דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הצלת חיים

הצלת חיים / לוחמי האש שהצילו את בסמה הקטנה התרגשו מהשיפור המדהים במצבה

הפעוטה ששהתה מתחת למים במשך קרוב לשש דקות ככל הנראה, שבה להכרה ורופאיה מעריכים כי לא נגרם לה נזק בלתי הפיך. דותן שרף, אחד ממציליה: "אם זה לא נס גדול, אז אני לא יודע מה זה נס"

בסמה מוסא בת ה-3 מדיר אל-אסד מחייכת אתמול בבית החולים זיו בצפת בעת מפגש עם לוחמי האש מחצור הגלילית, דרור בוחניק ודותן רשף, שחילצו אותה מתחת למים וביצעו בה החייאה במשך למעלה מעשר דקות. "אם זה לא נס, אני לא יודע מה זה נס" אמר רשף. (צילום: המרכז הרפואי זיו).
בסמה מוסא בת ה-3 מדיר אל-אסד מחייכת אתמול בבית החולים זיו בצפת בעת מפגש עם לוחמי האש מחצור הגלילית, דרור בוחניק ודותן רשף, שחילצו אותה מתחת למים וביצעו בה החייאה במשך למעלה מעשר דקות. "אם זה לא נס, אני לא יודע מה זה נס" אמר רשף. (צילום: המרכז הרפואי זיו).

התרגשות גדולה הורגשה אתמול (רביעי) במרכז הרפואי זיו בצפת כאשר לוחמי האש – קצין כיבוי דרור בוחניק ולהב משנה דותן שרף – הגיעו לבקר את הילדה בסמה מוסא בת השלוש, שנמשתה ממימי הירדן הקרים, לאחר שהרכב בו נסעה עם משפחתה התהפך בגשר הפקק ונפל למים. הלוחמים מתחנת הכיבוי בחצור הגלילית, היו הראשונים מכוחות ההצלה להגיע לזירת התאונה ולטפל בפעוטה. השניים התרגשו מאוד לפגוש בבסמה שהתאוששה באופן מהיר ויוצא דופן וכבר הולכת, אוכלת, מחייכת, מדברת ומשחקת.

בסמה מוסא ואביה. (צילום- המרכז הרפואי זיו).
בסמה מוסא ואביה. (צילום- המרכז הרפואי זיו).

"אני לא מאמין את שעיני רואות" התרגש לוחם האש דותן שרף שהעניק במשך למעלה מעשר דקות החייאה לפעוטה בזירת התאונה, עד בואם של אנשי מד"א. "אם זה לא נס גדול, אז אני לא יודע מה זה נס. כל הכבוד לצוות הרפואי בזיו ולילדה המקסימה הזו, מי ייתן בריאות וסימן לשנה טובה מלאת אור לכולנו", הוסיף והעניק לבסמה במתנה כובע של לוחמת אש.

בסמה מוסא בת השלוש מהיישוב דיר אל-אסד שבגליל, נפגעה אנושות לאחר שהג'יפ המשפחתי בו נסעה התהפך בשבת האחרונה ונפל לנהר הירדן. לאחר שחולצה על ידי כוחות ההצלה במצב של היפותרמיה קשה, היא הועברה למרכז הרפואי זיו בצפת במצב קשה ולאחר שמצבה התייצב אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ בילדים.

לאירוע סמוך לגדות: חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח זיו (צילום: גבריאל דנינו דוברות מד"א).
זירת התאונה סמוך לקיבוץ גדות (צילום: גבריאל דנינו דוברות מד"א).

ביום שני חל שיפור ניכר במצבה והיא שבה להכרה וביום שלישי אמרו רופאיה כי נראה שהיא לא סובלת מנזק מוחי למרות שעל פי הערכות הצוות הרפואי, שהתה מתחת למים קרוב לשש דקות.

רופאיה של הפעוטה העריכו כי דווקא ההיפותרמיה ממנה סבלה כשהגיעה לבית החולים, ושנגרמה כתוצאה מהשהייה הארוכה במימי הירדן הקרים, היא שגרמה לכך שתאי המוח לא ניזוקו בזמן הארוך שבו לא קיבל מוחה חמצן. לאחר בדיקות שנערכו לה, מעריכים רופאיה של מוסא כי היא לא תזדקק לפעולות שיקום עתידיות וכי תפקודיה הקוגניטיביים והמוטוריחם מראים כי היא מתאוששת במהירות.

מהמרכז הרפואי זיו נמסר כי חל שיפור גם במצבה של מראם, אמה של בסמה, שנפצעה קשה בתאונה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!