דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
26.9°תל אביב
  • 26.7°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 20.6°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 31.5°אילת
  • 24.3°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 26.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / שלושה חטופים נורו ונהרגו בשוגג על ידי צה"ל: "זוהו כאיום אחרי שברחו או ננטשו"

יותם חיים, סאמר פואד אל טלאלקה ואלון שמריז זוהו בשוגג כאיום ונורו | נתניהו: "מרכין ראש ומבכה את נפילתם של שלושה מבנינו היקרים שנחטפו, נפיק את הלקחים" | בני משפחות החטופים מפגינים בת"א: "כל יום מתים חטופים, דורשים מתווה לעסקה עכשיו" | מטח נורה מעזה לירושלים ובית שמש

  • אלון שמריז (מימין), סאמר פואד אל-טלאלקה, ויותם חיים (צילום: מטה משפחות החטופים)
    אלון שמריז (מימין), סאמר פואד אל-טלאלקה, ויותם חיים (צילום: מטה משפחות החטופים)
  • משפחות החטופים בעזה מפגינות בתל אביב, בדרישה לשחרורם (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
    משפחות החטופים בעזה מפגינות בתל אביב, בדרישה לשחרורם (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
  • משפחות החטופים בעזה מפגינות בתל אביב, בדרישה לשחרורם (צילום: אורן דגן)
    משפחות החטופים בעזה מפגינות בתל אביב, בדרישה לשחרורם (צילום: אורן דגן)
  • חיילי צה"ל בפעולה להשמדת מפקדת גדוד שג'עיה של חמאס (צילום: דובר צה"ל)
    חיילי צה"ל בפעולה להשמדת מפקדת גדוד שג'עיה של חמאס (צילום: דובר צה"ל)
  • חיילי צה"ל בפעולה להשמדת מפקדת גדוד שג'עיה של חמאס (צילום: דובר צה"ל)
    חיילי צה"ל בפעולה להשמדת מפקדת גדוד שג'עיה של חמאס (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-70 למלחמה: דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הודיע הערב (שישי) כי במהלך הלחימה בשג'אעיה, כוח צה"ל זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים כאיום, ירה לעברם – והם נהרגו. לדברי הגרי, "הגופות נלקחו לבדיקה בשטח ישראל, ואחריה התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים – יותם חיים ואלון שמריז שנחטפו מכפר עזה וסאמר פואד אל-טלאלקה שנחטף מניר עם.

הגרי ציין כי "צה"ל החל לתחקר את האירוע באופן מיידי. מדובר באזור לחימה שהיו בו היתקלויות רבות בימים האחרונים. לקחים מידיים מהאירוע מועברים כעת לכלל הכוחות הלוחמים בשטח. צה"ל מביע צער עמוק על האירוע ומשתתף בצערן של המשפחות".

ראש הממשלה נתניהו: "מרכין ראש בצער עמוק ומבכה את נפילתם של שלושה מבנינו היקרים שנחטפו, בהם יותם חיים וסאמר פואד אל-טלאלקה. זו טרגדיה קשה מנשוא. אני מחזק את לוחמינו האמיצים שחדורים במשימה הקדושה של השבת חטופינו, גם במחיר חירוף נפשם. גם בערב קשה זה נחבוש את פצעינו, נפיק את הלקחים ונמשיך במאמץ עליון להחזיר את כל חטופינו הביתה בשלום".

מטח רקטות נורה מרצועת עזה לעבר ירושלים ויישובי הסביבה אחר הצהריים (שישי), הן יורטו על ידי מערכות ההגנה. ממד"א נמסר כי לא דווח על נפגעים עד כה. מדובר בפעם הראשונה שבה מופעלת אזעקה בירושלים מאז 30 באוקטובר.

צה"ל הודיע על שלושה חיילות שנפלו בקרבות ברצועת עזה: סמל עוז שמואל ארדי מקיבוץ חצור (19), רס"ל (מיל') שי אוריאל פיזם (23) מהקיבוץ הדתי עין הנצי"ב, ותומר שלמה מיארה (28) מנתניה. צה"ל הודיע הבוקר שגופותיהם של החטופים אליהו טולדנו, רב"ט ניק בייזר וסמל רון שרמן חולצו על ידי כוח צה״ל משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

193 משאיות סיוע הומניטרי נבדקו והוכנסו לרצועת עזה דרך מעבר רפיח

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אישר כי 193 משאיות סיוע הומניטריות הנושאות מזון, מים וציוד רפואי נבדקו ועברו היום לרצועת עזה דרך מעבר רפיח. לפי ההודעה, 79 משאיות נבדקו במעבר כרם שלום ו-114 משאיות בניצנה.

דיווח: סאליבן ייפגש מחר עם נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס ברמאללה

יועצו לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יבקר מחר את נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס ברמאללה, כך אמר גורם אמריקאי לרויטרס.

