קצביות, מאפיות ודגים. מנגד, חלה עליה בהוצאה על צעצועים וספרים ועל פרחים ומשתלות.
בשבוע הראשון למלחמה היקף ההוצאות עמד על 6.496 מיליארד שקלים. בכל השבועות מאז ההוצאות היו גבוהות יותר. בשבוע שעבר, שהיה השבוע השמיני, הגיעו ההוצאות באשראי לשיא של 10.183 מיליארד שקלים מתחילת המלחמה. בשבוע 8 חצתה ההוצאה לראשונה מתחילת המלחמה את ההוצאה השבועית הממוצעת ל-2023, עם עליות משמעותיות בצריכה בתחום האלקטרוניקה והביגוד, ייתכן שעל רקע מבצעי ה'בלאק פריידי'. השבוע, כאמור ירדה רמת ההוצאה ל-9.096 מיליארד שקלים.
סמנכ״לית שיווק, פיתוח עסקי ומכירות של שבא, טלי הולנברג, מציינת כי "זה היה ברור וטבעי שהשילוב בין סיום מבצעי הקניות של חודש נובמבר וחידוש הלחימה בדרום ובצפון יובילו גם לירידה בהיקף ההוצאות באשראי. למרות הירידות שאנו רואים בענף ההלבשה וההנעלה, ישנם ענפים שמגמת ההתאוששות בהם נמשכת ומדובר בתחום החשמל והאלקטרוניקה ובכל ענפי המזון".