דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

"התנועה היא שלנו, ואנחנו נחליט לגביה": המועצה החינוכית של הנוער העובד והלומד התכנסה בדימונה

מאות חניכים מ-150 קנים וסניפים בתנועה קיבלו החלטות מעשיות ועקרוניות לדרכה של התנועה במלחמה: מהקמת קנים במוקדי המפונים והנצחת בוגרים שנפלו, ועד קריאה להשבת הביטחון בצפון

כינוס המועצה של תנועת הנוער העובד והלומד (צילום: הנוער העובד והלומד)
כינוס המועצה של תנועת הנוער העובד והלומד (צילום: הנוער העובד והלומד)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

המועצה החינוכית של תנועת הנוער הנוער העובד והלומד התכנסה היום (חמישי) להחליט על דרכה ועמדתה של התנועה בתקופת המלחמה. בכינוס, שנערך בדימונה, השתתפו מאות חניכים וחניכות מ-150 קנים וסניפים בתנועה, ועוד 230 חניכי שכבת חוות ההכשרה (שנת השירות).

בכינוס התקבלו החלטות מעשיות, כמו הקמת קנים של התנועה במוקדי המפונים והנצחת חניכי התנועה ובוגריה שנפלו, והחלטות עקרוניות יותר, כמו תמיכה בקידום נשים בחזית הלחימה; תמיכה במטרות המלחמה – השבת החטופים ומיטוט חמאס; וקריאה לממשלה להחזיר את הביטחון לצפון הארץ. אחת ההחלטות שהתקבלו במסגרת התהליך המקדים הוא מעבר של גרעין שנת שירות לאילת, כדי להצטרף לפעילות החינוכית עבור המפונים.

גל אביזמר, חברת גרעין שחר בשכבת החוות, שמדריכה בקן קריית ביאליק, חברה בוועדה המתמדת, שאחראית על הניסוח הסופי של ההצעות למועצה החינוכית. "התהליך לקראת כינוס המועצה כלל כמה מפגשי זום ומפגשים בתל אביב, שדנו בהם בהצעות וניסחנו אותן". חניכי התנועה בשכבה הבוגרת כתבו את ההצעות, וחברי הוועדה המתמדת אספו אותן, ואיגדו אותן למסמך טיוטה לחניכי התנועה. החניכים ערכו מקצה שיפורים בעקבות שיחות ודיונים שקיימו. גם בבוקר הכינוס של המועצה, נערכו מעגלי שיח, וחברי הוועדה עברו ביניהם כדי "לראות מי נגד מי".

"רציתי להיות חלק משמעותי בתהליך קבלת ההחלטות על עתיד התנועה", מסבירה אביזמר את בחירתה להצטרף לוועדה המתמדת. "עם זאת, לאורך כל התהליך, היו לי דילמות לגבי ההחלטות עצמן".

אביזמר מתארת מה למדה בתהליך. "התנועה היא שלנו, ואנחנו נחליט לגביה. זה מה שאני אומרת לחניכים שלי, כי אני מאמינה בזה בכל לבי. זה רגע היסטורי, והולך לשנות את פני התנועה. מכאן צריך לקחת את ההחלטות ולהטמיע אותן בתנועה".

המסכת שקדמה להצעה כללה סרטון לזכר בוגרי התנועה שנפלו במלחמה. לאחר מכן, שני חברי שכבת חוות ההכשרה של התנועה, דנה ואסף, מהקיבוצים גבים ומפלסים בעוטף עזה, תיארו את תחושותיהם במלחמה. הם ציינו את הגרעין בחוות ההכשרה כביתם בתקופה הנוכחית, ואת הפעילות התנועתית במלונות כמקור לחוסן נפשי.

כינוס המועצה החינוכית של הנוער העובד והלומד בדימונה (צילום: הנוער העובד והלומד)
כינוס המועצה החינוכית של הנוער העובד והלומד בדימונה (צילום: הנוער העובד והלומד)

המסכת הציגה גם את הפעילות המגוונת של התנועה במלחמה: שמרטפייה לעובדים חיוניים, פעילות במלונות, איסוף חבילות, פעילות לקני מפונים, קורס מדריכי חוסן חברתי, איסוף חבילת סיוע לחיילים ולמפונים, והתנדבות בחקלאות. במהלך כינוס המסכת הוצבו תמונות החטופים שבשבי חמאס על כיסאות ריקים, בקריאה לממשלה לפעול להחזרתם.

כיסאות ריקים עם תמונות החטופים בכינוס המועצה החינוכית של הנוער העובד והלומד בדימונה (צילום: הנוער העובד והלומד)
כיסאות ריקים עם תמונות החטופים בכינוס המועצה החינוכית של הנוער העובד והלומד בדימונה (צילום: הנוער העובד והלומד)

ניצן רוזנווקס-זיו, רכזת המועצה החינוכית: "עם פרוץ הלחימה, הנוער העובד והלומד נפרשה בעשרות מוקדי המפונים לפעילות חינוכית בלתי פורמלית ולהקמת מוקדי פעילות חדשים לציבור המפונים מצפון ועד דרום. אנחנו מתכנסים היום כדי לקבל החלטות על המשך הדרך בהובלת בני הנוער, מנהיגי העתיד של מדינת ישראל על דרכה של התנועה בצומת ההיסטורי שהמדינה נמצאת בו.

"בשבועות האחרונים נרתמו חברי התנועה בכוחות אדירים להגנה על מדינת ישראל ולחיזוק החוסן של החברה הישראלית. אל מול פני המערכה, נדרשת התנועה לעצב את דרכה כתנועה ציונית, כללית, מורדת ומגשימה שבמרכזה שוויון ערך האדם. המועצה החינוכית מתכנסת כדי להחליט במשותף מה תהיה דרכה של התנועה בעת הזו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!