ביידן שוחח עם ארדואן ו״הדגיש את תמיכתו בזכותה של ישראל להגן על עצמה״

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן על המלחמה בין ישראל לחמאס. מהבית הלבן נמסר כי השניים דנו על המאמצים להגברת הסיוע ההומניטרי שמועבר לרצועת עזה, ההגנה על אזרחים ו"הצורך באופק פוליטי עבור הפלסטינים". עוד נכתב בהודעת הבית הלבן כי ביידן הדגיש בפני ארדואן את "תמיכתו בזכות ישראל להגן על עצמה".

הפלסטינים: הפצצות אוויריות נרחבות של צה״ל בחאן יונס, לפחות 3 הרוגים בתקיפה שכוונה למבנה

חיל האוויר פעל הלילה בחאן יונס נגד מבנה בעיר, כך לפי דיווחים פלסטיניים. עוד דווח על לפחות 3 הרוגים במקום ופצועים רבים.

סמל עוז שמואל ארדי, בן 19 מקיבוץ חצור, נפל בקרב בדרום רצועת עזה

צה"ל הודיע שסמל עוז שמואל ארדי, בן 19, מקיבוץ חצור, לוחם בגדוד ההנדסה 603, ׳עוצבת סער מגולן׳ (7), נפל בקרב בדרום רצועת עזה. לוויותו תיערך היום (שישי)  בשעה 12:30 בבית העלמין האזרחי בקיבוץ חצור.

ארבעה לוחמים נפצעו קשה בקרבות ברצועת עזה

צה"ל הודיע שארבעה לוחמים נפצעו באורח קשה בקרבות ברצועת עזה.

לוחם במילואים בגדוד ההנדסה 710, עוצבת ׳ראם׳ (179) נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. קצין בגדוד 51, חטיבת גולני, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

לוחם במילואים בגדוד 2855, עוצבת ׳חצי האש׳ (55), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. כמו כן, קצין שיריון במילואים בגדוד 7029, עוצבת ׳ראם׳ (179), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

הפצועים פונו לבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.

צה"ל חילץ את גופתו של החטוף אליהו טולדנו ז"ל (28) משטח רצועת עזה

גופתו של החטוף אליה טולדנו (28) ז״ל חולצה על ידי כוח צה״ל משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל – כך הודיע דובר צה"ל. החילוץ בוצע בפעילות של לוחמים מחטיבה 551 ומיחידה 504 באגף המודיעין, בפיקוד אוגדה 162.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, הודיעו אתמול (חמישי) נציגי צה״ל, המשטרה ומטה החטופים והנעדרים של משרד ראש הממשלה, למשפחתו של טולדנו, שנחטף על ידי חמאס ב-7 באוקטובר, על חילוץ הגופה.

בצה"ל אמרו: "אנו משתתפים בצער המשפחה. המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת כל החטופים הביתה. אנו פועלים יחד עם גופי הביטחון, בכל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה."

טורקיה גינתה בחריפות את קריאת 'שמע ישראל' מהמסגד בג'נין, וקוראת להענשת האחראים לכך

טורקיה גינתה בחריפות את פעולות ישראל בג'נין קריאות שמע ישראל על ידי חיילי צה"ל מרמקול מסגד בג'נין אתמול (חמישי) וקוראת להענשת האחראים לכך – כך הודיע משרד החוץ הטורקי.

"אנחנו מגנים בחריפות את הפרובוקציות של חיילים ישראלים שהציפו את מחנה הפליטים ג'נין, ולא כיבדו את קדושתו של מקום פולחן בכך שנכנסו למסגד", אמר דובר המשרד, אונקו קסלי, ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר).

"במזרח ירושלים ובגדה המערבית, היכן שהמתיחות עולה באופן קיצוני בעקבות טרור המתנחלים ולחץ כבד של תקיפות צה"ל נגד הפלסטינים, אנחנו מצפים שהתקפות על מקומות קדושים למוסלמים יסתיימו מיידית ושמבצעי אותן פרובוקציות ייענשו באופן החמור ביותר".

גם ברשות הפלסטינית גינו את השמעת התפילות מהמסגד.

 

ראש המוסד דן עם היועץ הביטחון לאומי של ארה"ב על סוגיית איראן והשבת החטופים

ראש המוסד דדי ברנע נפגש אמש (חמישי) עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן, במטה המוסד. לפי הודעת המוסד, במוקד השיחות בין השניים דן ראש המוסד ברנע עם סאליבן אחר סוגיות רוחב אסטרטגיות, ובראשן האיום הנשקף מצד איראן בשלושה רבדים – גרעין, התעצמות אזורית ופעילות חבלנית עוינת.
לצד אלו, נדונו גם העוצמה והחשיבות האזורית להמשך גיבוש ובניית קשרים חדשים במזרח התיכון, ועל שיתוף הפעולה בין גופי הביטחון האמריקאים והישראלים במימוש האינטרסים המשותפים.
בסוגיית השבת החטופים מעזה, הרחיב ברנע אחר האתגרים העומדים בפני ישראל והודה לסאליבן על הסיוע האמריקאי בנושא.
בשולי המפגש, הדליקו השניים נר שמיני של חנוכה ברוח החג.
סליבאן, שהגיע אתמול לביקור בישראל, נפגש גם עם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט וחברי קבינט המלחמה.

