דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 13.5°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דעות ופרשנויות

פרשנות / מהגן עד האוניברסיטה: מערכת החינוך בקטאר מקדמת תכנים אנטישמיים ואנטי-ישראליים

בבית ספר יסודי הוצגה תערוכה המציגה את היהודים כרוצחי הנביאים שחצנים, רמאים, מושחתים וקנאים | בבית ספר אחר אורגנה תחרות הרכבת פאזלים של "מפת פלסטין" הכוללת את כל שטחי מדינת ישראל | סקירת ממרי – המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון

פעילות לציון היום הבינלאומי לסולידריות עם העם הפלסטיני בגן ילדים בקטאר (צילום מתוך אתר מכון ממרי)
פעילות לציון היום הבינלאומי לסולידריות עם העם הפלסטיני בגן ילדים בקטאר (צילום מתוך אתר מכון ממרי)
מכון ממרי
מכון ממרי
המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
צרו קשר עם המערכת:

קטאר מקדמת תכנים אנטישמיים ואנטי-ישראליים בגני הילדים, בבתי הספר ובאוניברסיטאות במדינה. סקירה של מכון ממרי חושפת: בתפילה באחד מבתי הספר נשמעו קללות ליהודים, שכונו אויבי אללה; באירוע של אגודת חינוך, המנוהלת בידי השיח'ה מוזה בנת נאצר, אמו של אמיר קטר, ופועלת בשתוף פעולה עם קרן החירום הבין-לאומית של האו"ם לילדים (UNICEF) ועם ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם (UNESCO) הופיעה הסיסמא: "מהים עד הנהר – פלסטין תשוחרר" שמשמעותה השמדת מדינת ישראל; במסגרת פעילויות שונות בגני הילדים, בבתי הספר ובאוניברסיטאות מוצגת מפת פלסטין מהים עד הנהר תוך התעלמות מקיומה של מדינת ישראל.

גם תכניות הלימוד בקטאר מקדמות תכנים אנטישמיים: היהודים מוצגים בה כבוגדים, רמאים, תככנים ונקמנים, חלשים ומושפלים, וכמי שטפלו שקרים על נביאי האל ואף הרגו את מקצתם בגלל "טבעם הרע". הדת היהודית עצמה מוצגת כדת שקרית ומסולפת.

הסיסמא: "מהים עד הנהר – פלסטין תשוחרר" באירוע של אגודת "חינוך מעל לכל" (צילום מתוך אתר מכון ממרי)
הסיסמא: "מהים עד הנהר – פלסטין תשוחרר" באירוע של אגודת "חינוך מעל לכל" (צילום מתוך אתר מכון ממרי)

יצוין כי מזה שנים רבות מספקת קטאר מקלט בשטחה להנהגת חמאס, תומכת בה כלכלית ומגבה את מאבקה נגד ישראל, קטאר ממשיכה בתמיכתה זו גם לאחר מתקפת הטרור ב-7.10 כשהתקשורת שלה מרבה לשבח את תנועת חמאס ורשת אל-ג'זירה הקטארית מהווה שופר לתעמולה של חמאס.

קללות ליהודים אויבי אללה בתפילה בבית ספר במסיעיד

תחרות הרכבת פאזלים של "מפת פלסטין" הכוללת את כל שטחי מדינת ישראל (צילום מתוך אתר מכון ממרי)
תחרות הרכבת פאזלים של "מפת פלסטין" הכוללת את כל שטחי מדינת ישראל (צילום מתוך אתר מכון ממרי)

במסגרת תפילה, שהתקיימה ב-8.11 בבית הספר לבנים במסיעיד שבדרום מזרח קטר "לחיזוק הזהות האסלאמית בקרב התלמידים למען תושבי עזה", קילל האימאם את היהודים אותם כינה אויבי האל וייחל לג'יהאד נגדם. בתפילתו אמר: "הו אללה, הענש את היהודים הגוזלים… הו אללה, הנחל ניצחון לעבדיך המייחדים שמך בעזה, הו ריבון העולמים. הו אללה, היה העוזר, התומך, הידיד, והמגן שלהם… הו אללה, לצידך אנו נלחמים. הו אללה, אתה עוזרנו וידידנו, עזור לנו נגד הפולשים הציונים… הו אללה, זכה אותנו בג'יהאד נגד היהודים בנפשנו, בממוננו, ובדברינו… הו אללה, היה לתמיכה לאחינו העשוקים בעזה… הו אללה, הנחל להם ניצחון נגד אויביך ואויביהם".

תערוכה בבית ספר בדוחה מציגה את היהודים כרוצחי הנביאים שחצנים, רמאים, מושחתים וקנאים

בית הספר היסודי על שם טלחה בן עבידאללה בדוחה קיים תערוכה של יצירות תלמידים תחת הכותרת: "עזה בלב". בית הספר פרסם בחשבון הפייסבוק שלו תמונות מהתערוכה. בין המיצגים בתערוכה הוצגו "תכונות היהודים" כמתואר בפסוקים בקוראן לצד מפת פלסטין מהים עם הנהר. מבין "תכונות היהודים" שהופיעו בכרזות התערוכה: יהירים ושחצנים, קנאים, רמאים, מושחתים, רוצחי נביאים, מפולגים ופוליתיאיסטים.

