דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ביה"ד לעבודה: יו"ר הוועד ב'טאואר' פוטר כדי לסכל התאגדות, יש להשיבו מיד

בית הדין קבע שסמיון וובילוב פוטר משום שהוביל התארגנות ראשונית במפעל | החברה תחויב בפיצוי 120 אלף שקלים להסתדרות | יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות, לאון פרץ: "לא נאפשר להנהלה לאיים על עובדים"

משרדי חברת טאואר סמיקונדקטור (צילום: ויקיפדיה)
משרדי חברת טאואר סמיקונדקטור (צילום: ויקיפדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת הורה לבטל את פיטורי יו"ר ועד הפעולה בחברת ייצור השבבים 'טאואר סמיקונדקטור', ולהשיבו לעבודה באופן מיידי. לפי פסק הדין של סגן נשיא בית הדין השופט מוסטפא קאסם, מאחורי פיטוריו של יו"ר הועד, סמיון וובילוב, עמדו שיקולים זרים הקשורים להובלתו את מהלך ההתארגנות הראשונית במפעל. זאת בניגוד לחוק הסכמים קיבוציים. נוסף על כך, חויבה החברה לשלם להסתדרות פיצויים על סך 120 אלף שקלים.קדם להחלטה הזו פסק דין שניתן בפברואר השנה, בו נקבע ש'טאואר' הפרה את זכות ההתארגנות של עובדי המפעל בעשרות מקרים, ובכלל זה בשני מכתבי אזהרה שיצאו ליו"ר ועד הפעולה. החברה חויבה אז בפיצוי של למעלה מחצי מיליון שקלים בגין פגיעה בהתארגנות ובהוצאות משפט.בפסק הדין הנוכחי נקבע כי טאואר התייחסה ליו"ר הוועד באופן מפלה: "המשיבה בחרה לשים את וובילוב תחת זכוכית מגדלת, בניגוד ליתר העובדים". עוד נקבע כי טאואר עקבה אחר יו"ר הוועד באמצעים טכנולוגיים, דרך מצלמות וממעברים ברחבי המפעל ,זמן קצר לאחר מתן פסק הדין האזורי הקודם. זאת שלא בהתאם לנהלים, רטרואקטיבית ובמשך ימים רבים. "תמוה בעיננו כי רק וובילוב הוזמן לבירור ולשימוע […] וכי המשיבה לא ביצעה מעקב אחר עובדים אחרים, על אף שלכאורה גם הם היו צריכים להיראות בצילומי המצלמות".

עובדי טאואר סמיקונדקטור מחוץ למפעל במגדל העמק במהלך תהליך ההתאגדות בהסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)
עובדי טאואר סמיקונדקטור מחוץ למפעל במגדל העמק במהלך תהליך ההתאגדות בהסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)

בית הדין הבהיר שהנטל להוכיח כי פיטוריו של נציג עובדים היו ענייניים מוטל על כתפי המעסיק, וכי במקרה זה החברה לא הוכיחה שפיטוריו של וובילוב לא נועדו להחליש את התארגנות העובדים. עוד קבע בית הדין כי החברה התעלמה מפסיקתו הקודמת, כשהיא מתבססת בהחלטה לפטר את וובילוב על התראות קודמות שבית הדין כבר קבע לגביהן שנעשו שלא כחוק ובמטרה לפגוע בהתארגנות.

יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות לאון פרץ: "אני מרוצה מפסק הדין ומבהיר כי לא נאפשר להנהלה לאיים על עובדים שמתנדבים לשמש חברי ועד פעולה. אני מקווה שמקומות עבודה יפנימו שאל להם להתערב במהלכים לגיטימיים של עובדים שמבקשים להתאגד.
"אודה לאגף התאגדות שעבד יחד עם עובדי המרחב כתף אל כתף, למזכירי האיגוד, לעו"ד ליאור אדרעי יו"ר נעמת במרחב, שלקחה חלק חשוב בתהליך, למזכירת האיגוד סיון ברוך וליו"ר הוועד סמיון וובילוב שעמד איתן אל מול ההנהלה. אודה ללשכה המשפטית ולעו"ד מור ארזי-גלבוע, וכמובן ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד שתמך לאורך כל הדרך".את ההסתדרות ייצגו בהליך עורכות הדין מור ארזי-גלבוע וגלי רואש, יועצות משפטיות מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי במרחב עמקים צפוני.
תגובת 'טאואר סמיקונדקטור' טרם נמסרה נכון למועד פרסום הכתבה.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!