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סליבאן (מימין), וראש המוסד דדי ברנע, מדליקים נרות חנוכה במטה המוסד (צילום: דוברות משרד רה"מ)
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סליבאן (מימין), וראש המוסד דדי ברנע, מדליקים נרות חנוכה במטה המוסד (צילום: דוברות משרד רה"מ)

צה"ל: השמדנו את מפקדת גדוד שג'עיה של חמאס

כוחות צוות הקרב החטיבתי 188, בשיתוף פעולה של כוחות שיריון, הנדסה, חי״ר וחיל האוויר השלימו את ההשתלטות על מפקדת גדוד שג'עייה של חמאס – כך הודיע דובר צה"ל. במהלך הפעילות הלוחמים חיסלו מחבלים והשמידו פיר מנהרה ובו מחבל שניסה להשליך מטען על כוחותינו. המתחם הושמד על ידי כלי טיס של חיל האוויר, טנקים וכוחות הנדסה. כמו כן, לוחמי גדוד האיסוף 414 ביצעו שימוש ראשון ברחפן מסוג "מעוז", במסגרתו חשפו ותקפו חוליית מחבלים במרחב."

חיילי צה"ל בפעולה להשמדת מפקדת גדוד שג'עיה של חמאס (צילום: דובר צה"ל)
חיילי צה"ל בפעולה להשמדת מפקדת גדוד שג'עיה של חמאס (צילום: דובר צה"ל)
חיילי צה"ל בפעולה להשמדת מפקדת גדוד שג'עיה של חמאס (צילום: דובר צה"ל)
חיילי צה"ל בפעולה להשמדת מפקדת גדוד שג'עיה של חמאס (צילום: דובר צה"ל)

לוחמי צה"ל איתרו פירי מנהרות בחאן יונס, השמידו מחסן אמצעי לחימה וחיסלו מחבלים

ביממה האחרונה צוותי הקרב של עוצבת הקומנדו וחטיבה 7 פשטו על תשתיות טרור בלב העיר חאן יונס, חיסלו מחבלים רבים ואיתרו פירי מנהרות של ארגון הטרור חמאס.
במהלך הפשיטות השמידו הכוחות מחסן אמצעי לחימה באמצעות "עוקץ פלדה". בנוסף, איתרו הלוחמים פיר מנהרה ובתוכו אופנועים ששימשו את מחבלי החמאס במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר. בנוסף, מטוס קרב של חיל האוויר תקף בניין ששימש כמקום מסתור למחבלים וכלי טיס חיסל שלושה מחבלים שניסו לפגוע בכוחותינו.

צה״ל חילץ את גופותיהם של החטופים רב״ט ניק בייזר וסמל רון שרמן ז"ל מרצועת עזה

גופותיהם של החטופים טוראי ניק בייזר ז״ל ורב״ט רון שרמן ז״ל חולצו על ידי כוח צה״ל משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל בפעילות של לוחמים מחטיבה 551 ומיחידה 504 באגף המודיעין, בפיקוד אוגדה 162 – כך הודיע דובר צה"ל.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, הודיעו היום (שישי), נציגי צה״ל למשפחותיהם של רב״ט ניק בייזר ז״ל וסמל רון שרמן ז״ל, שנחטפו ביום שבת ה-7.10.23 על ידי חמאס, על כך שגופותיהם חולצו והוחזרו לשטח מדינת ישראל.

ניק ז״ל (19), מבאר שבע, נחטף בעת שירותו כנהג במת״ק עזה. רון ז״ל (19), מלהבים, נחטף בעת שירותו כמש״ק תיאום וקישור במת״ק עזה.

בצה"ל אמרו: "אנו משתתפים בצער המשפחות ונמשיך ללוותן. המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת כל החטופים הביתה. אנו פועלים יחד עם גופי הביטחון, בכל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה."

הנשיא הרצוג נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב

נשיא המדינה יצחק הרצוג נועד עם היועץ לביטחון לאומי של ארה״ב, ג׳ייק סאליבן, במלון קמפינסקי בתל אביב. לפי הודעת בית הנשיא, השניים דנו "במאמצים המתמשכים להבטיח את שחרור החטופים, ולמוטט את החמאס". עוד נמסר שהנשיא הרצוג הדגיש את מחויבתה של מדינת ישראל להשבת תושבי הדרום והצפון לחזור לביתם בביטחון.
נוסף על כך שוחחו השמיים "על חתירתה של איראן לערעור היציבות באזור, כולל עליית התקפות הטרור הפיראטיות מצד החות'ים בים האדום, המהוות איום משמעותי על הסחר העולמי".

נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג (מימין) והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סליבאן (צילום: דוד אזגורי)
נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג (מימין) והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סליבאן (צילום: דוד אזגורי)

ראש אמ"ן למפקדים ברצועת עזה: "צריך להמשיך ללחוץ על האויב, למערכה יש עוד חודשים קדימה"

ראש אגף המודיעין, האלוף אהרון חליווה, קיים הערכת מצב בשכונת רימאל בעיר עזה עם סגן מפקד פיקוד הדרום, אלוף (מיל׳) יוסי בכר מפקד אוגדה 162, תא״ל איציק כהן, מח״ט 401, אל״ם בני אהרון ומפקדים נוספים. חליווה אמר למפקדים: "צריך להמשיך וללחוץ על האויב, המערכה רב זירתית ויש לה עוד חודשים קדימה".

כוחות הביטחון הרסו את בתיהם של מחבלים בשומרון שביצעו את הפיגוע בתחנת הדלק בעלי

לוחמי צה״ל במילואים, הנדסה ומג״ב הרסו הלילה בכפר עוריף שבחטיבת שומרון את הבתים של זיאד צפדי וחמאד צבאח, שהיו שותפים לביצוע הפיגוע בתחנת הדלק בעלי ב-20 ביוני 2023 יחד עם שני מחבלים נוספים, בפיגוע נרצחו ארבעה ישראלים ונפצעו נוספים.

בתיהם של שני המחבלים הנוספים שביצעו את הפיגוע נהרסו בעבר על ידי כוחות הביטחון.

כוחות הביטחון עצרו חמישה מבוקשים ביו"ש ובבקעה, 2,300 נעצרו מתחילת המלחמה

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה חמישה מבוקשים והחרימו כספי טרור ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,300 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,200 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

שי אוריאל פיזם (23), לוחם שריון במילואים, נפל בקרב ברצועת עזה.

צה"ל הודיע שרס״ל במילואים שי אוריאל פיזם, בן 23 מקיבוץ עין הנצי״ב, מפקד טנק בגדוד 9, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל היום (שישי) בקרב בדרום רצועת עזה.

צה"ל תקף 3 מחבלים שפעלו סמוך לגבול לבנון

כלי טיס של חיל האוויר תקף והשמיד מטרת טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, לפני זמן קצר כלי טיס של חיל האוויר תקף מחבל שפעל בשטח לבנון סמוך למרחב זרעית.

כמו כן, במהלך הבוקר כוחות צה"ל תקפו שני מחבלים חמושים שפעלו בשטח לבנון, סמוך למרחב יארון.

בשבוע האחרון: צה"ל תקף שורת אתרים של מנגנון הביטחון הכללי של חמאס סמוך לגבול עזה-מצרים

צה"ל תקף בשבוע האחרון אתרים צבאיים, עמדות שמירה, עמדות תצפית, מחסני אמצעי לחימה וחדרי פיקוד ושליטה של מנגנוני הביטחון הכללי של חמאס, הממוקמים במרחב גבול רצועת עזה ומצרים, כך הודיע דובר צה"ל. התקיפות בוצעו על ידי מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס מאוישים מרחוק של חיל האוויר, בהובלת אמ"ן ופיקוד הדרום.

לפי צה"ל, "האתרים שנתקפו במרחב רפיח, בהם פעלו מחבלי חמאס, סייעו למאמצי ההברחות שהוביל חמאס וכללו אמצעי הלחימה שמסכנים את חיילי צה"ל הפועלים ברצועה ואת אזרחי ישראל. פגיעה בתשתיות הטרור האלו פוגעת ביכולת של ארגון הטרור להבריח עוד אמצעי לחימה לרצועה."

בצה"ל אמרו ש"מנגנון הביטחון של החמאס מנצל את פריסתו ופעילותו על מנת לגזול משאבים הומניטאריים שנכנסים לרצועה, לסייע בהברחות אמצעי לחימה נוספים ופעיליו אף שותפים לפעילות הטרור של חמאס כנגד כוחות צה"ל ברצועה".

שרי הקבינט מאשרים במשאל טלפוני: מעבר סיוע הומניטרי לעזה גם דרך מעבר כרם שלום

על פי ההחלטה, מספר המשאיות שיועברו יעלה מ-100 ל-200. ההעברה תתבצע מכרם שלום בשל קשיים בהעברתה דרך מעבר רפיח.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ביקר את ההחלטה בחריפות: "זהה בדיוק להעברת כסף קטארי ליחיא סינוואר ושאר מפלצות האדם של חמאס , המשך מדיניות הכניעה לטרור".

מקרון נשיא צרפת: משתתפים בצער משפחתו של בן ארצנו אליה טולדנו

מורן אלון, שגיסה דוד קוניו חטוף בעזה: "דורשים עסקה עכשיו"

את הדברים אמרה אלון בכיכר החטופים.