תלמידי בית הספר טלחה בן עבידאללה בדוחה מול מיצג 'תכונות היהודים' (צילום מתוך אתר מכון ממרי)
תלמידי בית הספר טלחה בן עבידאללה בדוחה מול מיצג 'תכונות היהודים' (צילום מתוך אתר מכון ממרי)

סיסמא הקוראת להשמדת ישראל באירוע של אגודה חינוכית בניהול השיח'ה מוזה

אגודת "החינוך מעל לכל" (Education Above All) בהנהלת השיח'ה מוזה בנת נאצר, אמו של אמיר קטאר, תמים בן חמד אאל ת'אני, ואשתו של האמיר הקודם, חמד בן ח'ליפה אאל ת'אני, קיימה ב-24.10 מפגן סולידריות עם ילדי עזה בקריית החינוך של המוסד הקטארי לחינוך, מדעים ופיתוח חברתי בעיר ריאן. באירוע, שכלל תהלוכות הזדהות, דקת דומיה ופעילויות ספורט ואומנות, השתתפו תלמידים מ-25 בתי ספר. על אחד הלוחות שהוצבו במתחם האירוע נכתב: "מהים עד הנהר – פלסטין תשוחרר." יצוין כי אגודת "החינוך מעל לכל" משתפת פעולה עם קרן החירום הבין-לאומית של האו"ם לילדים  (UNICEF) ועם ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם (UNESCO)

מפת פלסטין מהים עד הנהר המתעלמת מקיום ישראל בגנים ובבתי הספר

בגני ילדים ובתי ספר בקטר התקיימו פעילויות שונות לתמיכה בעזה, בהם הוצגה מפת פלסטין מהים עד הנהר תוך התעלמות מקיומה של מדינת ישראל. כך למשל במסגרת פעילות לציון היום הבינלאומי לסולידריות עם העם הפלסטיני בגן ילדים על שם זינב בנת ג'חש לבנות בדוחה, נתלתה המפה על הקיר. המפה הופיעה גם על חולצה של אחת הילדות כשהיא צבועה בצבעי הדגל הפלסטיני ומתחתיה הכיתוב: "פלסטין".

מיצג שכותרתו: "פלסטין בעיניים קטריות" ובו המפה הכוללת את שטחי מדינת ישראל מעליה נכתב "מפת פלסטין" (צילום מתוך אתר מכון ממרי)
מיצג שכותרתו: "פלסטין בעיניים קטריות" ובו המפה הכוללת את שטחי מדינת ישראל מעליה נכתב "מפת פלסטין" (צילום מתוך אתר מכון ממרי)

בבית הספר היסודי לבנות סומיה בדוחה הוצג במסגרת פעילות סולידריות עם הפלסטינים מיצג שכותרתו: "פלסטין בעיניים קטאריות" ובו המפה הכוללת את שטחי מדינת ישראל מעליה נכתב "מפת פלסטין". גם במיצג בתערוכת אומנות בבית הספר התיכון לבנות אל-זוביידה בדוחה, נראה הדגל הפלסטיני חובק את מפת פלסטין מהים עד הנהר תחת הכיתוב: "פלסטין – התקווה".

במפקד בוקר בבית הספר היסודי לבנים 'אום אל-קורא' בדוחה הניף ילד את מפת פלסטין מהים עד הנהר, עליה נכתב: "אין חלופה לפלסטין חוץ מגן העדן". בעמוד הפייסבוק של בית הספר נכתב: "לאות סולידריות עם העם הפלסטיני, כדי להפיץ את הסוגייה [הפלסטינית] ולהטמיע ערכים בנפשות בנינו התלמידים, הוקצו חלקים ממפקד הבוקר של יום חמישי [19.10] לנושא זה".

מפקד הבוקר בבית ספר 'אום אל-קורא' לבנים בדוחה (צילום מתוך אתר מכון ממרי)
מפקד הבוקר בבית ספר 'אום אל-קורא' לבנים בדוחה (צילום מתוך אתר מכון ממרי)

בבית הספר היסודי על שם עבדאללה בן עלי אל-מיסנד לבנים בעיר אל-ח'ור בצפון קטאר התקיימה תחרות הרכבת פאזלים של "מפת פלסטין" הכוללת את כל שטחי מדינת ישראל.

תערוכת אומנות באוניברסיטת קטר מציגה "מפות פלסטין" ומחבל חמאס

ב-9.11 חנך השר לענייני סביבה ושינויי האקלים של קטאר, פאלח אל-נאצר אאל ת'אני, בפקולטה לחינוך באוניברסיטת קטר תערוכת אומנות במסגרתה הוצגו בין הייתר "מפות פלסטין" מהים עד הנהר וכן דיוקן של דובר הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז אל-דין אל-קסאם, אבו עובידה.

השר לענייני סביבה ושינויי האקלים של קטר, פאלח אל-נאצר אאל ת'אני לצד תמונה של "מפת פלסטין" מהים עד הנהר עליה הדגל הפלסטיניעטופה תכריכים לצד הכיתוב: "אנו שבים אליה" (צילום מתוך אתר מכון ממרי)
השר לענייני סביבה ושינויי האקלים של קטר, פאלח אל-נאצר אאל ת'אני לצד תמונה של "מפת פלסטין" מהים עד הנהר עליה הדגל הפלסטיני
עטופה תכריכים לצד הכיתוב: "אנו שבים אליה" (צילום מתוך אתר מכון ממרי)
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!