דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 18.6°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.9°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 16.8°צפת
  • 23.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

"מחזירים את האור שלנו הביתה": מעל אלף חניכים מתנועות הנוער במצעד לפידים למען החטופים

חניכי הצופים, בני עקיבא, הנוער העובד והלומד, המחנות העולים, השומר הצעיר, מכבי צעיר והאיחוד החקלאי צעדו לכיכר החטופים באירוע שהסתיים במעמד הנשיא | נעמה פלג, שעבדה עם החטוף איתן הורן במחנות העולים: "איתן חסר, החטופים צריכים לחזור"

חניכה במצעד הלפידים של תנועות הנוער (צילום: שירי עציץ)
חניכה במצעד הלפידים של תנועות הנוער (צילום: שירי עציץ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מעל 1,000 חניכים בתנועות הנוער צעדו אתמול (חמישי) מכיכר הבימה לכיכר החטופים, במצעד לפידים למען החזרת החטופים משבי חמאס, תחת הכותרת 'מחזירים את האור שלנו הביתה'. במצעד השתתפו חניכי 'הצופים', 'בני עקיבא', 'המחנות העולים', 'השומר הצעיר', 'מכבי צעיר', 'האיחוד החקלאי' והקנים הדרוזים מ'הנוער העובד והלומד'.

מצעד תנועות הנוער למען החטופים (צילום: אביב אטלס)
מצעד תנועות הנוער למען החטופים (צילום: אביב אטלס)

לאחר סיום האירוע התקיים בכיכר טקס הדלקת נר שמיני, במעמד הנשיא יצחק הרצוג. הרצוג אמר: "קהל עצום גדול ורב, עם ישראל כולו. אנחנו שולחים לחטופים חיזוק, אהבה, עידוד ותמיכה, ואומרים להם: אתם תחזרו הביתה בשלום. חנוכה הוא חג של ערבות הדדית, 'כל ישראל ערבים זה לזה' זה ציווי גדול, ואכן, חיילי צה"ל פועלים בצורה נחושה ונועזת בגבורה, ומחרפים נפשם גם להכריע את האויב וגם להביא את החטופים הביתה".

חניכי הקנים הדרוזים בנוער העובד והלומד צעדו עם דגל ישראל, דגל הדרוזים ותמונות של חטופים. בעמוד הפייסבוק של הקנים הדרוזים נכתב: "אנחנו כאן היום כדי לחזק ולחבק את משפחות החטופים, מתפללים להחזרתם של החטופים והנעדרים עכשיו".

חניכי 'המחנות העולים' נשאו שלט 'כל אחד הוא אור קטן, וכולנו אור איתן', בקריאה להשבת איתן הורן, שהיה רכז אזור השרון בתנועה ונחטף עם אחיו כשביקר את האח בניר עוז ב-7 באוקטובר.

חניכי המחנות העולים קוראים להשבת החטוף איתן הורן (צילום: שירי עציץ)
חניכי המחנות העולים קוראים להשבת החטוף איתן הורן (צילום: שירי עציץ)

רותי, אימו של איתן: "כשאיתן נחטף, הגיעו אליי המון חברים קרובים שלו מכל מיני מסגרות. שמעתי מהם כמה שהוא היה עוזר, מתנדב, מוביל פעילויות חינוכיות ומשמעותיות. אני יודעת את זה על איתן שלי, אבל לשמוע את זה מהאנשים איתם נמצא ביומיום זה ממלא ומחזק. יאיר אחיו, שהתגורר בניר עוז, היה אחראי לארגן פעילויות לחגים ואיתן היה מגיע לקיבוץ ומסייע לו. אני מחכה שהם יחזרו כדי שנוכל כבר לחגוג את החג הבא בקיבוץ."

נעמה פלג (24), רכזת פעילות המחנות העולים ברעננה, שעבדה תחת איתן בשנתיים האחרונות: ״איתן חסר לי ולנו, החברה הישראלית זקוקה לאנשי חינוך כמוהו. להיות מלווה על ידי איתן זה לדעת שיש לי גב. אני לא מכירה את כל החטופים, אבל כמו איתן כל אחד מהם הוא עולם ומלואו, והם צריכים לחזור ולהמשיך להגשים את הייעוד שלהם בעולם״.

לפיד נישא במצעד (צילום: שירי עציץ)
לפיד נישא במצעד (צילום: שירי עציץ)
שלט במצעד (צילום: שירי עציץ)
שלט במצעד (צילום: שירי עציץ)
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!