אזעקה: ערב אל עראמשה

תיעוד מהונאת החמאס: מרחב ממולכד עם בובות ילדים המשמיעות קולות בכי מרמקולים

במסגרת סריקות שביצעו לוחמי מילואים בצוות הקרב החטיבתי 261 (בה״ד 1) של אוגדה 162 (עוצבת הפלדה) מפיקוד הדרום, חשפו הכוחות מהלך הונאה של חמאס, שמטרתו הייתה למשוך אותם לתוך פיר מנהרה בסמוך.

אמצעי ההטעיה של חמאס – בובות ממולכדות, רמקולים וחומרי חבלה (צילום: מתוך אתר צה"ל)
אמצעי ההטעיה של חמאס – בובות ממולכדות, רמקולים וחומרי חבלה (צילום: מתוך אתר צה"ל)

המרחב כלל רמקולים שחוברו לבובות, וכן תיקי ילדים שאותרו סמוך לפיר משמעותי המוביל למערכת מנהרות.

אותה מערכת עוברת בין מבנים אזרחיים ביניהם בית ספר, מרפאה וכן מסגד. במרכז המרחב נמצא חמ״ל ששימש את חמאס. הוא היה מרושת במצלמות שתצפתו על כוחות צה"ל וחוברו לתשתיות החשמל של המרפאה.

נוסף על כך, במרחב אותרו לשיגור טילי נ"ט, עמדות תצפית וכן זירת מטענים רחבה.

אזעקה נוספת בערב אל עראמשה

בריטניה, צרפת והאיחוד האירופי קראו לישראל "למגר אלימות של מתנחלים" בגדה

המדינות פרסמו מסמך בו נכתב כי ישראל "חייבת להגן על האוכלוסייה הפלסטינית" בגדה המערבית. חתמו עליו בריטניה צרפת, אוסטרליה, בלגיה, קנדה, דנמרק, פינלנד, אירלנד, לוקסמבורג, שווייץ, הולנד, נורווגיה, ספרד, שוודיה והאיחוד האירופי.

לפי המסמך, "העלייה באלימות מתנחלים קיצוניים אינה מקובלת".

במסמך נכתב כי מתחילת אוקטובר מתנחלים ביצעו יותר מ-343 מתקפות אלימות, שנהרגו בהן 8 פלסטינים בלתי מעורבים, נפצעו יותר מ-83, וגרמו ל-1,026 לעזוב את בתיהם.

גנץ: אם העולם לא ירחיק את חיזבאללה מגבולנו, אנחנו נעשה זאת

רס"ר (מיל') תומר שלמה מיארה (28) מנתניה נפל בקרב ברצועת עזה

מיארה היה לוחם בגדוד ההנדסה 710, עוצבת 'ראם' (179). הוא נפל בקרב בצפון רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו.

מטח על קריית שמונה ויישובי הצפון, אין נפגעים

אזעקות נשמעו היום בצהריים בעיר קריית שמונה וביישובים באזור הגבול הצפוני: חניתה, משגב עם, תל חי, מרגליות וערב אל עראמשה.

לדברי עיריית קריית שמונה, שוגרו סה"כ 13 טילים במטח האחרון בשעה 15:00.
5 טילים נפלו בשטחים פתוחים, 8 יורטו.

לא ידוע על נפגעים או על נזקים לרכוש.

שני שוטרי מג"ב הושעו לאחר שהכו קשות עיתונאי פלסטיני במזרח ירושלים

העיתונאי מוסטפא אל-חרוף הוכה לאחר שצילם מעצר זורקי אבנים, ופונה לטיפול רפואי.

מפקד מג"ב החליט להשעות מפעילות מבצעית את הלוחמים שהיכו ובעטו בו עד לבירור פרטי האירוע.

אל-חרוף נעצר בעבר על היותו שוהה בלתי חוקי במזרח ירושלים.

דובר הח'ותים: שיגרנו היום טילים לעבר שתי ספינות משא

אייזנקוט בתום השבעה על בנו שנפל: "גל שלנו שייך לדור מופלא, אסור לנו לאכזב אותו"

אבו מאזן ליועץ הנשיא ביידן, ג'ייק סאליבן: "ישראל מנהלת מלחמת השמדה קולקטיבית בעזה"

דובר צה"ל: צה"ל השמיד עמדת חיזבאללה ממנה בוצעו שיגורים לארץ

דובר צה"ל מעדכן כי צה"ל השמיד עמדה צבאית של חיזבאללה אשר ממנה בוצעו שיגורים לעבר שטח הארץ מוקדם יותר היום. העמדה הושמדה במסגרת תקיפה צה"לית בשטח לבנון שכללה מסוק קרב וכלי טיס של חיל האוויר בשילוב כוחות ארטילרים.

בהמשך להתרעות בצפון הארץ, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בשטח צפון הארץ, חלקם יורטו על פי מדיניות.

מוקדם יותר היום לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה משטח לבנון בטרם חצתה לשטח הארץ.
נוסף על כך, רחפן שחצה משטח לבנון נפל סמוך למוצב צה"ל במרחב מנרה. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

המל"ל ומשרד רה"מ: מעבר המשאיות ב'כרם שלום' זמני, נחוץ לקיום הסכם שחרור חטופינו

משרד ראש הממשלה מסר בשם המטה לביטחון לאומי:

"כחלק מהסכם שחרור חטופינו, ישראל התחייבה להעביר מזון וסיוע הומניטרי ממצרים לאוכלוסייה האזרחית בעזה, בהיקף של 200 משאיות ביום. מעבר רפיח מסוגל להעביר רק 100 משאיות ביום בבדיקה ביטחונית ישראלית שמתבצעת כבר היום במעבר ״כרם שלום״.
עד היום משאיות אלה נאלצו לחזור למעבר רפיח, מה שיצר עומס ומנע את מימוש ההסכם בין ישראל לארה״ב.

"כדי לעמוד בהסכם, הקבינט אישר היום באופן זמני את פריקת המשאיות בצד העזתי של מעבר ״כרם שלום״ במקום להחזיר אותן לרפיח. החלטת הקבינט קובעת שרק סיוע הומניטרי ממצרים יועבר לרצועת עזה בדרך זו.

ארצות הברית התחייבה לממן את שדרוג מעבר רפיח באופן המהיר ביותר כדי שהסיוע ההומניטרי יועבר אך ורק דרכו בכפוף לבדיקה ביטחונית ישראלית."

אזעקות נשמעו בחצי השעה האחרונה בשתולה שבגליל המערבי ובסופה שבעוטף עזה

ניר עוז למנהיגי ואזרחי תאילנד: ניאבק לשחרור 3 תאילנדים שעבדו בקיבוץ ועדיין חטופים

יושבת ראש קיבוץ ניר עוז, אסנת פרי, שלחה היום (שישי) מכתב פתוח לראש ממשלת תאילנד ושגרירת תאילנד בישראל.

המכתב נשלח בשפה התאית. במכתב מובעת תודה והוקרה לעובדים התאילנדים המסורים שעבדו בחקלאות בקיבוץ ניר עוז. 11 מהם נרצחו ו-5 נחטפו יחד עם אנשי הקיבוץ. שניים מהם חזרו בשלום למשפחותיהם בתאילנד ושלושה מהם עדיין בשבי.

במכתב נאמר כי קהילת ניר עוז, שרבע ממנה נרצח או נחטף במתקפת הטרור הרצחנית בשבעה באוקטובר, דורשת להחזיר אותם ואת כל החטופים הביתה באופן מיידי., וכי אנשי הקיבוץ ימשיכו במאבק עד שאחרון החטופים יוחזר.

אזעקות מרובות באזור ירושלים, בית שמש ושפלת יהודה

מוקדי האזעקות: ירושלים – מרכז, ירושלים – מזרח, ירושלים – צפון,  ירושלים – מערב, בית שמש, אבו גוש, עלמון, קריית יערים, נווה אילן, שואבה, יד השמונה, שורש, נחשון, מעלה החמישה, זנוח, מוצא עילית, בית זית, מבשרת ציון, פנימיית עין כרם, בקוע, תרום, אזור תעשייה הר טוב – צרעה, נחם, טל שחר, ישעי, צלפון, מחסיה, אשתאול, צרעה, בית מאיר, כסלון.

המטח לירושלים: דיווחים על פגיעה ישירה בבית שמש, לא ידוע על נפגעים

דיווח: רקטה ששוגרה מהרצועה התפוצצה ליד בית חולים ברמאללה

תיעוד: לוחמי צה"ל בפעילות על הריסות אחד מבתיו של סינוואר

דובר צה"ל: "לוחמי יחידת מגלן, בשיתוף עם לוחמי שב״כ, נלחמים בלב חאן יונס בשכונה שבה גדל יחיא סינוואר, ראש הזרוע המדינית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. באחד הקרבות פעלו הלוחמים על הריסות אחד מבתיו, שבו התגורר בשנים האחרונות שהותקף אווירית בתחילת המלחמה".

 

 

בעקבות מתקפת החות'ים: ענקית הספנות "מארסק" עוצרת את פעילותה בים האדום

ענקית הספנות הדנית "מארסק" הודיעה הערב (שישי) על עצירת מעבר האוניות וכל פעילות המכולות דרך הים האדום. מדובר בהחלטה דרמטית של החברה, בעיקר בגלל ההשלכות שלה על כל מדינות אירופה – שגם עבורן מסלולי התובלה יתארכו. זאת, לאחר שאתמול החות'ים קיבלו אחריות לתקיפת ספינת המכולות Mearsk Gibraltar הנושאת את דגל הונג קונג באמצעות מל"ט, אולם בעלי הספינה הכחיש שהיא נפגעה.

חיל האוויר תקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון, בהם עמדות שיגור נ"ט

דובר צה״ל: בתגובה לשיגורים האחרונים, כלי טיס של חיל האוויר תקפו והשמידו שורת מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, מפקדה ואתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי הארגון. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו באמצעי הלחימה "עוקץ פלדה" עמדת שיגור אשר ממנה בוצעו שיגורים לעבר שטח ישראל מוקדם יותר היום. בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב שתולה, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון.

דובר צה"ל: שלושה חטופים ישראלים נהרגו מירי בשוגג של כוחות צה"ל

דובר צה"ל תת-אלוף, דניאל הגרי, הודיע הערב בהצהרתו כי "במהלך הלחימה בשג'אעיה, כוח צה"ל זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים כאיום, ירה לעברם – והם נהרגו". לדברי הגרי, "הגופות נלקחו לבדיקה בשטח ישראל, ואחריה התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים – יותם חיים שנחטף מכפר עזה, סאמר טאללקה שנחטף מניר עם, וחטוף נוסף שלבקשת משפחתו שמו לא יימסר כעת".

הגרי ציין כי "צה"ל החל לתחקר את האירוע באופן מיידי. מדובר באזור לחימה שהיו בו היתקלויות רבות בימים האחרונים. לקחים מידיים מהאירוע מועברים כעת לכלל הכוחות הלוחמים בשטח. צה"ל מביע צער עמוק על האירוע ומשתתף בצערן של המשפחות".

השר גנץ על מותם בשוגג של שלושת החטופים: "הלב מרוסק, הכאב המלווה את המערכה גדל יותר"

יו"ר המחנה הממלכתי והשר בני גנץ התייחס למותם של שלושת החטופים, שנורו בשוגג על ידי כוח צה"ל, וכתב ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר): "הלב מרוסק עם היוודע הטרגדיה הערב. אני מבקש לחבק את המשפחות – כל עם ישראל בוכה יחד איתכן. אני מחזק את כל משפחות החטופים, וגם את החיילים שנמצאים בעומק השטח ומבצעים משימה מורכבת וחשובה מאין כמוה שלא ידענו מאז קום המדינה".

לדברי גנץ, "הכאב המלווה את המערכה, גדל יותר נוכח האירוע הקשה. האחריות שלנו היא לנצח במלחמה, וחלק מהניצחון הזה יהיה להחזיר את החטופים הביתה. נעשה הכול כדי להחזיר אותם בחיים. הכול".

ראש עיריית רהט על הטרגדיה בשג'אעיה: "בדואים ויהודים נחטפו יחד וסיימו את החיים יחד"

ראש עיריית רהט, עטא אבו מדיגם התייחס לטרגדיה בשג'אעיה: "זו בשורה מרה; בדואים ויהודים נחטפו יחד, ברחו יחד בשביל להמשיך את חייהם – וסיימו אותם יחד".

סוכל ניסיון פיגוע דקירה בלוחמי מילואים ליד שכם, המחבל חוסל

דובר צה"ל הודיע כי סוכל ניסיון פיגוע דקירה סמוך לשכם שכוון כלפי לוחמי מילואים מגדוד 8109 של חטיבה מרחבית שומרון. הלוחמים ירו לעבר המחבל שאחז בסכין והתקרב לכוח – והוא חוסל.

נתניהו: "מרכין ראש ומבכה את נפילתם של שלושה מבנינו היקרים שנחטפו, נפיק את הלקחים"

ראש הממשלה נתניהו: "מרכין ראש בצער עמוק ומבכה את נפילתם של שלושה מבנינו היקרים שנחטפו, בהם יותם חיים וסאמר פואד אל-טלאלקה. זו טרגדיה קשה מנשוא. אני מחזק את לוחמינו האמיצים שחדורים במשימה הקדושה של השבת חטופינו, גם במחיר חירוף נפשם. גם בערב קשה זה נחבוש את פצעינו, נפיק את הלקחים ונמשיך במאמץ עליון להחזיר את כל חטופינו הביתה בשלום"

גלנט: אלו שעות קשות, הטעות כואבת לכל ישראלי באשר הוא

שר הביטחון יואב גלנט: בשעה קשה זו, לבי ומחשבותיי עם משפחותיהם של שלושת החטופים שנהרגו בשוגג מאש צה״ל ברצועת עזה. אלו שעות קשות, הטעות כואבת לכל ישראלי באשר הוא, עלינו לגלות אורך רוח, ולהמשיך לפעול עבור חטופינו, חיילינו ואזרחינו. שוחחתי עם הרמטכ״ל הערב כדי ללמוד על נסיבות הארוע הטראגי וכדי להבטיח את הפקת הלקחים המיידית.

 

החטוף השלישי שנהרג בשוגג על ידי כוחות צה״ל הוא אלון שמריז מכפר עזה

דובר צה"ל: שמו של החטוף הנוסף שנהרג היום בשוגג באירוע בשג׳עייה על ידי כוחות צה״ל אושר לפרסום על ידי משפחתו, אלון שמריז ז״ל, אשר נחטף מכפר עזה על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. הודעה נמסרה למשפחתו על ידי נציגי צה״ל ומשטרת ישראל. ‏צה״ל מביע צער עמוק על האירוע ומשתתף בצערן של המשפחות.

אלון שמריז (צילום: דובר צה"ל)
אלון שמריז (צילום: דובר צה"ל)

משפחות החטופים אחרי האסון בשג'אעיה: "כל יום מתים חטופים, דורשים מתווה לעסקה עכשיו"

משפחות החטופים בעזה מחריפות את קריאתן לעסקת שחרור מיידית, בעקבות התקרית הטרגית בשג'אעיה, במסגרתה הרג כוח צה"ל שלושה חטופים שאותם זיהה בטעות כמחבלים.

כ-300 המפגינים שמחו מול בסיס הקריה בתל אביב בדרישה לעסקה נוספת להשבת חטופים החלו ללכת לכיוון צומת עזריאלי, במטרה לחסום אותו. מוקדם יותר, חסמו המוחים את אחד הנתיבים בדרך מנחם בגין.

זוהר אביגדורי, דודה של נעם וגיסה של שרון, ששוחררו מהשבי: "אנחנו דורשים עוד הערב את פרטי העסקה. המשפחות מסתכלות על הרולטה שבה כל יום מתים חטופים. רואים איך זה לא מתקדם לשום מקום".

הפגנת משפחות החטופים: דרך בגין בתל אביב נחסמה לתנועה

קיבוץ כפר עזה: האסון הכבד רק מדגיש את הבהילות והדחיפות בהחזרתם הביתה של כל החטופים

הודעה מטעם קהילת כפר עזה: קהילת כפר עזה מרכינה ראש על מותם של אלון לולו שמריז ויותם חיים, שנחטפו מביתם בכפר עזה בשבת השחורה ב-7 באוקטובר. אסון כבד זה רק מדגיש את הבהילות והדחיפות בהחזרתם הביתה של כל החטופים ובהם קית' סיגל, אמילי דמארי, דורון שטיינברכר והאחים זיו וגלי ברמן שנחטפו גם הם מכפר עזה. ליבנו עם המשפחות האהובות שאיבדו את היקר מכל ואנו שותפים לצערן הכבד והבלתי נתפס.

משפחות החטופים ימסרו מחר בשעה 12:00 הצהרה מיוחדת לתקשורת בכיכר החטופים בתל אביב

ארה"ב על הרג החטופים: "זה שובר את הלב, ישראל תנסה להבין איך זה קרה"

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ון קירבי התייחס להרג בשוגג של שלושת החטופים על ידי כוח צה"ל, ואמר כי "זה שובר את הלב, זה טרגי. אנחנו לא יודעים איך זה קרה, אבל כמובן שזאת לא תוצאה שמישהו רצה לראות".

לדברי קירבי, "הישראלים יבחנו את זה ויעשו את התחקיר וינסו להבין איך זה קרה. כך אנחנו היינו פועלים. אנחנו רוצים לקבל כמה שיותר תשובות שאפשר". הוא הוסיף כי "אנחנו לא יכולים להסיק מסקנה רחבה לגבי האירוע הזה, ומה זה אומר לגבי היכולות לפעול בצורה יותר כירורגית. בעבר הכוחות הישראלים נכנסו לצפון עזה עם פחות כוחות והם כן היו מסוגלים לבצע מבצעים מדוייקים יותר ממה שתכננו. כרגע אנחנו אבלים עם המשפחות שמקבלים את הבשורות הגרועות ביותר".

דיווח: ראש המוסד ייפגש עם ראש ממשלת קטאר לדון בחידוש המו"מ לשחרור חטופים

ראש המוסד דוד ברנע צפוי להיפגש בימים הקרובים עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן ג'אסם אאל ת'אני כדי לדון בחידוש המשא ומתן לעסקה להשבת החטופים. כך דיווח העיתונאי ברק רביד באתר החדשות האמריקני "אקסיוס".

צה"ל הודיע שהשתלט על מפקדת גדוד שג'אעיה של חמאס. בפעילות מבצעית בחאן יונס התגלו פירי מנהרות, הושמד מחסן אמצעי לחימה וחוסלו מחבלים.

יועצו הקרוב של ביידן, ג'ק סאליבן, אמר במסגרת ביקורו בישראל במסיבת עיתונאים בתל אביב, כי הוא מקבל שהמלחמה מול חמאס תיקח חודשים אך שואף שישראל תעבור ללחימה בעצימות נמוכה יותר במהלך השבועות הקרובים. הוא אמר שהאבחנה בין אנשי חמאס לחפים מפשע חשובה מבחינה מוסרית ואסטרטגית. הוא הדגיש שארצות הברית מתנגדת לכיבוש מחדש של עזה בידי ישראל לטווח הארוך. סאליבן נועד מוקדם יותר עם חברי קבינט המלחמה.

הדברים מגיעים לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשאל הלילה (בין חמישי לשישי) אם הוא רוצה שישראל תפחית את תקיפותיה ברצועה, והשיב כי הוא "רוצה שישראל תתמקד בהגנה על חיי אזרחים. שתמשיך לרדוף אחר חמאס, אבל תהיה זהירה יותר".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!